Wedstrijddoelen 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 15:53

Zeepsop schreef:
Ahh okee! Ik ken die termen niet, maar ik focus mij ook niet op jury worden (ben sowieso nog te jong :') ). https://www.knhs.nl/media/10699/knhs-of ... r-2016.pdf Hier staat alles in uitgelegd, lijkt me makkelijker zo dan dat ik het ga overtypen :P

Ik ga het ook maar niet doen, ik ben veeeel te kritisch.

Maar wel leuk om te lezen voor onze Buitenlandbokkers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:22

Ach, hoe dan ook geeft het wel weer hoe een jury naar je proef kijkt. Meestal ga ik met alles wel akkoord, maar soms heb je een best goede commentaar en dan een laag punt ernaast. Of andersom. Dan is een blik achter de schermen wel interessant om te weten vanwaar dat komt.
Vraag me niet waarom, maar ik zit bijna altijd qua inschrijving helemaal voorin of op het einde van een deelnemerslijst. Of ik nu zelf inschrijf, de club schrijft me in, ik schrijf in vanaf de eerste minuut of pas op het allerlaatste moment... Tot nu toe is het me nog nooit gelukt om een jury te kunnen klissen voor meer uitleg, meestal zijn ze al weg eer ik mijn paard afgezadeld en opgeladen heb. Of ze zijn gelijk doorgegaan met de volgende proef en om nu een uur of langer te gaan wachten...

OneAndOnlyx

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:19

En.. ik kom ook ineens weer even random binnenvallen haha.

Sinds vorige week is mijn blik wat betreft het wedstrijddoel toch wel veranderd. Ik ben véél te perfectionistisch en denk veel te veel aan de mening van anderen.. Mede hierdoor ben ik me gaan focussen op kleinere, wel haalbare doelen. (ipv dat ik als korte termijn doel instel dat ik L1 wil gaan rijden, want dan zit er de komende 2 a 3 jaar toch niet in) Mijn doel momenteel is mijn paard weer rad, want hij liep vorige week woensdag ineens niet zo lekker. Toen is er iemand geweest en na de behandeling ging hij spontaan erop los met mijn Shet(zoals ze dat vaker doen, maar die week echt niet) en was hij weer lekker bezig. Ik ga het morgen weer proberen, en mocht het zo zijn dat hij weer lekker loopt, dan gaan we het weer opbouwen totdat het weer is zoals het was. Ik hoop met heel mijn hart dat ik bij mijn aankomende wedstrijd 4 juni richting het winstpunt rijd, maar het belangrijkste vind ik toch wel dat ik van mijn paard afkom met een mega glimlach op mijn gezicht! Want dat was de vorige keer ook zo, en toen reed ik 165,5 :) .

Mijn doelen dus nog even concreet voor de komende tijd:
- Paard rad
- Richting winstpunt/ met enorme glimlach van paard afstappen
- Weer die plezier beleven die we altijd beleven samen!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:27

Ik heb gister weer 2 dikke winst gereden in het Z2. Dus toch serieus maar trainen richting het ZZL. Veel kan die al wel maar moet allemaal heel veel verfijnd worden.
Dus dit jaar ZZL is sowieso haalbaar.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:34

Ik heb ook weer een doel behaald. Eergisteren en gisteren voor het eerst L1 gestart en ja hoor 2 winst in the pocket! En ook nog met mijn koudbloed tussen de warmbloeden. Dus eigenlijk mijn doelen al gehaald. Nu moet het toch mogelijk zijn om aan het eind van het jaar de punten te hebben voor de L2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:32

Nou, om even terug te komen op het jureringsverhaal...

Ik heb bij de andere instantie zitten neuzen. De opleiding tot official is daar een fiks pak intensiever: lesdagen theorie en praktijk, stage lopen met een mentor (zowel observatiestage als zelf punten), stage als steward op een nationale wedstrijd, een praktisch examen en een theoretisch examen (schriftelijk en mondeling). Deze opleiding duurt een jaar en gaat t.e.m L-niveau.
Nadien ben je verplicht om voor bepaalde onderdelen zelf te zorgen dat je minimaal 1x per 2 jaar een bijscholing volgt, anders vervalt je recht tot jureren. Ze vragen wel naar je curriculum binnen de ruitersport als je je kandidatuur indient, maar het staat nergens vermeldt dat je ook verplicht een bepaald niveau gereden moet hebben. Je moet wel minimaal 25 jaar oud zijn.
De opleiding voor dit jaar is net gestart... maar ik heb me opgegeven voor de opleiding van volgend jaar. Als daar meer over bekend is krijg ik bericht en mag ik mijn kandidatuur indienen :D

