Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

floor01

Re: Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:42

Ik ben ooit uit mijn rijbroek gescheurd op concours. Ik had nog 10 minuten voor ik de ring inkon, dus ik heb charmant met scheur in mijn broek gereden Clown.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:49

Ik moest eerst springen. Maar het duurde nog even voor de prijsuitreiking was, dacht ik... Tong uitsteken Dus ik huppel daar nog lekker over het terrein, komt mijn vader helemaal aangerend: Ja, moet de ring in want je hebt prijs. Tong uitsteken Dus ik kom zo heel snel dravend de ring daar in. Tong uitsteken Maar had wel een derde prijs. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:57

Ik ging een keer de hoek in, vóór het binnenkomen van de proef nog gelukkig, maar m'n pony ging de hoek niet meer uit, hij liep gewoon dwars door het hekje heen. Hekje uiteraard kapot.. Clown
De volgende wedstrijd ging hij in plaats van E-B-E van de E naar de K.. *LOL*

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:28

Ik heb een keer tijdens een dressuurwedstrijd gehad dat Odette die anders de grootste moeite had met stilstaan (aan halthouden had ze altijd een hekel Knipoog) ineens wel verdacht lang bleef staan bij het "B-X-E halthouden en enkele seconden stilstaan". Toen ineens haar staart omhoog ging en ze een beetje door haar achterbenen zakte had ik hem door Clown Pas na een heeeele lange plas gingen we weer verder, de jury, het publiek (en ik zelf natuurlijk ook) lagen helemaal plat van het lachen Huilen van het lachen

Ook ben ik een keer bij een onderlinge wedstrijd met de pony van een vriendin de ring uitgesprongen, en daarna er ook maar weer ingesprongen. Clown En natuurlijk ben ik ook wel eens links in plaats van rechts gegaan (en mijn voorlezer maar gillen RECHTS!!! Tong uitsteken)

Met springen ben ik ook wel eens vlak na de hindernis van de pony waar ik op zat afgevallen, ik wilde links, hij wilde rechts... Vervelend was alleen dat ik echt recht voor (op 1 m afstand Clown) de bomvolle kantine eraf viel Bloos

Wat ik ook een keer heb zien gebeuren was bij een terreinrit op de manege waar ik reed. Ik stond net klaar om te starten, komt er een vrouw met haar eigen paard aangegalloppeerd die bijna klaar was, helemaal keurig in het wit (was zomer dus warm, ze had een smetteloos witte blouche aan en haar witte rijbroek). Ze moest alleen nog door een plas (ook echt de enige plas in de wijde omstrek Tong uitsteken) en dan was ze bij de finish, je raad het al... Paard gaat vanuit galop vol in de stop voor die plas, vrouw vliegt eraf, zo middenin de plas Nagelbijten / Gniffelen , de modder zat echt overal, ik dacht dat ik nooit meer bij zou komen toen ik haar zo zag! ROFL Huilen van het lachen ROFL

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:29

Miss_Malfoy schreef:
De titel zegt het al. Lachen

Ik kwam op het idee, doordat tijdens mijn vorige wedstrijd ik ook zo'n blunder maakte.
Ik moest aangaloperen, op de C, vlak voor de auto waar de jury in zat.
Alleen 't paardje was een beetje melig, dus die gaf even een flinke rotbok, zo'n schuine...
Bijna die auto geraakt... Iedereen van het publiek lach dubbel...
En toen ging ze er ook nog vandoor en verprutste mijn volte.. Die was dus vierkant.
Maar ik had wel een 7 voor het aangaloperen. Clown
OK, en nu jullie. Cool

zit de jury in een auto ?

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:41

Nou als ik het allemaal eens op moet noemen.. dan zijn we ff bezig haha!!
- Laarzen vergeten.. Clown
- Bij B afwenden, X haltehouden en weer voorwaarts in draf.. wat doe ik.. juist.. Groeten hahaha!
Nou ik heb dr nog wel maar.. maar groeten bij de X.. sjongejonge iedereen moest keihard lachen en nog op film ook hahaha!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:12

xEline schreef:
Miss_Malfoy schreef:
De titel zegt het al. Lachen

Ik kwam op het idee, doordat tijdens mijn vorige wedstrijd ik ook zo'n blunder maakte.
Ik moest aangaloperen, op de C, vlak voor de auto waar de jury in zat.
Alleen 't paardje was een beetje melig, dus die gaf even een flinke rotbok, zo'n schuine...
Bijna die auto geraakt... Iedereen van het publiek lach dubbel...
En toen ging ze er ook nog vandoor en verprutste mijn volte.. Die was dus vierkant.
Maar ik had wel een 7 voor het aangaloperen. Clown
OK, en nu jullie. Cool

zit de jury in een auto ?

