Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:14

fatal_flower schreef:
Succes alvast, wedstrijdgangers! Ik ga een enjoy the ride rit rijden :)
Ronder en lager doe ik omdat ze het anders van me afpakt, kop in de lucht en wegracen. Niet super laag en rond, maar dus niet opgericht. Nadruk op ontspanning.
leuk,roosje. Veel plezier!

Cool! Hoeveel kilometer is de rit?

fatal_flower

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:49

27

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:21

Pittig! Heb je vaker zulke afstanden gereden? Ik heb een keer een endurancewedstrijd van 30 km gedaan (voor de grap). Was erg leuk, maar 20 km was eigenlijk wel genoeg geweest, vond ik ;)

Succes in ieder geval!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:53

Nee we rijden meestal zo rond de 20 als we een lange rit maken. Ik vind het wel een uitdaging, 15 kon je ook doen, maar dat vond vond ik te kort, vind dat het wel een beetje een bijzondere prestatie moet zijn die we voor het goede doel neerzetten (kankerbestrijding, we hebben meer dan 100euro sponsorgeld).

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:00

Hoi allemaal! Ik zou dit jaar ook mijn Z2 debuut nog moeten maken (België). Zit alleen nog een beetje in de knoop met de wissels.. Aangezien ik er geen ervaring mee heb, hebben we ervoor gekozen om mijn lesgever dit mijn paard zou leren. En dit ging goed. Nu heb ik praktisch de hele zomer wedstrijden gehad waardoor ikzelf eigelijk nog niet aan wissels ben gekomen. Dus nu moet ik er nog mee beginnen.

Soraya had in het begin wel wat last met de wissels, ze wist precies echt niet wat er nu verwacht werd van haar. Ondertussen lukt het best al prima met m'n lesgever. Maar nu ik dus nog..

Stiekem hoop ik binnen een maand of 4 - 5 toch voor het eerst Z2 te kunnen starten.. Maar of dat lukt..

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:24

Hoi lienbono. Dit topic is prima voor jou, want er zijn meerderen die kampen met de wissels! Als je even terugleest kun je ook wat tips en adviezen vinden over o.a. wachtoefeningen.

Wat gaat er niet goed? Wordt je paard er heet van?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:31

Inderdaad, ze wil dan heet worden en dan zit je direct terug bij af. Het ziet er dan allemaal erg rommelig uit en ze 'springt' de wissel niet.
Bedankt voor de tip! Ga zeker het topic eens helemaal uitpluizen ;)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 23:05

fatal_flower schreef:
Nee we rijden meestal zo rond de 20 als we een lange rit maken. Ik vind het wel een uitdaging, 15 kon je ook doen, maar dat vond vond ik te kort, vind dat het wel een beetje een bijzondere prestatie moet zijn die we voor het goede doel neerzetten (kankerbestrijding, we hebben meer dan 100euro sponsorgeld).

Respect! Super van je om voor het goede doel te rijden!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 07:05

Succes FF!

Welkom Lienbono!

Ik heb morgen ook wedstrijd (08.37 al), maar heb de afgelopen 2 dagen niet kunnen rijden door het weer. Daarbij heb ik hem donderdag ook nog geschoren :+. Ga vandaag even lekker back to basic en wat oefeningen rijden en dan zie ik het wel.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:39

Hoe is het gegaan wanted?

Welkom Lienbono.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 15:12

Nou het ging eigenlijk best fijn! Ik moest er veel aan rijden dit keer, maar algehele beeld was oké. Ik had 203 en 205 en daarmee word je dan twee keer 1e :+. Ik vond het een beetje zuinig, maar ach, wie ben ik!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:25

Gefeliciteerd Wanted!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:46

In ieder geval niet voor niks op pad geweest. En als je een fijn rondje heb gereden is ook wat voor te zeggen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:17

Gefeliciteerd!

Mijn springwedstrijd ging ook lekker!
Het klassiek parcours sloten we foutloos af, maar helaas waren we net ietsjes buiten de tijd.
In de mini grand prix zat ik te veel te regelen, waardoor we in de problemen kwamen op de lijn Oxer, scherpe bocht Oxer, scherpe bocht 3 sprong Oxer Oxer Stijl.
Hier kregen we jammer genoeg 2 balken, maar dit kwam dan ook geheel door mijn geregel :o

Alsnog SUPERtrots, want het was een zware bodem en een hele kijkerige omgeving met ontzettend zware en technische sprongen.
Kreeg veel complimenten over mijn rijstijl en ben dan ook echt met een goed gevoel naar huis gegaan :j

Dit was dan weer de laatste springwedstrijd van het jaar, dus ik kan me nu weer meer op de dressuur concentreren, want...

