Wedstrijd Bloopers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nishrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:24

ik ging voor eerst springen met mijn nieuwe pony en toen nam ik de hele sprong mee

maar verder heb ik eigenlijk bijna nooit bloopers :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:46

Amber7777 schreef:
Shanna schreef:
[quote="Amber7777"
Ja bij een onderlinge dressuur wedstrijd dat tijdens draf m'n pony stopt om te poepen :+
[/quote

En juist daarom, moeten mijn paarden blijven lopen als ze moeten poepen. Ook als ik ze uit de wei haal ga ik echt niet stil staan omdat ze moeten poepen hoor, dat kunnen ze ook lopend doen.

Is een manege pony! :+

Ook manegepaarden kunnen lopen tijdens het poepen hoor ;)

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:00

Een aantal jaren geleden, toen ik nog een echte beginner was had ik echt enorm veel zenuwen voor mijn eerste outdoor springparcours. Ik weet het nog perfect! :D Er waren 9 hindernissen en hindernis 8 was een klein muurtje, en had zooooo veel bang om deze te springen. Ik dacht dat mijn pony er nooit over zou gaan, haha! (Ook al kende hij echt alles en sprong altijd!!)

Ik was volledig foutloos en reed vol spanning naar mijn muurtje. Hij sprong er natuurlijk vanzelf over, maar ik was zo opgelucht dat ik mijn teugels lostte en mijn twee armen in de lucht gooide. Natuurlijk , niet naar mijn 9 gereden, daar ging mijn eerste foutloze parcours, haha, wat hebben ze mij toe uitgelachen :D

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:11

Mijn moeder moest tijdens een dressuurwedstrijd jureren en ik moest mee om de punten op te schrijven. Ik weet niet hoe het in Nederland gaat maar in België moeten de ruiters bij het groeten hun naam zeggen.

Kwam er daar een klein c-pony'tje de ring in. Maar daar zat een kereltje op, even breed als dat hij groot was. Komt hij mooi op de middellijn gedraafd en houdt halt bij X en groet ... Ik ben De Vet Bil ... Manman, het zou niet mogen maar heb me een breuk gelachen!
Laatst bijgewerkt door Dashke op 16-03-10 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:12

Eerste springwedstrijd (onderlinge op manege).
Ik reed op een wat oudere fjord met heel er uitstekende ruggengraat.
Eerste hindernis een balk er af, rijd wel door hoor ik allemaal mensen roepen dat ik moet stoppen.
2e hindernis gesprongen. Kijk ik ineens rechts naast me zie ik daar mijn singel zwaaien.

ben toen maar wel gestopt :+

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:49

hindernis van de verkeerde kant springen terwijl de goede ernaast stond :D :Z

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:33

Dashke schreef:
Mijn moeder moest tijdens een dressuurwedstrijd jureren en ik moest mee om de punten op te schrijven. Ik weet niet hoe het in Nederland gaat maar in België moeten de ruiters bij het groeten hun naam zeggen.

Kwam er daar een klein c-pony'tje de ring in. Maar daar zat een kereltje op, even breed als dat hij groot was. Komt hij mooi op de middellijn gedraafd en houdt halt bij X en groet ... Ik ben De Vet Bil ... Manman, het zou niet mogen maar heb me een breuk gelachen!

_O- _O- _O-

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:49

De 2de keer dat ik op parcour ging met m'n verzorgpaard . Want de eerste keer ging niet echt zo lekker liep niet eens langs het bordje start }>

Dus ik heel blij want het hele parcour ging goed . Moest nog 1 hindernis neemt ze het bit vast en met der eigen willetje koos ze zelf een hindernis uit :7

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:14

Ik ben in mijn ponytijd een keer midden in de dubbel eraf gestuiterd, en het eerste wat het diertje deed was kop naar beneden en vreten maar!

Enkele jaren geleden ben ik over land naar een dressuurwedstrijd gereden, samen met een stalgenootje. Ik had een rugtasje met een flesje water, een krentenbol en de papieren van mijn paard op mijn rug. Tijdens het rijden scheurde de rugtas kapot, alles eruit. Ik moest dus afstijgen om alles op te pakken, en net dat ik me buk, rukt mijn paard zich los, terug naar huis. Richting een drukke weg...
Gelukkig was er iemand op de fiets die daar reed, niet bang en heeft em gevangen, ik kon er dus weer op. We moesten wel erg hard doorrijden om op tijd te zijn, ik had nog 10 minuten om in te rijden. Word ik toch mooi even twee keer eerste, ik vond het geweldig!
mijn stalgenootje niet, haar paard was niet meer vooruit te branden en ze haalde slechte punten...

Mogamba1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:28

Lauste schreef:
Dashke schreef:

_O- _O- _O-

idd

femmelke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:11

Ik was op de dressurwedsrtijd inplaats van rechtdoor te gaan gewwon afgedraaid ( en ik was eerste om te beginnen en dan hadden ze nog de foute proef afgeroepen xD)
Maar ik ben uiteindelijk toch nog 8ste van de 30 geworden :P

Chrestomanci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:38

Ik was zondag bij een springwedstrijd op een manege kijken, na een paar combinaties gesprongen te zien hebben, brak er een combinatie vol door de hindernis heen (de balkjes waren gebroken. het was een soort oxer die er redelijk massief uitzag). Dit vond ik ook wel een blooper. Gelukkig kon de amazone er hartelijk om lachen. :)

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:45

Chrestomanci schreef:
Ik was zondag bij een springwedstrijd op een manege kijken, na een paar combinaties gesprongen te zien hebben, brak er een combinatie vol door de hindernis heen (de balkjes waren gebroken. het was een soort oxer die er redelijk massief uitzag). Dit vond ik ook wel een blooper. Gelukkig kon de amazone er hartelijk om lachen. :)

lijkt mij best pijnlijk :9 onder het springen trapte mijn VZ met haar achterbeen op de balk en toen was die door midden XD

