Jonge dressuurruitertjes?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:24

loesje wij hebben allemaal wel eens een dip.
maar oefening baat kunst

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:26

Fidele schreef:
Mitchall schreef:
Rijke, pushende ouders :j
Ik ken een meisje van 9 die nu ook Z rijdt, elke dag voor school
rijden, dat betekend dus al op half 6 opstaan.. daarna na school ook meteen
aan 't werk..

Ten eerste weet niemand hoe het echt zit behalve het meisje en haar ouders, en ten tweede hoe gaat het bij andere sporten?? Neem bijv turnen, schaatsen of zwemmen???? Exact hetzelfde!!!

Als je echt graag meer dan hobbymatig sport wilt beoefenen zul je daar heel veel tijd en geld in moeten investeren.

Tuurlijk, in alle sporten komt het voor..
Maar het moet natuurlijk altijd leuk blijven, dat meisje had/heeft geen tijd meer voor andere dingen :n
Maar tja, zó haal je de top natuurlijk wel (en ze kan echt verschrikkelijk goed rijden ;))

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:29

Mijn dochter heeft ook heel weinig tijd voor andere dingen, maar dat is een keuze, voor zover ze die nu zelf kan overzien natuurlijk.

Ook als ouder blijft dat moeilijk, je stelt jezelf voortdurend vragen; is dit wel goed voor haar, en wat als ze er mee stopt over 2/3 jaar dan heeft ze heel weinig anders gezien in haar jeugd dan pony's.

Zolang zij aangeeft dit te willen, sta ik voor 100% achter haar, maar natuurlijk wil ik dan wel motivatie en inzet zien................

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:33

loesje166 schreef:
ik vind dat je veel ziet dat de ouders de pony's ook trainen.. en t geld hebben natuurlijk...
ik snap niet waar ze al die tijd vandaag halen om 2 pony's te rijden

Gewoon plannen. En elke vrij minuut aan de paarden besteden.
Ik reed vorig jaar 4 pony's en een paard, en had er geen moeite mee. Mijn ouders trainen niet voor mij, 1 pony moet ik delen met mijn zusje maar die moet ik vooraf eigenlijk altijd even rijden.

Kan niet zeggen dat ik veel tijd overhield, heb ook bijna nooit iets leuks met vriendinnen gedaan, de meeste vriendinnen zie ik wel op wedstrijd en anders op school.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:34

nou fidele ik denk dat het allemaal wel goed zit want .
als ze zelf niet meer wil zal ze ook andere dingen gaan doen en dan begint er een ander periode uit haar leven en maar heeft dan een mooie tijd gehad zo kun je het ook bekijken.dat haar ouders wel achter haar stonden wat wel belangrijk is maar dat is met alles zo

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:45

mistid schreef:
loesje166 schreef:
ik vind dat je veel ziet dat de ouders de pony's ook trainen.. en t geld hebben natuurlijk...
ik snap niet waar ze al die tijd vandaag halen om 2 pony's te rijden

Gewoon plannen. En elke vrij minuut aan de paarden besteden.
Ik reed vorig jaar 4 pony's en een paard, en had er geen moeite mee. Mijn ouders trainen niet voor mij, 1 pony moet ik delen met mijn zusje maar die moet ik vooraf eigenlijk altijd even rijden.

Kan niet zeggen dat ik veel tijd overhield, heb ook bijna nooit iets leuks met vriendinnen gedaan, de meeste vriendinnen zie ik wel op wedstrijd en anders op school.

Zo denk ik dan ook maar ze ziet vriendinnen in de clublessen, ook al zijn die veel ouder, op Hyves en op school!!

Wij trainen de pony's ook niet, er hebben nog nooit andere mensen op haar pony's gezeten zelfs.

mistid

Re: Jonge dressuurruitertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:50

Op mijn pony's zit hooguit een keer een vriendin die al kan rijden of een stalgenoot.
Toen ik op KNHS kamp was heb ik een stalgenootje gevraagd of die mijn paard wel wilde rijden, maar die was het na 1x wel zat :+ .

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:57

fidele ik weet niet hoe oud je dochter is maar als ze er zelf voor gaat moet je haar ook steunen en daar is ook niks mis mee.
en ook al rijdt er iemand anders op dat vind ik geen schande.
het zijn nog steeds kinderen. die moeten ook nog veel leren.
zelf ik moet veel leren,en als zij tevreden is is het toch mooi.
geniet er maar van die tijd is zo voorbij. en dan gaan ze een eigen gang. :D

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:07

Helmaal waar Espie, ik vind het zelf ook geweldig het is ook mijn hobby natuurlijk!

Dochter is 12 en heeft grote plannen.......... ze wil in augustus na de regio, beide pony's verkopen en dan gaan we al op zoek naar een leerpaard, ze wil graag bij de junioren rijden.

De reden dat we al overgaan naar de paarden op haar 13e is omdat ze nu al 1.72 meet en volgens haar instructeur, LvL, leer je pas echt rijden op een paard........we zullen zien!!!

