CHIO Aken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:18

CGJ12 schreef:
Jij zit er kort bovenop....! Knipoog

Waar op ?

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:40

Op het nieuws wat betreft sjef en anky!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:44

Moet je anky zien met Krack in de andere GP rubriek!
Jury E: 68,33%(8) en Jury H: 74,375%(2) Das meer dan 6%!!!!! Boos!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:01

YvonneS schreef:
Op het nieuws wat betreft sjef en anky!

Kijk maar eens in het profiel Knipoog

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:03

ja en meer dan 6 plaatsen verschil!

Maare, wel een beetje laag he, van Edward....Enne Krack gaat wel goed vind ik!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:03

youngster schreef:
Kijk maar eens in het profiel Knipoog

Ja vandaar! Haha!:D

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:04

valencia schreef:
ja en meer dan 6 plaatsen verschil!

Maare, wel een beetje laag he, van Edward....Enne Krack gaat wel goed vind ik!

Ik denk eigenlijk dat edward ook gewoon een beetje op safe heeft gereden! Hij wil denk ik voor athene niet al te veel risico's nemen...

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:26

Neej dat lijkt mij ook niet.. Het is een beetje jammer voor Antoinette dat Jarwo nou net voor de spelen geblesseerd raakt *ze baalt er zelf nog meer van dan de fans* wij hier zijn nu maar een beetje meer voor Edward..!! Lachen en voor de rest natuurlijk ook wel maar ja wij waren echt voor Antoinette... Maar ja volgend jaar beter en over 4jaar gaat ze naar de spelen is het niet met Jarwo dan wel met Lex.. Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:58

Jee toch wel verrassende (lees misschien wat teleurstellende) uitslagen. Ik had op meer gehoopt eigenlijk.

En tja misschien toch maar Imke mee ipv evt. Marlies...

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:03

Corine schreef:
Francis is bij deze veroordeeld tot THUISFLUITER Tong uitsteken

Francis riep na afloop tijdens de persconferentie dat Lingh nog hogere punten zou hebben gescoord als hij in de proef net zo imponerend had gelopen als rond de ring Verward

Vraag 1: Krijgen we de zadelnummers hiermee terug in de dressuur?
Vraag 2: Begint een dressuurproefbeoordeling tegenwoordig al buiten de ring?
Vraag 3: kunnen ze dan vast bij het losrijden gaan kijken en eventueel ook thuis bij de trainingen?
Vraag 4: Wat komt hiermee terecht van het ideaal van de harmonie, lichtheid en ontspanning in de dressuur?

Want dat liet Lingh vandaag als geen ander paard zien, kortom hij had moeten winnnen....

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:06

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:38

Suzanne F. schreef:
Jee toch wel verrassende (lees misschien wat teleurstellende) uitslagen. Ik had op meer gehoopt eigenlijk.

En tja misschien toch maar Imke mee ipv evt. Marlies...

Ik stel voor dat we Bonfire uit de wei vissen.................wedden dat ie hogere punten scoort dan Rusty Haha!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:43

haha, nu ook nog>>????

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:46

YvonneS schreef:
haha, nu ook nog>>????

Ik snap um ff niet geloof ik Verward

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:47

Of hij na al die tijd in de wei nog in staat is van Rusty te winnen.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:51

Denk het wel. En ook Ferro kan nog meedraaien in dit veld!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:52

Corine schreef:
Ik stel voor dat we Bonfire uit de wei vissen.................wedden dat ie hogere punten scoort dan Rusty Haha!

Die staat toch in een "wai bai Veggol"??

Neem ik 'm zaterdag wel ff mee terug... plek zat op de trailer Knipoog Haha! Haha!

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:52

GertJan schreef:
Of hij na al die tijd in de wei nog in staat is van Rusty te winnen.

Volgens mij krijgt Bonnie vleugeltjes zodra ie de ring weer binnen loopt *LOL*

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:54

Idd!

Hier nog een stukje van www.stegen.net

Citaat:
Dressuurteam geplaatst voor Athene.

NHP, 15-07-2004

door JACOB MELISSEN

AKEN

Het Nederlandse dressuurteam is donderdag tweede geworden in de landenwedstrijd van Aken. Dankzij dit goede resultaat heeft de equipe van bondscoach Bert Rutten zich gekwalificeerd voor de Olympische Spelen in Athene. De Duitsers wonnen in Aken voor eigen publiek. Het was hun 28e zege op rij op dit belangrijke evenement. Ulla Salzgeber behaalde met Rusty de hoogte individuele score. Anky van Grunsven werd met Gestion Salinero tweede.

Van Grunsven reed weer een zeer sterke wedstrijd. De pas tienjarige bruine ruin Salinero was in het begin van de rit behoorlijk heetgebakerd, maar werd gedurende de rit rustiger, waardoor Van Grunsven weer meer aan rijden toekwam om aan het einde van de proef bijna weer te exploderen. ,,Ik ben blij met mijn proef, maar natuurlijk zijn er nog kleine dingen die beter kunnen. Ik heb geen moment over mijn individuele score nagedacht. Ik denk dat het hete weer in Athene ons beter past dan het frisse briesje dat hier waait. Met een hogere temperatuur zoals in Athene te verwachten valt zal bij Salinero het hete temperament wel iets minder opspelen. Toch heb ik niet echt voorzichtig gereden, maar ik ga niet vol gas geven als we al hard gaan", vertelde Anky na haar proef.

