Veiligheidshelm toch verplicht t/m M2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:26

Eleonoor schreef:
Kom nou, waar men dus over zit is de aanblik van de ruiter met een champignon op zijn lege hersenen. Gaat toch uiteindelijk om de proef je die neerzet, hoe je paard onder je reet loopt en niet met welke dop op je kop geplant is.

Ach, over een paar jaar weten jullie niet meer beter.

Veranderingen kunnen mensen maar slecht tegen en al helemaal als het hun ego betreft.... Knipoog

OK dan!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:28

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:28

Eleonoor schreef:
Ach een kwestie van slim zijn. Als een speer een cap ontwerpen die op een hoedje lijkt maar wel voldoet aan de veiligheidsnormen. Gewoon creatief zijn en een gat in de markt zoeken. Prijs fijn omhoog gooien, ruim boven de werkelijke marktwaarde, want goedgekeurde hoedjes zullen als zoete broodjes over de toonbank gaan. Dus, wie slim is Lachen

Gaat hoedjes ontwerpen ? Tja maybe............ Haha!

Levy zoeken we op, je weet maar nooit welke mazen er nu weer ontdekt worden in onze mooie nederlandse wetgeving. Misschien ook wel iets Eleonoor het maken van gewoon een nieuwe wet. (heb helaas die bevoegdheid niet)
Laatst bijgewerkt door pieternel op 01-10-04 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:29

Vanaf nu ga ik alle mensen die VRIJWILLIG een veiligheidshelm dragen in het Z straffen met de punten .................. je bent gewaarschuwd!........ Extreme duivel

Stelletje Ankys van de wipkip-cultuur.
Nederland gaat ten gronde aan de regelgeving. >;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:30

Ik blijf erbij dat de dressuursport een plaatjessport is. Het totale beeld dus. En daarbij staat een hoedje nu eenmaal veel mooier dan een cap.

En zoals al zo vaak gezegd door velen hierboven: helemaal niet paardrijden is nog veel veiliger!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:30

En hoe moet dat dan met Edward zijn haren........... kan ie aan het eind van de proef zijn hoed niet meer afnemen.......

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:31

CGJ12 schreef:

OK dan!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:31

CGJ12 schreef:
Vanaf nu ga ik alle mensen die VRIJWILLIG een veiligheidshelm dragen in het Z straffen met de punten .................. je bent gewaarschuwd!........ Extreme duivel

Thanx........en ik had het al zo zwaar bij jou.....Knipoog

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:32

CGJ12 schreef:
En hoe moet dat dan met Edward zijn haren........... kan ie aan het eind van de proef zijn hoed niet meer afnemen.......

Het wordt tijd om inventief te zijn voor de ontwerpers der helmen ed.
Ingebouwde fohn cq. styler........

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:33

Bij ons in het bedrijf is maar een belangrijke slogan:

Safety First

Je hoort ze hier niet klagen als je met een helm op met debiele oordoppen erop (je lijkt net mickey mouse), je overall en veiligheidsjas het terrein oploopt. Terwijl het risico als er wat gebeurt zonder die maatregelen relatief klein zijn.

Het is een kwestie van beleving en de weerstand tegen veranderingen.

Dat je alleen maar kan 'scoren' met een hoedje op je hersenepan, dan heb je ergens toch iets gemist Verward . Waar blijft dan het goede rijden dan? Verdrietig

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:33

CGJ12 schreef:

Krijg ik ook bonuspunten als ik met hoedje de ring inkom Knipoog Tong uitsteken

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:36

CGJ12 schreef:

Wat is het dan zo verdomt jammer dat ik nog lange na niet Z mag starten. Alleen daarom zou ik al graag bij jou in de ring willen rijden. Wat had ik deze uitdaging graag aangegaan.

Toch helpt deze regelgeving struktuur op het gebied van veiligheid. Kijk maar naar het verminderen van ongevallen en letsel door de striktere regelgeving bij auto's. Wat bij verminderen van letsel bij andere sporten zoals hockey, boksen, enz.... En ook die sporten hebben in het begin fel geprotesteerd met ook belachelijke vergelijkingen met hun hypotheken (zit je hiermee soms wat dwars..... adviseurtje nodig?)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:41

Mensen zoeken risico gewoon op.
Je verlegt het probleem.

De auto's zijn nu zo veilig en aan regels gebopnden dat je LEGALE straatraces krijgt.
En mensen gaan allerlei gevaarlijke sporten als hobby doen omdat het leven veel te zeker is geworden!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:20

Regeltjes, regeltjes, regeltjes, volgens mij gebeuren er veel meer ongelukken in het verkeer dan op dressuurwedstrijden, (let op het gaat hier niet om manege lessen of recreatief rijden) dan moeten ze ook voor fietsers en voor bromscooters!!!!! een helm verplicht gaan stellen, of halen wij ook de 50 km. per uur in een uitgestrekte galop, zoals ee brommer en wordt daarom die helm verplicht, er is hier geen pijl op te trekken waar de grens ligt tussen veilig en niet veilig.
Laatst bijgewerkt door WWWiske op 01-10-04 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:35

WWWiske schreef:
Regeltjes, regeltjes, regeltjes, volgens mij gebeuren er veel meer ongelukken in het verkeer dan op dressuurwedstrijden, (let op het gaat hier niet om manege lessen of recreatief rijden) dan moeten ze ook voor foietsers en voor bromscooters!!!!! een helm verplicht gaan stellen, of halen wij ook de 50 km. per uur in een uitgestrekte galop, zoals ee brommer en wordt daarom die helm verplicht, er is hier geen pijl op te trekken waar de grens ligt tussen veilig en niet veilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:17

