pavo cup selectie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 13:06

Missouri schreef:
Wat Duitsers, wat NRPS-ers... (de Sjapoer die 2e was op de keuring in Vrouwenpolder geloof ik... tja er waren er maar 2 of 3 Schijnheilig Haha! ).

Ik blijf nog steeds uniek met mijn paard, dat wel Haha! Knipoog Haha!

ow I get it Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:45

Ik heb net een brief gehad,
aangezien wij in Houten maar 2 juryleden hadden ipv drie en hier achteraf bezwaar tegen is gemaakt, mogen we op 6 augustus evt. overnieuw rijden...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:47

Dat is goed nieuws voor degene die er net niet bijzaten.

Kun je een nieuwe poging doen en nog even doortrainen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:32

Sjuimpje schreef:
aangezien wij in Houten maar 2 juryleden hadden ipv drie en hier achteraf bezwaar tegen is gemaakt, mogen we op 6 augustus evt. overnieuw rijden...

Das een mooie kans om nu welk alles uit de kast te halen Sjuim!!!

De starttijden van Ermelo staan nu trouwens ook op de kwpn-site!!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 16:15

Sjuimpje schreef:

ooooooow ik hoop het zooo Lachen Misschien dat ik Marieke haar dan alsnog laat rijden, Kan er echt alles uit de kast getrokken worden Knipoog Maar zou wel leuk zijn als het door zou gaan, ik heb alleen nog geen brief gehad....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:00

Inderdaad Missouri,
of hij gaat weer zo kloje en dan krijg je reacties als:
"Zie je wel, het is echt geen fijne" Knipoog

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 17:10

Sjuimpje schreef:
Inderdaad Missouri,
of hij gaat weer zo kloje en dan krijg je reacties als:
"Zie je wel, het is echt geen fijne" Knipoog

Ja je weet het natuurlijk nooit, je paard moet je dag maar net hebben dat heb je zelf wel meegemaakt nu, maar aan de andere kant je hebt nog wel even een maand..... alleen kom ik wel pas 30 juli van vakantie, maarja marieke rijd haar dan toch die 2 weken, dus zou ze haar net zo goed bij de pavo ook kunnen rijden Knipoog

PrimaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:48

Aaaaaaaaaaaaa,
Nou, IK WIST NIET WAT IK MEE MAAKTE TOEN IK DIE BRIEF LAS Bloos!
Maar uuuhhhh nu ben ik zeker van de partij!!!! Wat een buitenkans is dit zeg.....Tamors 2e kans om toch nog te laten zien dat hij beter kan dan 148 punten van afgelopen keer!!!
(Alleen nu maar hopen dat hij niet nog een keer een bokkuurtje krijgt Scheve mond )
Maar ik ben helemaal in de de optiewauwie!!!!

Maar er staat ook in de brief dat dit voor aanvang van de wedstrijd bekend is gemaakt....maar ik weet van niks van die mededeling of het is langs me heen gegaan (wat heel logisch is) of het is niet helemaal waar wat ze beweren. Trouwens ik wist heel niet van die regel af.....ben ook niet zo'n bewezen regelment lezer....dat hadden we al gezien aan de nummers die ik zelf nog creatief in elkaar moest flanzen een avond voor de selectie Blond
Maar goh, wat is dit fantastisch nieuws voor ons dan!!! En kunnen we onze meeting nog eens over doen Knipoog
(Deze brief is een pleister op mijn wond deze herkansing had ik niet durven dromen Bloos! )
TOEWAUWIEEEEEEEE

Primadonna Haha!......................................JOEHOEEEEEEEEEEE

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 19:24

PrimaDonna schreef:
Aaaaaaaaaaaaa,
Maar uuuhhhh nu ben ik zeker van de partij!!!! Wat een buitenkans is dit zeg.....Tamors 2e kans om toch nog te laten zien dat hij beter kan dan 148 punten van afgelopen keer!!!
(Alleen nu maar hopen dat hij niet nog een keer een bokkuurtje krijgt Scheve mond )

