[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:21

Lithya schreef:
Ik denk datje mijn opmerking over een zadel bedoelde Nann??
Het gaat juist niet om een dressuurzadel, maar springzadel. Mijn springzadel, Prestige Roma Jump, is te smal in de kamer door de vorm. Deze is wat puntiger. Nou ben ik op zoek naar een zadel waar de boom in de kamer ronder loopt. Het paard is namelijk niet breed, maar heeft een smalle, hoge schoft en looot daarna breder uit.

Mooi dat je oefenrondjes goed gingen!!

Oh sorry! Ik zag die reactie over een Custom en ik wist niet eens dat die ook springzadels hebben := Sorry! Qua springzadels kan ik je zeker niet helpen, heb zelf een Amerigo maar mijn paard heeft (gelukkig) geen gekke bouw.

Wat fijn dat je zo goed gereden hebt Marijke!

Ik laat het denk ik even van mijn les afhangen. Als dat goed gaat laat ik het voor wat het is.

Goldie

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:24

Ik spring om de week les, zou wel vaker willen springen op zich omdat paard het ook erg leuk vindt... maarja elke week les is te duur en ik ben te lui om thuis te bouwen _O-

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:24

N9 was weer erg irritant om te rijden. Gewone wind is nog niet zo erg maar die rukwinden. Nou is mijn auto stabiel op de weg maar het was niet veel minder erg dan gister.

Hoop dat het vanavond gaat liggen als ik met de trailer op pad ga om nieuw paard op te halen :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:25

*\o/* *\o/* Ik kom snel kijken *\o/* *\o/*

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:32

Mooie resultaten allemaal zeg!
Wij gaan morgen weer. Herkansing en ander bitje proberen. En ze blijven we bezig

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:53

@Vibabu: oeh leuk een nieuwe aanwinst! wat voor 1?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:17

Volledig dressuurgefokt :') Eastwood S (v. ampere) uit een moeder van Prestige VDL 4 jarige merrie

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:20

Dressuurgefokt is niets mis mee en die kunnen soms ook nog wel springen ;) klinkt leuk met ampere en prestige bloed, dat zijn niet van die hete drif kikkers zoals apache oid :P

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:34

@Lithya. Ik heb de prestige arezzo en die heeft een ruimere kamer. Heb op Mickey namelijk ook de roma jump en we hebben die laatst naast elkaar gehouden met de zadelmaker erbij.

Klinkt goed Marijke!
Ik heb ongeveer 1x in de week spring les maar deze week heb ik dan clinic met Gis dus dan sla ik de les met hem thuis over.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:59

Gefeliciteerd Vibabu! Ik ben benieuwd :D

Hier springen de paarden ongeveer 1-2 keer per week, de oudere paarden lopen 2-3 wedstrijden/maand en blijven zo wel aardig in het ritme. Dan is het thuis een keer de puntjes op de i zetten met gerichte oefeningen. De jongere paarden lopen vaak wat minder concours en springen thuis dus wel wat vaker. Daar zijn ook nog meer dingen om op te trainen natuurlijk :+

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:36

Ik moet volgende week om 8:08 dressuren := Ben wel heel benieuwd hoe de cross is in het nieuwe 'dijkgat' :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:51

Heb jij mooi wat aan je dag Goldi!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:33

*kruipt onder meeleessteen vandaan*
Lithya schreef:
Heb jij mooi wat aan je dag Goldi!

Nou ja dat ligt aan de spring en crosstijden natuurlijk, als je pas om 5 uur moet springen ben je allebehlave vroeg thuis :Y) .

Leuk Goldie, ben benieuwd naar de nieuwe locatie. Jammer dat het voor mij nu zo ver is sinds paard in limburg woont, vind 250 km net te gortig, maar het was altijd een leuke cross.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:49

[quote="Eef_Bam]Nou ja dat ligt aan de spring en crosstijden natuurlijk, als je pas om 5 uur moet springen ben je allebehlave vroeg thuis :Y) .[/quote]

Je hebt in beide gevallenen hele lange dag. Of je nou vroeg of laat thuis bent.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:17

De nieuwe locatie is bij manege beukers. Maar dan als het goed is een ander deel van het terrein. Ik heb hem dit jaar even laten schieten. Zijn niet in vorm en open veld blijft toch heel lastig met Pino. Vos is nog niet genoeg in conditie om mee te gaan.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:18

Ja idd :+
Springen om 11 en cross om 11:20 :P
Ja snap dat het dan even te gek wordt, scheelt toch weer een behoorlijk stuk :=

Zag dat de fokker van Cas ook mee doet, dat is wel leuk :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:54

Ik rij ook mee op de nieuwr locatie. Ben erg benieuwd. Hopelijk is die wel anders dan het clusius event :))

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:02

Als het goed is wel, dat hebben ze wel gezegd :j

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:58

Wauw wat een goede resultaten komen weer voorbij! Gefeliciteerd met de prijzen en fijn gereden rondjes :)

Mijn eigen spring ik 1 keer per week in de les en 1 keer op wedstrijd. Met een jonkie die ik nu rijd 'spring' ik vaker, maar meer om het gewoon te laten worden. Dan worden de hindernissen ook niet hoger dan baby kruisjes/stijltjes.

