[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:46

miranda21

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:48

Ik vind het reuze meevallen Webster.
Het zal wel niet fijn gevoeld hebben maar het ziet er echt niet als een fiasco vind ik.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:08

Welkom Noor. Leuk dat je meteen een filmpje post. Hebben we meteen een goed beeld :D
Webster mooie uitslag in je proef! Daar zou ik heel blij mee zijn :)
Anouk wat fijn dat je er weer een punt bij hebt. Hoe staat de teller nu bij jou?

Heb het afgelopen dagen beetje druk gehad en daarom geen reacties geplaatst. Wel mee gelezen hoor! :D

Vanquish gaat fijn. Vandaag is de laatste dag "simpel" rijden. Heb zondag wel in galop wat travers en sb meegepakt om hem soepeler te krijgen. Vanaf morgen ga ik langzaam aan het echte werk weer mee pakken. Zondag heb ik les :D

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:26

Ik vind het ook nog wel meevallen Webster. Had echt een groot drama verwacht maar kan me voorstellen dat je baalt als je weet dat hij zo veel beter kan!

Fijn dat Vanquish weer beter gaat, hopelijk pakt hij de rest ook weer fijn op!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:38

Ben ik nu volgens Nederlandse normen weer te hoog gequoteerd? Bij de vorige proef die ik gepost had, herinner ik mij dat jullie vonden dat er nogal "veel met punten" werd gegooid. Daarmee :-)
Wil er verder niks mee bedoelen, ben gewoon benieuwd :D
Ja, in de kür merk ik dat mijn houding dan ook snel verslechtert, teugels te lang, meer achterover zitten, ... En Aristo die dan nogal.?. eigenzinnig loopt :P

Sharon, leuke vooruitzichten na zolang rustig aan. Dat zal genieten zijn!!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:52

Ik vond het niet slecht hoor webster! Was wel winst waard in mijn ogen.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:37

Ik denk dat je de proeven echt niet met elkaar van vergelijken...
Bij ons is het Z in 20/60 en is heel anders opgebouwd.. Deze proef doet mij erg denken aan de "oude" M2 proeven bij ons alleen dan met een wissel en appuyement erbij! Stampesvol en je blijft maar bezig! :D
Qua punten vind ik het dan ook lastig beoordelen, denk dat je in ned lager zou hebben maar zeker robd winst! maar vond zeker geen slechte proef!

Alsje wil vergelijken, waarom rij je niet een x in NL mee? :P

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:10

Ik kom ook even onder mijn steen vandaan. Niet dat ik ervaring heb met het z2 :D maar ik heb wel een kleine mening :o De eerste proef vond ik nog wel aardig, al vind ik dat de voorbereiding hier en daar beter kan, net als de afwerking. Probeer zo nu en dan wat rust in je proef te creëren, dat maakt het beeld wat rustiger, ook voor jezelf.
In de tweede proef zie je inderdaad dat je het voor jezelf kwijt bent, en je paard reageert daar natuurlijk op. Hij krijgt niet meer de aanwijzingen die hij normaal krijgt, en gaat dus ook niet zo reageren als normaal. Een voorbeeld zijn je wissels. In de eerste proef gaan die gewoon goed, in de kür begrijpt hij niet meer wat je wil.
Dus kijk maar wat je er mee doet, maar mijn gouden tip is: rust en blijf ademhalen :P

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:02

Welkom Noor! Gaaf dier heb je! :D

Wbt de filmpjes van Webster ga ik met Lizet mee. Ik herken het ook wel, want ik doe precies hetzelfde.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:07

In Nederland mee rijden??? Dat durf ik niet :P Volgens mij ga ik af als een gieter..
Heb ook geen flauw idee hoe en of ik überhaupt een proef mag mee rijden..

