Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anna42"]
Waar staat in de FEI voorschriften dat het paard lengtebuiging moet laten zien?
[/quote]
M.b.v. Zep:
[quote="FEI reglement, artikel 411 schreef:9. Half-pass. This is a variation of travers, executed “on the diagonal” instead of “along the wall”. The horse should be slightly bent round the inside leg of the rider in order to give more freedom and mobility to the shoulders, thus adding ease and grace to the movement, although the forehand should be slightly in advance of the quarters. The outside legs pass and cross in front of the inside legs. The horse is looking in the direction in which he is moving. He should maintain the same cadence and balance throughout the whole movement.
In order to give more freedom and mobility to the shoulders, which adds to the ease and grace of the movement, it is of great importance, not only that the horse is correctly bent and thereby prevented from protruding his inside shoulder, but also to maintain the impulsion, especially the engagement of the inside hind leg (see fig. 4).
FEI reglement, artikel 413 schreef:At whatever pace the pirouette (half-pirouette) is executed, the horse, slightly bent in the direction in which he is turning, should, remaining “on the bit” with a light contact, turn smoothly round, maintaining the exact cadence and sequence of footfalls of that pace. The poll stays the highest point during the entire movement.
frunnik schreef:eerder te laat omgesteld dan, want hij zit nog aan de (voor de kijkers thuis) rechter kant van de A-C lijn
Loolapelooza schreef:Gut gut, Warmbloed erend Bokt heeft het duidelijk nog steeds niet aanvaard.
Wil je alsjeblieft niet in naam van ons Iberische paardenliefhebbers spreken? De reden waarom wij niet met dergelijke insinuaties en opmerkingen smijten komt doordat wij ons niet tot het niveau dat jullie hanteren willen verlagen. Sommigen onder jullie hebben het duidelijk moeilijk met de Iberier en hun successen, dat blijkt ondermeer wel uit dit topic over de "worst op pootjes" en de reacties zoals jij er nu net weer 1 hebt geplaatst.
Lekker volwassen van jullie, en nog steeds mis ik het respect voor een ander ras dan KWPN.
Tjonge jonge wat laten jullie je kennen zeg ...
Citaat:Ook eis ik nu een antwoord op mijn opmerking dat je geen enkele PRE- Fries- of EASP-ven hoort klagen wanneer ik een opmerking plaats dat ik Lingh liever boven Salinero had gezien (Mechelen) en andere opmerkingen van die soort. Maar nu het om een PRE gaat is er ineens vreselijk op jullie tere zieltjes getrapt.
Pipo schreef:Wanneer maakt mij niet uitMaar dat er wat misgaat vermoed ik wel, en wat Gerrie zegt zou ook weleens waar kunnen zijn.
Maar eigenlijk begrijp ik de drukte er om heen niet helemaal. Die Soto heeft gewoon een aantal dingen laten zien die erg goed waren, daar heeft hij op gescoord. En punten gekregen.
Of WIJ het nou wel of niet mooi vinden, dat is volgens mij niet van belang. Als het technisch gezien goed is uitgevoerd dan verdiend hij die punten gewoon. En dan kan je inderdaad een opmerking maken over de souplesse in de uitvoering van de oefeningen.
Zo zie je maar weer dat kracht en souplesse vaak niet geheel samen gaan. Jammer dat die Invasor geen merrie is, anders hadden we Lancet erop kunnen zetten en dan hadden we over enkele jaren het ideale paard gehad![]()