Maar er staat ook in de brief dat dit voor aanvang van de wedstrijd bekend is gemaakt....maar ik weet van niks van die mededeling of het is langs me heen gegaan (wat heel logisch is) of het is niet helemaal waar wat ze beweren. Trouwens ik wist heel niet van die regel af.....ben ook niet zo'n bewezen regelment lezer....dat hadden we al gezien aan de nummers die ik zelf nog creatief in elkaar moest flanzen een avond voor de selectie Blond
Maar goh, wat is dit fantastisch nieuws voor ons dan!!! En kunnen we onze meeting nog eens over doen Knipoog
(Deze brief is een pleister op mijn wond deze herkansing had ik niet durven dromen Bloos! )
TOEWAUWIEEEEEEEE

Jaaaa ik moest meteen aan je denken toen ik dit las op bokt Lachen Echt super zo kan je hem weer even helemaal toppie voor gaan stellen, en nu geen gekke flikflak sprongen gaan maken Knipoog Ik heb het wel gehoord dat het 3e jurylid er niet was, dat riepen ze om toen ik aan het inrijden was, dus dat zullen jullie wel niet gehoord hebben... Maar ik ga het er morgen even met marieke over hebben, en denk dat ik toch wel wil starten, het is alleen maar ervaring! Misschien als dat kan dat ik marieke dan toch laat rijden als die daar tijd voor heeft, en als die het uberhaupt wil Knipoog Haha! Maar dan gaan we zeker meeten PrimaDonna! owja ik heb de brief dus net officeel gekregen, en er staat in dat je voor 5 juli besloten moet hebben, wordt dus als ik mee ga doen ff opschieten Knipoog Nou het is denk ik zowizo wel zeker dat Cacharel mee loopt, maar nog niet met welke amazone Knipoog

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 19:25

PrimaDonna schreef:
Aaaaaaaaaaaaa,

TOEWAUWIEEEEEEEE

Jij mag trouwens ZEKER door naar Ermelo met je 148 punten, ik had er namelijk maar 66 Knipoog

PrimaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:39

owwwwwww hihihiiii idd een eentje teveel hahahahaaa Haha! Je bent in ieder geval erg scherp vandaag!!!! *LOL*

Maar ik zit er ook aan te twijfelen of ik hem zelf voor ga brengen. Ik heb aan Mark gevraagd of hij er over na wilt denken om het voor mij te doen Scheve mond waarschijnlijk vraag ik dan net iets teveel....en gaat hij daarna iets teveel vragen Knipoog
Maar wie weet wilt hij het wel doen voor me en dan ben ik in ieder geval zekerder er van dat Tamor beter presteerd dan die 48 punten van mij. en daar gaat het uiteindelijk om, mijn ervaring is namelijk niet om een boek over te schrijven betreft de PAVO...er is een eerste helft en de tweede helft???? dat moet je maar niet vragen aan mij, die weet ik niet meer Tong uitsteken
Dus ben benieuwd naar zijn reactie op mijn uitnodiging!
Maar uuuuhhh meeten gaan we zeker doen en ben benieuwd wie de amazonne gaat worden....staan we zo meteen allebei aan de kant (hand in hand) te genieten van de prestatie van onze liefhebbende diertjes Schijnheilig
Toll!!!!! OK dan!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 19:44

PrimaDonna schreef:
owwwwwww hihihiiii idd een eentje teveel hahahahaaa Haha! Je bent in ieder geval erg scherp vandaag!!!! *LOL*

Maar ik zit er ook aan te twijfelen of ik hem zelf voor ga brengen. Ik heb aan Mark gevraagd of hij er over na wilt denken om het voor mij te doen Scheve mond waarschijnlijk vraag ik dan net iets teveel....en gaat hij daarna iets teveel vragen Knipoog
Maar wie weet wilt hij het wel doen voor me en dan ben ik in ieder geval zekerder er van dat Tamor beter presteerd dan die 48 punten van mij. en daar gaat het uiteindelijk om, mijn ervaring is namelijk niet om een boek over te schrijven betreft de PAVO...er is een eerste helft en de tweede helft???? dat moet je maar niet vragen aan mij, die weet ik niet meer Tong uitsteken
Dus ben benieuwd naar zijn reactie op mijn uitnodiging!
Maar uuuuhhh meeten gaan we zeker doen en ben benieuwd wie de amazonne gaat worden....staan we zo meteen allebei aan de kant (hand in hand) te genieten van de prestatie van onze liefhebbende diertjes Schijnheilig
Toll!!!!! OK dan!

Ja idd, ik heb namelijk ook nog eens het probleem dat ik ALTIJD super zenuwachtig ben, ik dacht dat het wel mee ging vallen, omdat ik toch wist dat ze niet door mocht, nou niet dus! Ik had even geslapen in de vrachtwagen, en werd wakker ik had helemaal knikkende knieën en was zooo super misselijk, zodra ik op het paard zit valt het wel weer mee maar toch speelt dat nog door op cacharel! Maarja zal het morgen ook maar eens vragen, zou dat eigenlijk mogen om van ruiter te veranderen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:07

Och och, die arme juryleden moeten ze weer...........

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:45

rockey schreef:
Haha Nou ik denk dat die 5 jarige van hun allen al wel een Z proef kunnen lopen, maar reken er maar wel op dat ze bij de 5 jarige best streng zullen zijn, je paard moet daar al gewoon veel meer afericht zijn, en niet specifiek in de oefeningen, maar wel in zijn bewegen, dan bedoel ik dat hij heel erg in balans moet zijn, en de aanleuning moet goed zijn, en hij moet al veel dragen, dat is tenminste wat ik er van begrepen heb Sorry if i'm wrong

Dan kan ik het wel schudden, naja k doe toch maar mee voor de gein.

Heb mn paardje één jaar en daarvan 6mnd stil moeten staan wegens stress, spierpijnen en zelfs vastzittende nekwervels (had haar toen net een maand, kon de verandering niet aan, raakte helemaal gek).

Ben haar aan het trainen op M1 niveau (rijd nog maar L1 hoor), maar sluiten vind ze nog heel moeilijk. Ben alang blij dat ze nu lekker over haar rug loopt, want ze heeft echt zo'n nekje die ze er op kan zetten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:51

Verder niemand die naar Ermelo gaat trouwens?? Volgens mij zag ik de bruine Jazz van Obsession op de lijst staan met nieuwe eigenaar.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 20:54

QuijoSavan schreef:
Dan kan ik het wel schudden, naja k doe toch maar mee voor de gein.

Heb mn paardje één jaar en daarvan 6mnd stil moeten staan wegens stress, spierpijnen en zelfs vastzittende nekwervels (had haar toen net een maand, kon de verandering niet aan, raakte helemaal gek).

Ben haar aan het trainen op M1 niveau (rijd nog maar L1 hoor), maar sluiten vind ze nog heel moeilijk. Ben alang blij dat ze nu lekker over haar rug loopt, want ze heeft echt zo'n nekje die ze er op kan zetten.

Ja dat is wat ik gehoord heb hoor, als ik jou was zou ik het gewoon proberen, en je ziet vanzelf wat je punten zijn Lachen

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:51

QuijoSavan schreef:
Zag net foto van Laurens van Lieren op NK Kür op muziek, pfff als hij zijn 5-jarige ook zo netjes rijd kan k me netzo goed zoekmelden Tong uitsteken

Ik weet wel dat Thamar Zweistra een paar jaar geleden Nederlands kampioen werd in de Z1 met een vijfjarige Bloos! Verward
Weet niet echt wat ik daar nou van moet vinden.

