Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Re: Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:31

Ik vind het erg vervelend met springen als er niet geroepen wordt welke hindernis iemand wil nemen. Als ik niks hoor hou ik er geen rekening mee Vork Maar dan wel een grote bek krijgen als je dan voor de hindernis langs rijdt. Ja, sorry hoor..

orrieknorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:17

ik erger me enorm aan mensen die niet opletten waar ze rijden en dat ik dan moet afremmen!!!
of dat ze je heel arrogant aan zitten te kijken en dan zie je denken: ik ben toch veel beter!!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:44

ik vind het echt heel vervelend als ik me netjes aan de regels houd dat er dan van die doppen zijn die me afsnijden, of heel dicht van achter langs me komen ofzo.

Valiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:45

Vorige week nog: een meisje komt echt met een noodgang van de ene naar de andere kant (groot losrijterrein) gegaloppeerd terwijl ze niet voor der kijkt.
Er reden nog een stuk of 15 paarden, dan snap je toch dat je daar rekening mee moet houden Clown

martientje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:26

ik erger me ook aan al die snobs die niet normaal kunnen praten. als je wat zeg ofzo kijken ze je alleen arrogant aan, maakt dat een wedstrijd leuker ofzo?
was van t weekend met een paar mannen en die praten teminste wel en kunnen ook zeggen ''goh nette proef'' en zo gaat dat over een weer. maar ik vind het echt jammer dat er zoveel meiden rondhuppelen die zo arrogant doen, doe gewoon en houd t gezellig!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:22

Weet je waar ik me aan erger.. aan mensen die altijd zo lopen te klagen op een inrijterrein.. Clown
Dit is niet goed.. die doet irritant.. dat gaat niet zoals je wilt..

Als je gewoon doorrijdt en je er niet zo druk om maakt heb je er (vind ik) het minste last van..

ellen82 schreef:
Ik zie hier ook nog altijd iemand die Z2 rijdt aan de longe richting losrijterrein gaan en ook weer richting trailer Clown

Ik rijd Z1 en meestal wordt die van mij ook nog vastgehouden.. Als ik aan het rijden ben gaat het allemaal goed.. maar zodra ik stap kan hij heel druk worden en gevaarlijk voor de omstanders.. hij kan dan plotseling omdraaien en het boeit hem niet als hij dan tegen een ander aan botst.. dan is het toch beter dat hij aan een touwtje loopt? Anders komen er alleen maar ongelukken van..
Chupa schreef:
Waar ik me wel het meest aan irriteer zijn die A/B pony's die tussen de E-pony's losrijden. Gelukkig is mijn E-pony inmiddels een paard geworden en heb ik er geen 'last' meer van *LOL*

Die kindjes met een A/B pony moeten toch ook los rijden?

Maargoed.. erger me denk ik nog meer aan jullie geklaag dan de dingen die op wedstrijd voorvallen..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:27

orrieknorrie schreef:
of dat ze je heel arrogant aan zitten te kijken en dan zie je denken: ik ben toch veel beter!!

Hoe weet je dat? Als ik aan het inrijden ben, ben ik zeer serieus bezig. het is voor mij niet 'goh laat ik eens dikke lol maken op het inrijterrein en nieuwe vrienden maken' Ik ben dan bloedserieus bezig. Ik kijk dan ook heel erg geconcentreerd en serieus. Ik hoor van andere mensen dat ik er dan uitzie alsof ik heel verwaand ben en me eigeen beter voel dan de rest.
wat níét zo is, maar dat is alleen de blik, omdat ik zo serieus ben lach ik niet veel tijdens het inrijden. Heb ik niet echt de tijd voor Knipoog
Na de proef ben ik weer 'normaal' Knipoog

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:34

ik ben benieuwd ik ga in oktober starten (ik had 6 oktober gepland maar dat word denk ik half oktober)
maar ik heb nog al een kijkerige pony dus... ik ben benieuwd wand in de lessen (op de club) buiten op het grasveld kan die al niet normaal doen....... Clown ag ja ik zie wel

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:33

casperrr schreef:
orrieknorrie schreef:

Hoe weet je dat? Als ik aan het inrijden ben, ben ik zeer serieus bezig. het is voor mij niet 'goh laat ik eens dikke lol maken op het inrijterrein en nieuwe vrienden maken' Ik ben dan bloedserieus bezig. Ik kijk dan ook heel erg geconcentreerd en serieus. Ik hoor van andere mensen dat ik er dan uitzie alsof ik heel verwaand ben en me eigeen beter voel dan de rest.
wat níét zo is, maar dat is alleen de blik, omdat ik zo serieus ben lach ik niet veel tijdens het inrijden. Heb ik niet echt de tijd voor Knipoog
Na de proef ben ik weer 'normaal' Knipoog

Ik hoor ook regelmatig dat ik rondrij als een arrogante snob Clown Maar als ik van me paard af kom kan ik weer met iedereen een praatje maken..

