tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: tarieven KNHS voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:56

Ik heb ook netjes een mail gehad :j

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:02

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:17

Neonlight schreef:
Sjira, de verenigingen hebben op 9 november een mail gekregen, dat is 1 dag eerder..... Elk lid persoonlijk een brief met een berekening wat het persoonlijk in zou houden?
Wil jij de afdrachten nog hoger maken? Heb je enig idee hoeveel brieven dit zouden zijn, en hoeveel manuren dit zou kosten? En denk je dat het dan ook nog eens binnen een week te realiseren was?

Dat mensen boos/verontwaardigd/teleurgesteld zijn oke, maar je moet wel realistisch blijven.

Ik ben niet realistisch? Pardon? Ik neem toch aan dat ze een geautomatiseerd systeem hebben waar dat zo uit rolt? Ik krijg mijn salarisspecificatie ook per post, een factuur van de tandarts ook, de jaarrekening van mijn energieleverancier en zelfs de rekening van de plaatselijke sportclub. Allemaal met een voor mij persoonlijk gespecificeerde rekening. Daarnaast kan ik op aanvraag, bij de meeste bedrijven, ook een op maat gemaakte offerte ontvangen waarbij de verwachte kosten worden opgesomd..

Een brief per post te duur? Dan sturen ze die toch met Paard&Sport mee? Die komt ook per post.

Edit: en dat zij dat niet binnen een week kunnen realiseren (wat mij were onrealistisch lijkt, ze hoeven geen hele bestanden aan te maken oid) dan hadden ze het besluit eerder moeten nemen. Hadden ze beter moeten plannen zodat de leden eerder geïnformeerd konden worden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:21

Ik heb de mail via mijn vereniging gehad. Niet van de KNHS zelf.

Iedereen per post informeren gaat echt veel tijd en dus geld in zitten hoor. Waarom denk je anders dat steeds meer digitaal gaat? Facturen komen ook nog nauwelijks via de post binnen, dat is niet voor niets. Sportverenigingen sturen het vaak nog wel via de post, heb daar toevallig dit seizoen bij geholpen en voor 300 leden zijn we daar nog best even mee bezig geweest. Moet je nagaan als dat de KNHS is met weet ik hoeveel leden en de uren allemaal betaald moeten worden. Tel daar nog een euro per brief aan postzegel en envelop op en de kosten zijn behoorlijk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:30

Met Paard en Sport mee zou het naar de uitgever moeten, inclusief extra kosten + ervoor zorgen dat iedere brief bij de juiste P&S in komt.

Geautomatiseerd systeem hebben ze, maar niet zo geautomatiseerd als jij denkt en verwacht binnen een paar uur/paar dagen. De dingen die je nu opsomt zijn veelal dingen die ook niet dusdanig in een handomdraai gegenereerd zijn. Alleen zie jij niet dat ze al wat langer daarmee bezig zijn.
Die facturen voor de sportclub maak ik ook, maar kost me heel wat uurtjes werk. En dat is dan voor een 200 leden, niet voor 200000+ leden.
Voor een dusdanig geautomatiseerd systeem als jij graag wil zouden wij allemaal nog eens extra voor moeten betalen. Die mail die komt, je hebt alleen even wat meer geduld nodig, die is er niet in een paar minuten (ook niet bij de bedrijven die je opnoemt).

Voor de duidelijkheid, mijn kosten gaan een stuk hoger worden dan menigeen die hier in het topic post, maar ik blijf wel realistisch en kijk niet alleen in mijn portemonnee, maar ook in die van anderen die er wel op vooruit gaan. En ben ook realistisch in wat voor mogelijkheden de KNHS op dit moment heeft in communicatie.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:31

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:34

mijn moeder heeft net gebeld met knhs ze reken met een clublidmaatschap van 50€ ik betaal zo'n 100€ voor mijn clublidmaatschap, de afdracht van de club zal ook omhoog gaan dus daarbij ook het clublidmaatschap, het verhaal van de app is ook niet erg rendabel omdat veel mensen geen smartphone hebben en er vaak op buitenconcoursen nauwelijks tot geen bereik is. verder ligt het gezins lidmaatschap een stuk ingewikkelder, zoals iemand hier al eerder zei dat zijn en haar vriend als gezin werden gezien en dan dus 60€ zouden moeten gaan betalen klopt niet dit zal gewoon 20€ pp blijven maar hoe het precies dan wel zat konden ze ook niet duidelijk vertellen. ze mochten er ook niet te veel uitspraak over doen omdat later vandaag, een duidelijkere uitleg op hun site en fb zou komen ( later vandaag.... denk het niet die mensen zijn om 5uur klaar) maar de conclusie is de meeste gaan er op achter uit en voor grotere stallen word het aantrekkelijker...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:41

Merel_Brit schreef:
https://www.knhs.nl/lidmaatschap/rekenv ... artpassen/

Als ik het zo lees, geldt een 2de startpas dus al binnen een gezin, niet per persoon? Een moeder met 3 startende kinderen zou dan voordeliger uit zijn. Al blijft het onnozel duur.

