Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eva92

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:48

Dat heb ik inderdaad nu teruggestuurd.. dat ze nu hun eigen bepalingen niet volgen.

Want als je met filmen iets vergeet te sturen, wordt deze ook door een jury terug gestuurd. Ik vind het gewoon heel krom allemaal. Het gaat mij echt niet om een winstpunt of iets maar je volgt de richtlijnen en wordt daar op aangesproken....

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:51

Ik ben het met je eens hoor eva92. Ik hoop dat ze terugkomen op hun eerder gegeven antwoord. Nu lijkt het dat je eerder afhankelijk bent van de jury dan of je het wel of niet volgens de bepalingen doet.

Mijnknhs is inmiddels ook bijgewerkt. Er zit geen protocol bij (of nog niet).

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:53

_Anneruth schreef:
Ik ben het met je eens hoor eva92. Ik hoop dat ze terugkomen op hun eerder gegeven antwoord. Nu lijkt het dat je eerder afhankelijk bent van de jury dan of je het wel of niet volgens de bepalingen doet.

Mijnknhs is inmiddels ook bijgewerkt. Er zit geen protocol bij (of nog niet).

ik doe het inmiddels in alle proeven die ik opstuur.. maar als je elke keer daardoor geen wp rijd.. en misschien heeft de jury het niet gelezen of weet het niet maar doe dan een terugkoppeling

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:54

Ik heb nog niet gefilmd. Terwijl als het oude systeem was doorgegaan ik me vast wel had opgegeven voor 3-12 en 10-12. Dan heb ik een deadline en plan het proefje. nu denk ik dat ik zaterdag of zondag ga filmen. Maar als dat niet lukt of als ik geen zin heb, dan heb ik nog niet betaald en wordt het een week later.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:58

Misschien gooi ik nu olie op het vuur :o ik weet het ook niet, voor mij is het niet van toepassing dus ik heb het niet opgezocht. Maar is het niet zo dat in de bepalingen staat dat je je bak dan 2 meter moet inkorten?
Dat zou namelijk betekenen dat een jury jou inderdaad gewoon mag afrekenen op het feit dat je een oefening niet op de gewenste plek rijdt....
Neemt niet weg dat ik het persoonlijk flauw vind hoor en veel juryleden zullen goed begrijpen waarom je het op die manier uitvoert en de meeste zullen er erg blij mee zijn :j Maar als je dus heel goed de regeltjes opvolgt, zou het volgens mij moeten zijn dat je je bak hoort in te korten.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:59

Marjolein schreef:
Ik heb nog niet gefilmd. Terwijl als het oude systeem was doorgegaan ik me vast wel had opgegeven voor 3-12 en 10-12. Dan heb ik een deadline en plan het proefje. nu denk ik dat ik zaterdag of zondag ga filmen. Maar als dat niet lukt of als ik geen zin heb, dan heb ik nog niet betaald en wordt het een week later.

hihi oeps... als vele zo denken dan heeft knhs zichzelf daarmee dus lelijk in de vingers gesneden... :=

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:01

Ik start nu vooral minder omdat we alleen een buitenbak hebben en daarin is het de laatste tijd echt niet mogelijk geweest om een proef te filmen :+
Wat dat betreft wel fijn dat we niet meer in hoeven te schrijven, anders had ik geld betaald voor een proef die ik vanwege de bak niet op zou kunnen nemen.

Blacksquad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:03

Ik heb eindelijk mijn proef kunnen indienen bij de jury na goede hulp van de KNHS! Wacht in spanning af, ging niet super namelijk. Aanstaande vrijdag opnieuw proefje filmen, hopelijk wat meer ontspanning. Ik film in de ochtend en merk met deze temperaturen dat mijn paard ook wel iets frisser is.

Denk dat ik wel regelmatig proeven blijf filmen, we hebben nog veel om aan te werken en die proeven zijn een mooie check.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:17

Ik heb de luxe om in een binnenbak te kunnen rijden. Nu hebben we aan de kant vd C wel een rand, maar achter de rand mag je dan niet filmen?
Of zou je de korte zijde kunnen filmen door iets over de rand te filmen?
Anders kan ik hem wel wat naar binnen inkorten.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 15:38

Blacksquad, super dat het wel gelukt is!

Ik had even aan de KNHS gevraagd of ze in december al gaan wisselen qua proefje

Antwoord:
We houden nog heel even deze proeven aan, tot dat we zeker weten dat het systeem goed werkt bij ons.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:39

Ik heb ook nog steeds geen proeven ontvangen helaas.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:00

Ik heb gisteren voor het eerst een filmpje opgenomen in de binnenbak. Binnenbak wat ingekort en het halthouden op de 2e hoefslag gereden. Zo waren we steeds goed in beeld, ook bij alle oefeningen bij de C. Ik zou het jammer vinden als we nu zouden worden afgestraft in punten want we doen het juist voor de zichtbaarheid van de jury.

Heb hem dus gisteren opgestuurd maar dat ging ook niet zonder slag of stoot. Op de laptop herkende hij mijn paard niet en daarna kon ik niet meer inloggen.
Toen via mijn telefoon en toen ging het wel goed.
Nu dus ook aan het wachten. :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:01

Haha jullie mogen mijn oude proeven wel beoordelen hoor _O-
Nee geintje natuurlijk, hopelijk vind de KNHS een manier om het iets meer te verdelen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:05

Anoeska27 schreef:

Zo zonde... :(
Gevoelsmatig ook onlogisch dat deelnemers zitten te wachten op een uitslag en ondertussen lezen dat er juryleden staan te springen om iets te mogen gaan beoordelen....

