Noukie schreef:Ik was nog naïef dat ik dacht dat subtop ruiters niet in het B of L1 mochten, maar dat blijkt per dit jaar anders. Had ik dat gewetenZag idd ook dat de regio zelf mag beslissen hoeveel paarden iemand per rubriek mag starten. Voor het NK zijn er wel weer
Waar baseer je dat op? Zodra je zzzwaar met 1 wp hebt mag je nooit meer B starten alleen met dispensatie maar als je dat al krijgt is dat altijd onder de voorwaarde dat je niet mee mag doen voor de selecties en op de (regio) kampioenschappen mag starten.
Als je al met 2 paarden zzlicht bent geweest mag je nooit meer l1 starten tenzij je dispensatie aanvraagt maar dat is dan ook onder de voorwaarde dat je niet naar kampioenschappen kan.
Een geklasseerde suptop ruiter kan dus nooit meer B starten. Wel l1 maar dat betekend dat diegene maar met 1 paard zzlicht of hoger geklasseerd is geweest.
Ik heb 100 jaar geleden ooit suptop gereden, daarna tig paard van l1 naar t Z geklasseerd maar nooit meer zzlicht gestart. Pas met mijn huidige paard ben ik die “grens” over gegaan en nu mag ik in principe nooit meer l1 ( tenzij hc of dispensatie)