Ik ben uitgenodigd voor de maandelijkse talenten trainingsweekenden voor de opkomende internationale jeugd! *\o/*
Hier krijgen we iedere maand een weekend lang training en hulp van verschillende (ex)Olympische ruiters en Olympisch gekwalificeerde juryleden! :D
Ik ben hiervoor met Heidi uitgenodigd op basis van "Potentiële deelneemster FEI junioren en FEI zesjarigen 2013"! *\o/*

*Zit weer op de roze wolk*

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:41

En ik ga woensdag voor het eerst weer op mijn paard zitten als alles goed gaat!
:):)

Wat onwijs gaaf zeg BB!!!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:35

Dat is echt super BB!

Ik hoop dat je er woensdag weer op kan Michelle.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:17

Super gedaan BB!
Wanted was dit jouw Z2 debuut of heb ik dat verkeerd gelezen?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:21

Nee, dit was mijn tweede keer!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:28

Woow gefeliciteerd allemaal. Wat een super goede berichten! Winstpunten, weer kunnen rijden, uitnodiging potentiele deelneemster FEI Junioren :D *\o/*

Ik ben echt zwaar pissig, want mijn wedstrijd ging heerlijk. soms een klein beetje rommelig, maar verder lekker gereden en er ook echt van kunnen genieten. Resultaat: 199 en 197 en commentaar als: lomp ;( Sorry hoor, maar hoezo lomp? Ik krijg normaal 8-en voor me uitgestrekte galop en nu een 4 met als commentaar "lomp" _-:( En in 2 overgangen naar draf commentaar gehad als: grove hulpen. Nou ik wil mezelf niet ophemelen hier, maar ik ben absoluut niet grof in m'n hulpen. Heb zulk commentaar ook nog nooit gehad. :? Dus baal er wel een beetje van. Geen winst rijden, prima, maar met commentaar waar ik niks mee kan vind ik echt NIET leuk, netjes gezegd.

Dus de teller blijft nog even op 7. Over 2 weken proberen we het weer!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:30

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:33

Dat is idd wel heel raar commentaar, dat heb ik nog nooit gehoord.

Ik ben gisteren in België met Samuel Hit (v. Sandro Hit) voor het eerst M gestart, dat is Z2 niveau in Nederland. Hij is pas zes maar pakt alles lekker op, en we hadden ook gelijk over de 60 % dus dat was weer super. Wel een rotbak om in te rijden, de ene kant was modderig, nat en je zakte er diep in weg, de andere kant droog en je zakte niet weg. Dus een diagonaal in middengalop ging van het droge naar het natte en dan in de diepste modder moest je een wissel springen... Niet echt fijn!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:37

Nou Sharon alleen de omschrijving lomp is idd wel vreemd. Kon je geen toelichting vragen aan de jury?
Wanted dat is een handig topic ik zat ook al richting een keer een kur te denken!
Horseyfries netjes hoor voor zo een jonkie, gefeliciteerd!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:55

horseyfries schreef:
Dat is idd wel heel raar commentaar, dat heb ik nog nooit gehoord.

Ik ben gisteren in België met Samuel Hit (v. Sandro Hit) voor het eerst M gestart, dat is Z2 niveau in Nederland. Hij is pas zes maar pakt alles lekker op, en we hadden ook gelijk over de 60 % dus dat was weer super. Wel een rotbak om in te rijden, de ene kant was modderig, nat en je zakte er diep in weg, de andere kant droog en je zakte niet weg. Dus een diagonaal in middengalop ging van het droge naar het natte en dan in de diepste modder moest je een wissel springen... Niet echt fijn!

Heej, kan het zijn dat ik je heb zien rijden? :D Kempenhoeve? Ik heb er de A en L gereden, beide proeven gewonnen met 75% en 68,8%. Nu nog het kampioenschap rijden over 2 weken.. Dat is ook een kür dus ik ga ook even in het topic kijken!
Daarna gaan we trainen voor ons M/Z2 debuut..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:02

Ja klopt Kempenhoeve! Oh goed zeg, nog even je best doen voor het kampioenschap dan! Ik had Kasterlee gewonnen en wilde nog een keer M starten voor de winter om te weten waar we aan moeten werken, dan in het voorjaar zo snel mogelijk de M door om daarna Nationaal te kunnen gaan rijden. Springt die van jou de wissels al? Ik kan jammer genoeg niet zoveel wedstrijden rijden dat ik me plaats voor kampioenschappen, door andere paarden op andere niveau's en veel buitenlandse clinics gebruik ik de wedstrijden die ik kan rijden met Sam om winstpunten sprokkelen om over te mogen en dan thuis verder trainen om klaar te zijn voor het volgende niveau tegen dat ik de winstpunten heb.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:07

Voor een kür kun je trouwens ook Bob Huyge van kurmuziek.be vragen, hij maakt ontzettend leuke küren.

Oh grappig, ik zie in je profiel dat je mij noemt! :))
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 08-10-12 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt