Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
piepenfiets schreef:Zoals het zich laat aanzien gaat het met Rath en Totilas allemaal veel te gehaast,misschien had hij beter
eerst een jaartje thuisgebleven om daarna een solide combinatie met dito (eigen) kür uit te brengen.
Maar ach, als hij dat gedaan had waren er waarschijnlijk ook weer topics volgeschreven over het hoe-en -waarom daarvan.
Lovely schreef:piepenfiets schreef:Zoals het zich laat aanzien gaat het met Rath en Totilas allemaal veel te gehaast,misschien had hij beter
eerst een jaartje thuisgebleven om daarna een solide combinatie met dito (eigen) kür uit te brengen.
Maar ach, als hij dat gedaan had waren er waarschijnlijk ook weer topics volgeschreven over het hoe-en -waarom daarvan.
Dat was een goed idee geweest, maar dat kon niet om diverse reden. De hollandse meute stond al klaar met dampende kookpotten en die moet je nu eenmaal niet te lang laten wachten, anders slaan ze aan het fantaseren. En ten tweede is er niet zo dik in het paard geinvesteerd om er jaren op te oefenen.
Elanor schreef:Dat het de kür niet bijster origineel maakt, zou dan gewoon terug moeten zijn te zien in Rath's score op dát punt - klaar.
Lovely schreef:De hollandse meute stond al klaar met dampende kookpotten en die moet je nu eenmaal niet te lang laten wachten, anders slaan ze aan het fantaseren. En ten tweede is er niet zo dik in het paard geinvesteerd om er jaren op te oefenen.
joelledsr schreef:Maar stel dat je geen tijd hebt voor een compleet andere of nieuwe Kur te maken...
Er zijn vast nog wel andere kuren in de kast dan alleen die van Edward met Totilas?
petraaken schreef:Moet toch wel bekennen dat ik het maar flauwtjes vind om met een letterlijk gekopieerde kur af te komen. Qua muziek zou ik het nog snappen maar identiek dezelfde kur rijden vind ik niet bepaald slim. Dat hij bepaalde lijnen overnam had ik nog wel kunnen begrijpen of bepaalde ideeen van lijnen maar dit is gewoon niet eens een wat gewijzigde kur. Hoewel ik me bedenk dat ze misschien niet de tijd zullen hebben gehad om een compleet nieuwe kur te maken. Misschien zit dit in de planning voor volgend jaar. Als je bedenkt dat hij nog niet zo lang met Toot rijdt kan je ook moeilijk al maanden bezig zijn met een nieuwe kur te maken. Die bewaren ze denk ik voor volgend jaar.
youngster schreef:petraaken schreef:Moet toch wel bekennen dat ik het maar flauwtjes vind om met een letterlijk gekopieerde kur af te komen. Qua muziek zou ik het nog snappen maar identiek dezelfde kur rijden vind ik niet bepaald slim. Dat hij bepaalde lijnen overnam had ik nog wel kunnen begrijpen of bepaalde ideeen van lijnen maar dit is gewoon niet eens een wat gewijzigde kur. Hoewel ik me bedenk dat ze misschien niet de tijd zullen hebben gehad om een compleet nieuwe kur te maken. Misschien zit dit in de planning voor volgend jaar. Als je bedenkt dat hij nog niet zo lang met Toot rijdt kan je ook moeilijk al maanden bezig zijn met een nieuwe kur te maken. Die bewaren ze denk ik voor volgend jaar.
Hij had beter nog zijn oude kur van zijn vorige paard kunnen rijden. Had mij nog een beter idee geleken.
Dit lijkt er niet op
Gevalletje kansloos, en wat Nicole Werner al zegt, als je van zo'n paard geen inspiratie krijgt???
chevax schreef:Volgens mij ben ik de enige die met plaatsvervangende schaamte alle reacties zit te lezen. Ik heb op fb gekeken omdat dat hier een paar keer werd aangehaald: hoe onprofessioneel. En dan de reacties hier, sorry, ik vind dit echt heel triest. Zoals anderen de kür van Rath triest vinden, vind ik het erg triest dat het normaal wordt gevonden dat iemand zo aan de schandpaal wordt genageld. Dit heeft volgens mij in veel gevallen/reacties niets meer te maken met je mening geven over iets.
Hermelientje schreef:Elanor schreef:Dat het de kür niet bijster origineel maakt, zou dan gewoon terug moeten zijn te zien in Rath's score op dát punt - klaar.
Originaliteit maakt voor zover ik weet geen onderdeel uit van de score in de dressuurring. Op Bokt gelden natuurlijk wel heel andere regels voor het jureren van dressuur dan bij de FEI.Zoals Colton 200 jaar geleden al zei: "imitation is the sincerest form of flattery" (Imitatie is de oprechtste vorm van vleierij)
Lovely schreef:De hollandse meute stond al klaar met dampende kookpotten en die moet je nu eenmaal niet te lang laten wachten, anders slaan ze aan het fantaseren. En ten tweede is er niet zo dik in het paard geinvesteerd om er jaren op te oefenen.
![]()
manic schreef:Okidoki was ook gewoon wereldkampioen en publiekslieveling, maar ik geloof dat springerts wat minder interessant zijn ofzo. (je was me net voor manubres). Mischien zijn springmensen wat meer gewend aan het verkopen van hun toppers.
Maar waar ik eigenlijk op doelde is dat die Argentijn die hem toen kocht ook bekritiseerd werd, maar niet op het niveau waarop Matthias Rath aangepakt wordt... Het is inderdaad (bedankt chevax) echt schaamteloos te noemen. Laat die jongen toch lekker rijden, kom op zeg.
@Cyruss Een jaartje wachten betekent in het geval van de Olympiche Spelen 4 jaar wachten.
piepenfiets schreef:Iedereen lijkt te vergeten dat achter deze combinatie zeer gewiekste zakenmensen staan.
Er zal vast een zakelijke reden zijn voor deze bijzondere keuze