De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

Re: De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:39

Kan iemand me misschien uitleggen waar deze competitie precies overgaat?

Heb geen geluid op mijn pc en iemand zei dat het uitgelegd werd in het filmpje...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:40

Ik zit nog even te dubben of ik hier aan mee ga doen met het jonge paard waar ik op rijd. Nog maar even overleggen. Als ik meedoe dan ga ik zoals het nu staat, en als er niet eentje dichterbij komt, naar St. Johannesga.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:05

Sjolvir schreef:
Milou_Milou schreef:
Ik ga me ook inschrijven. 10 maart in Waverveen. Pony's mogen wel mee doen alleen als je boven de 18 bent (even navraag gedaan)!

Dus ik (ernstig boven de 18) en mijn 1.47 grote fjord (kansloze combi, maar daar gaat het even niet om) mogen dus in principe meedoen?

Dat is vreemd, er is altijd gezegt dat het uitsluitend voor paarden was, en dat pony's niet zijn toegestaan.
Zo staat het ook in de regelementen!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:07

Renske_W schreef:
Reglement - MacRider Cup 2012

Inschrijving is gratis.
Er is géén startkaart nodig.
Minimaal 5 deelnemers per klasse met een maximum van 20. Er zijn 5 klassen.
Deze competitie geldt voor paarden ouder dan 4 jaar (géén pony’s).
Inschrijving per paard per klasse, maximaal 2 paarden, en éénmalige inschrijving.
Minimale leeftijd 18 jaar, met uitzondering (dispensatie mogelijkheid) voor jongere ruiters vanaf 16 jaar uitkomend in Z.
Er mogen geen hulpmiddelen (teugels etc.) gebruikt worden.
Tenue; vrije tijd of wedstrijd. Let op!: na regionale kampioenschappen, wedstrijd tenue verplicht.
Er hoeft geen proef te worden gereden, selectie vindt plaats dmv clinic vorm op aangeven instructies instructeurs. Let op!: Na kwartfinale, finalisten Kür op muziek instuderen.
Beenbescherming bij paard toegestaan.
Cap verplicht.
Rijlaarzen verplicht (jodpurs met chaps toegestaan), met ander schoeisel volgt diskwalificatie.
Een kreupel paard wordt verzocht de baan te verlaten (ruiter krijgt mogelijkheid zich op andere selectiedag te mogen presenteren).
Doping betekent directe uitschakeling.
De organisatie behoudt zich het recht voor, om bij ongeoorloofd gedrag (jegens het paard) de ruiter uit te sluiten van verdere deelname.
Optoming: hoofdstel + Bit, vanaf Z, stang & trens toegestaan.
Sporen zijn toegestaan.
Klasse L: paard 4 jaar of ouder, Klasse M: paard 5 jaar of ouder, Klasse Z of hoger: paard 6 jaar of ouder.
Deelname vindt plaats op eigen risico. MacRider kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade welke voortvloeit uit de onderlinge wedstrijd Selectie MacRider Cup 2012.

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:08

en het begint met een selectiedag
dan iets met je hele provincie
dan iets met 3 provincies
en dan kwart/halve/gewone finale

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:08

Is dit hetzelfde wat Laurens van Lieren toendertijd heeft gedaan?

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:10

Dit word wel een jaarlijks terugkerend iets volgens de organisatie. Verder weet ik het niet, toen dat LvL was reed ik nog niet eens :')

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:19

Volgens mij was dat heel iets anders. En dat was ook niet per provincie. Waren volgens mij maar een paar selectiedagen. En daar werden dan de besten en leuksten van uitgezocht. En die mochten door naar de finale. Wat ik hiervan begrijp is dat het echt om het rijden gaat. Je krijgt 'les' van de macrider instructeurs.

maaikevdpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:25

Jaja ik ben hard aan het reclame maken ;)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:42

Zijn er ook selecties in Zeeland? Ik zie niet zo direct iets op de kalender staan?
Lijkt mij wel een leuk initiatief!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:59

Hoe werkt het eigenlijk met startijden etc?

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:08

Wat ik me afvraag; hoe gaan ze redelijk 'objectief' wie beter rijdt dan iemand anders?
Bij een proef heb je natuurlijk 30 punten waardoor een verschil ontstaat, maar in een clinic is het toch heel moeilijk te bepalen?

(Als ik ergens overheen heb gelezen, sorry!)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:09

Bekijk het positief, in een half uur kan je meer laten zien dan in 6 minuten!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:14

Die punten kunnen ze in het bekijken naar alle combinaties vast ook mee nemen in hun hoofd ;)
Ik denk dat ze ook kijken of het paard talentvol is en of de ruiter aanwijzingen goed oppakt etc.

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:24

Sundral schreef:
Bekijk het positief, in een half uur kan je meer laten zien dan in 6 minuten!