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:11

Ik heb deze week ook verder niks gehad nog. Ik wacht rustig weer af

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:16

eva92 schreef:
Inmiddels heb ik een antwoord van de knhs m.b.t. het doen van een figuur een meter van de hoefslag om alles te kunnen zien.

Beste ....,

Wij konden in het weekend niet op je bericht reageren over je protocol. Ik snap je dilemma en ik snap dat het niet eerlijk voelt dat je het advies van de eerste jury opvolgt, de bepalingen hebt gelezen en daar dan op afgerekend wordt. Toch is het zo dat de jury bepaalt welke punten die geeft en dat is leidend in deze. We kunnen hier helaas geen uitzondering op maken.

Als er nog vragen zijn dan horen wij het graag.

Nouja zeg. Dikke minpunten voor de KNHS dit.

Het is niet dat het niet eerlijk voelt. De jury maakt gewoon een fout. Kan gebeuren, want het is een mens, maar dat is toch wel even heel iets anders dan hoe ze het nu af proberen te vlakken. Belachelijk.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:17

linda2008 schreef:
Anoeska27 schreef:

Zo zonde... :(
Gevoelsmatig ook onlogisch dat deelnemers zitten te wachten op een uitslag en ondertussen lezen dat er juryleden staan te springen om iets te mogen gaan beoordelen....

Inderdaad, daar ligt nog ruimte voor verbetering. Hopelijk pakken ze dat ook op.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:19

Ik begrijp dat dit absoluut niet eerlijk voelt en dat je je de proef zo hebt gereden, juist om hem aan de bepalingen te laten voldoen. Met het online proeven rijden is het minder makkelijk om hierover vragen te stellen aan de jury. We zijn bezig met een (beperkte) chat-functie, zodat het in de toekomst ook mogelijk gaat zijn om vragen te stellen aan de jury. Op dit moment kan dat helaas nog niet en kan ik er niet meer van maken dan dat het oordeel van de jury leidend is. We waarderen het heel erg dat je opzoek gaat naar mogelijkheden om de proeven zo goed mogelijk te rijden. Bij de volgende proef is het toch het beste om de proef zo te rijden als op het protocol aangegeven staat, om dit in het vervolg te voorkomen. Vriendelijke groet, Sophie

Dit was het 2e antwoord.. deze discussie heeft geen nut

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:20

Ik heb vanochtend voor het eerst gefilmd en opgestuurd. Ik kwam er wel achter dat in mijn paspoort er geen aftekingen staan.. Is nooit eerder wat over gezegd, maar is misschien wel handig om dit alsnog even te regelen.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:41

Marjolein schreef:

Ik merk dat ik dit ook een beetje heb. Ik wilde toch nog even door oefenen voor ik weer zou starten maar ik stel het toch nu iets makkelijker uit. Al ben ik wel weer zo gemotiveerd dat ik door oefen en tegen mezelf zeg: het komt wel weer.
Moet ook zeggen dat de weersomstandigheden voor een flink laag water heeft gezorgd in onze buitenbak en de binnenbak op de club nu met Corona zelfs op zaterdagavond druk is :D
De vereniging bij ons had wel het plan om misschien voor degene die wilde een moment te gaan reserveren voor het opnemen van filmpjes dus ben heel benieuwd!
Lees wel dat over het algemeen het een verbetering is en de punten best snel gaan. Veel succes voor degene die gaan filmen :)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:41

Floorg18 schreef:
Ik heb vanochtend voor het eerst gefilmd en opgestuurd. Ik kwam er wel achter dat in mijn paspoort er geen aftekingen staan.. Is nooit eerder wat over gezegd, maar is misschien wel handig om dit alsnog even te regelen.

Ik heb dat ook niet, nooit iets over gehoord..

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:42

caro29 schreef:
Tot vandaag nog steeds geen combinaties gehad om te beoordelen. Volgens de KNHS ben Ik aangemeld maar hebben ze nog niet veel filmpjes

Ik heb ook nog niks gehad, gelukkig komende weken veel vrij, dus áls ik er een krijg dan kan ik snel afhandelen :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:21

Flicka12 schreef:
Floorg18 schreef:

Best apart eigenlijk, dat is toch niet te controleren als er niets staat?

Bij mij staan ze geschreven en verderop getekend.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:22

eva92 schreef:
We waarderen het heel erg dat je opzoek gaat naar mogelijkheden om de proeven zo goed mogelijk te rijden. Bij de volgende proef is het toch het beste om de proef zo te rijden als op het protocol aangegeven staat, om dit in het vervolg te voorkomen. Vriendelijke groet, Sophie

Tja, dan krijg je dus een zware onvoldoende omdat de beenzetting niet te zien is. Beetje krom antwoord dus.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:23

Getup schreef:
Flicka12 schreef:
Floorg18 schreef:

Best apart eigenlijk, dat is toch niet te controleren als er niets staat?

Bij mij staan ze geschreven en verderop getekend.

Als ze niet in het paspoort geschreven staan kan de ruiter Daan m.i. weinig aan doen. Als het paspoort dan wel correct getoond wordt met beide pagina's accepteer ik het meestal wel gewoon.

eva92 schreef:
We waarderen het heel erg dat je opzoek gaat naar mogelijkheden om de proeven zo goed mogelijk te rijden. Bij de volgende proef is het toch het beste om de proef zo te rijden als op het protocol aangegeven staat, om dit in het vervolg te voorkomen. Vriendelijke groet, Sophie

Is het eventueel een optie om de baan aldoor middel van balken de gehele proef een meter inkorten?