[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:41

Ik start er maar 1 per dag. Afgelopen weekend bijvoorbeeld op zaterdag B met Eliana en zobdag ZZ-licht met Zorro.
Heb ook maar simpele 1.5 paards trailer. :o
9 september gaat Eliana weer mee en 16 september dan weer Zorro. En vanaf april plan ik Sterre er dus ook tussen. :P
Geld voor een vrachtwagentje is er simpelweg niet dus kan er gewoon niet meerdere op 1 dag starten. :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:51

Meerdere op een dag rijden zou ik ook niet redden hoor. :D :+

Hier ook een 1,5 paards trailer. Vrachtwagentje zou ik heel graag willen, maar ja :$ :$ :$

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:54

Oke, dacht dat je er meerdere per dag mee nam, vandaar mijn vraag!
Ik heb een 2 paards trailer maar ik kan het mentaal niet aan om er twee mee te nemen op wedstrijd :') Slecht voor de bloeddruk :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:56

Trainen doe ik er nu 3 per dag 3 keer in de week. Volgend jaar worden het er 4 per dag 3 keer in de week. :Y)
Maar op wedstrijd gaan kost toch wat meer energie :=

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:58

PFoe hee! %)
Werk je dan ook nog eens full-time?
Ik vind naast mijn werk 1 paard echt meer dan genoeg. Als ik er eens een extra heb om te doen door vakantie van stalgenoot/vriendin dan ben ik altijd weer blij als ze terug zijn. :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 14:05

Ik werk 4 dagen en dan doe ik niets met de paarden. 3 dagen dus vrij (woensdag en het weekend) en dan train ik ze. :)
Mij moeder longeert ze verdeeld over mijn werkdagen dan nog 1-2 keer in de week. Dus ze werken 4-5 keer in de week. :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 14:06

Ah ja, dat scheelt al wel :j

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 14:08

Ik deed vroeger wel 9 uur werken (5.45-17.30 dus weg), en dan nog 1 of 2 paarden rijden. Maar sinds ik ziek ben kan ik geen eens meer volle dagen werken. Dus laat staan een paard trainen na werkdag. :P

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 14:17

HiFive5 schreef:
Zijn er bokkers die de selectiewedstrijden in de L1 meedoen met het oog op het kampioenschap?

Ik twijfel heel erg of ik nog in selecties in de L1 wil rijden of over ga op de L2 zonder... maar kan iemand mij uit leggen hoe zoiets in zijn werk gaat? ik kon voor de outdoor namelijk niet echt selecties vinden, en dit wordt de eerste keer namelijk!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 14:32

Dat ligt er een beetje aan voor welke regio/provincie je uitkomt Blueberry!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 14:44

Mirjamalvaro, dat is best een hoop zo om te rijden, maar scheelt een stuk dat je ze op je werkdagen niet hoeft te doen!

Ik werk 4 dagen, mijn eigen paard loopt 5 dagen in de week, waarvan ik er vaak eentje longeer.
Daarnaast rijd ik die van mijn vriend nog 2x in de week en ga ik 2x in de week met hem mee op de wagen.

Vorig jaar heb ik naast mijn eigen paard nog een paard van iemand anders 4x in de week erbij gereden maar dat werd me naast mijn werk na een jaar echt te veel...

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:02

Marietje35 schreef:
Dat ligt er een beetje aan voor welke regio/provincie je uitkomt Blueberry!

Provincie Flevoland dus ik denk dan regio Gelderland?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:27

Een regio is (meestal) opgedeeld in verschillende kringen. Die kun je vinden op de website van de knhs regio site. Voor jou zou dat zijn www.paardensportgelderland.nl/kringen
Dan moet je even op je kring website kijken wat voor informatie erop staat. :)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 12:54

Hi! Ik meld me ook even, ben nu L1 + 6 winstpunten en ik ga a.s donderdag en zaterdag weer op pad. Ik hoop een beetje goed te kunnen scoren bij de selecties voor het indoor kampioenschap. Mocht dat niks worden dan hoop ik tegen die tijd de punten voor het l2 wel binnen te hebben.