Ja de jury zit tijdens uitdoor wedstrijden bijna altijd in een auto.

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:30

Lin_sOnaldO schreef:
Nou als ik het allemaal eens op moet noemen.. dan zijn we ff bezig haha!!
- Laarzen vergeten.. Clown
- Bij B afwenden, X haltehouden en weer voorwaarts in draf.. wat doe ik.. juist.. Groeten hahaha!
Nou ik heb dr nog wel maar.. maar groeten bij de X.. sjongejonge iedereen moest keihard lachen en nog op film ook hahaha!

hahaa":P slim Tong uitsteken

ik heb wel eens gehad, liep ik zo de bak in. ( 1e wedstrijd) geen voorlezer Vingers aflikken Bloos , gelukkig wou een meisje me gaan voorlezen
was bij een onderlinge wedstrijd

ben nog niet officieel gestart
23 december Tong uitsteken

Bow_Hoefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:59

uitglijden met paard en al..
Alle hindernissen weigeren Clown

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:10

een proef rijden en niet in lachen uitbarsten als je paard elke pas een winnd laat

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:38

Volgens mij kan ik volgende week vrijdag ook weer wat aan dit lijstje toevoegen... Het oefenen voor de wedstrijd gaat al super *ahum*. Oxana loopt heeeel netjes tot de galop komt dan gaat ze dr vandoor en wordt het een soort rodeo... (dit deed ze nooit) nu maar hopen dat ze weer wat rustiger wordt... Moet ook nog is als aller eerste Boos! Dus kan niet bij de andere spieken....

MalouWenno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:39

ik heb nog niet hele erge blunders meegemaakt. 1 keertje ik was met mijn oude pony een proefje aan het rijden in een binnenbak ging helemaal goed enzo. toen moest ik er dus uit. iik was nog helemaal vol adrenaline en was aan het praten met mijn voorlezer. Vergeet ik te bukken. Dus het werd voor mij een soort limbo dansen op een paard Clown

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:53

ik heb ook een blunder mee gemaakt 1 keer was ik zo zenuwachtig voor een een spring wedstrijd dat ik na het groeten alleen maar rondjes bleef rijden bij het jury hokje

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:48

hindernissen vergeten Bloos

en een kennis van me ging ook eens op wedstrijd, alles 3x gecheckt of hij alles bij zich had.
komt hij daar aan, doet de trailler open .... leeg, paard vergeten Huilen van het lachen ROFL

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:43

Mijn allereerste wedstrijd, we moesten om 6 uur smorgens al weg. Ik moest half 9 starten en het was ongeveer een 1 uur en 15min rijden. Dus wij op pad en we moesten naar Sint Johannesga. Een boerengat ergens in Friesland. Afijn we waren ergens in de buurt van de manege maar konden 'm echt nergens vinden. Hadden wel een routebeschrijving mee maar daar klopte dus ook neits van. En reken maar niet dat er om 7uur zaterdagmorgen zoveel mensen buien zijn. Op gegeven moment kwamen we een man tegen die z'n hond aan het uitlaten was. Die gevraagd en uiteindelijk om 20 over 8 aangekomen waar we moesten zijn.
Bloos! Mijn ouders zouden ook nog komen kijken die gewoon 1.5 uur later dan ons weg zijn gegaan en er nog eerder waren ook Clown Gelukkig hadden ze er wel begrip voor en mocht ik een uur later starten.

Ben wel een keer mijn cap vergeten op concour, gelukkig heb ik een kunnen lenen toen.

Ook een keer moest ik tussen X en G halthouden, dus ik doe dat netjes. Op dat moment komt er iemand dat juryhokje binnen die met briefjes loopt te zwaaien. Peerd ziet dat schrikt, springt omhoog draait zich op de achterbenen om en weg was ie Nagelbijten / Gniffelen

Keer op wedstrijd van m'n eigen club, was toen chipcontrole. Paard van een vriendin van mij werd op chip gecontroleerd zei was overigens niet lid van die club. Tot die kerel zegt dit is niet het paard dat in het paspoort staat. Dus zei schrikt zich dood en kijkt welk paspoort het dan was. Was het het paspoort van mijn paard. Komt ze rennend naar me toe JIJ HEBT MIJN PASPOORT! Dus ik hoe ik heb jouw paspoort? Haha! Dus ik paspoort erbij en jahoor toen klopte het weer Clown
Snappen nog steeds niet hoe dat is gekomen want we hebben die paspoorten nooit bij elkaar in de buurt gehad.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:04

kennisje rijdt zowel bij de pony's als bij de paarden.
van de zomer was er een concours, dag 1 pony's, dag 2 paarden.
je raad het al denk ik..... staan we daar bij de pony's te kijken, komt die kennis eraan en kijkt verbaasd rond, ineens begint er een belletje te rinkelen... ooh oohhhhh we hebben het PAARD mee ipv de pony!
we hebben ons werkelijk rotgelachten toen Haha!

