Beste tip voor je mede wedstrijdruiters

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Re: Beste tip voor je mede wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:26

Ik gebruik een nog simpeler haarnetje, staart dubbel en t netje over het hoofd en klaar.
niet het allermooist maar wel praktisch en het zit lekker losjes.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:24

ik vind die netjes met strik ook meer voor de pony meisjes :P , maar ieder zijnding natuurlijk.
ik maak eerst een lage staart dan de donut en een strak elastiek eromheen dan zit ie bij mij eigenlijk al vast.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:56

vonneke schreef:
Zo'n netje is leuk voor bij de pony's ;)

Als je dik en lang haar hebt zoals ik is dit netje toch wel de uitkomst :))
Ik krijg gewoon geen donut om mijn haar...
Ik heb gewoon te veel haar :+

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:57

Een doorschijnend pantykousje over je donut zorgt er ook voor dat er geen ongewenste haren uit je netje springen!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 21:09

Dat is een handige tip!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 21:15

M_D_H schreef:
vonneke schreef:
Zo'n netje is leuk voor bij de pony's ;)

Ik heb haar toe mijn billen en mijn haar past niet eens in zo'n afschuwelijk ding. Gewoon een staart maken, vlecht erin, rond draaien, vast zetten, pantykousje erover, net je erover, dikke stiek erom en klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 21:22

Ik maak een gewone knot. Geen donut oid.
Tis zo lang en dik dat een donut veel te grof wordt en in zo'n netje past het sowieso niet...

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 21:28

Moeder van een stalgenootje maakte bij haar dochter met lang haar een vlecht en stak het op met pektouw en naald. Net zoals bij de pony :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:27

Fredt schreef:
Een doorschijnend pantykousje over je donut zorgt er ook voor dat er geen ongewenste haren uit je netje springen!

Dit doe ik ook maar dan met zo'n haarnetje die ze "vroeger" gebruikten om over het hele hoofd te doen en al het haar erin *zal foto zoeken.

Dus staart maken. Donut erom. Haar omheen vouwen. Elastiekje erom. Overtollige haar eromheen draaien. Dan dat haarnetje een keer of 3 alleen over je knot draaien en daaroverheen het parelnetje met 2 dikke elastieken.

Het is er bij mij nog nooit uitgezakt en geen gekloot met schuifspelden.

Edit, deze bedoel ik http://www.ej.nl/products/10000232/4820 ... ETJE+(2STS)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:35

Nies_ schreef:
Amiigo schreef:
Dan doe je het hoofdstel af in de trailer :+ doe je weer het halster over het hoofdstel heen en klaaaar.

Waarom zou je het halster nog om willen? Ik doe het hoofdstel om in de trailer, als het nog even duurt een hengstenketting er aan omdat dat makkelijker vasthouden is en als paard de trailer weer in moet doe ik het halster om in de trailer. Zo lastig is dat toch niet?

Als je iemand bij je hebt die het paard vast houd hoeft hij het halster niet meer om nee. Ik was meestal alleen en dan moet je hem toch vast kunnen zetten. Ik deed altijd een koeienhalsband om, heel sterk en heel handig. Je kunt je halster opruimen, hoofdstel aan, nog de handschoentjes aan, auto afsluiten ed.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:38

noorhermans1 schreef:
M_D_H schreef:

Ik heb haar toe mijn billen en mijn haar past niet eens in zo'n afschuwelijk ding. Gewoon een staart maken, vlecht erin, rond draaien, vast zetten, pantykousje erover, net je erover, dikke stiek erom en klaar.

Nou dat bedoel ik inderdaad.
Mijn haar heeft nog nooit gepast...
En die ene keer dat de kapster (voor een gala, die besloot dat het moedt lukken) het gelukt is, heb ik zo hard moeten krijsen en janken van de pijn dat ze hem er heel snel weer uit gehaald had... (ze had hem er echt met geweld in gekregen, deed zo'n zeer)

Dus heerlijk zo'n netje met strik.
Ik maak een knotje zoals ik de voorpluk van mijn paard vlecht en dan dat ding er in en klaar is kees...!
Kan het voor pennyponymeisje zijn...
Maar in dat geval ben ik dan graag een pennyponymeisje... Het ziet er toch netjes uit :))

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 00:32

Ik zweer bij van die draaihaarspelden in een knot. Heb er twee in en het zit muurvast.

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 07:07

Ik gebruik een soort 'spons' donut, gewoon van de ruitersport zaak.
Je haren blijven daar beter aan 'plakken' dan een donut met haar-achtig spul.
Eerst een staart maken, donut eromheen, haar om de donut rollen, brede stiek, haarnetje, parel netje en weer zo'n brede stiek zelfs zonder speltjes niet los te krijgen ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:13

pillow schreef:
Nies_ schreef:
Waarom zou je het halster nog om willen? Ik doe het hoofdstl om in de trailer, als het nog even duurt een hengstenketting er aan omdat dat makkelijker vasthouden is en als paard de trailer weer in moet doe ik het halster om in de trailer. Zo lastig is dat toch niet?