Ik ga niet op wedstrijd om met inrijden een gezellig kletspraatje te maken.. Nee.. dan negeer ik ook mensen.. en kunnen mijn blikken ook wel een niet zo vriendelijk zijn.. Knipoog Tong uitsteken

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:37

Precies, je hoort vaak mensen zeggen over ieman anders 'kijk die verwaand kijken, dat ze Z zijn hoeft nog niet te betekennen om zo te doen'.
Die mensen zijn gewoon geconcentreerd.
En já sommige rijden je wel eens overhoop, maar dat doe ik ook wel eens soms is het gewoon zó druk in een bak dat zelfs die regels amper nut hebben omdat niemand zich er aan houd.
Als jij je eigen dan nog aan die regels gaat houen loopt iedereen over je heen.

nandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:08

Waar ik een hekel aan heb is afsnijden, op de hoefslag stappen, terwijl er er ruiters druk aan het rijden zijn Knipoog Bloos

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:55

Waar ik nu echt een hekel aan heb?

De irritaties van ruiters die duidelijk kenbaar gemaakt moeten worden door middel van heel erg hard schreeuwen en vloeken. Of iemand nu goed of fout zit. Er is een verschil tussen praten en iemand voor k*prutsmuts uitmaken.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:57

nandor schreef:
Waar ik een hekel aan heb is afsnijden, op de hoefslag stappen, terwijl er er ruiters druk aan het rijden zijn Knipoog Bloos

Ik heb eigenlijk juist een hekel aan mensen die op de binnenhoefslag stappen, ik weet dat dat de regel is, maar:

-Je kan niet een volte op rijden want er stapt steeds iemand
-Als er van de andere kant ook iemand komt in bijv. draf sta je vast

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:13

Ik heb tot nu toe nog niet echt iritaties gekend op het inrijterrein. Lachen
Wel eens mensen die je afsnijden of tegen je aanbotsen bijna, maar dat gebeurd mijzelf ook nog wel eens.
Maar soms als ik dan zie hoe sommige ruiters hun paard aftuigen en dan schreeuwend erbij en alles. Dan krijg ik toch wel iets van irritaties, van doe even normaal. Verward

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 10:44

Ik haat het dat als ze gaan opscheppen enzo..
Ik laat mijn pony eerst altijd even met de lange teugel en dan zeuren ze vaak dat je in de weg loopt enzo,, dat vind ik zwaar irritant. het inrijterrein is toch van iedereen?! Bloos Maar als ik moet uitstappen en er zijn heel veel in de inrijbak dan doe ik het wel bij de trailers. want je zou het zelf ook niet luek vinden als iedereen daar gaat uitstappen en als jij nog moet inrijden.. Knipoog

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:06

Ik kom net weer van concours.. Weer zo'n vervelend voorval Tong uitsteken
Je had 3 losrij hindernissen staan (kruis, steil, oxer).. Ik wou net een kruisje gaan springen komt er een vrouw aan die er ff een steil van maakt, die net zo hoog is als de steil die er al stond Frusty .. Echt zinloos Tong uitsteken laat mij lekker kruisje springen en ga zelf naar die steil toe als je die wilt Tong uitsteken
Klein dingetje maar wel irritant.. Bloos

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:09

issiej schreef:
Ik haat het dat als ze gaan opscheppen enzo..
Ik laat mijn pony eerst altijd even met de lange teugel en dan zeuren ze vaak dat je in de weg loopt enzo,, dat vind ik zwaar irritant. het inrijterrein is toch van iedereen?! Bloos Maar als ik moet uitstappen en er zijn heel veel in de inrijbak dan doe ik het wel bij de trailers. want je zou het zelf ook niet luek vinden als iedereen daar gaat uitstappen en als jij nog moet inrijden.. Knipoog

Ik stap altijd veel verder naar het midden toe, veel inrijpistes zijn daar groot genoeg voor en voor die paar minuten dat je stapt kan je best wat kleinere cirkels maken Ja Zie er dat trouwens heel veel doen bij ons.

