[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 12:10

Ik heb gisteren voor eerst in onze wedstrijd carrière af moeten groeten :(

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 17:51

Oh jeetje waarom shelly?

Juryren jury’s nu strenger dan normaal? Aangezien de selecties er nu zijn?

Heb vandaag wedstrijd gehad en meneer was aan het kleren en bokken Tijdens het losrijden de laatste keer piepen en wou weg rennen en bokken dat ik maar een ros met de bit gaf misschien zielig maar hij moet ook wel weten dat ik nog op zijn rug zat daarna was die gedrag weg en reed ie wel lekker ook de proef door maar helaas de jury dacht met veel onderdelen er anders over en kwam met de punten 173,5 en 176 baalde enorm want dacht echt dit is een winstpunt waardige proef.

Nouja volgende maand nieuwe kans dan naar een wedstrijd toe die rustig is

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 21:21

Jammer Shelly, wat is er gebeurd?

Naar mijn idee niet, alleen op selectie wedstrijden misschien..

Jammer van je punten! Vooral als je gevoel niet overeen komt met de punten.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 10:27

:wave:

Fijn dat je zo lekker hebt gelest Meya! Gefeliciteerd met je winstpunt. Die andere is wel weer heel zuur hoor. pff. Welke jury had je?

Dat heb ik bij meerdere voerfabrikanten laten doen trysteffy. En dan kijken wat 't meest bij je eigen gevoel ligt :) Ik kan de filmpjes niet zien.. Selecties zijn inderdaad, voor zover ik weet, zoals Marieke het aangeeft. Op de selecties zelf vind ik de jury's vaak wel wat strenger.. Die sla ik meestal over, heb daar niks te zoeken met mijn haflinger :+ Jammer van je punten en het geklier!

Ah balen Shelly, wat was er aan de hand?

--------

Ik heb ook weer wedstrijd gehad afgelopen zaterdag. Tijdens het in- en uitrijden liep ze echt heerlijk. Fijn aan het been, flink voorwaarts en kon ook echt verschil tonen in de middengangen. En dan kom je in de proef en kakt ze volledig in.. Ik snap er echt niets van. Werd daardoor een slordige proef. Daarnaast gaf ze me ook weinig punten voor de goede dingen, erg jammer.. Waar doen we dit ook alweer voor? :')

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:04

Meya_: wat balen zeg. Was dat cijfer naar omlaag veranderd?
Had je het gevoel dat je eerste proef winst moest zijn en de tweede niet?

Shelly21 wat is er gebeurd? :o

trysteffy: ik heb niet het gevoel dat ze strenger jureren. Nou tijdens het losrijden had je wel je handen vol zo te lezen. Stond er iets van commentaar op je protocol waaruit je kon afleiden waarom de jury het niet winst waardig vond?

Rianne_: Precies of ik lees mezelf. Mijn merrie kakt ook volledig in tussen de witte hekjes terwijl het inrijden best wel fijn gaat. Had je misschien het idee dat je zelf stopte met rijden?
Doorzitten gaat dan zo lastig als ze niet meer aan het been zijn :(
Ah niet opgeven! Je doet dit omdat je dit leuk vind :D volgende keer beter!

Ik zou graag eens een oefenwedstrijd doen zodat ze weet dat ze tussen de witte hekjes niet met mijn *** moet rammelen. Iemand een idee richting Zeeland?
Ik heb me toch ingeschreven voor 02/12 we zien wel. Ik heb zaterdag 2 nieuwe sprongen gekocht zodat we nog meer kunnen afwisselen en zaterdagochtend zijn we naar het bos gegaan voor een galoptraining. Veel dressuurwerk hebben we dus nog niet gedaan.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:19

Balen trysteffy dat je gevoel niet overeen komt met de punten.

Rianne heel herkenbaar. Al moet ik zeggen dat de laatste tijd wel steeds iets beter gaat.

Hifive geen idee ik zit totaal aan de andere kant van het land!

Ik was de ring nog maar net binnen of zijn ooh viel al op iets. Ene kant van de bak kon ik wel langs maar andere kant niet. Jury zei dat ik toch moest beginnen dus maar gedaan. Na 2 onderdelen stond ik stil en zat er alleen nog een achteruit op dus kon niet anders dan af groeten. Tweede proef HC gestart met zweep, maar mocht niet baten. Bleef wegspringen en in de remmen gaan aan die kant van de bak. Ik kom er dan echt niet door en “even aanpakken” werkt niet bij hem omdat hij dan volledig door het lint gaat. Dus geen idee hoe ik dit in het vervolg op moet lossen..
zo balen want los rijden ging super. Heerlijk aan de hulpen en kon merken dat we vooruit gegaan waren in de tijd die we niet op wedstrijd zijn geweest.

Heb vanavond les op die locatie dus hopelijk kan ik handvatten en tips krijgen. Want ik gok dat hij het wel weer gaat doen.