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:46

ROFL Bedankt mensen!! Jullie maken mijn dag weer helemaal goed! Ik heb me hier rot gelachen!! ROFL

Wordt hier overigens wel vreemd aangekeken, omdat ik zo dom zit te grinniken Clown

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:56

Ik heb wat met het vergeten van startkaarten, zowel voor de wedstrijd als daarna. De vorige wedstrijd had ik 'm in z'n stal laten liggen, nou.. hij vond 'm wel smakelijk. Clown

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:15

Doordat; Ik een week niet kon rijden, meneer een week stil had gestaan door kreupelheid, hij op een ander bit liep, hij geen martegaal om had en ik zenuwachtig was.

Hield ik hem niet. Galop ging veels te snel en ik kreeg 'm niet meer terug uit de galop. Heb daarom 2 á 3 rondjes moeten maken om 'm terug te krijgen en toen was ik ook nog zó pist dat ik zei ik stop wel. Maar toen kwam de jury naar buiten. Ik moest weer ergens opnieuw beginnen. Hele proef verneukt, en toch 176 -2 halen. Vond ik nog wel aardig netjes.

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:28

Ik ben ooit echt tegen het jurybusje aangeknald! Paard ging er vandoor, kon kiezen tussen prikkeldraad en busje, dus toen maar busje. Heb het bit echt vastgepakt en hem helemaal omgetrokken tegen het busje aan! Busje ging helemaal op en neer, jury (oud mannetje) kwam er spierwit uit met de mededeling dat ik gediskwalificeerd was! Haha!

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:32

uhm nou het was mijn allereerste springwestrijdje (toen was ik nog heel klein).
Ik reed achterin de bak en toen ik moest beginnen riepen ze 'ga maar groeten' en
toen ging ik helemaal achterin de bak staan en groette naar de muur toe Huilen van het lachen
Iedereen moest helemaal lachen Bloos

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:32

Pony was helemaal van de kaart begon te bokken. Ging er daarna in volle vaart er vandoor en was pas na een flink aantal rondes door de bak te kalmeren. Ooh ja en toen scheurde ze recht af op de jury. Gelukkig kon ik haar toen net op tijd terug krijgen. Tong uitsteken

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:33

Denise82 schreef:
Ik ben ooit echt tegen het jurybusje aangeknald! Paard ging er vandoor, kon kiezen tussen prikkeldraad en busje, dus toen maar busje. Heb het bit echt vastgepakt en hem helemaal omgetrokken tegen het busje aan! Busje ging helemaal op en neer, jury (oud mannetje) kwam er spierwit uit met de mededeling dat ik gediskwalificeerd was! Haha!

Haha, die vind ik goed! ROFL

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:05

Op concours heel erg ver weg en dan je coupons vergeten :S Echt was wel anderhalf uur rijden.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:11

Toen ik mn tinker nog had reed ik wel eens onderlinge springwedstrijden ging altijd wel goed, zaten meestal wel in de prijzen. Behalve bij de ruiterdag van de pony club, mevrouw wilde liever bij de paardjes in de inrijbak zijn dus sprong ze na de eerste hindernis over het hek van de bak heen, ik had het niet aan zien komen (moest toch die kant op voor hindernis 2) dus ik werd voorover van mn paard gelanceerd. Ik bleef nog ff op mn zij liggen maar niet omdat ik pijn had maar meer omdat ik baalde en het ff niet zag zitten om meteen weer op te staan..sky was toch netjes langs me komen staan.. maar toen merkte ik dat heel het plubliek in spanning stond te kijken en er allemaal mensen aangesneld kwamen dus toen zat ik in no-time weer met een big smile op mn paard. de bakrand is ruim een meter hoog dus mn tink had wel ff laten zien dat ze wel degelijk goed kon springen..
Verder waren we foutloos Clown en de 2e ronde 2 weigeringen op de dubbel, paardje was er zelf denk ik ook van geschrokken, was de 1e en enige keer in 3 jaar dat ik er langs lag.