NK dressuur Nijmegen 2005

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lindaB

Re: NK dressuur Nijmegen 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:07

Zijn er mensen die morgen filmen? dan kunnen de mede bokkers die geen kaartje hebben kunnen krijgen (lees o.a. ik) toch de kuren zien, ben vooral benieuwd naar die van Laurens; omdat die nieuw is en uiteraard jazz...
(hoe zat t trouwens met dat Eric Dikeb verhaal, krijgt men morgen die kur te zien?)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:11

Nee volgens mij niet..

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:37

Odie schreef:
grandeur schreef:
Ben benieuwd morgen, rijdt Edward dan zijn nieuwe kur, of niet ??

Geen idee, maar Laurens wel iig.

Op zijn site staat wanneer hij ze nieuwe kur zal rijden morgen ieder geval niet.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:11

Edward rijd zijn nieuwe kür voor het eerst op Outdoor Gelderland.
Maar hij had hem beter nu kunnen rijden!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:27

Joy ging heel slecht, beter gezegd: zijn amazone ging heel slecht....geen milimeter lucht van voren en daardoor sprong hij een paar keer dwars door de hand heen. In een L proef scoor je daar geen wp mee, in de GP wel.....als iemand me dat toch eens uit kan leggen.

Lingh was niet zichzelf, het spetterde en straalde niet, Salinero deed dat wel. Laurens ging heeeel erg goed, wat kan dat beest strekken, echt niet normaal!!

Lucky Times had een super piaffe, Imke maakte wat fouten.

Sven vond ik wel goed rijden, correct, niet spectaculair, best lage punten.

Roger Schulkens had een gaaf paard, mooi voorbeen, maar kwam niet echt vooruit. Coby viel een beetje tegen, was nogal rommelig en met grove hulpen.

Blue Ocean zag veel spoken en dan draait ie echt héél snel om, echt jammer voor Tommie. Chantal van Lanen reed erg goed, knap van zo'n jong meisje!

007 vond ik overigens beter dan PB, die had zijn oren plat in zijn nek af en toe.

Ik ben Ollright ven Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:30

Leuk je verhaal. Ik hoorde ook dat Lingh er nog moeier uit zag dan gisteren...

Dat 007 had kunnen en bijna moeten winnen hoorde ik ook. En dat Sven, Laurens en Anne ver boven gemiddeld reden... Leuk!!!

Heb je Paddox ook gezien?

Coby moest hard werken aan Kigali he?

En wat Joy betreft: dat doet ie al zolang ze hem heeft. Inderdaad alleen in de Grand Prix kun je dan nog scoren. Daar zijn de grijze gedeeltes helemaal blanco jureerbaar. Dus ... Maar ja of je nou laatste wordt met precies 60% of laatste met 54% maakt op een NL kampioenschap niet uit...

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:41

Coby rijdt niet zo symphatiek, ze steekt haar been heel ver af en schommelt dan zo heen en weer..... maar goed, dat is mijn mening. Ik vind Kigali wel een stoer beest om te zien. Denk alleen dat ie liever springpaard was gebleven..

Paddox ging netjes, vriendelijk beeld en mooi in harmonie gereden.

echt jammer van Lingh, tis zo'n gaaf beest. Misschien moet ie eens een paar daagjes in de wei... Vork

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:50

@ Dundijk waarom nu?
Hij is nog druk bezig ermee om alees kloppend te maken Lachen ( zie op zijn site)

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:27

Ik ben heel benieuwd naar de meningen over Jeff, gereden door Stephanie Peters Haha!

Ze staat met em op dit moment tussen Barclay en Sunrise in.

Vorig jaar nog in de lichte tour...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:41

Ik heb er nog niets over gehoord...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:47

Alles kan!

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:47

Edward gaat het morgen gewoon weer halen!!!!

Corelli_2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:51

is er ook een site van het NK Nijmegen?

laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:53

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:58

Gerrie schreef:
Ik ben heel benieuwd naar de meningen over Jeff, gereden door Stephanie Peters Haha!
.

Ik heb het gezien, maar vond het niet wat.
Sorry, rommelig en echt teveel fouten.

Gribaldi liet her en der ook flink wat steken vallen trouwens. Edward is met zijn hoofd bij andere dingen, denk ik Haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:59

Kimble schreef:
Edward gaat het morgen gewoon weer halen!!!!

Heeft ie wel Lingh bij nodig Haha!

Gaan 'we' allemaal met witte zakdoekjes zwaaien of zoiets? Cool

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:09

marieketencate schreef:
Joy ging heel slecht, beter gezegd: zijn amazone ging heel slecht....geen milimeter lucht van voren en daardoor sprong hij een paar keer dwars door de hand heen. In een L proef scoor je daar geen wp mee, in de GP wel.....als iemand me dat toch eens uit kan leggen.

Lingh was niet zichzelf, het spetterde en straalde niet, Salinero deed dat wel. Laurens ging heeeel erg goed, wat kan dat beest strekken, echt niet normaal!!

Lucky Times had een super piaffe, Imke maakte wat fouten.

Sven vond ik wel goed rijden, correct, niet spectaculair, best lage punten.

Roger Schulkens had een gaaf paard, mooi voorbeen, maar kwam niet echt vooruit. Coby viel een beetje tegen, was nogal rommelig en met grove hulpen.

Blue Ocean zag veel spoken en dan draait ie echt héél snel om, echt jammer voor Tommie. Chantal van Lanen reed erg goed, knap van zo'n jong meisje!