Gewoon allemaal gaan mennen, mag je gewoon een hoedje op en is de keuze van het model en kleur ook nog vrij
Bij het SGWmennen is uit het oogpunt van veiligheid (lees onbetaalbare verzekeringspremie) de bokrechter afgeschaft in de marathon, dan heb je in de dressuur dus nog niets te klagen Knipoog

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:13

Ilindra schreef:
Gewoon allemaal gaan mennen, mag je gewoon een hoedje op en is de keuze van het model en kleur ook nog vrij
Bij het SGWmennen is uit het oogpunt van veiligheid (lees onbetaalbare verzekeringspremie) de bokrechter afgeschaft in de marathon, dan heb je in de dressuur dus nog niets te klagen Knipoog

Haha!

als het om verzekeringspremies ging, dan zou voor de zware tour ruiters een veiligheidscap ook verplicht moeten zijn, immers zou dat geen verschil mogen uitmaken, dat verhaal van verzekeringen geloof ik dus niet zo, daarbij komt nog eens kijken dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor zichzelf, en dus dan met zijn eigen verzekeringsmaatschappij in onderhandeling moeten kunnen gaan, betaal je gewoon wat meer premie als je met een hoedje rijdt, maar dat is niet zo, dus er zijn andere redenen om de helm in te stellen, en zolang ze op de olympische spelen niet met veiligheidshelmen rond rijden wordt er dus wel degelijk onderscheid gemaakt, als of Anky van G. nooit van haar paard afvalt Haha!

fidootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 13:09

Gezien de sprongen die mijn paard (soms) maakt, vind ik het wel een goede ontwikkeling. Dan ben ik iig niet meer de enige op wedstrijd met cap. Haha!
Maar ook in het Z zal ik liever met veiligheidscap op starten dan met een hoedje, maar om daar dan ook nog voor gestraft te worden????? Verward

Wat mij betreft moet iedereen zelf kunnen beslissen of ze wel of geen veiligheidscap dragen.
Zoals ze op de manege waar ik vroeger reed zeiden:
Als je niks hebt om te beschermen dan moet je het ook vooral niet doen.....

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 00:01

fidootje schreef:
Gezien de sprongen die mijn paard (soms) maakt, vind ik het wel een goede ontwikkeling. Dan ben ik iig niet meer de enige op wedstrijd met cap. Haha!
Maar ook in het Z zal ik liever met veiligheidscap op starten dan met een hoedje, maar om daar dan ook nog voor gestraft te worden????? Verward

Wat mij betreft moet iedereen zelf kunnen beslissen of ze wel of geen veiligheidscap dragen.
Zoals ze op de manege waar ik vroeger reed zeiden:

Als je niks hebt om te beschermen dan moet je het ook vooral niet doen.....

OK dan! OK dan! OK dan!

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 00:07

Hm, ik hoorde het vandaag ja... Gelukkig gaat het pas per april in, kan ik nog ff sparen Vork Haha. Heb vandaag al even naar veiligheidcaps gekeken op wedstrijd Schijnheilig Zo'n Horka lijkt me op zich wel fijn.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 09:45

Weet je wat het is? Zo'n hoedje stáát gewoon heel chique en netjes, persoonlijk vind ik het mooier dan zo'n mega champignon op je harses.

Maar ja.... iemand die in de B komt aankakken met een hoedje en het paard nog niet normaal kan laten galopperen, dat slaat dan weer als een tang op een varken vind ik!

Op zich een goed idee om het vanaf het Z toe te laten, sneu voor diegenen, die het paard ontzettend lekker aan het lopen hebben en "maar" M1 zijn bijvoorbeeld. Er is voor beiden iets te zeggen vind ik. Maar datzelfde geldt ook voor te optoming, S&T is ook pas vanaf het Z en niet zonder reden.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 09:50

Eleonoor schreef:
Ach een kwestie van slim zijn. Als een speer een cap ontwerpen die op een hoedje lijkt maar wel voldoet aan de veiligheidsnormen. Gewoon creatief zijn en een gat in de markt zoeken. Prijs fijn omhoog gooien, ruim boven de werkelijke marktwaarde, want goedgekeurde hoedjes zullen als zoete broodjes over de toonbank gaan. Dus, wie slim is Lachen

Ik zie het helemaal voor me: hoedjes met driepuntssluitingen...

Oh my god *LOL* Haha!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:44

op zich is het te begrijpen, hoedjes zijn natuurlijk niet zo veilig als een veiligheidscap, maar ik vond het hoedje zo mooi staan. En ik vind dat als je Z ben, mag je best zon mooi hoedje op!!! Het gaat toch om het beeld??? Ik ben nu M2 (waarschijnlijk volgend jaar Z ofzo) dus dan wil ik wel graag een hoedje hoor!!!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:49

In de loop van 2006 willen ze zelfs alleen de combi rijrok/hoedje toe gaan staan.... (waar is de elkaar de kop in beuk smiley??)

Dat betekent dus Z1, Z2 en ZZ-licht en ZZ-Zwaar met veiligheidshelm!!! OMG...zucht steun, nee toch...snif... Scheve mond

Dan moet CG er alsnog aan geloven he? Knipoog

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:34

Suzanne F. schreef:
In de loop van 2006 willen ze zelfs alleen de combi rijrok/hoedje toe gaan staan.... (waar is de elkaar de kop in beuk smiley??)

Joehoew
Ik heb hem gevonduhh
Haha Cool