Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twilight1

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:30

De site van de klantenservice ligt er uit en wil graag even vragen of mijn protocol van 5-5 nog komt.
Heeft iemand voor mij het emailadres?

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:32

De eerste 2 filmpjes heb ik mezelf voorgesteld, het laatste filmpje heeft mijn filmer het gedaan.
Mijn eerste protocol was helemaal compleet met mijn naam + naam paard + naam jury.
Mijn 2e protocol had alleen het combinatie nummer.
Onderaan wel een digitale handtekening van de jury.

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:51

martinev schreef:
Ik snap niet dat mensen niet gewoon de regels toepassen. De jury's willen dit voor ons doen, maak het ze dan ook gewoon zo makkelijk mogelijk! Een kennis van mij is ook jury en die geeft aan dat ze het wel zat wordt om aan het begin van de proef veel tijd kwijt te zijn aan het constant terugspoelen en luisteren wat er nou precies gezegd wordt. Ze wil echt haar best doen om de juiste naam op te schrijven, maar het kost haar heel veel tijd. Zo'n briefje met de gegevens is dan echt een uitkomst!

Ik heb net zelfs al mijn punten voor het event van de 14e teruggekregen! :j Had niet verwacht dat dat kon, nog voor de sluitingsdatum van het event! Wel weer onwijs blij met mijn punten, ben nu binnen no time al M1+4!

Nu dus ook maar tussendoor vast mn proef voor morgen opgestuurd, hij stond toch al klaar... kan ik ook fijn gaan refreshen :D

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:10

Door het bericht van joyvalentijn zit ik nu ook te refrechen :Y)
Dacht dat dat pas over 2 dagen nodig zou zijn _O-

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:19

Buxy schreef:
Door het bericht van joyvalentijn zit ik nu ook te refrechen :Y)
Dacht dat dat pas over 2 dagen nodig zou zijn _O-

Haha... martinev heeft ons wakker geschud hoor :j

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:23

Ik heb ook nogsteeds geen protocol van 5-5.
Punten zijn verwerkt, maandag al maar tot heden geen protocol...
Tot wanneer zouden jullie wachten met navraag bij knhs doen?

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:34

kara schreef:
Ik heb ook nogsteeds geen protocol van 5-5.
Punten zijn verwerkt, maandag al maar tot heden geen protocol...
Tot wanneer zouden jullie wachten met navraag bij knhs doen?

Ik heb precies hetzelfde maar dan voor het event van 7-5. Ik denk dat ik vrijdag even een mailtje stuur als ik hem nog niet heb. Het is zo druk nu daar dat ik nog even paar dagen afwacht. Maar ik ben wel heel nieuwsgierig naar de tips/commentaar.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:51

Ik heb voor mijn vraag een whatsappje gestuurd en had binnen een dag antwoord. Dus misschien werkt dat ook nog.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 16:03

Onlinepaardrijden@knhs.nl voor een volgende keer, werd mij verteld toen ik vroeg naar m'n protocol. Toen ik appte met ordernummer en informatienummer, hebben ze hem er gelijk bijgezet. Bleek dat er een cijfer in m'n combinatienummer niet goed te staan op het protocol, daardoor kreeg ik hem pas gisteren (na de vijfde keer vragen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:27

Hilli schreef:
Ik heb voor mijn vraag een whatsappje gestuurd en had binnen een dag antwoord. Dus misschien werkt dat ook nog.

Ik krijg over messenger ook steeds binnen een paar uur antwoord bij vragen. Dat is wel erg fijn en knap dat ze dat rond krijgen ondanks de drukte.

Voor de wachters: ik had vandaag mijn uitslag van de 7e op de 4e werkdag en vorige keer precies zo, dus wie weet is dat een goede om als norm te hebben ;)

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:36

Mijn punten en protocol van de 14e staan er ook al op. Punten wat lager als verwacht maar wat me het meest verbaasd is een 5.5 voor rijvaardigheid en harmonie en een 5.5 voor houding en zit >;)

Dat hebben we echt nog nooit gehad?!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:42

Buxy schreef:
Mijn punten en protocol van de 14e staan er ook al op. Punten wat lager als verwacht maar wat me het meest verbaasd is een 5.5 voor rijvaardigheid en harmonie en een 5.5 voor houding en zit >;)

Rijvaardigheid en harmonie is een afspiegeling van de rest van de proef. Als die laag zijn dan is de rijvaardigheid en harmonie vaak ook laag.

xNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:10

Ik heb ook voor het eerst mijn proeven ingeleverd voor de 14e :) Waar kan ik straks mijn punten en protocol terug vinden?

elin2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:13

Buxy schreef:

Wanneer had je je filmpje ingestuurd?

