Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:12

Daar zit het probleem, sponsors vinden wordt steeds moeilijker, je bent er dagen voor op pad.
En idd de eigen leden die te beroerd zijn om de handen uit de mouwen te steken, en een grote mond hebben naar degene die het wel doen.

Het feit dat je dus buiten het organiseren, ook nog dagen op pad moet voor sponsors, maakt het toch moeilijker om mensen voor deze taken te vinden..

Ook als jezelf in de organisatie zit, kun je op je eigen wedstrijd niet eens rijden zo druk heb je het.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:15

Echwel schreef:
Ja en dan, Ik wil vroeg starten want ik moet nog...
Ik wil laat starten want ik moet eerst.......

Is dat zo absurd?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:19

Wel als uit 1 rubriek 5 mensen deze wensen hebben..
Probeer dan eens je startlijst in elkaar te draaien..

Ik maak de lijsten niet eens meer met starttijden, maar geef aan hoelaat de rubriek begint, en vandaaruit mogen de rijders zelf rekenen hoe laat ze moeten rijden.

Dus bv Start rubriek A 9.00
1.....
2....
3...
4 oh dat ben ik dus 3x8min is 24 min, uitloop 2 minuten moet ik om ong 9u30 starten....

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:21

Al die dingen gaan in theorie wel op valinor, maar er zijn erg veel praktische bezwaren.
Ook bij outdoorconcoursen zitten veel verenigingen geboden aan een beperkt aantal ringen ( wij hebben er dan twee, ook geen vetpot ).
Sponsors zijn eigenlijk niet te vinden, omdat er a. elke week ongeveer vier concoursen zijn, waarvan altijd wel 1 hele grote en het dan voor een sponsor echt niet meer interessant is om ons mini-wedstrijdje te sponsoren ( bovendien wil de verhuurder van de accomodatie geen reclame van bedrijven in de ring ), en b. veel bedrijven uberhaupt niet bereid zijn te sponsoren, want ze worden helemaal gek van alle aanvragen door allerlei verenigingen.
De verhuurder neemt bij ons ook de baropbrengsten zelf ( en niet onterecht ivm de lage huurprijs ) dus meer publiek daar hebben we helemaal niks aan.
Vrijwilligers zijn echt van levensbelang en we krijgen het wat dat betreft meestal wel rond. Maar de eisen van vrijwilligers worden ook steeds 'gekker'. Ze willen strikte afspraken over de tijden, genoeg te drinken en oh, wee als ze een keer in de regen moeten ringmeesteren, dan willen ze de volgende keer alleen nog maar schrijven.
Daarnaast worden we ook nog op de huid gezeten door de KNHS door allerlei belachelijke regels ( of staan alle secretarissen te wachten op de aankomende automatisering, de verplichting van het veligheidscertificaat in 2008 Geld, geld! ), dat ik me afvraag of wij als vereniging in 2010 uberhaupt nog wel wedstrijden kunnen organiseren....En dat zou zonde zijn voor onze leden en andere ruiters, want kleine wedstrijdjes bieden veel voordelen voor veel ruiters.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:24

Urielle schreef:
Echwel schreef:
Ja en dan, Ik wil vroeg starten want ik moet nog...
Ik wil laat starten want ik moet eerst.......

Is dat zo absurd?

Wel als ze je er voor om half twaalf 's nachts voor uit bed bellen ( of 's ochtends om 7 uur de dag van de wedstrijd ).
Ik ben altijd bereid mee te zoeken naar een oplossing, als ze het maar tijdig laten weten. Maar als er van de ring van 4 alle 4 als laatste willen starten, wordt het toch lastig Boos!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:26

En ook als je 600 starts hebt: als iedereen dan wensen heeft krijg je een soort onmogelijke puzzel.

Maar waar ik me als organisatie vooral aan erger is dat mensen min of meer eisen op het moment dat hen het best uitkomt te starten.
Maar zo werkt wat mij betreft niet: vragen mag, en dan zal ik mijn best doen om met ieders wensen rekening te houden: maar het lukt niet altijd om het iedereen naar de zin te maken.