Dit was dus hoe het steeds ging:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:06

Heb je al eerder op die locatie gereden?
Wel goed dat je les hebt ginder dan kan je hem er echt eens doorrijden zonder een jury dat op je vingers kijkt.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:22

Nee in principe heb ik juist de neiging om in de ring te veel te willen doen HiFive. Maar voor mijn gevoel was dat het nu ook niet.. Ja uiteindelijk moest ik wel veel doen omdat ze anders helemaal stopt :+ Vind het maar lastig! Is toch een kwestie van vaak op wedstrijd gaan om dit er uit te krijgen denk ik. Vrijdagavond proefjes geoefend en toen ging ze zo fijn.. baal er dan zo van! -O-

Pff super frustrerend Shelly. Hopelijk kun je er tijdens de les iets mee. Bij Marena helpt 't voornamelijk om haar goed bezig te houden, o.a. door wat extra binnenstelling te vragen.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:31

Ik zit met hetzelfde probleem als jou Rianne, maar dan denk ik we zitten nu al in de M klasse. Dan hebben we toch al ruim genoeg wedstrijden gereden om te weten dat ze VOORUIT moeten en niet terug mogen denken? Of denk ik nou verkeerd?
Hier helpt het ook zo, aan het werk zetten en veel binnenstelling vragen en binnenbeen eraan houden.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:36

Balen zeg rianne, frustrerend ook!
Ene koldijk? Andere proef was andere jury.

Ja, cijfer omlaag veranderd.. Had iets meningsverschil. Als degene voor je wel in de baan mogen wachten op de andere proef, mag ik dat toch ook? Tenminste, dat dachten wij. Jury dacht wat anders. Hou er niet van als er met 2 maten gemeten wordt, dus ben er gewoon in gebleven. Geloof dat dat mijn punt koste ;) stond ook met koeieletters op coupon; direct de baan verlaten!!

:7

Jammer Shelly! Vervelend.. inderdaad gewoon doorpakken!

Ik wil wel een beetje van jullie paarden rianne en hifive. Hope mag soms wel iets geremd worden :o

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:12

Rianne_ jammer dat je proef niet lekker ging maar lostijden wel.. ja maar echt soms denk ik dat ook..

Hifive heb je nog nooit tussen de witte hekjes gereden of dat een 20x60 baan met witte hekjes 20x40 van maken?
Er stond op me protocol dat ik hem meer aan moest rijden en dat we wel ver komen maar zag de uitslagen lijst en er waren maar 3 van de 8 met winst.
Maar tijdens de proef was ie veel braver veel makkelijker te rijden dan met het losrijden

Shelly oh wat zal je hem kunnen vermoorden toen echt jammer dat ie zo dan doet...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:46

Tsja, ik loop er voornamelijk tegenaan sinds de M omdat ik de zweep er niet meer bij kan gebruiken trysteffy. Heb jij dat ook, of niet?

Hmm zegt me niets Meya. Ik had K.alk.. Bijzonder dat je daarop afgerekend werd, maar hield je echt de eerste baan bezet dan? Dus die jury kon ook niet verder met de volgende? Zag dat je naar proevenclinic gaat van mijn instructrice, leuk! Ik twijfel nog. Denk dat ik meer aan een gewone les heb..

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:25

Ohja.. Die heb ik ook al eens gehad..
Ja, maar dat deed diegene voor me ook en daar werd op gewacht. Was misschien 2 of 3 minuten.. Nouja, volgende x beter.

Oh die van 20 januari in Marum? Nee, ga ik niet heen.. Zal eens kijken, dacht dat ik op geïnteresseerd had geklikt ipv gaan :')

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:46

Hmm ja dat is dan wel vreemd.Maar misschien is diegene er ook op afgerekend?

Ah oké. Misschien heb ik ook wel verkeerd gekeken dan hoor := Zag jouw naam erbij staan, haha.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:58

trysteffy, jawel elke wedstrijd rij ik tussen witte hekjes. Maar ze verkrampt dan, denkt terug en zit in een soort cocconnetje. Ik loop ook tegen het probleem zoals Rianne_ namelijk de zweep.
Thuis rij ik altijd zonder maar op wedstrijd kan dat wel het verschil geven tussen haar erdoor krijgen of niet. Na zondag blijf ik even thuis denk ik. Ik ben het eventjes zat dat ik ze niet zoals thuis kan rijden en het probleem blijft bestaan, namelijk dat ik ze echt vooruit moet stampen in mijn proef :n

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:52

Geen idee.. Heb niet hun coupons bekeken, maar daar werd de jury niet pissig :')

Ah, dat kan! Nee ik zou vorig jaar mee doen, toen was er te weinig animo. Leek me destijds wel leuk. Alleen nu vermaak ik me prima met de lessen, heb in dec en jan een clinic, genoeg uitstapjes :D
Komt zij bij je op locatie lesgeven? Ideaal, scheelt je veel tijd (ook met de kleine meid) of niet?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:25

Ah oké. Das altijd wel zonde, als ze het niet rond krijgen. Dat is ook zo, genoeg drukte :D
Ja klopt! Zeker weten. En degene waar ik normaal naartoe ging, geeft alleen overdag les. Dus dan zit ik altijd met oppas.. Dit is dan wel fijn!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:17

Oh, jammer dan indd. Is dit beter!

