[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 07:23

Ik meld mij graag weer
Begin dit jaar b gestart en B+4, pony is bij oude instructrice scheef gereden en heeft daarom een blessure gekregen aan zijn linker been. Nu 5 maanden later na revalidatie en trainen zijn we er klaar voor.

Vandaag start ik in Woubrugge, ik reed altijd rond de 180 punten en hoop nu boven de 190 uit te gaan komen. Pony loopt netter in de aankeuning is recht en niet meer door rechts gesteld.
Alleen de linker galop gaat wel eens fout door mijn eigen fout. Heeft iemand ervaring als dat gebeurd wat jullie gedaan hebben en hoe dat van invloed is op de punten?

Groetjes Desiree en Binky <3
Afbeelding

Afbeelding

Siepi

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:05

Bij een onderdeel fout kun je nog goede punten halen als de rest goed is mooie pony trouwens mooi type

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:56

Problemen met verkeerd aanspringen door scheefheid hebben wij ook gehad. Ze is het afgelopen jaar veel verbeterd doordat we veel bezig zijn geweest met rechtrichten (en daar zijn we nog lang niet mee klaar :P ) en de problemen met verkeerd aanspringen zijn daardoor opgelost.
Ik zou blijven trainen op rechtrichting zodat je het thuis al beter voor elkaar hebt en mocht het in je proef toch misgaan, dan altijd het aanspringen herstellen en rustig blijven. Je haalt natuurlijk geen voldoende meer op het aanspringen als het verkeerd gaat, maar als je kunt compenseren op andere onderdelen dan kun je natuurlijk nog wel een goed puntentotaal behalen. Succes vandaag! :D

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:20

Bij mijn Haflinger had ik ook vaak last bij 1 van de 2 handen in de galop. Echter scoorde ze een 8 gemiddeld (soms 7 soms 9, meestal 8) op de middendraf, wat een van de punten was om het weer goed te maken. Uiteindelijk weegt het wel tegen elkaar op.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:40

wat ik me afvraag hebben jullie er nadeel van als je tussen paarden starten bij ons in de regio is dat namelijk wel eens zo er zijn bij ons ook koudbloed wedstrijden die erg in trek zijn bij iedereen met een koudbloed. Heb ook een beetje een zwak voor een koudbloed als het aan mij zou liggen had ik een fjord maar ja stallen vol en een veulen op komst dus dat zit er voorlopig niet in

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:47

Ik rijd met een welsh cob en heb nog niet echt het idee gehad dat ik daarop benadeeld werd.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:57

Ik heb tot ruim in het M2 gestart met mijn Haflinger en andere Haflinger tot de L2. Ondervond niet echt problemen, vooral de Haf die ik heb verkocht was wel een eyecatcher. De Haf die we nog hebben (M2), start ik al jaren niet meer, maar die had gewoon een goede draf wat meehielp. Dingen als lengtebuiging waren wel lastiger.

B springen heb ik ook nog gedaan, maar dat is dan qua afstanden wel lastiger en hoogte staat op M voor zo'n Dtje.

Merk wel dat met mijn rijpaarden het wel makkelijker gaat, maar die zijn ook wat soepeler.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:12

Vind zelf ook dat het niet uit moet maken maar sommige jury's helaas wel heb een keer geschreven bij iemand zie een fries in de ring kreeg zei voor die tijd tegen mij die hoort in het tuig in plaats van de dressuur ring wat een vooroordeel

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:49

Vandaag heeft Isa met Canto een wedstrijd gehad ze rijd L1 bij de ponys met haar proef ging goed 185,5 min 2 omdat ze verkeerd reed en Canto vond de ring weer erg spannend ben aan de ene kant wel blij dat ze dat ook bij Isa heeft en niet aan mij ligt aan de andere kant is het voor Isa ook vervelend

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:33

Gefeliciteerd met de winstpunt!

Vandaag zou mijn bijrijdster een springwedstrijdje rijden, maar het waaide zo ontzettend hard hier dat we maar besloten om niet te gaan. Een ongeluk zit in een klein hoekje en dat voorkom ik liever.. Er komen wel meer wedstrijden, volgende keer beter dus. :)

Wel even wat foto's gemaakt want ze was zo mooi schoon. :P
Afbeelding
[ITP] Gitzwarte Genève glanst op de gevoelige plaat

Hebben er verder nog mensen gestart dit weekend? :)

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:51

wat een knapperd en wat een mooie vlechtjes

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:29

_Desiree schreef:
Ik meld mij graag weer
Begin dit jaar b gestart en B+4, pony is bij oude instructrice scheef gereden en heeft daarom een blessure gekregen aan zijn linker been. Nu 5 maanden later na revalidatie en trainen zijn we er klaar voor.

Vandaag start ik in Woubrugge, ik reed altijd rond de 180 punten en hoop nu boven de 190 uit te gaan komen. Pony loopt netter in de aankeuning is recht en niet meer door rechts gesteld.
Alleen de linker galop gaat wel eens fout door mijn eigen fout. Heeft iemand ervaring als dat gebeurd wat jullie gedaan hebben en hoe dat van invloed is op de punten?