Mijn doel is om L1 startklaar of zelfs als gestart te zijn tegen eind deze zomer, dus wat dat betreft zit het wel snor. Thuis zijn we met de contragalop bezig, overgang galop-stap (andersom gaat al gewoon lekker fijn), schouderbinnen lukt de aanzet, nu nog sterker worden en verfijnen. Keertwendingen doen we ook al af en toe. Achterwaarts is ook al bevestigd en wijken gaat eveneens prima. Middengalop ook, middendraf mag nog beter. Hier heeft hij echter zijn bouw als compact met lange benen niet mee en raakt nog wel eens in de knoop :+

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:43

Vanmiddag voor de 2e keer L1 gestart en wat een waardeloze voorbereiding hadden we zeg; paardlief had ineens bedacht dat hij niet op de trailer wilde. Uiteindelijk zelfs losgebroken en terug naar de wei gerend (kon ik hem ook niet kwalijk nemen, want daar staan als zn vriendjes). Stond vervolgens op 3 benen omdat hij langs de klep/achterlicht was gegaan met een achterbeen, maar gelukkig niet kapot of kreupel. Uiteindelijk geladen en toen kwam ik erachter dat ik door het voorval mijn pink had gekneusd (stond een beetje scheef). Vervolgens onderweg naar de locatie en was er een wegafzetting, waardoor we een half uur moesten omrijden, dus ik kwam 30 minuten voordat ik mijn eerste proef moest rijden pas aan op de locatie. Zoiets is me nog nooit overkomen...

Paard snel gezadeld en na 15 minuten de baan in. Heb de eerste proef gebruikt om hem los te rijden en dat ging prima. Uiteindelijk nog 189 en een 2e prijs en in de tweede proef ook nog winst. Maar toen was hij echt leeg. Hij had natuurlijk al zo zitten zaniken met laden en een baan waar veel te zien was, dat hij eigenlijk te mak was. Wel super tevreden over hoe makkelijk hij was met lostijden en in de baan. Volgende maand maar een keer L2 starten en dan in juni M1 als hij het zo blijft doen.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 23:24

Wij zijn vandaag voor het eerst weer gestart na 5 maanden, puur voor de lol! In de L2 hadden we 193 en een 2e prijs. Daardoor sta ik nu op L2+30.
Daarna een M1 proef gereden en daar hadden we 176,5 en waren we dik tevreden! De contra links zit er niet op, rechts doet ie wel maar nog niet zoals het hoort en een paar slordigheidsfoutjes maar we hadden er eigenlijk ook nog bijna niet op getraind de laatste dagen! Maar die winstpunt in de M1 zit er wel aan te komen!

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 23:31

Ook ik ben vandaag na 7 maanden weer gestart. Doel was ontspanning en plezier en dat is gelukt. Geen winst maar dat komt wel weer. Volgende keer wat meer er aan rijden en denken om de afwerking in mijn oefeningen. Voor vandaag was ik tevreden en ik heb er zin in om verder te trainen en weer op wedstrijd te gaan. Doel van dit jaar is Z1 starten met plezier, eerst maar weer wat routine opbouwen in de M2. Het andere paard moet binnenkort ook maar weer mee, die had wat zadel en puberteitproblemen, maar dat gaat nu weer de goede kant op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:54

Zo, wedstrijd zit er op. Ik reed proef 6 in klasse B2 (B is hier gesplitst). Vond de proef zelf braaf, niks bijzonder, mocht actiever en pittiger. Verder wel hele fijne overgangen kunnen rijden, paard los in het lijf, oortjes erop. Resulteerde in 10e plek van 20 dus helaas geen winstpunten maar wel score van 186.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 07:45

Ik mag volgende week donderdag voor het eerst! In de L2. Ben benieuwd

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:42

Ik rijd nu even helemaal geen wedstrijden. Vorige paardje net verkocht en nieuwe paardje is net onder zadel. Maar heb toch wel een doel: eind van het jaar L2 starten (en dan hopelijk ook een puntje).

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:41

Even een update van mijn kant!

Ik heb m'n doel ruimschoots behaalt gelukkig! Doel was om voor het veulen (merrie is uitgerekend in Juni) L1 geklasseerd zijn.