Ja, inderdaad :j

Ik vind het eigenlijk overall gewoon een goede aanpassing :+ Natuurlijk zijn er nog wat op- en aanmerkingen en meer gaan betalen is nooit leuk, maar kan me niet herinneren dat daar andere jaren zoveel weerstand op kwam. Die P&S klaagde altijd iedereen over dat het niks was en nu het er uit gaat komt er ook weer weerstand op. Lijkt er op dat veel mensen gewoon graag wat te klagen hebben en dat is jammer, want hierdoor worden mensen met serieuze gegronde klachten (zoals imo de mensen die enkelspan mennen en rijden met hetzelfde paard) overspoelt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:53

Het blijft apart dat in de rekenvoorbeelden 32,75 voor P&S staat en dat je dat niet meer in 2016 heb.
Dan zou je toch 32,75 minder moeten betalen? Toch?
In de normale wereld geldt dat toch zeker wel zo.

Maar bij de KNHS tellen ze het gewoon op bij je startkaart in 2016, je krijgt alleen geen P&S meer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:23

Janouk, je krijgt nog altijd 4 keer per jaar P&S.
De recreanten kregen die al langere tijd op deze manier, die zat toen bij hun contributie in en ze betaalden er niets extra's voor, werd betaald door diegenen die wel die 32,75 betaalden. Daarover klaagde je toch ook niet?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:25

https://www.knhs.nl/lidmaatschap/rekenv ... enkelspan/

Met droge ogen rekent de KNHS je gewoon voor dat je als enkelspanmenner
€ 25,90 meer moet betalen in 2016.

(*&^%#^$^&^*()_

Neonlight, Mij is niets gevraagd en niets gemeld. En geloof ik me, ik lees mijn post altijd goed. :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:29

Je kunt zo alles goed praten, maar feit blijft dat het er bij mij niet in wil dat de over het algemeen kapitaalkrachtigere meer-paarden-houders minder gaan betalen en de minder kapitaalkrachtigen (anders hadden ze wellicht meer paarden in pension gehad of een huis met eigen stallen) meer, zodat ze beiden evenveel gaan betalen, waarbij de meer-paarden-houders veel meer mogelijkheden hebben.

(Dan heb ik het over het mennen)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:44

Belachelijk, ben er niet blij mee.

Als mijn 2 dochters beiden wedstrijden rijden ben ik per jaar € 20,55 meer kwijt.
Bagger... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:46

Heeft iemand in de 'uitgebriede uitleg' kunnen vinden waarom de startpassen met 28 euro verhoogd zijn?

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:25

Nee, geen uitleg of een verbloemende uitleg.

Kijk als de kosten dusdanig stijgen met een goede beredenering ben ik echt geen zeikerd.
Maar zeggen dat je nu goedkoper uit bent door een product te verminderen (P&S) en voor dat product niks terug te krijgen, kun je mij niet wijs maken dat je goedkoper uit bent.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:30

Zie iedereen overal maar klagen, maar persoonlijk ben ik wel blij met deze verandering.
Ik rij (reed) onder het zadel, maar door ziekte van mijn paard in april voor het laatst gestart.
Ik verwacht pas in juni of juli weer te kunnen starten, dus mijn startpas opgezegd.
Deze vraag ik gewoon weer aan zodra ik kan starten en is die 12 maanden geldig ipv tot het einde van het jaar.

Ook heb ik lang gemend, en persoonlijk vond ik de pas voor de menners altijd erg laag qua kosten in vergelijking met mensen die onder het zadel rijden.
Dus echt medelijden heb ik niet met ze, ben blij dat dit een beetje recht getrokken wordt met de rest. Ken daarnaast veel menners die wel goedkoper uit zijn omdat deze meerdere paarden starten.

En die P&S las ik zo af en toe, vond het altijd wel leuk om te lezen, maar als die nog maar 4x per jaar komt vind ik het ook prima.

