[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:44

anke_e schreef:
(Komt Uit meeleesmodus). Mijn vorige paard had dit altijd van enten zelfs met tegengif. Koelen is inderdaad beste. Jouwne is in de borst gespoten? Want van de zalf kan het plekje kaal worden. en bij de hals is dat niet handig ivm teugels die er langs schuren. Mijne wou het liefste toen op stal blijven staan. Ik zou doen wat je paard aangeeft. Hoef je niet te temperaturen?

Ja ze is in de borst gespoten.
Heb deze zalf gehad;

Afbeelding

Hoef niet te temperaturen maar wil dat morgen wel even doen.

Sunshinee

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:27

Jaa klopt wij melden ons ook aan.
Maar een meisje die dus zomaar voor mij aan de ring in ging, terwijl ik mocht had gezegd dat ik niet aanwezig was terwijl ik steeds bij de ringen aan het stappen was omdat ik bijna mocht. En ze kent mij geen eens..
Dus toen mijn voorlezer mij aanmeldde bij de jury zei de jury; dat meisje voor je zei dat je er niet was. Waarop mijn voorlezer zei; jawel maar zij is zomaar zonder overleg voor ons gaan starten..

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:27

En jeetje wat een bult zeg!

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:07

Ik moet vanmiddag voor het eerst in een binnenbak. Vanwege het slechte weer is de wedstrijd naar binnen verplaatst. Ik zie het maar als oefening want ze zal wel overal spoken zien..

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:50

_helga_ schreef:
anke_e schreef:
(Komt Uit meeleesmodus). Mijn vorige paard had dit altijd van enten zelfs met tegengif. Koelen is inderdaad beste. Jouwne is in de borst gespoten? Want van de zalf kan het plekje kaal worden. en bij de hals is dat niet handig ivm teugels die er langs schuren. Mijne wou het liefste toen op stal blijven staan. Ik zou doen wat je paard aangeeft. Hoef je niet te temperaturen?

Ja ze is in de borst gespoten.
Heb deze zalf gehad;

[ [url=m/Ow4Pq1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoef niet te temperaturen maar wil dat morgen wel even doen.

Ja dat is inderdaad de zalf dat het kaal kan worden (hoeft niet). Maar bij de borst is dat minder erg. Hoe gaat het nu met je paard?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:13

Oke hoef ik straks niet raar op te kijken als het kaal word :P
Vandaag ging het al beter ze kan weer wat lopen en de zwelling is al iets afgenomen.
Heb vandaag voor het eerst de zalf gesmeerd dus ben benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:44

Succes Sandra!

Wat fijn dat je paard al weer wat wil bewegen en het beter gaat. Hopenlijk snel helemaal de oude.

Wij zijn vandaag 2ex L2 gestart. Na de eerste proef zei ik nog.. Deze moeten we maar heel snel vergeten. Voelde totaal niet fijn. We kunnen zoveel beter. 2e proef verwachte ik wel een puntje. Die ging iets beter. Maar voor mn gevoel blokkeerde mijn paard wat in het buigen en over de rug gaan.

Tijdens de prijsuitreiking was ik dan ook zeer verbaasd dat we 2 x eerste waren geworden met 196 en 202 punten!! Waardoor we gewoon nu al op L2 +7 staan in 2 concoursen.
Ik vond het vrij hoog gepunt maar toch natuurlijk heel erg trots!!
Zo ga ik woensdag wel dubbel zo lekker op vakantie! :))

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:02

Ik hoop het ook we hebben zondag wedstrijd ;(

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:15

Dank je euforie. Het is goed gegaan eerste met 192,5 en tweede met 186. Ze was wel erg gespannen maar na de proef had ik wel het gevoel van voor de eerste x in een binnenbak best tevreden.
De teller staat nu op 8 nog 2 te gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:52

Ahhh kijk aan! Van harte proficiat *\o/*

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:33

Wauw euforie wat een punten! Gefeliciteerd!

Sandra8, wat fijn dat het goed ging! En nette punten hoor. Gefeliciteerd!

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:50

ik lees straks wel even bij..

vandaag voor de 2e keer L2 gestart. 2 super fijne proeven gereden. 1e zelfs beter dan de 2e.. krijg ik op de 1e weer 172,5 punten.. 2e proef 197,5 en 4e prijs. was behoorlijk pissis op de 1e jury maar 2e jury heeft het weer goed gemaakt :)

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:52

Euforie, super!! liever zo dan andersom ( heeel fijn rijden en geen winstpunt :') )

sandra, ook super gedaan!

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:56

Dank jullie

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:19

Wauw allemaal super gedaan!
Ik hoop dat ik zondag ook kan starten :o
Is alweer tijd geleden dat we gestart zijn.

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:41

lovemario schreef:

vandaag voor de 2e keer L2 gestart. 2 super fijne proeven gereden. 1e zelfs beter dan de 2e.. krijg ik op de 1e weer 172,5 punten.. 2e proef 197,5 en 4e prijs. was behoorlijk pissis op de 1e jury maar 2e jury heeft het weer goed gemaakt :)

Balen is goed maar hoezo pissig op de jury? Alles uitgesloten dat het niet bij jullie lag?(gefilmd en door meerdere jury/instructers bekeken?) De jury zit er niet om mensen af te kraken maar om ons te beoordelen hoe wij het op dat moment laten zien. :o
Gefeliciteerd met je 197,5 pt en prijs. De rest met super punten en prijzen ook!