Afgelopen weekend heb ik de regio gereden, en ik ben erg trots op hoe Donnie het aanpakte. De eerste manche fijn rondje en foutloos, en wat was zijn instelling fijn! Tweede manche stond flink opgebouwd en ook best technisch, voor ons een goede oefening voor de M dus. Hij vloog her parcours door, maar helaas een pechbalkje op de éen na laatste. Verder liep het parcours prima, dus binnenkort maar eens flexibel LM gaan starten :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:51

Ik wil ook flexibel L/M gaan starten :j Als het eens goed voelt op concours gewoon tweede rondje omschrijven naar M oid.

Door wel regelmatig wedstrijden blijft die van mij wel in het ritme, en afentoe crossles en thuis doe ik vaak wat cavalettie/dubbel/in-uitjes werk. :) Echt spring training heb ik nog geen fijne instructeur voor helaas, les super graag bij M.arieke H.outman maar ze zit voor mij op 5 kwartier enkele reis en dat lukt doordeweeks met werk gewoon niet :n

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:10

Planningsprobleem met het NK van volgende week := Toen ik vorig jaar in april mijn vrije dagen voor dit jaar door moest geven had ik op week 34 gegokt naar aanleiding van de data van de afgelopen 5 jaar. Nu valt het een week eerder en zit ik zo in de knoei :o Moet eigenlijk tot half negen werken woensdagochtend en natuurlijk moet hurri nog voor de eerste sleeppauze lopen en de rubriek begint om 8 uur :+

Maar even proberen of collega die woensdag werkt dinsdagavond de dienst al over wil nemen, donerdag overdag neemt hij alleen ook al waar als Hurri naar de tweede ronde door mag :o En ben er maar vanuit gegaan dat hij niet bij de beste 25 eindigt, moet het weekend ook werken...
Maar Marijke moet nog eerder van huis, die mag al als vierde de ring in met Gucci bij de 6-jarigen :=

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:52

:+ _O-

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:54

Oeps! Hopelijk valt dat te regelen Gomir.

Wij hebben vandaag weer een mega slechte training achter de rug.. Dus ik ga toch donderdag nog wat sprongetjes maken. Gewoon niet zo hoog maar als hij maar gaat dan is het goed.
En we moeten echt de waterbak oefenen dus ik hoop ook heel hard dat die er niet in zit zaterdag want daardoor ging het vandaag zo slecht. Eerste keer reed ik er gewoon op aan, het was hindernis 5 hij sprong hem wel maar op een hele bijzondere manier. Dat rondje ging verder wel fijn. Maar toen dacht ik, ik spring het lijntje 4 en 5 nog een keer. Maar toen sprong hij weer heel vreemd, en tikte behoorlijk hard de balk eraf en vervolgens was het alleen maar staken. Heb hem er met geen mogelijkheid meer overheen gekregen.. Ook alle sprongen die kant op sprong hij niet meer. Hij sloot zich ook helemaal af, kon schoppen/slaan maar echt 0 reactie..

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 08:46

@Gomir: nou inderdaad ik moet wel heel vroeg..5u vertrekken of nog iets eerder. ik had eigenlijk gedacht dat ze wel rekening ermee zouden houden wanneer je van wat verder komt je dan later start. en niet al als 4de.. Word in ieder geval een ritje alleen erheen, mijn vader vind het te vroeg :)) Eerst maar een poging doen om de eerste ronde door te komen ;)
Heb gelukkig wel de hele week vrij :) begin dit jaar al gepland en deze week en volgende week ovb gedaan zo komt het uiteindelijk toch nog mooi uit.

@Nann: misschien is ie geschrokken van zijn eigen reactie op de watersprong en wou hij daarna niet meer. Kan best zijn dat de volgende keer het wel gewoon goed gaat.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:00

Vervelend nann..
Volgende keer weer gaan rijden, alsof er niks aan de hand is. Dat het niet tussen joun oren zit.
Soms schrikken ze idd van hun eigen acties.