Ja, wat jullie beschrijven is juist hetgeen ik voel. De kür is ook wel een stuk mijn eigen fout, had beter vroeger mijn kür moeten maken en hem vaker met hem oefenen. Hij heeft dat wel nodig, weten waar de lijnen zijn.

Klopt ook wat je zegt, anouk. Je blijft maar bezig. Zal blij zijn als ik eind dit jaar naar de 20x60m mag gaan. Vanaf dan ben ik weer een jonkie met een zeer normaal paard. Want vanaf dan rij ik Nationaal en zitten er paarden bij die meer waard zijn dan mijn huis...

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:23

webster543 schreef:
In Nederland mee rijden??? Dat durf ik niet :P Volgens mij ga ik af als een gieter..
Heb ook geen flauw idee hoe en of ik überhaupt een proef mag mee rijden..

Ja, wat jullie beschrijven is juist hetgeen ik voel. De kür is ook wel een stuk mijn eigen fout, had beter vroeger mijn kür moeten maken en hem vaker met hem oefenen. Hij heeft dat wel nodig, weten waar de lijnen zijn.

Klopt ook wat je zegt, anouk. Je blijft maar bezig. Zal blij zijn als ik eind dit jaar naar de 20x60m mag gaan. Vanaf dan ben ik weer een jonkie met een zeer normaal paard. Want vanaf dan rij ik Nationaal en zitten er paarden bij die meer waard zijn dan mijn huis...

Hoezo zou je afgaan, zo dramatisch is het echt allemaal niet, en ook in Nederland zijn er meer dan genoeg ruiters die nog niet half rijden als jij rijd.... Weet ook niet of het mag hoor...

Gewoon snel 20/60 proeven gaan rijden, veel fijner! Ennuh ;) Nationaal ook niet ophemelen hoor, zijn ook maar mensen en vele zullen er net zo hard voor moeten werken als dat jij moet, tuurlijk heb je er altijd een paar die met paarden rondrijden die naar Rio moeten maar valt mij altijd op als je bij ons bij de Subtop kijkt hoeveel mensen gewoon net als bij de basissport met een trailertje aan komen en een normaal paard, tuurlijk met kwaliteit, maar dat heeft jouw paard ook! Anders was je nooit tot dat niveau gekomen!

Lekker doorgaan zoals je doet, komt het vast helemaal goed! :)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:34

Ik zie net dat mijn zinnen een beetje dwaas geschreven zijn :D
Bedankt Anouk!! Fijn dat te horen (lezen).
Ik ben nogal raar op dat vlak. Ik heb het moeilijk met het feit dat er mensen zijn die gewoon alles hebben. Paardje(s) gekregen, lessen worden betaald, papa en/of mama die chauffeur speelt, de hele familie steunt, ...
Ik sta er alleen voor en moet met momenten serieus roeien. Dan denk ik soms, waarom heb ik dat toch nooit gehad... Als ik constante begeleiding zou hebben met Aristo, waar zouden wij dan nu staan? Ik twijfel continu aan mijzelf, denk dat ik het niet kan, Wat als, wat als?????
Langs de andere kant, als ik het haal, zijn het mijn verdiensten. Maar dan kom je thuis en er is niemand om je vreugde te delen.

Sorry voor de ego-post, moest er even uit.

En sorry voor de mensen die zich misschien voelen aangesproken, maar daar ben ik een tikkeltje jaloers op :o

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:38

Geeft toch niets, is denk heel begrijpelijk hoor. En dat is ook wel het stomme van de paardensport, want eigenlijk is succes gewoon keihard te koop.

Vergelijk het met voetbal, je betaald contributie en dan kan je lekker een heel seizoen spelen.
Okee, je zal misschien 1 paar schoenen hebben en 1 trainingspakkie maar verder, alles gelijk.

Paardrijden is je koopt een paard (verschil van weet ik hoeveel geld en kwaliteit) daarnaast koop je begeleiding.
En eerlijk is eerlijk, de kwaliteit van je paard en de begeleiding(trainer/ouders/stal) die je krijgt bepaald, zeker voor een heel groot deel, tuurlijk heb je talent nodig, hoever je komt.