We zijn als een speer gegaan en heb m'n eerste L1 wedstrijd dus al gehad met gelijk 2 dikke winstpunten! Nu eerst de veulenstop en het volgende doel wordt: Leuke punten scoren tijdens de KFPS Indoor competitie! :D

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:18

Het begint nu toch wel te kriebelen hoor! Na 3 jaar niet zo actief te zijn geweest ga ik volgende week donderdag voor het eerst weer starten, in de L2.
Gaat eigenlijk wel heel erg goed, maar blijf de proef wel lichtrijden. Hij gooit zo hoog op (Friese hengst) dat ik nog niet fijn kan blijven zitten.
Dus kijken of we een puntje kunnen rijden ! :)

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:32

Ik ben gister weer op wedstrijd geweest, een jaar na onze eerste wedstrijd in het B waar wij 6 winspunten behaalden haha.
Het was de eerste keer outdoor dit jaar. Hij was tijdens losrijden in de binnenbaan al vreselijk bezig. Alles was eng, paar keer geschrokken aan de kletter gegaan en geen land mee te bezeilen. Uiteindelijk buiten de baan verkennen, toen leek het wel weer ok te gaan, tot meneer bedacht dat knopje draf stuk was. Gelukkig voordat de proef begon dat weer kunnen maken, maar kon er niet teveel aan rijden want dan ging meneer weer in galop... Gelukkig wel tijdens de proeven iets minder afgeleid en kijkerig, maar winst zag ik niet gebeuren. Was dan ook verrast toen ik zag dat ik de eerste proef alsnog 179 punten had, en de eerste plaats 180... Viel dus nog wel mee! 2e proef 172,5, was ook te verwachten nadat aanspringen in galop toch echt makkelijker was dan travers.. Maar ach, we kunnen weer wat kilometers erbij optellen, en ook de trailer op ging zowaar een keer vrij goed! We blijven nu steken op M2 + 3, en trainen lekker verder voor onze volgende wedstrijd in juni, we hebben geen haast!

Nu eerst... 20 mei een crosstraining! Springen doen wij nu regelmatig voor de afwisseling en vindt hij toch zo onwijs leuk..! Aan zijn onhandigheid is te zien dat het echt een dressuurpaard is... Maar ach, goed voor de afwisseling, om zijn achterhand sterker te krijgen en voor het wederzijdse vertrouwen. 2 weken terug zelfs voor het eerst een meter gesprongen! Dus ben erg benieuwd wat die crosstraining ons gaat brengen.. Hij heeft nog nooit een horizontale boomstam gezien dus het kan zomaar eindigen in grashappen :=

Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:18

Nou Cindy, dan heeft die van jou toch echt meer aanleg voor het springen dan die van mij. Die stoort zich er niet eens aan als hij een balk aantikt en loopt er de 2e keer dus gewoon nog een keer tegenaan haha.
Toch knap gestuurd als je 179 rijdt met een paard wat er even helemaal niet bij was!

Ik heb komende zaterdag een schriktraining op de agenda staan en volgend weekend een rondje L2 proberen. Achterwaarts zit er nog niet lekker op, maar dat wordt gelukkig maar in 1 proef gevraagd. Gelukkig nog even tijd tot aan 17 juni kampioenschap.

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:40

@ Padoertje; hahaha nou, de instructie blijft maar herhalen hoe onhandig hij is! Voordat die bovenstaande foto gemaakt kon worden, was hij al een stuk of 6 keer dwars door de hindernis gegaan _O- Door de pionnetjes eronder vond hij het wat spannender en ging ie net even wat hoger en boller springen... Maar ja, de balken vliegen wel regelmatig in de rondte :=

Zie ik nou dat die van jou van Gribaldi is? :) Even in je profiel gespiekt, mooi beesie zeg!
L2 moet wel goedkomen denk ik! Als het AW het enige is wat nog niet lekker gaat, valt dat weer op te halen met alle andere onderdelen en moet een winstpunt er zeker wel in zitten lijkt mij!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:25

Haha ja klopt die van mij is een Gribaldi. Zie nu pas dat jij een Vivaldi x Gribaldi hebt :')
Tja, moeten het dan toch bij dressuur houden.