@helga, wat fijn dat ze al iets beter loopt. Maar naar 2 a 3 dagen moet de zwelling wel weg zijn. Mijne stond vaak een dag echt met koorts en dikke bult op stal 2de dag lichtelijk koorts en de bult was dan geslinkt en 3de dag koortsvrij en geen bult meer.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:04

Ik ga zo weer even naar stal ben benieuwd ga weer even koelen en stappen en dan zalf erop smeren.
Nu zag ik gisteren dat bij haar pees ook een beetje vocht zat en warm was :(
Dus ga ik vandaag even kijken of het weg is..

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:20

Zo zag het er net uit:
Afbeelding
Al een stuk beter ze wil gelukkig weer mee lopen dus hebben 20 min gestapt en gekoeld en daarna weer zalf erop.
Afbeelding

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:14

anke_e schreef:
lovemario schreef:

Balen is goed maar hoezo pissig op de jury? Alles uitgesloten dat het niet bij jullie lag?(gefilmd en door meerdere jury/instructers bekeken?) De jury zit er niet om mensen af te kraken maar om ons te beoordelen hoe wij het op dat moment laten zien. :o
Gefeliciteerd met je 197,5 pt en prijs. De rest met super punten en prijzen ook!

@helga, wat fijn dat ze al iets beter loopt. Maar naar 2 a 3 dagen moet de zwelling wel weg zijn. Mijne stond vaak een dag echt met koorts en dikke bult op stal 2de dag lichtelijk koorts en de bult was dan geslinkt en 3de dag koortsvrij en geen bult meer.

Zijn meerderen die mn proef hebben gezien en allemaal zeiden ze dat het echt goed gereden was. 2e proef was zelfs minder goed. Jury was wel negatief over het paard.. Hij is te dik en daar was ze flink over gevallen

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 23:44

cnterpstra schreef:
*knip* Zondag 25 september gaat het op onze eigen stal gebeuren! *knip*

Nou, daar gaat ons debuut in september... Er is helaas bij een nieuwe manegepony droes geconstateerd, dus we zitten met z'n allen in quarantaine. Alle activiteiten met externen worden afgelast zolang er risico is op besmetting, dus in elk geval nog 6 tot 8 weken. Voor mijn wedstrijd vind ik het nog niet zo erg, spannender vind ik alle rompslomp rondom de besmetting en de kans dat mijn eigen paardje het heeft opgelopen via de nieuwe pony of via een ander paard dat daarmee weer contact heeft gehad. Voorlopig staat ons debuut nu voor 23 oktober gepland (ook op eigen stal), maar dat hangt er natuurlijk vanaf wanneer de termijn gaat lopen vanaf de genezing van de laatste besmette pony/paard. Het is nog even afwachten dus... Intussen maar lekker doortrainen en nóg meer de puntjes op de i zetten.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 00:06

Oh Droes :( bah

Sterkte

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:34

Ah bah! Hopelijk heeft die van jou het niet opgelopen'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:06

Oh droes... Praat me er niet van. Wat een ellende kan dat geven zeg!!
Heleboel rompslomp wbt quarantaine en verzorgen... En dan is het eindelijk voorbij... Blijk je na een jaar nog een operatie te kunnen ondergaan ten gevolgen van de droes, met grote risico's. Wees er maar goed voorzichtig mee. Zijn maar zat mensen die gemakkelijk doen over droes.. Maar wellicht ben ik ook wel extra huiverig geworden door alles.

Dit was toen mijn topic.

[MD] Waarschuwings topic. Droes -> luchtzak empyeem/stenen.

Heel veel sterkte en succes gewenst iig. Hopenlijk ontspringt je paardje de dans.

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:35

Tot nu toe geen koorts, normale eetlust en geen veranderingen bij de lymfeklieren. Maar ik houd mijn paard inderdaad goed in de gaten. Ik merk dat ik in dit opzicht best wel een miepkont ben in vergelijking met wat anderen op stal :o ...maar ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als door mijn luchtige handelen hij alsnog besmet zou raken.

Hopelijk waren ze er erg vroeg bij met die ene pony en is de kans op besmetting heel klein gebleven. De betreffende pony staat in elk geval in een quarantainebox in een loods waar niemand meer mag komen. Nog een aantal dagen afwachten. Dan is op zich de incubatietijd van 2 tot 6 dagen vanaf de laatste dag dat de betreffende pony "gewoon" op stal stond voorbij. Ik hoop dat ik dan wat kan ontspannen weer >;) . Het blijft natuurlijk afwachten of elke pensionklant en personeel de hygiëneregels net zo nauwkeurig in acht neemt, maar ik hoop dat we de dans ontspringen!

Ik ga je topic even doorlezen Euforie!

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:19

Mooie punten allemaal hoor! :)
Zondag mogen wij weer voor de 3e keer starten in de B. Eigelijk moesten we maar 1 winstpunt halen om te mogen springen maar vind het toch ook wel leuk om te blijven starten in dressuur, voor de afwisseling. Persoonlijk vind ik dat we al heel wat vooruit zijn gegaan sinds de laatste dressuurwedstrijd dus ben heel benieuwd!