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:37

Aan mensen die je arrogant aankijken als je sorry zegt. En ik erger me het meest aan van die mensen die de slof zo strak hebben dat het paard met de kin op de borst moet lopen en geen kant meer op kan Slapen .

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:21

De slof? Dan ben ik benieuwd waar jij voor inrijdt?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:44

Ik ben gister als groom meegeweest en waar ik als ik op het paard zit niet op let, maar me vandaag groen en geel heb geergerd is het rijgedrag van sommige ruiters... Op de rem, schop er achterna en dan vervolgens tegenhouden. Waar is dat voor nodig? Ik zag niks verkeerds. Er waren zelfs een aantal paarden die omhoog kwamen. Puur protest....
Ik heb niet echt met plezier staan kijken....

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:41

jori_X schreef:
Ik kom net weer van concours.. Weer zo'n vervelend voorval Tong uitsteken
Je had 3 losrij hindernissen staan (kruis, steil, oxer).. Ik wou net een kruisje gaan springen komt er een vrouw aan die er ff een steil van maakt, die net zo hoog is als de steil die er al stond Frusty .. Echt zinloos Tong uitsteken laat mij lekker kruisje springen en ga zelf naar die steil toe als je die wilt Tong uitsteken
Klein dingetje maar wel irritant.. Bloos

Dat vond ik ook altijd erg irri Bloos ... mensen die vonden dat zij meer recht hadden op het verbouwen van een hindernis, omdat zoon- of dochterlief 'bijna' aan de beurt was (vaak ook nog 'toevallig' op het moment dat de zwaarste concurrentie aan het loswerken was, beetje flauw)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:48

Ik had ooit eens een springwedtrijd gedaan met een Tinker..
Bij het inrijden waren er 2 hindernissen, op hoogte 1,20 meter, en het was een onderlinge wedstrijd, mijn rubriek was maar 80 cm.
Er was 1 meisje die daar aan het springen was, haar vader verhoogde alle 2 de hindernissen, de rest kon er niet over omdat het nog te hoog was.
Ik heb gevraagd of de hindernis naar een normale hoogte mocht, uiteindelijk deden ze heel moeilijk en zette ze hem op een meter. Ze stonden gemeen te grijnze van 'die dikke tinker komt er toch nooit over heen'
Reken maar dat die 'dikke tinker' er ruim 30 cm hoger over heen sprong, ik was in de rit foutloos, zei niet, en ik mocht barrage rijden en we werden 4e van de 15 'echte sportpaarden'...

Je had die kop moeten zien Haha! *LOL*

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:59

ergeren vind ik een 'groot' woord, maar als ik meerdere malen door iemand van de sokken af wordt gereden dan kan ik daar wel eens een opmerking over maken, Sigaar zo van 'ja ook sorry', meestal snappen ze de hint dan wel. Kijk ik weet ook dat het vaak druk is, en zeker kan het eens gebeuren dat je elkaars pad kruist, maar niet 5/6 x. Ik probeer wel altijd sorry te zeggen als ik perongeluk eens iemand afsnijdt ofiets, want dat doe ik uiteraard niet extra en k ga ervanuit dat de ook andere combinaties dat niet extra doen.

Ik vind het niet erg als iemand aanwijzingen krijgt van zijn/haar instructeur, maar deze dient dan toch wel aan de zijlijn te blijven staan en niet ergens midden tussen het losrijden, zeker niet als het terrein krap is of als het erg druk is. Snap persoonlijk ook niet waarom die mensen daar nu juist moeten gaan staan, die moeten toch ook wel snappen dat dat uhm lichtelijk onhandig is. Maarja ga er ook niet tegen aan lopen zeuren, pff heb ik wat te doen zeg Clown

Verder ben ik eigenlijk niet direct met andere combinaties bezig, maar met mezelf en mijn paard, om hem/haar zo optimaal mogelijk voor te kunnen stellen in de proef.

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:02

Ik vind het altijd vervelend als mensen zo arrogant kijken of als je een keer wint de keer erna poeslief gaan vragen of het goed gaat en waar je lest en blablabla.. Tong uitsteken

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:07

Ergeren niet, hinderlijk vind ik het. Een klein losrijterrein en dan gaan longeren. En dat terwijl er nog zeeën van ruimte over was bij de trailers. Gellukig heb ik weer het voordeel dat ik een bonte heb, het meerendeel van de paarden vliegt de lucht in als ik langskom.

Maar ja, ik heb ook weer nadelen. Jury vind bont mooi of haat het... Ach gut