[ [url=m/2Lbzl8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CJwCSc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom :)
Wat een leuke combi zeg.
Hoe is het gegaan?

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:54

Tymone schreef:
_Desiree schreef:
Ik meld mij graag weer

[ [url=m/2Lbzl8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CJwCSc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom :)
Wat een leuke combi zeg.
Hoe is het gegaan?

Heel goed! Zaterdag twee winstpunten en een tweede plaats.
Zondag beste proef ooit gereden, maar helaas een hele strenge jury. Had echt verwacht boven de 200 te rijden maar helaas een eerste plek met 183 punten. Maar alsnog heel trots!!!

Afbeelding

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:52

Ik ben afgelopen zaterdag ook weer gestart. Heel fijn gereden, hadden veel meer rust dan in eerdere proeven. Helaas iets teveel rust volgens de jury, ze vonden het niet brutaal genoeg. 172,5 en 175,5 punten. Commentaar was heel fair, maar als ik het filmpje van een van de proeven terugkijk vind ik het toch wel erg streng beoordeeld. Behalve dat het tempo iets hoger mag en dat het verruimen niet goed getoond is, is het wel een nette proef.

Nu dus maar werken aan een wat actievere proef én de rust behouden. :Y)

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:29

Na m'n gigantisch succesvolle debuut met mn 10 jarige merrie ga ik over 3 weekjes het debuut aan met mijn 4,5 jarige puppy! Alles is nog lang niet bevestigd maar we gaan lekker voor de kilometers meedoen en zien vanzelf wanneer we winstpunt-waardig zijn :o

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:01

Yfkelover: Gefeliciteerd met het punt :)
Genève is mooi met haar vlechtjes :)
Gefeliciteerd met je punten Desiree!
Lastige combi Yellowgray rust en tempo, maar je hebt in ieder geval wat werkpuntjes :)
Spannend Friesfanaat!

Van het weekend hebben we nog wat foto's van Eston gemaakt.

[RIJ-ITP] Est on fire - Knappe hengst bitloos met 'speciale effecten'

Afbeelding

Afbeelding

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:54

Nessie wat een prachtig paard wat een uitstraling heeft hij

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:05

@Nessie wat een prachtig paard heb je toch. Iedere keer zit ik te smullen van je foto's.

Die van mij zit momenteel wat vast, is loperig, niet scherp aan het been, loopt echt te rommelen in de aanleuning, wil niet lekker buigen etc. Beetje jammer zo vlak voor de selectiewedstrijden.

Het springen gaat wel erg fijn en we hebben afgelopen weekend ook een heerlijke buitenrit gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:11

Tijde geleden had het jonge paard van mijn dochter hetzelfde niet willen buigen ect ze is nu ook met hem aan springen en daar is hij een stuk losser van geworden we hadden ook het idee dat hij het niet zo leuk meer vond alleen sienrondjesnin de bak dus voor hen heeft het springen goed uitgepakt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:23

Hier heeft het springen ook enorm geholpen bij het verbeteren van de Galop. Dus het een zeker een goede aanvulling.

Na heel vaak proef 3 en 4 gereden te hebben gaan we komend weekend weer eens proef 5 en 6 rijden. Ben benieuwd.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:38

yfkelover schreef:
Tijde geleden had het jonge paard van mijn dochter hetzelfde niet willen buigen ect ze is nu ook met hem aan springen en daar is hij een stuk losser van geworden we hadden ook het idee dat hij het niet zo leuk meer vond alleen sienrondjesnin de bak dus voor hen heeft het springen goed uitgepakt

Hmmm bij mij is het juist begonnen sinds ik ben gaan springen {:)-:( .

Ik rij meestal 4x per week.

Begin altijd met lang en laag
1x per week naar het bos
1x per week springen soms een week niet
2x per week dressuur

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:22

Nu wel proef 5 en 6 inderdaad, heb het nu alvast dwangmatig uitgezocht zodat ik niet weer de verkeerde proeven ga voorbereiden. :D Ik doe alvast schietgebedjes voor die C afwenden, A rechterhand als los onderdeel, die rechte A-C lijnen gaan nog niet zo makkelijk. _O-

Afwisseling werkt voor mijn paard wel goed!
Springen 1-2 keer per week (met bijrijdster), 1 keer per week longeren en/of grondwerk, 3 keer dressuur en 1-2 keer vrij doen wij nu meestal.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:17

Proef 5 zit in begin hals strekken in dat is niet ons sterkste punt en het oppakken na die tijd ook niet zal wel aan mij liggen maar toch

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:38

Iedereen wie van weekend concours heeft SUCCES

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:26

Na een jaar mijn droom vooruit te hebben geschoven ga ik 26 november officieel starten met Enjoy! :)
Onze oefenwedstrijd in september was super goed gegaan, dus ben benieuwd naar de officiële!!