Ik ben nu een beetje begonnen met het trainen van het correct achterwaarts rijden, dit is al wel bevestigd bij hem. Moet er wel heel goed om denken dat ik hem tussen twee benen hou, anders gaat hij scheef. Hij maakt met gemak 3-4 passen dus dat is wel fijn.. Alleen het wijken... Bah... Thuis gaat het redelijk maar in de proef gaat hij soms amper opzij. :-( Punten variëren dan ook van een 4 tot een 6,5

Daffieeeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:51

Hoi allemaal, zie dat dit Topic al heel lang bestaat maar lijkt me toch leuk om mee te kletsen, heb afgelopen zondag mijn laatste B wedstrijd gereden met 191 en 192,5 (2e prijs) bij een strenge jury (helft van de groep lag rond de 165 terwijl die ook al winstpunten in de B hebben) dus 10 september gaan wij onze eerste L1 wedstrijd rijden! Ben super benieuwd en heb er zin in! Iemand nog tips om extra te oefenen, of dingen die iedereen tegenvallen?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 14:02

Daffieeeeex schreef:
Hoi allemaal, zie dat dit Topic al heel lang bestaat maar lijkt me toch leuk om mee te kletsen, heb afgelopen zondag mijn laatste B wedstrijd gereden met 191 en 192,5 (2e prijs) bij een strenge jury (helft van de groep lag rond de 165 terwijl die ook al winstpunten in de B hebben) dus 10 september gaan wij onze eerste L1 wedstrijd rijden! Ben super benieuwd en heb er zin in! Iemand nog tips om extra te oefenen, of dingen die iedereen tegenvallen?

Gefeliciteerd! Ja, het verruimen in galop EN laten zien dat je ook weer een arbeidsgalop rijdt voor je weer gaat draven is best pittig. Het moet flitsender maar zonder spanning, hoe het wijken wordt gepunt is per jury anders. Verruimen in draf moet ook flitsend, daar is mijn knappe pony dan erg goed in, dat scheelt. Daarnaast wil de jury graag zien dat je netjes op de letter rijdt. Hopelijk heb je hier wat aan, succes!

Daffieeeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 14:44

@Harvey1 (ik ben nog niet zo professioneel om het berichtje dat je stuurdet kunnen gebruiken hahahha)

Heb ik zeker wat aan! We zijn afgelopen 3 weken op wedstrijd geweest (ivm met zomervakantie dus veel meer tijd en we zijn die 3 weken echt met sprongen vooruit gegaan) dus ze heeft nu lekker 10 dagen vakantie en daarna dus lekker trainen voor het L1...! Ben jij snel op L1 + 6 gekomen? Wel leuk dat jullie allemaal selecties doen!

Bij ons (regio Utrecht) gaat t echt heel anders!! Wij hebben namelijk 2 dagen regiokampioenschappen en de eerste dag is dus een selectie wedstrijd en dan gaat er een bepaalt aantal door en dan de dag erna zijn dus de regiokampioenschappen dus ik heb dat gedoe met selecties niet Hahhaha

En nu nog een hele leuke faal! Ik had me dus perongelijk ingeschreven voor de regiokampioenschappen maar ik let altijd alleen op locatie en niet op naam enzo dus wij naar die wedstrijd, terrein helemaal vol en wedstrijd was zonder ring met alleen boordjes en gras...allebei nog nooit gehad want was onze 3e wedstrijd hahahha en ik start lekker en hoor dus bij de beste 12 dus mag door naar de regiokampioenschappen *feeeeeest* en toen mocht ik zelfs de finale op de regiokampioenschappen rijden! (Daar wel een na laatste geworden maar logisch natuurlijk) dus bij ons kan iedereen zich inschrijven voor de selectiewedstrijd!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:00