Nu wil ik ook niemand voor de schenen trappen die zich aangesproken voelt (ben zelf ook best een tikkie verwend) maar dit is wel mijn mening, ken maar weinig mensen die op alleen talent er zijn gekomen met een simpel paard en weinig begeleiding.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:46

Precies wat ik bedoel. Best wel frustrerend, ik heb altijd al ambities gehad, nu nog. Maar beseffen dat je ze eigenlijk aan de kant moet leggen omdat je het geld niet hebt, is kl*te :D
Alleen al het deel nemen aan de beker van België kost rond de 500€, en dat voor elk niveau vanaf nationaal 8)7
Daarmee bedoel ik zeker niet dat ik een super ruiter ben en zeker geen talent. Maar de wil om het te kunnen heb ik wel, helaas de rest niet.

En nu stop ik met zagen :-) Ik ga mijn oude kür van Mechelen wat aanpassen en dan direct de douche in om wat lijnen voor de draftoer te verzinnen (warm water helpt om na te denken en je kan zoveel vierkantjes op de venster tekenen als je wilt :D )

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:49

Ik doe het ook helemaal zelf. Geen auto, geen trailer, beperkt les. Ja, het gaat misschien wat langzamer dan ik zelf heel graag wil. Maar ik heb er ontzettend veel plezier in, en blue geeft mij heel veel: ontspanning, plezier, gevoel, mijn maatje, etc. En ja, dan kan ik soms heel jaloers kijken naar die grote vrachtwagens, maar ik krijg dit allemaal van mijn simpele paardje. Elke maand maak ik een keuze: wedstrijd, hoefsmid of een dure les? Gelukkig kan ik naar de verenigingsles, wat gratis is en waar een goede instructrice staat.
Mijn successen heb ik dan ook echt aan mezelf te danken en ik ben ook trots dat ik dit al heb bereikt. Natuurlijk heb ik mijn Lief die naast me staat en het scheelt dat hij mijn hobby nu accepteert, maar het heeft in het begin echt de nodige ruzies opgeleverd.
Sorry voor het lange verhaal, maar geloof me: je bent niet de enige!

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:54

Daar heb je ook wel gelijk in Anouk. Om aan de top te kopen heb je toch én, én en én nodig en niet óf, óf of óf ;)

Webster, ik moet ook alles alleen doen. Heb nooit ouders gehad die met mij mee zijn gegaan, moet alles zelf betalen en noem maar op. Ik ben eigenlijk nooit jaloers geweest op andere die alles maar 'krijgen'. Wat ik heb bereikt heb ik toch mooi in mijn eentje gedaan (en met hulp van instructrice natuurlijk).
Ik ben ook erg onzeker en kijk ook altijd naar mensen/paarden die beter zijn dan mij/ons, maar toch ben ik blij met wat ik nu heb (bereikt) en probeer zo min mogelijk naar andere te kijken.
Je kunt je toch niet vergelijken met de 'toppers', want die middelen die hun hebben hebben wij toch niet. Geniet van wat je hebt en samen al hebt bereikt!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:31

Dan doen we het toch best goed met z'n allen, ondanks dat we het allemaal zelf moeten doen! We mogen best trots zijn ons zelf en onze lieve leuke paardjes!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:17

Hier nog 1, mijn ouders steunen mij wel super maar soms is het frustrerend omdat je soms moet opboksen tegen paarden die 4x de waarde van mijn paard hebben, die een outfit hebben die even duur is als zadel zogezegt...dan ben ik toch wel heel trots op wat ik heb bereikt met een normaal talentloos paard :p

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:19

Het is zeker jammer als je soms ziet hoe anderen het in de schoot geworpen krijgen.
Aan de top zal ik ook nooit komen,maar ik word wel steeds handiger in het africhten van gewone paarden.
Ik schuw het niet om met een pony tussen de paarden te rijden.
Hard werken op het paard en voor het paard is goed voor je karakter!