En vwb sponsors: ik stop al genoeg vrijwilligers tijd in het organiseren van de wedstrijd, dan ga ik niet ook nog heel veel tijd stoppen in sponsors zoeken: als ruiters dan het inschrijfgeld te duur vinden zoeken ze zelf maar een sponsor Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:28

Inderdaad, als ik iemand ken, wil ik aan hem/haar best eens vragen of ze willen bijdragen. Maar ik ga naast alle avonden startlijsten in elkaar draaien, telefoontjes beantwoorden en protocollen uitdraaien echt niet ook nog eens langs de deuren om sponsors te zoeken. Daar zoeken ze maar een andere gek voor, maar die heeft zich tot op heden nog niet aangedient.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:31

erleyne schreef:
Inderdaad, als ik iemand ken, wil ik aan hem/haar best eens vragen of ze willen bijdragen. Maar ik ga naast alle avonden startlijsten in elkaar draaien, telefoontjes beantwoorden en protocollen uitdraaien echt niet ook nog eens langs de deuren om sponsors te zoeken. Daar zoeken ze maar een andere gek voor, maar die heeft zich tot op heden nog niet aangedient.

Nou dat wordt vast iemand die problemen heeft met de prijsverhoging..

Zal jullie niet eens lastig vallen, over de organisatie van samengestelde wedstrijden, waar je voor max 90 rijders 3 startlijsten moet maken.
en veel toch het onfatsoen hebben niet te komen opdagen, waardoor alles in de war loopt...

Oh ja en wij betalen met stalling aan de wagen vaak zo een 60euro voor een wedstrijd.

edit tikfoutje
Laatst bijgewerkt door Echwel op 01-12-06 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:35

Als je alle mensen zou moeten betalen voor t werk dat ze in t organiseren van wedstrijden stoppen, mag t startgeld nog wel een stukkie hoger worden Nagelbijten / Gniffelen

Als je trouwens kijkt naar westernwedstrijden, dan zijn wij nog vrij goedkoop hoor Nagelbijten / Gniffelen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:37

Blij dat ik een dressuurprikker ben Knipoog
En ik wilde nog wel gaan kijken of SGW wat voor me was, ik denk dat mijn man steil achterover slaat van de kosten Haha!
Doe je dat helemaal alleen Echwel? Ik wel ( muv het bellen van de jury's ), maar ja, dat kan ook wel makkelijker dan bij een SGW, dat lijkt me bijna onbegonnen werk

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:37

het wordt wel heeel duur gemaakt zeg Nagelbijten / Gniffelen
Dus als ik vanaf volgend jaar 2 proeven rij ( dus 14 minuten rondhobbel) ben ik al 20 euro startgeld kwijt, lidmaatschap club, KNHS dokken voor paard&sport en al die couponnen die ook omhoog zijn gegaan?
katjing.. ik geloof dat ik een extra bijbaan moet nemen voor die paar punstpuntjes zeg Clown

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:43

Ik praat over samengeseld mennen, en nee ik deed het samen met mijn man.
maar bij ons zijn zo weinig juryleden, dat ik wel een week aan het bellen ben.
Min 2 per ring in de klasse 1&2
Min 3 per ring in de klasse 3.

Dan heb je nog tig rubrieken, enkel-2-4span, tandem, paarden pony's....

Dus nee alleen gaat dat niet, plus de bouwploeg die wij hard nodig hebben...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:45

Met zijn tweeën lijkt me nog veel werk. En dan al die hindernissen enzo, pfoeh!
En dan te weten dat ik al moeite heb met het vinden van mensen voor het opzetten van 1 dressuurring Bloos

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:52

Nee je hebt een heel team, wij deden secretariaat, dan heb je nog je oh zo nodige bouwploeg.
Bij ons een clubje vrienden, die niet reden(gelukkig) en op de marathon dag dus ook goed inzetbaar waren..
en dat alles werd door de vrijwilligers gedaan voor een gezellige bbq, wat heel noodzakelijk was.

Moet je nagaan hoevvel vrijwilligers daar nodig zijn
Ringmeester
Starters, finishers,hindernisrechters,schrijvers veterinair,,,

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:23

Op elke menner hebben wij minimaal 1 vrijwilliger!!!