Daffieeeeex schreef:
@Harvey1 (ik ben nog niet zo professioneel om het berichtje dat je stuurdet kunnen gebruiken hahahha)

Heb ik zeker wat aan! We zijn afgelopen 3 weken op wedstrijd geweest (ivm met zomervakantie dus veel meer tijd en we zijn die 3 weken echt met sprongen vooruit gegaan) dus ze heeft nu lekker 10 dagen vakantie en daarna dus lekker trainen voor het L1...! Ben jij snel op L1 + 6 gekomen? Wel leuk dat jullie allemaal selecties doen!

Bij ons (regio Utrecht) gaat t echt heel anders!! Wij hebben namelijk 2 dagen regiokampioenschappen en de eerste dag is dus een selectie wedstrijd en dan gaat er een bepaalt aantal door en dan de dag erna zijn dus de regiokampioenschappen dus ik heb dat gedoe met selecties niet Hahhaha

En nu nog een hele leuke faal! Ik had me dus perongelijk ingeschreven voor de regiokampioenschappen maar ik let altijd alleen op locatie en niet op naam enzo dus wij naar die wedstrijd, terrein helemaal vol en wedstrijd was zonder ring met alleen boordjes en gras...allebei nog nooit gehad want was onze 3e wedstrijd hahahha en ik start lekker en hoor dus bij de beste 12 dus mag door naar de regiokampioenschappen *feeeeeest* en toen mocht ik zelfs de finale op de regiokampioenschappen rijden! (Daar wel een na laatste geworden maar logisch natuurlijk) dus bij ons kan iedereen zich inschrijven voor de selectiewedstrijd!

Haha! Dit worden onze eerste selectiewedstrijden, alleen ik denk niet dat we de finale gaan halen maar dan hoop ik dus L2 te kunnen starten! De B waren we in 5 wedstrijden uit, de L1 doen we sinds april over helaas. Het rijden op gras tussen bordjes en een mooie ontspannen proef neerzetten is best een uitdaging soms! We doen hard ons best. :-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 07:08

Wij zijn gisteren afgereisd naar Lunteren voor een clinic van Lusitano vereniging, het was warm maar super gaaf, en een prachtige locatie!
Ferro deed goed zijn best, was erg braaf en heeft het weer goed gedaan op de trailer.
Toen we eind van de dag thuis kwamen was hij wel echt moe.
Vandaag wedstrijd, zo maar gauw even een uurtje de wei in en dan nog maar kijken wat we er van kunnen maken, we zien het wel!

Plaatje van gisteren

Afbeelding

Daffieeeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:07

@nouvel wauw super gaaf!! Knap dier heb je <3 Succes vandaag!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:57

Dank je!

Poe was best even spannend en Ferro was niet op zijn best na de lange dag van gisteren, maar vanmorgen heb ik voor het eerst M1 gestart...
Had voor de eerste proef 178 en de tweede 180, moet natuurlijk allemaal nog heel veel beter, maar eerste puntje is binnen, erg blij mee!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:42

Ik rij 5x id week twee paarden en werk fulltime. Werkt prima maar tijd voor andere dingen is er nauwelijks :-)

Gisteren terug L1 wedstrijd gehad. 2x 1e plaats met 201,5 en 180 :D 1e proef ging super, het verruimen en wijken was zelfs goed terwijl dat anders minder is. In de tweede proef was ze op :-( het Was ook warm en net iets te lang ingereden. Staan nu op 6 wp :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:45

Wow goed zeg, gefeliciteerd! *\o/*

Pittig hoor full time werken en dan 5x per week 2 paarden rijden...

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:51

Gefeliciteerd met de punten dames.

Vandaag de B afgesloten met 2x een eerste plaats. 190,5 en 198 punten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 14:08

Keurig!
Succes in de L!