Webster,ik mis bij jullie nog wat geslotenheid.
Waarschijnlijk dat daardoor ook de wissels mislukken.
Nog wat beter voorbereiden en vooral de rust en tijd daarvoor nemen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:48

Wat herkenbaar om dit alles te lezen! Ik doe het ook allemaal zelf. Geen financiele steun en eigenlijk ook geen support. Mijn moeder vindt het heel leuk wat ik doe, maar komt zelden kijken als ik op wedstrijd ga. Ze vond het dan wel weer leuk om een hoedje voor me te kopen als ik Z mocht starten. Helaas werd toen bekend dat het hoedje zou worden afgeschaft. Toen heeft ze meebetaald aan mijn mooie Kep :D
Maar ik klaag niet hoor, ben er trots op waar ik nu sta met mijn paard, gekocht van 4 cijfers ;) Ja, al mijn salaris gaat zo'n beetje naar het paard, maar het geeft op de een of andere manier een goed gevoel om te zien dat alles weer betaald is, ook al is er dan weinig op rekening over. Niemand kan het van mij afnemen, alles is van mij!

Ik vraag me ook regelmatig af hoe het zou zijn als ik iedere week bij iemand als Alex zou kunnen lessen. Maar ik heb plezier en we komen er wel! En hoe leuk is het om op wedstrijden te winnen met mijn niet super spectaculaire paard (tenzij hij heet wordt, haha, dan gaat ie wel eens showen). Dat is des te gaver om mee te maken.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:44

Ik word ook gesponsord door mijn ouders.

Moet wel zeggen dat we altijd geluk hebben gehad met paarden. Wise Guy werd afgekeurd bij de röntgenkeuring, dus daar ging een hele hoop van de prijs af. Dus hebben we hem toch gekocht. En inmiddels 5 jaar plezier van en *even afkloppen* nog geen dag stilgestaan. Challenge is gewoon een super fijn paard die we kochten als net zadelmakke 3 jarige. Nou, mak was die zeker!! Als 3 jarige zat ik er al achterstevoren op, zonder zadel, naar het strand in mn uppie. Hebben wel rustig aan gedaan, maar hij was super braaf.
Als ik is ga nadenken hebben wij ook nog nooit een paard van meer dan 4 cijfers gekocht.

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:58

Tja die van mij hoefde niet op de foto's voor de verzekeing. Hij was niet duur genoeg :o maar voor mijn is hij goud waard! L springen, nu Z2 startgerechtigd, heeft periode voor de kar gelopen en kan er zoals van het weekend heerlijk mee buitenrijden!

Edit typo gecorrigeerd

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:01

Die van mij hoefde ook niet op de röntgen voor de verzekering, maar hebben we toch gedaan. Was in eerste instantie een duur paard, maar mijn moeder verzekerd niet voor het hele bedrag omdat de kosten van de premie's dan zo hoog zijn. We zetten ze bijna altijd op de foto's, behalve met Challenge. Die was een korte tijd geleden op de foto's geweest en die hebben we opgevraagd om nog een keer te laten checken.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:14

Die van mij was met drie jaar op de foto gegaan en ik kocht hem drie jaar later. Al die tijd had hij op mijn stal gestaan en heb ik hem dus gezien. Ook was hij zo goedkoop dat ik het niet echt nodig vond om hem dan nog een keer te laten doen. Hij was geslaagd met allemaal eentjes :D

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:41

Die van mij ook niet op de foto, ook geslaagd met eentjes & ook niet verzekerd. Als ik nu terugreken wat ik aan verzekering kwijt was geweest.... en wat hij gehad heeft zou de verzekering meer geld kosten. Nu is hij te oud om nog te verzekeren