Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jasmijn schreef:Ik jureer voornamelijk in Noord-Holland, soms Zuid-Holland of Utrecht.
Maar waar ik het nu over wilde hebben is wat jullie doen als een paard/pony onregelmatig is tijdens de proef.
Als het heel erg is, maar nog niet zo dat ik denk dat ik hem eruit moet/kan sturen, laat ik de ruiter/amazone altijd even een rondje aan de lange teugel draven, kijken of het teugelkreupelheid is of echt een mechanisch probleem, en dan geef ik de ruiter/amazone als het niet beter wordt de keus, de baan verlaten met vermelding kreupel op het protocol, dus geen verliespunt, of doorrijden met kans op verliespunt.
Ik vind dat altijd de ergste nachtmerrie van het jureren, en ben dan ook heel benieuwd hoe jullie daar mee omgaan.
Fitzroy schreef:Bettine, als je moeder jurylid is zou je ook moeten weten dat commentaar niet meer toegestaan is na afloop van de proef
Ik doe daar dus ook niet aan. Kost veel te veel tijd.
pol013 schreef:Het commentaar op de coupons zie je vaak pas een uur na afloop van je laatste proef. (waarom eigenlijk al die geheimzinnigheid?)
Ik heb regelmatig dezelfde jury voor twee proeven (zomer en winter) en dan is het erg fijn als je een kleine aanwijzing krijgt.
Zo heb ik laatst voor de eerste keer aan de jury commentaar gevraagd. Hij wilde een meer voorwaatste proef zien. Dan doe ik dat toch bij mijn tweede proef![]()
Sommige dingen kun je zo aanpassen en schelen je een hoop punten. Als een jury aangeeft dat hij liever een voorwaartsere proef ziet, kun je dat zo doen. Ik heb (nog steeds) moeite met precies te mikken op 3 sporen (SB) of 4 sporen (travers) als ik weet dat ik het de eerste proef te veel. weinig heb gedaan, kan ik het aanpassen voor de volgende proef en betere punten halen.
Inderdaad, ik loop altijd na afloop van een proef naar de jury,
Meestal zeggen ze dit: Geen commentaar maar dit moet beter en dat was goed..
Moet ik altijd zo om lachen, ze zeggen geen commentaar, maar vervolgens kunnen ze het toch niet laten om wat te zeggen.
Als er geen tijd is: jammer maar als het wel kan HEEL GRAAG
Scum schreef:Ik vind niet dat er op die nieuwe coupons nou echt zoveel meer schrijfruimte is. Ze hebben die ruimte weer opgeslokt met tabelletjes waar je prijzengeld etc kunt invullen (wat een jurylid toch niet nodig heeft).
daantjuhhh schreef:Ja dat ken ik.
Bij ons zat er een jongen op de ponyclub die halverwege het jaar een paard kreeg van 1,68 m hoog.
Zijn moeder zat in het bestuur.
Hij mocht het blijven lessen bij de pony's tot het eind van het jaar.
Ik kreeg een paard van 1,60m hoog 3 weken na hem.
Maar ik mocht niet blijven lessen tot het einde.
Nee ik moest lid worden van de paarden dus ik moest opnieuw een jaar lidmaatschap betalen.
en kreeg niks terug van dat halve jaartje bij de pony's..
Vriendjespolitiek..
Oww wat was ik kwaad.