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:18

xNinja schreef:
Ik heb ook voor het eerst mijn proeven ingeleverd voor de 14e :) Waar kan ik straks mijn punten en protocol terug vinden?

Mijn knhs > uitslagen > mijn wedstrijhistorie. Dan op details bij de betreffende wedstrijd, daar komt ook je protocol onder.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:35

elin2412 schreef:
Buxy schreef:

Ik ben benieuwd.. Wij hebben onze video voor de 14e, de 10e geüpload. Maar ik heb nog niks.. Ook geen activiteit bij mijn wedstrijdhistorie.. we wachten geduldig af hoor, maar zijn ondertussen benieuwd. :o

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:29

Mijn punten voor de 14e staan er ook al op, 199! Zó blij! *\o/*
Eerste keer dat ik proefje ingestuurd heb. Leuk om te zien dat m'n springpaard dressuurmatig lekker bevestigd is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:50

Hier is die nu het filmpje aan het uploaden voor mijn dochter voor het event van de 14e

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:52

elin2412 schreef:
Buxy schreef:

Afgelopen maandag

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:35

Ik zojuist met een lesklantje een video opgenomen. Was voor mij de eerste keer om aan de andere kant van de online competitie te staan.

Vraag me nu oprecht af hoe mensen het voor elkaar krijgen om het paspoort, rondje om paard, inzoomen op sporen/bit en het voorstellen zo matig op de film krijgen...

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:45

PSvanLot schreef:
Ik zojuist met een lesklantje een video opgenomen. Was voor mij de eerste keer om aan de andere kant van de online competitie te staan.

Vraag me nu oprecht af hoe mensen het voor elkaar krijgen om het paspoort, rondje om paard, inzoomen op sporen/bit en het voorstellen zo matig op de film krijgen...

Niet goed voorbereid zijn denk ik dan en niet de tijd ervoor nemen..

Is op mijn filmpjes ook erg duidelijk.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:53

PSvanLot schreef:
Buxy schreef:

Rijvaardigheid en harmonie is een afspiegeling van de rest van de proef. Als die laag zijn dan is de rijvaardigheid en harmonie vaak ook laag.

Wat ik me afvraag he. En misschien kan jij daar als jury antwoord op geven. Ik krijg bijv op mijn protocol op álle onderdelen 6en en 6,5en. Maar ik krijg onderaan de streep voor de gangen en impuls wel 7ens. Klopt dat dan eigenlijk wel? Of is dat dan een beoordeling van: de gangen en verdere basis van je paard en combinatie is goed maar de onderdelen zijn mwa gereden?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:55

Dan ligt het probleem hem ergens anders dan in de gangen en de impuls. Dan is het paard of niet correct in de aanleuning (te weinig nageeflijk, onrustige aanleuning, kantelen etc.) of is scheef of er is slordig gereden. Of in het algemeen te weinig geslotenheid/gedragenheid. Ik weet niet welk niveau het was?

Een paard kan 3 correcte gangen hebben en netjes actief lopen, maar er kan rijtechnisch heel wat aan mankeren natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 13-05-20 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:58

Een paard kan natuurlijk super kunnen bewegen met een mooie voorwaartse drang, maar als de ruiter dan alle oefeningen afraffelt dan kan het inderdaad zijn dat de punten door de proef heen 6/6,5 oplevert en voor gangen en impuls 7 of hoger.

Het slordig afwerken van de ruiter doet natuurlijk niets af aan de kwaliteit van het paard.

Ik vind het wel raar dat wanneer je over het algemeen veel 5en en wat 6en rijd, waardoor je onder de 60% komt, dat er dan wel een 7 gegeven wordt voor het rijvaardigheid en harmonie en effect van de hulpen.
Dan ben je of boven de streep veel te laag aan het punten geweest of je bent bent aan de onderkant te scheutig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:05

Bedenk me net dat ik het eigenlijk best regelmatig heb. Een kwalitatief goed paard waar het nog wat in africhting schort. Dan geef ik onderaan voor de kwaliteit van het paard ook gewoon goede punten.

Had vandaag een proef, L1, waar ik echt fijn hoog kunt punten. Alleen reed deze deelnemer de (halve) voltes bij A en C diep door de hoeken ipv een beetje af te ronden en de voltes op het midden waren allemaal wel zo krom. Helaas kon ik daar echt geen hoge cijfers voor kwijt. Hier heb ik bij rijvaardigheid een half puntje vanaf gehaald