Dat is wel waar! *D
Maar toch, lijkt me wel lastig hoor.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:28

Ja het is ook lastig.. Ach ik denk dat je gewoon moet laten zien wat je kan. Heb je bijv L opgegeven maar kan ie ook al pasje schouderbinnenwaarts? Gewoon doen! Denk dat ze dat alleen maar waarderen, ze zullen niet constant met een iemand bezig zijn dus dan kan jij mooi de aandacht naar je toe trekken door wat extra's te laten zien.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:36

Wat ik begrepen heb is dat je een beetje moet denken als een pavo cup idee.
Dus de gehele groep toont zich in de baan. En wordt door de ringmeester verzocht om de gangen en de oefeningen te laten zien.
Dit kan in een groep gebeuren. Dus dat de hele groep de opdracht krijgt te gaan wijken maar ook per individu.
Overigens schijnt er vooral gewonnen te worden door stalruiters van grote stallen die met zeer spectaculaire paarden naar de competitie komen.

Tja wij gaan gewoon voor een leuke clinic.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:39

@ Ponyparadijs: Wie heeft er vorig jaar gewonnen dan? Of weet je dat niet? Ik had ook gemaild met de vraag of ze het pavocup systeem hanteren, maar daar werd niet op in gegaan..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:48

Ik heb geen idee of het waar is. Ik had dit op stal aangegeven omdat het misschien voor meerdere stalgenoten een leuk uitje is.
Wij gaan heen voor de ervaring en de clinic. Verder heb ik niet de illusie om te winnen.
De rest van stal doet alleen mee als ze kans maken om te winnen. En er werd door de instructie het bovenstaande gezegd. Dus vandaar!

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:32

Kan niet echt een goed overzicht vinden waar wat is.. Iemand die weet wat het dichtsbijzijnde vanaf Zwolle is? :o

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:36

*\o/* Heb me ingeschreven in het M. Moet nog M gaan starten officieel maar dat wordt wss Februari :) Of hoef je niet persee M gestart te hebben? (wel toch?) Eigenlijk is het een beetje snel.. maar meeste M(2) oefeningen zitten er al op dus wrom nie :)

Zie het meer als ervaring. En als het goed gaat is dat leuk meegenomen :D Opgegeven in Utr. in Maart.
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 21-12-11 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:41

Je hoeft niet eens een startkaart te hebben dus je hoeft officieel dus ook niet in de klasse te starten waar je voor uitkomt!

Buggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:45

Ik heb me opgegeven met 2 paarden. 1 in het Z en 1 in het M, in St. Johannesga 27 februari.

Het paard die ik in de Z start heeft nogal last van spanning dus het is puur voor de ervaring en natuurlijk altijd leuk en leerzaam een clinic ;)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:48

Dit stond anders in mijn mail:

Deelname aan de MacRidercup 2012

Van Januari t/m Mei 2012 kunnen individuele ruiters zich inschrijven voor deelname aan de MacRider Cup 2012. Deelname is met geklasseerd paard L t/m ZZ Zwaar, leeftijd ruiter vanaf 18 jaar (er kan dispensatie worden aangevraagd voor talenten, dat wordt beoordeeld, waarbij de leeftijd van 16 jaar de minimale norm is). Zie het reglement.

Ik denk dat ze bedoelen dat je geen startgeld hoeft te betalen/geen coupons nodig hebt en dus je startkaart niet MEE hoeft te nemen.

Geklasseerd is imo tenminste eenmalig gestart in de betreffende categorie (wel of geen winst maakt dan niet uit want volgens KNHS ben je als je wel start maar geen winst hebt gewoon bijv. M* of L* ipv L1+1 oid.)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:52

svdijk86 schreef:
Dit stond anders in mijn mail:

Deelname aan de MacRidercup 2012

Van Januari t/m Mei 2012 kunnen individuele ruiters zich inschrijven voor deelname aan de MacRider Cup 2012. Deelname is met geklasseerd paard L t/m ZZ Zwaar, leeftijd ruiter vanaf 18 jaar (er kan dispensatie worden aangevraagd voor talenten, dat wordt beoordeeld, waarbij de leeftijd van 16 jaar de minimale norm is). Zie het reglement.

Mijn vraag was:
En de klasse waarvoor je je inschrijft in hoeverre is dat gerelateerd aan je startstatus bij de KNHS?

En dit stond in mijn email...
Geen relatie KNHS startstatus.....

Nou is dat natuurlijk wel een iets andere vraag, maar als je jouw mail er niet naast houdt zou je dat ook anders kunnen interpreteren.

Hoeveel mensen beantwoorden er daar de mail is nu de vraag. (misschien wel stuk of 5, of maar 1? Is niet te zien aan de ondertekening.)
Er wordt heel onpersoonlijk ondertekend met alleen macrider, niet met ook nog een naam van een medewerker.