PSvanLot schreef:MyWishMax schreef:Tuurlijk kan er altijd iets gebeuren met paarden op vreemd terrein. Zelfs met de beste voorbereiding, maar helaas zijn er ook mensen die dus niet aan die voorbereiding doen en de 1e keer dat paard op een vreemd terrein komt meteen lekker een drukke grote wedstrijd is. En dan zo nonchalant met een paard omgaan dat het bijna wachten op ongelukken is. Idd vastmaken op een plek die niet veilig is, halster afhalen zonder iets om de hals en ga maar door. Of de klep/stang openen als paard nog vast staat.
Of paard dat nog nooit in een bak met anderen gelopen heeft naar zo'n drukke wedstrijd meenemen en het dan raar vinden dat het losrijden gevaarlijk wordt.
Zoals Apple het beschrijft kan gebeuren, kleine pony's zijn heel gevaarlijkMaar dan heb je iemand die hem vast houdt en dus het wel serieus neemt.
Verplichting tot vrijwilliger zijn is leuk en denken dat iedereen dat kan ook, maar zo eenvoudig is dat niet altijd. Ik kan het iig niet meer, niet op een manier waar ze iets aan hebben. Want die 2 uur red ik niet eens, dat is al te lang. Laat staan als ik ook zelf wil starten. Of vriendin die en fulltime werkt, daarnaast eigen paard traint en start en ook nog jurylid en dus ook toezichthouder is. Die is blij als ze eens een weekend vrij is. Ik ben niet de enige die het qua gezondheid niet kan en zou rustig meer betalen als dat nodig zou zijn. Maar dat soort dingen besef je je pas als je ermee te maken krijgt. Ik heb mijn verenigingen er altijd op uitgezocht, net als dat ik geen vereniging hoef met mogelijkheid tot les en in bak rijden.
Schrijven heb ik altijd heel leuk gevonden, maar dat is ook de taak waar het makkelijkste mensen voor te vinden zijn. Secretariaat ook gedaan toen het nog kon.
En dan zijn mensen s zomers nog makkelijker te krijgen dan nu.
Maar die vriendin die fulltime werkt wil wel graag op wedstrijd? Dan vind ik het echt bijzonder dat je niet wilt helpen. Hoe denk je dat de wedstrijden georganiseerd worden? Het overgrote deel van de mensen heeft het te druk met het gewone leven, maar als iedereen zo zou denken, dan zou het snel stoppen met de wedstrijden omdat niemand wil helpen of er enkel betaalde krachten kunnen staan waardoor een proef €30 euro gaat kosten.
Ik vind dat echt zo'n flauwe opmerking als ik dat van iemand hoor, kom op zeg wat is nu en of twee keer op jaarbasis een paar uur werken op een club binnen een sport waar je zelf ook met veel plezier gebruik van maakt?
Die jureert en is vaak toezichthouder

Ik heb het altijd gedaan en kies nu ook voor mezelf. Vereniging heeft er niks aan als ik na 15 minuten weg moet en iemand me weg moet brengen, omdat auto rijden te gevaarlijk is.
Daarom zoeken mensen dus verenigingen waar het niet verplicht is. Bij een vereniging gaan waar het verplicht is en er dan onderuit proberen te komen is niet oké.