Maar goed die van mij loopt pas vanaf januari echt in het werk ivm wat blessures, hij heeft soupplesse en aanleg zat, maar mist nog een hele hoop kracht. Maar ja, doen toch mee voor de ervaring, wordt ie lekker mak van Tong uitsteken
Mijn instructrice rijdt hem, en die heeft al 3 keer eerder meegedaan en is er steeds niet doorgekomen. Haar eerste paardje werd daarna Z2dres en grand prix springen, haar tweede paardje werd daarna grand prix dressuur en de derde Z2 dressuur en werd toen helaas kreupel en ongeschikt. Dus zo zie je maar, als je paardje er niet doorheen komt is hij niet meteen afgeschreven Tong uitsteken
Maar ik ben al wel gewaarschuwd dat de PAVO alleen is voor mensen die goed met teleurstellingen om kunnen gaan Haha!

Nou ja of ie er nou doorkomt of niet (denkt zelf net niet, maar blijven hopen kan geen kwaad Knipoog ) Het blijft mijn paardje en ik zou hem voor geen goud willen ruilen Bloos Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:03

frunnik schreef:
Ik weet wel dat Thamar Zweistra een paar jaar geleden Nederlands kampioen werd in de Z1 met een vijfjarige Bloos! Verward
Weet niet echt wat ik daar nou van moet vinden.

Roumanda, maar die is geloof ik in December geboren, dus die arme ziel was pas 4.

Dominque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:15

Ik doe zaterdag mee met mn paard Tiara in vrouwenpolder. Mn ma doet mee op Tatanka en Thesaurie. Ik ben heel benieuwd! Pling

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:20

Hoeven die mensen die in Utrecht door waren niet opnieuw te rijden? Blijft hun resultaat wel staan?

PrimaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:50

Alhoewel het formeel niet van toepassing is hebben KNHS en KWPN uit coulance-overwegingen besloten alle deelnemers die niet voldoende punten hadden behaald voor afvaardiging naar de halve finale de gelegenheid te bieden om voor een voltallige jury over te rijden op dezelfde lokatie in Houten op 6 augustus.

Dus alle mensen die er wel door zijn afgelopen vrijdag blijft ook zo staan...kunnen eventueel alleen dus ruiters / amazonnes bij komen voor de halve finale.

Primadonna

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 07:40

Als ik mee doe, hoop ik dat ze me niet weer al te vroeg neerzetten net zoals vorige keer! Maar is het voor de 5 jarige ook weer? of was dat jurylid er toen wel?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:20

Missouri schreef:
Ik hoorde via via dat er dit jaar (door de juryleden) veel negatief commentaar was gegeven op het rijden (en ja, OOK de grote namen!!).
Constant op de handrem, niet los durven laten, koppen optrekken.
Niet eerlijk vanuit het achterbeen naar de hand toe, met het neusje eruit.

Jammer want zo moet een jong paard wel lopen.

Dan zullen er nog veel teleurgesteld worden.

Het positieve: Men is blijkbaar aan het anders "denken ". OK dan!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:22

rockey schreef:
Maarja zal het morgen ook maar eens vragen, zou dat eigenlijk mogen om van ruiter te veranderen???

Alleen als die ruiter ook een geldige startkaart met het paard heeft Haha!

Wel super coulant, zo'n tweede kans! Dan ben ik er zeker bij om te kijken hoor!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:47

Missouri schreef:
Ik hoorde via via dat er dit jaar (door de juryleden) veel negatief commentaar was gegeven op het rijden (en ja, OOK de grote namen!!).
Constant op de handrem, niet los durven laten, koppen optrekken.
Niet eerlijk vanuit het achterbeen naar de hand toe, met het neusje eruit.

Jammer want zo moet een jong paard wel lopen.

OK dan! Weet ik dat ik daar op moet letten Knipoog Haha! Komen op alle selecties trouwens dezelfde jury's?

6 Augustus ben ik jarig Haha! Dan zal ik voor jullie duimen! Echt super dat jullie een 'herkansing' hebben Haha! Als ik minder dan 67 punten heb hoop ik maar dat ze bij ons ook een grove fout hebben gemaakt Schijnheilig Haha! Knipoog