Met een score van 75.417% wist zij de schade op de winnaar van de Grand prix Ulla Salzgeber met Rusty beperkt te houden tot minder dan een half procent. Het internationale jurylid Francis Verbeek, die ook in Athene de ruiters gaat beoordelen (net als de overige juryleden die in Aken actief zijn) was zeer te spreken over de rit van Van Grunsven. ,,Anky heeft heel slim gereden, nergens risico’s genomen en de sterke punten van haar paard liet zij ten volle tot zijn recht komen. Samen met Rusty vormt Salinero het top duo van de dressuursport op dit moment", aldus Verbeek.

Over Gestion Lingh (v. Flemmingh), die onlangs in Nijmegen Nederlands kampioen werd, had zij wel een kritische opmerking. ,,Lingh maakte de hooggespannen verwachtingen die hij bij mij wekte tijdens het voorbereidende rondje om de ring niet helemaal waar. Het had misschien allemaal net een fractie scherper mogen zijn wat hij ons voortoverde", aldus Verbeek. Gal dacht daar iets anders over. ,,Ik moest een gedegen rit neerzetten, waarbij het resultaat voor het team telde. Dan past het niet om alles uit de kast te rijden", verklaarde Gal zijn goede rit, waarmee hij toch nog op de vijfde plaats staat in het individuele klassement.

Ook voor Sven Rothenberger gold dat het resultaat van het team voor hem topprioriteit had in deze wedstrijd. ,,Ik heb steeds gezegd dat ik als vierde man meega om een gedegen proef neer te zetten in de strijd om de team medailles. Het team en ik hebben er niets aan wanneer iedereen zegt ’wat een goede Spécial heb jij gereden’ als ik wel in mijn Grand Prix de kansen op een teammedaille heb verprutst", aldus Rothenberger.

Stilletjes

Marlies van Baalen, nu 21ste van de 38 combinaties, zat er een beetje stilletjes bij. Zij moet afwachten of Jarwo (v. Ferro) van Antoinette Falandt de veterinaire inspectie van team veterinair Hans van Schie vrijdag goed doorstaat. Mocht Falandt afvallen dan lijkt de kans aanwezig voor Van Baalen om mee te gaan naar Athene. Of er dan een nieuwe reserve combinatie wordt aangewezen was iets waarover Bert Rutten nog geen uitspraak wilde doen en nog minder over wie dat dan zou moeten worden. Wel wilde Rutten kwijt dat hij zeer ingenomen is met de progressie die de Nederlandse ruiters sinds zijn aantreden hebben gemaakt. ,,Toen ik in november vorig jaar "ja" zei tegen deze functie was ik niet echt optimistisch, maar zowel Lingh als Salinero hebben zich zeer positief ontwikkeld en dat is duidelijk harder gegaan dan met combinaties uit landen die we als onze concurrenten beschouwen."

©NHP

Hier ben ik het dus totaal niet met Francis eens, stel idd de vragen van Ragne eens! Het jureren begint dus idd blijkbaar al voor het binnenkomen! Boos!

EN

Begrijp ik hier nu dus goed uit dat antoinette gaat proberen om nog in Aken aan de start te komen of gaat dit om de keuring voor de OS??? Of ben ik nu blont.... Bloos
Laatst bijgewerkt door YvonneS op 15-07-04 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:54

Missouri schreef:
Die staat toch in een "wai bai Veggol"??

Neem ik 'm zaterdag wel ff mee terug... plek zat op de trailer Knipoog Haha! Haha!

Hij neemt vast geen genoegen met een " simpele" trailer, hij is vrachtwagens met luxe 4 sterren slaapplaatsen gewend Haha!

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:56

YvonneS schreef:
Begrijp ik hier nu dus goed uit dat antoinette gaat proberen om nog in Aken aan de start te komen??? Of ben ik nu blont....

Ik denk dat je blond bent, want blond is met een D van dirk Schijnheilig

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:58

Ja dat weet ik, gaat erom om ff aan te geven dat ik ook daadwerkelijk blond ben Verward. geloof niet dat ik hier het enige blondje ben... Knipoog

Target

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:10

Hey Corine, Salinero is zwart ipv koffievos (blond)

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:12

Target schreef:

Denk het niet: check www.anky.nl, ga naar haar paarden en bekijk de beschrijving bij Salinero: kleur: donkerbruin

Zou Anky het niet het beste weten van haar paarden... Tong uitsteken

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:13

Target schreef:

Afbeelding

Bijbehorende tekst:

Gestion Salinero

Hannoveraan
Vader: Salieri
Moeder: St. Pr. Luna
Vader van de moeder: Lungau
Kleur: Donkerbruin
Geboortejaar: 1994
Hoogte: 1.76m
Geslacht: Ruin
Niveau: Grand Prix

Winnaar NK 2003 en van diverse Wereldbeker wedstrijden.

Anky: "Overijverig soms, maar hij barst van kwaliteit!"

Bron: www.anky.nl