Waarom deze veranderingen is allemaal te lezen op de site van de KNHS.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:34

Kun je je startpas zomaar stopzetten en als je wilt starten gewoon weer aanvragen en verder gaan?
Breng mijn paard al twee jaar niet uit op wedstrijd maar wil niet weer opnieuw beginnen als ik 'm stopzet.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:42

janouk schreef:
https://www.knhs.nl/lidmaatschap/rekenv ... enkelspan/

Met droge ogen rekent de KNHS je gewoon voor dat je als enkelspanmenner
€ 25,90 meer moet betalen in 2016.

(*&^%#^$^&^*()_

Neonlight, Mij is niets gevraagd en niets gemeld. En geloof ik me, ik lees mijn post altijd goed. :D

Ik kwam net een rekenvoorbeeld tegen waarbij het bijna 70 euro nadelig is voor 2 menners in 1 gezin met 1 paard.

En dan zit daar nog niet eens een startkaart voor onder de man bij.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:00

Waar komt die €92 vandaan in deze berekening, onder verlenging startpas 2016? :o?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:13

Splendesco schreef:
Kun je je startpas zomaar stopzetten en als je wilt starten gewoon weer aanvragen en verder gaan?
Breng mijn paard al twee jaar niet uit op wedstrijd maar wil niet weer opnieuw beginnen als ik 'm stopzet.

Jazeker, je punten blijven staan

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:28

safina schreef:
Waar komt die €92 vandaan in deze berekening, onder verlenging startpas 2016? :o?

2e kaart in het gezin, maar dat staT niet in de tarievenlijst 2016. De gezins opvolgende kaart staat alleen bij ruiters

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:31

janouk schreef:
safina schreef:

2e kaart in het gezin, maar dat staT niet in de tarievenlijst 2016. De gezins opvolgende kaart staat alleen bij ruiters

Maar als ik een startlicentie neem en mijn man vervolgens ook, dan betalen we voor die tweede licentie dus "maar" €92 in plaats van €108? Dat stond namelijk niet in het antwoord dat ik kreeg van de KNHS op de vraag wat wij kwijt zouden zijn.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:39

Volgens mij is die 92,- alleen voor een 2e startpas (de zgn staffelkorting) ohz.
Menners hebben namelijk startlicentie voor zichzelf en kunnen gratis onbeperkt startpassen aanmaken. Maar daar geld dan niet voor 2e menner die 92,- als ik het goed begrepen had.
Alleen OHZ omdat die nog wel voor startpassen per pas betalen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:07

Als tweede gezinslid ga ik 28 euro meer betalen, een prijsstijging van meer dan 25%. Dat vind ik echt niet normaal.

Op de site kan je alleen nog maar de tarieven vinden voor de laatste drie maanden van dit jaar. Zo wordt het je moeilijk gemaakt om het exacte verschil uit te rekenen.
Laatst bijgewerkt door Sammyoo op 11-11-15 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:09

MelanieB schreef:
Volgens mij is die 92,- alleen voor een 2e startpas (de zgn staffelkorting) ohz.
Menners hebben namelijk startlicentie voor zichzelf en kunnen gratis onbeperkt startpassen aanmaken. Maar daar geld dan niet voor 2e menner die 92,- als ik het goed begrepen had.
Alleen OHZ omdat die nog wel voor startpassen per pas betalen.

Dat leek mij ook al. Dan kom ik dus op 2x20 euro lidmaatschap uit en 2x 108 euro startlicentie. Dat is 2x 128 euro.

Het had me in de oude situatie €102,10 euro per persoon gekost. Dat vond ik eigenlijk al te duur. Ik ben niet iemand met bloedfanatieke wedstrijdambities. Ik wil gewoon af en toe starten. Dan is dat best een hoog bedrag. Nu wordt het dus 2x €25,10= €50,20 duurder voor ons.

Hoe kwam jij nou op die 2 euro extra die je eerder noemde, Mel? Want dat snap ik dus niet helemaal. :? Je zal het wel goed berekend hebben hoor, maar ik zie even niet waar het verschil in zit...

Ik had me voorgenomen om in 2016 na mijn eerste twee "winstpunten" in de hobbyklasse een startkaart aan te vragen. Dat gaan we nu niet meer doen, dat plan is van de baan. We kunnen ons voorlopig goed vermaken met hobbyklasse, "oefendagen", oefenmarathons etc. Ik merk dat verenigingen steeds creatiever worden in aanbod creëeren voor menners zonder startkaart. Gelukkig maar.
Ik begreep dat de KNHS de ambitie heeft om de drempel naar de wedstrijdsport lager te maken voor recreatiemenners. Voor ons zijn ze daar nu niet in geslaagd. In tegendeel.