Als je iemand bij je hebt die het paard vast houd hoeft hij het halster niet meer om nee. Ik was meestal alleen en dan moet je hem toch vast kunnen zetten. Ik deed altijd een koeienhalsband om, heel sterk en heel handig. Je kunt je halster opruimen, hoofdstel aan, nog de handschoentjes aan, auto afsluiten ed.

Dan nog.. Ik heb ook niet altijd iemand bij en vrijwel nooit iemand die dr vast kan houden (heeft er een paar de hele parkeerplaats rondgeslingerd). Vast zetten aan de trailer doe ik sowieso niet. Paard.moet gewoon stilstaan, is wat moeite in het begin, maar als ie het eenmaal doet is het ideaal. Met een jong heel nerveus paard is het een ander verhaal, maar neem aan dat je dan ook niet alleen bent. :)

Koeienband is inderdaad wel een goede optie als je hem toch.persé vast wil hebben staan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:42

Of gewoon hoofdstel thuis opdoen en halster erover. Dat doe ik de eerste paar keren. Maar naarmate ze ouder en wijzer worden stop ik daar wel mee. Dan weten ze inmiddels dat ze ook op vreemd terrein zich moeten gedragen.

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:18

Geen idee of ie al genoemt is.

Heb jij ook last van uitstekende haren in je parelnetje?

Haal dan eens zn oerlelijk netje voor over je hele hoofd. Knip deze ongeveer door het midden en leg er een knoopje in. Gebruik dan een half netje onder je parel netje :)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:56

Mnon1994 schreef:
Geen idee of ie al genoemt is.

Heb jij ook last van uitstekende haren in je parelnetje?

Haal dan eens zn oerlelijk netje voor over je hele hoofd. Knip deze ongeveer door het midden en leg er een knoopje in. Gebruik dan een half netje onder je parel netje :)

Ik wikkel zn netje gewoon twee x over m'n knot heen, en dan het parelnetje.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:59

Als je een nieuwe teugel koopt maak er dan een extra gaatje in een stukje verder dan het originele gat. Als je paard op concours een lompe actie uithaalt kan je de teugel nog gebruiken door dat reserve gaatje.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:07

Ik hoor hier nogal verhalen over strikken om je knot. Maar ben ik dan echt de enige die die ruimte niet heeft? Ik maak mijn knot echt helemaal onderaan in mijn nek, maar zodra mijn cap op moet, moet ik m'n knot echt wat 'los' trekken om dat nekstuk van de cap tussen te krijgen. Ik rij met een doodgewone HH cap..

Is me al 2x gebeurd dat mijn knot los kwam tijdens het rijden. Niet verbazend aangezien ik hem erg slecht vast kan zetten, hangt zeg maar een halve cm van mijn hoofd omdat de cap ertussen moet (sorry lastig uitleggen)

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:17

renee16 schreef:
Ik hoor hier nogal verhalen over strikken om je knot. Maar ben ik dan echt de enige die die ruimte niet heeft? Ik maak mijn knot echt helemaal onderaan in mijn nek, maar zodra mijn cap op moet, moet ik m'n knot echt wat 'los' trekken om dat nekstuk van de cap tussen te krijgen. Ik rij met een doodgewone HH cap..

Is me al 2x gebeurd dat mijn knot los kwam tijdens het rijden. Niet verbazend aangezien ik hem erg slecht vast kan zetten, hangt zeg maar een halve cm van mijn hoofd omdat de cap ertussen moet (sorry lastig uitleggen)

bij mij ook hoor!!
ik kan ook echt geen strik kwijt al zou ik dat willen.
mijn knot past net als die echt in mijn nek zit zegmaar.
ik heb ook een hh cap

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:47

IvankBacardi schreef:
renee16 schreef:

bij mij ook hoor!!
ik kan ook echt geen strik kwijt al zou ik dat willen.
mijn knot past net als die echt in mijn nek zit zegmaar.
ik heb ook een hh cap

Nou ik dus ook. :j

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:17

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:49

Die lang werpige ga ik halen bij de hm heel handig lijkt het mij!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:52

Die ga ik ook halen! Bedankt voor de TIP leenbeesje!

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:18

ik heb ook een langwerpige maar die wil echt niet in mijn haar blijven zitten hoor!
maar heb dan ook heel glad en stijl haar hij glijd er zo weer uit, ik heb niet die van de hm misschien licht het daaraan.