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:27

ik mag alleen starten als het niet al te veel geld kost. en 10€ is echt veel te duur:(

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:29

Nanna schreef:
ik mag alleen starten als het niet al te veel geld kost. en 10€ is echt veel te duur:(

Dan moet je volgens sommigen in dit topic zelf een wedstijd gaan organiseren....
Schijn je schatrijk van te worden Gaaaap

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 13:38

Ik las deze reactie: Oplossing? Maak het wedstrijdrijden goedkoper (en aantrekkelijker), zodat er meer deelnemers komen i.p.v. steeds minder!
Wat een idioot idee, sorry dat ik het zeg. Misschien kan de schrijver van deze boodschap mij vertellen waarom een vereniging in hemelsnaam de ruiters moet motiveren om wedstrijden te rijden? Het zijn immmers de ruiters die wedstrijd rijden en de verenigingen spelen in op die wens. Als er dus geen ruiters meer rijden, kunnen de mensen van de organisaties ook weer lekker zelf rijden en hoeven ze geen tientallen uren te stoppen in een wedstrijd.

Wanneer je inderdaad eens meehelpt en de boekhouding ziet van een 'simpel' wedstrijdje, schrik je je rot. Volgens mij durft er geen enkele vereniging het aantal uren bij te houden, want dat is echt schrikbarend. Als deze mensen daarvoor betaald zouden krijgen, waren ze met 5 wedstrijdjes schatrijk.

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:29

Belachelijk.
Straks in het zomerseizoen breng ik twee pony's uit.
Soms twee dressuur en twee springproefjes per pony.
Dan kost het 80 euro?!
Da's toch te gek.

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:07

IK VIND HET GEWOON NIET NORMAAL ZOO DUUR HET WORD GEWOON WEER EEN ELITESPORT SORRY HOOR

missnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:26

knolle_krack schreef:
IK VIND HET GEWOON NIET NORMAAL ZOO DUUR HET WORD GEWOON WEER EEN ELITESPORT SORRY HOOR

mmm is het toch al?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:57

missnina schreef:
knolle_krack schreef:

mmm is het toch al?

Dat begint het nu wel weer te worden Knipoog

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:54

KOM op hé..

Zo wordt het onderscheid tussen rijk en arm nog groter, als je al niet naar de paarden kijkt..

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 03:29

Conclusie tot nu toe is mijn inziens dat de verenigingen zich suf sappelen ( ik kan wel spreken uit eigen ervaring dat dat zo is ) en dat het KNHS met regels komt.

1 ding is zeker datgene wat de vrijwilligers doen voor en vanuit de vereniging dat dat ook weer voor de vereniging is en dus ook voor de leden ( bij twijfel bekijk de statuten er maar eens er op na van je vereniging).

Diezelfde personen die bij nacht en ontij er voor zorgen dat jullie zo goed en zo kwaad mogelijk kunnen starten dat zij ook vaak diegene mede zijn dat diezelfde vereniging blijft bestaan en ook wedstrijden blijft organiseren en het liefst voor zo weinig mogelijk geld.

Als nou een ieder die hier maar lekker loopt te klagen en te zuchten, steunen etc. nu eens hand in eigen boezem zou steken en dus eerlijk zou zijn naar ZIJN vereniging, dan zou er denk ik al zowieso meer plezier en lucht zijn binnen het organiseren van de wedstrijden en misschien ook wel voor een redelijk tarief de mogelijkheid tot starten.

mij hoor je niet klagen zogauw ik ga starten en wel omdat ik weet wat het doet.
Ik heb natuurlijk ook verdiept secu verplaats in de andere kant van het verhaal en laat ik maar heel eerlijk zijn ik doe het die mensen niet na en betaal heel graag mijn startgeld tegen die tijd en indien ik een kleinere portomonaie heb dan, dan zal ik wat selectiever moeten inschrijven.

Zogauw bepaalde artikelen in de winkel wat duurder worden zullen we toch ook moet gaan nadenken of dat dat wel te betalen is en zeker als het een luxeartikel betreft.

Verder laat ik de discussie over aan de verenigingen en hun leden ik denk dat die de koppen maar eens bij elkaar moeten steken en ja leden dan lijkt het mij wel verstandig dat jullie een sin wat grotere getalen naar de ledenvergadering gaan.

Jullie kunnen ook zelf een vergadering aanvragen in plaats van hier te gaan lopen zeuren en zijken op de startgelden.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 03:33

Djuukiej schreef:
KOM op hé..

Zo wordt het onderscheid tussen rijk en arm nog groter, als je al niet naar de paarden kijkt..

Leg eens uit??????????????