Laux

Re: Wedstrijd Bloopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:00

Ik was gisteren mijn laarzen vergeten en heb daardoor mijn proeven helemaal verprutst. -O-

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 08:14

ik was een hele tijd niet op wedstrijd geweest vanwege blesures van mijn paard en mij.... eindelijk ging ik weer starten, maar met mijn domme kop niet eerst mijn wedstrijdkleding gepast.... :o
Mijn paard netjes opgezadeld en toen mijn tenue aan... jasje was te krap en ik kwam halverwege mijn rijlaarzen :o :o Mijn moeder ging op zoek naar een jasje en rijlaarzen die ik kon lenen, terwijl ik mijn rijlaarzen probeerde uit te trekken. Ze zaten volledig vastgezogen en t deed giga pijn, bovendien voelde ik mij erg sielug en had de tranen al in de ogen |( totdat er een aardig oud mannetje naar mij toe kwam en zei; wat is er aan de hand, kan ik helpen meisje... ik stortte mijn hele hart uit, terwijl hij probeerde mijn rijlaarzen uit te trekken. Toen ze eindelijk uit waren, wenste hij mij veel succes en liep weg...
Vervolgens ik met een te groot rijjasje en veeeel te grote rijlaarzen, mijn proef in, ik groette en wat zie ik daar..... het aardige oude mannetje :D

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:01

@ kaatjemuts: Gut wat een toeval! En, mooie punten gekregen?

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:06

Memuska schreef:
@ kaatjemuts: Gut wat een toeval! En, mooie punten gekregen?

t is al een tijdje geleden, maar ik had in elk geval een wp en een prijs! hij vond mij natuurlijk heeeeul sielug... ;)

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:34

Ah, wat een geweldig verhaal! :D
Net een sprookje :))

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 22:35

aaah dat is inderdaad wel een grappig verhaal zo zeg! komt de jury je zelfs nog helpen :j

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:31

Ik reed naar de inrijring
Komt er een meisje naar me toe
Volgens mij ben je wat vergeten :P
Uuuhhh nee hoor ik heb alles
Voel eens op je hoofd :P
OEPS lag me cap nog bij de trailer snel afgestapt en naar de trailer teruggelopen
Maar stond helemaal stijf van de zenuwen :P

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:35

voor de laatste hindernis weigeren en ik die er echt naast hang maar er niet af gevallen ben, kon er nog opklimmen.
Alleen dom genoeg ben ik via de verkeerde kant een rondje gaan maken:s
Afbeelding

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:38

Zo, da's wel knap dan. Dat je er nog op wist te klimmen. Je hangt er gewoon echt meer naast dan er op...

_Lanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:44

Hahaha, geniale bloopers! Jammer genoeg heb ik geen bloopers gehad, een vriendin van mij wel haha, ik zal hem even vertellen.

Ze deed dus de eerste FNRS proef, de F1. Ze moest een volte maken, heel netjes deed ze hem. Alleen was de ringmeester vergeten de deur dicht te doen :P . Je raad het al, dat paard rende zo de deur uit. Iedereen sprong geschrokken opzij, en opeens stond mijn vriendin in de zadelkamer met paard en al. Ik heb toen wel heel hard zitten lachen.. :o

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:53

Ik heb jaren geleden op een buitenwedstrijd gereden met een jong paard in een dressuurring met hekjes er omheen alleen de binnenkomst bij a was zo'n 3 meter open en werd dus ook niet dichtgemaakt.

En ja hoor in , prima proef totdat de middengalop kwam en mijnheertje loopt mooi bij a de ring uit, ik neem meteen terug in draf maar nu komt het leuke er was op die plaats buiten de ring geen plaats om te keren en weer de ring binnen te gaan en ik moest dus zo'n 20 meter verderop op een breder stuk omkeren. Dit nam toch wel zo'n 30 seconden tijd in beslag.
Ik ben de ring binnen gegaan en heb verder een prima proef gereden.

Ik heb me werkelijk kapot gelachen want bij de prijsuitreiking was ik 1e ( van de 25 !!!)met over 190 punten dus dat was al veel en op de protocol stond niet eens vermeld of aftrek dat mijn paard dus een ommetje had gemaakt.
Ik kon het niet laten om de jury te vragen ofdat hij het wel gezien had ( al had hij er nog 2 punten afgehaald dan was ik toch nog 1e) en hij gaf eerlijk toe dat hij het niet gezien had want hij had samen met zijn schrijfster naar zijn contactlens zitten zoeken die dus uit zijn oog gevallen was.

nou ja ik heb werkelijk de hele weg terug naar huis in een deuk gelegen en ik heb bij die jury daarna vaker gereden en we hebben er altijd nog grapjes over gemaakt, overigens kreeg ik altijd bij hem goede punten, dat is ook wel eens fijn ter afwisseling.

Helaas is heb ik in latere jaren deze jury nooit meer gezien.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:55

Geweldige bloopers jongens :-)
Ik heb er ook nog eentje : Ik moest barrage rijden en in de barrage stond een nieuwe hindernis nr.15, die kwam na hindernis nr.9. Spijtig genoeg voor velen stond 15 naast 10 van het basisparcours.
Je kan het wel raden de ene na de andere ging de fout in, en ik maar zeggen ha daar gaat er weer eentje !
Ikke dan vol zenuwen binnen en zet me daar een tijd neer, ik denk bij m'n eigen, nou rijd dat maar eens af :-)
Hoor ik de bel en de jury die zegt, helaas moeten we ook deze combinatie uitsluiten wegens het springen van een verkeerde hindernis.....