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:19

fidele twaalf jaar en dan al zo groot.
jammer voor haar want de pony tijd is toch de leukste tijd.
dat wordt ook een groot paard.
maar ja als je tegroot bent voor een pony zit er niks anders op.
hoop voor haar dat jullie een leuk paard kunt vinden.
maar voor een leer paard betaal je weer zo veel geld.
kan zij nog geen jong paard rijden.die ze zelf opleid onder begeleiding natuurlijk.en kan je zelf rijden zou wel mooi zijn.
sammen groeien *D

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:19

tis ook waar je tijd voor wilt maken denk ik...
ik wil graag diergeneeskunde studeren dus ik moet ook veel aan school zitten... dan heb je ook minder tijd om te ridjen...
je moet keuzes maken wat je toch t liefst wil.. en ik vind dat je als ouder altijd achter de keuze van je kind moet staan..

davyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:34

allebei maar sommige mensen hebben er de feeling voor , mee gaan in de bewegingen , het is ookw at je zelf leuk vins , als je meer wilt dan 1x p.week op de manege dan krijg je dit soort dinegn

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:39

Ze krijgt eerst een goed bevestigd wat ouder paard, met goede correcte bewegingen. tja, dat kost geld................. en als ze dan 16 is en nog steeds zo gemotiveerd komt er ook nog wel een jong paard bij, maar eerst maar eens leren, de overstap naar de paarden is al groot genoeg als je zo jong bent!!

IK kan zelf ook rijden idd.

Bij de pony's hebben we het net zo gedaan eerst een oudere toen een 3 jarige erbij!

( ze staan trouwens thuis, wat het iets makkelijker maakt!)

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:52

nou ja ik dacht meschien kan je hem of haar zelf aanrijden.
en weet je gelijk wat je er aan hebt en of het wel een geschikt paard voor haar is. dus was een suggestie.hoop voor haar dat haar droom uit mag komen, en ja het is een andere wereld de paarden, krijg zelf ook les van rein van der schaft. heb een keer
met LvL talentejacht meegedaan vond hem wel goed .
maar is hier teverweg.was nog genomieneerd ook heb op internet gestaan mocht je stemmen. *D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:58

Maar als ik eerlijk mag zijn, er zit nog best wel wat op bokt wat ook al Z rijdt. Valt me niets niet tegen!

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:03

ik vind het jammer dat eigelijk iedereen hier alle kinderen die op jonge leeftijd op een hoog nivo rijden gelijk maar benadelen dat ze rijke pappie en mammie hebben, goeie pony's hebben, veel privé les hebben enzo. Natuurlijk gebeurt dit heel veel. Ik weet nog heel goed toen ik begon met paardrijden, ik kreeg een goeie pony, pony had al Z gelopen, maar ik kon niet eens rijden. 3 jaar later reed ik wel in het Z, niet dat ik elke week privé les had, nee hoor, eens in de 2 weken hooguit. Maar ik trainde wel heel erg hard, mijn hele middelbare school tijd draaide om paarden, voor school trainen, na school trainen, vaak op concours, ik heb er zelf mijn andere hobby voor laten vallen. Maar echt niet dat ik verwend was en alles kreeg wat ik wou, terwijl dat wel vaak werd gezegt, maar dan wel altijd achter je rug om. ik trainde er kei hard voor, echt kei hard.
Maar zo ken ik ook een verhaal over een stal waar de stal ruiter de paarden reed en de kids pony's starten en er hele hoge punten mee scoorden. Dus het kan allebij, maar mensen er op benadelen? nee alsjeblieft niet zeg!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:06

Idd Robin!

Voor school trainen kan ik niet opbrengen, moet al om half 7 opstaan wil ik op tijd op school komen. Voer wel elke ochtend alle paarden met mijn zusje (pensionstal), maar rijden gaat me echt niet lukken, dat hou ik denk ik geen maand vol.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:16

Mijn zusje heeft ze vrijdag ook gereden van te voren, 2 pony's de wei in, 2 hengsten heeft ze gereden voor school, omdat we smiddags heel leuk gingen zwemmen, dus gewoon goed plannen, en dan kan het wel :+

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:23

pfff ik heb er echt bewondering voor hoor.. als ik voor school 2 pony's ieder een uur wil rijden moet ik om.... 4 uur mn bed uit... dat heb ik er echt niet voor over

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:24

Nu rijd ze zoiezo geen uur... buitenbak bevroren, sneeuw, kei koud buiten, geschoren pony's, dus veel kan je nu niet!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:28

dat is wel zo... daarom kan ik veel te weinig rijden,, ik moet ook meer omdat we binnenkort moeten viertallen en ik hem er anders niet achter hou.. maar dat is met de bodem hier echt niet te doen en we komen met de trailer t erf niet af dus we kunnen eigenlijk oko niet weg

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:30

Ik heb het er wel voor over maar red het niet. Wij moeten om 20 voor 8 in de auto zitten op naar school, en om daarvoor iets te doen. Dan moet ik vroeg op bed maar doordeweeks is ook dat al lastig met les ed.

Ik heb gelukkig wel een binnenbak ter beschikking bij de buurman, maar als je gewoon lekker thuis kunt rijden scheelt dat zoveel tijd!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:31

Kijk, binnenbak willen wij ook, maar we hebben geen gemeente die mee werkt :+

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:31

Hier ook een probleem, ook alles bevroren en we kunnen het erf niet af, de pony's staan wel een uur of 3 per dag in de wei gelukkig, maar de regio is de 31e al! :oo

De buurman heeft ook een binnen bak maar de weg ernaar toe is een grote ijsbaan!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:35

dan heb je weer een voordeel als je een pony hebt die niet op ijzers staat :D
wij kunnen ook in de buurt gaan rijden maar daar willen we ze ook niet elke x mee lastig vallen.. en ik moet elke dag om 7.15 wegrijden.. en ben rond 16.30 pas weer thuis dus dan is er weinig mogelijkheid om te rijden