AW is gewoon nog een dominantie dingetje. Staat keurig actief en vierkant halt en doet dan 2 passen AW en verbreekt dan de verbinding. Beetje jammer, maar ik ga me er niet op blindstaren. Rijd voor de rest genoeg 7-ens, dus dat moet wel lukken. En gelukkig heb ik geen punten nodig om te mogen promoveren, is alleen ervaring opdoen en hopelijk eind van het jaar het Z in. Maar wil het kampioenschap lekker in het L2, en dan maak je nog een leuke kans ook :-) M1 geeft voor mijzelf nog iets teveel druk om in de komende weken actief en goed vanuit achter en gedragen in rondte te kunnen sturen. Dan ga ik misschien net iets te hard, terwijl hij pas sinds begin maart weer onder het zadel is en hij nog geen wedstrijd gezien heeft (nu pas 2x). In juli het M in, is vroeg genoeg en dan doortrainen richting het indoorseizoen.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:48

Ik heb mijn plannen gewijzigd. We zouden 27 mei ons L2debuut maken, maar nu zag ik dus dat een stal bij ons in de buurt een oefencross organiseert. En dat lijkt me echt ontzettend gaaf, wilde de vorige keer ook al mee doen maar kon toen niet. Maar nu heb ik me opgegeven! Echt veel zin in, ben benieuwd hoe mijn pony dat gaat vinden :) := Een rondje 60 en een rondje 80cm. Dat L2 debuut komt wel, maar dus niet meer in mei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:42

Zondag goed gereden. 5e plek met 195 in de B2, de eerste selectiepunten zijn binnen. Heb een extra selectiewedstrijd aangeduid. Er zijn er 8 en je moet er minimaal 5 meerijden om mee te kunnen dingen in het klassement. Rij je er meer, dan heb je wegstreepresultaat en want de beste 5 resultaten tellen.

Ik zou er eerst maar 5 meedoen. Nu toch een 6e datum geprikt. De eerste was niet zo top. Met een extra wedstrijd kan ik dat misschien toch nog ophalen :)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:47

Gefeliciteerd Varekaj

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 07:36

Nou gister mijn debuut gehad.
Hij heeft me wel even te pakken gehad haha, boefje! Maar die kans zat er in.

Tijdens opzadelen stond hij heerlijk te slapen maar eenmaal opgestapt werd meneer de hengst wel stoer! Dus had mijn handen wel vol aan hem ;)

Hadden 182 (met verkeerd aanspringen en moest gelijk op de volte, daar sprong hij met een megabok in de geode gallop haha) en 183 op de 2e proef (die had ik wel iets hoger verwacht).

Volgende week weer, dus kijken of we het dan nog net wat beter kunnen doen! :)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:23

Gefeliciteerd Danielle! Ja, ik vind dit aanspringen in de hoek en gelijk een volte bij C al pittig zat voor het L2. Zeker met een jonkie of weinig ervaren paard. Mijne geeft dan ook een wapper omdat het te vlug op elkaar zit en dat kan hij nog niet helemaal lekker handelen op vreemd terrein.

Ik was naar een schriktraining. Leuk opgezet, maar bijna niet te doen met een paard wat 'go' heeft en graag wil werken. Anderhalf uurt rondjes stappen uitte dus in grote frustratie haha. Hij kijkt thuis vrijwel nergens naar, maar hier werd hij door de reacties van andere paarden alleen maar geïrriteerd en kreeg hij spanning. Was wel jammer.
Wel keurig bij de bladblazer, bellenblaas , paraplu en sliertjes in de buurt/doorheen gegaan. Maar iedere keer als een paard door een bak met platte waterflessen stampte, kreeg hij zowat een hartverzakking. Winst voor vandaag was wel dat hij keurig op de wagen liep. 2 weken geleden stond hij op zijn achterbenen met laden en was hij losgebroken. Nu met regelmatig oefenen, gelukkig weer binnen 3 minuten erop.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 04:36

Wij gingen ook gisteren naar wedstrijd. Twee nieuwe proefjes. Eerste was niet echt naar mijn zin, ik was niet geconcentreerd en paard ook niet. Slordige proef, tot mijn verbazing toch nog 1 wp gescoord
Tweede proef zo beter, rechter en meer ontspannen. Was ook een stuk makkelijker, steeds moeten we werken voor mooiere galop en meer precies te rijden op de letters (thuis geen baan op juiste maat..) 2 wp zijn in.
Dus in 4wedstrijden, wij hebben 5proeven gereden en we hebben 8wp, not too bad :) keep working !

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 07:20

Netjes Skogan! Ga je ook gelijk over naar de L?

Ja de eerste 2 zijn binnnen. Zaterdag even les gehad, maar zo wat liep hij. Moet veel meer schwung en takt hebben en rust.
Dus hopen dat ik dat donderdag vol kan houden, want dan kon ik wel in de 200 rijden volgens haar hahah..