007 vond ik overigens beter dan PB, die had zijn oren plat in zijn nek af en toe.

Ik ben Ollright fan
Haha!

Ik ook, vond het zo'n gaaf beest om te zien. Ik dacht bij velen ver voor Anky dat ze allemaal wat onregelmatig waren, maar ik vond Ollright zo mooi zuiver lopen. En wat kon die strekken zeg, met een woord WOW!

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:37

Edward GAAT het halen! Haha!

(gun t anky ook hoor, maar vind ed / lingh toch iets leuker..)

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:39

marieketencate schreef:
Coby rijdt niet zo symphatiek, ze steekt haar been heel ver af en schommelt dan zo heen en weer..... maar goed, dat is mijn mening. Ik vind Kigali wel een stoer beest om te zien. Denk alleen dat ie liever springpaard was gebleven..
)

Ik vond haar wel sympathiek rijden. Geen 'merkwaardige' sporen bij de buik en de benen (en die waren er wel, en nee, ik noem geen namen) en geen te strakke stangteugel. Het beest is alleen zo heet dat je je been er niet zomaar aan moet leggen nee..

Ik vond Kirsten ook super gaan, Jazz doet het gewoon voor haar heb ik het idee.

Laurens ook super. Ik heb echt genoten.

Sven heel professioneel, nergens onnodig punten laten liggen en het maximale eruit gehaald.

En Lingh heb ik gemist!!! Huilen Maar gister was ie iig super.

Salinero niet foutloos, maar wel goed!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:53

Dimple schreef:
Gerrie schreef:
.

Ik heb het gezien, maar vond het niet wat.
Sorry, rommelig en echt teveel fouten.

Gribaldi liet her en der ook flink wat steken vallen trouwens. Edward is met zijn hoofd bij andere dingen, denk ik Haha!

Onbekend maakt onbemind denk ik dan maar Haha!
Hoe kan ze anders zo hoog eindigen tussen de bekende namen?

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 23:05

Sinds het Nk vorig jaar ben ik al Ollright fan..
Vind het dan ook erg gaaf dat het zo goed gaat !
Heb hem nu op verschillende grote evenementen zien rijden, jumping etc.. en wordt steeds meer fan Clown ..heb zin in morgen.. Lekker dagje kwijlen van al het moois wat er rond loopt.. Lachen

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 23:12

Las net op de site van de KNHS dat het NK volgend jaar misschien in Eindhoven is.....vind Nijmegen juist zo'n super lokatie en nog in mijn achtertuin ook Verdrietig

KoKoKanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 23:47

Ik vond Lucky Times echt super!!!
Ook van Ollright en Jeff was ik onder de indruk, die laatste had een aparte hals, wel erg mooi!
Deze 3 gaaf naast Lingh en Salinero natuurlijk.....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 01:07

Het is alweer een tijd geleden dat ik de nederlandse GP-top had zien rijden, Salinero zelfs voor het laatst in Athene. Des te opvallender waren de contrasten tussen nu en vorig jaar. Zo straalde Salinero welliswaar véél meer routine uit, maar ik miste het gelijkmatige beeld. Soms vond ik zelfs dat het sympathieke er een beetje af was, hoorde hem zelfs knarsen bij een stuk passage.
Dat in tegenstelling tot Ollright, die vorig jaar nog geen hele constante proef kon laten zien, blonk daar nu juist wel in uit. Zoals dat paard nu loopt, valt het gewoon totaal niet meer op dat ie zo lang in z'n lijf is. Hij is nu zelfs mooi, dat vind ik echt enorm knap van Laurens. Hij heeft hem gewoon echt bij elkaar, van achteren er goed bij, hij draagt echt en schuift in elkaar als een accordeon. Ik zou bijna zeggen dat Laurens het voor elkaar heeft gekregen om een lelijk eendje te boetseren tot een dansende zwaan.
Barclay vond ik niet altijd even taktmatig de baan door gaan, hij trok soms een beetje met linksachter of ging met twee achterbenen tegelijkertijd. Jammer. Wel vreselijk knap hoe hij z'n pirouettes rijdt, zó nauwkeurig op de plaats, hij draait ze gewoon op een duppie. De vriendelijke hand van Sven viel me ook op, dat heeft ie wel eens anders laten zien, nu blonk ie daarin echt uit.
Lingh miste het sprankelende, over de gehele linie leek ie wel energie te missen. Zowel het piafferen als het uitstrekken was vele malen matter als ik eerder van hem heb gezien.
Als ik zo kijk wat voor vlees Nederland in de kuip heeft, denk ik dat bovenstaande vier het team gaan vormen.
Van de andere combinaties vond ik Lucky times er duidelijk bovenuit steken, jammer van de soms wat slordige foutjes. Bijvoorbeeld bij de eners op de diagonaal, daar begon ze meteen na het wenden mee waardoor ze halverwege al klaar was. Mooier zou het zijn als ze ze goed kon verdelen over de diagonaal. Ook jammer dat de piaffe eigenlijk alleen maar bestaat uit het optrekken van de hakken naar de staart, want het beeld is wel heel erg mooi, hij komt mooi van de grond met takt en goede overgangen.
Gribaldi vind ik echt overgewaardeerd, hij sleepte vandaag écht de baan aan. Jazz..... z'n nieuwe zadel staat hem mooi bij z'n bruine hoofdstel Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 08:29

Aimee, je verhaal vind ik getuigen van objectief kijken en ik kan me door alle verhalen die ik heb gehoord erg goed vinden in je verhaal.

Leuk!