Ik heb bij beide, zowel overdag als avonds. Anders is het met mijn werk ook niet te combineren.

Wel gaaf, zijn met een hele groep frontriem workshop aan het doen. 8-)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 08:36

Ik heb gisteren een heel goede les gehad :D dat schept weer moed voor zondag. Zijn er nog meer mensen die dit weekend op pad gaan?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 09:32

Hoi allemaal! Sorry... Erg drukke periode momenteel. Ik lees alles mee maar kom niet aan reageren toe. Hoe gaat het hier? Ik lees wisselende berichten over wedstrijdresultaten en training.

Wij gaan zondag hopelijk voor de laatste keer op pad dit jaar. Hopen dat ik de laatste twee wps kan scoren en dan heb ik mijn doel bereikt. Voor 31-12 m2 startgerechtigd!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:11

Apart hoor Meya, dat van die baan verlaten.. Was het dus tussen twee proeven in ? of reden jullie om en om ?

Lees hier in de laatste posts veel over het missen van een zweep of paarden die in de safemodus gaan lopen in de baan. Ik vind het ook best een pittige klasse hoor dat M1. Moet wel zeggen dat als ik dan naar de M2 proeven kijk het helemaal een beetje warm krijg.. diagonaal contra en dan doorrijden in contra tot de volgende lange zijde.. tja die contra, dat blijft voor die van mij een dingetje.. dus zou wel tussen mn oren zitten dan.

Hoop mensen weer op pad dit weekend, H55 en Harvey, suc6 hopelijk allebei M2 startgerechtigd straks..

Ik ga zelf ook, hopelijk mijn plaksnor en zonnebril momentje van vorige keer even rechtzetten, ik heb er nu 7 dus ik denk niet dat ik aan kan sluiten in het rijtje, twee winstpunten in 1 proef rijden in het M is me nog niet gelukt..

Nog mensen die a.s. zomer naar de Almelose ruiterdagen willen ?

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:35

De proeven waren in 2 verschillende banen flevolander. En door in de 2e baan te komen, kan alleen via de 1e baan en is een kleine tussenruimte moet stoelen en springstaanders.
Of je had buitenom gemoeten, maar dat is niet echt gebruikelijk daar.
Ach, was ook niet anders, wereld verging niet. Maar vond t wel apart :o

Hifive en Harvey succes!! Hopelijk voor jullie de laatste puntjes!
Flevolander ook succes!
Ik ga 't weekend ook weer op pad.

Geen idee, beetje ver weg.. Maar lijkt me wel leuk omdat je er goede verhalen over hoort. Goede organisatie toch ook?

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:56

Succes allemaal dit weekend!!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:38

@ Meya; Leuke foto's!
@ Hifive; Begrijpelijk hoor, je neemt toch beetje afstand. :(:)
@ Meya; Fijne les gereden
@ Trysteffy; Dat is een beetje ver weg, kan het niet goed zien. :o
Tweede filmpje is beter, wat me daar met name opvalt is dat je je benen zo afsteekt.
@ Meya; Jammer, net geen winst. Andere wel, gefeliciteerd!
@ Shelly; :(:) Wat is er gebeurd.
@ Trysteffy; Jammer, volgende keer beter. Wat betreft het jureren, ik merk echt geen verschil tussen selectie of niet. Vaak is het wel zo dat op selecties sowieso de "betere"combi's meedoen.
@ Rianne; jammer :(:) Blijf je er zelf nog wel aan rijden in de proef?
@ Shelly; Hoe is het gegaan met oefenen op die locatie?
@ Hifive/Rianne; Ook al komen ze terug in de proef, aanpakken! Doe je dat niet, dan weten ze dat heel snel en dan blijf je met het probleem zitten. Beter 1 (of 2) proeven verkloten door aanpakken als dat je zo blijft aansukkelen.
@ Meya; Jammer, maar je moet baan verlaten volgens mij.
@ Hifive; Fijn van je les, succes zondag!
@ Harvey; ook succes!
@ Flevolander; ook succes!

Hier een poosje wat rustiger aan gedaan. Na de osteo had hij even de tijd nodig en die tijd heeft hij gekregen. Inmiddels rij ik weer, helaas wel wat wedstrijden af moeten zeggen, waaronder selecties, dus ik heb nu geen streepresultaat. Even knallen over 2 weken, dan is de laatste selectie!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:43

Ah leuk Meya, zo'n workshop lijkt mij ook nog wel eens wat. Foto van het resultaat?

Lijkt mij ook nog wel pittig hoor Flevolander.

Marietje, ik heb juist heel vaak de neiging om zelf veel te veel te gaan doen in de proef. Maar daar was nu ook geen sprake van. Ja op een gegeven moment natuurlijk wel, omdat we anders stil staan.. := Jammer dat je wat wedstrijden af hebt moeten zeggen. Maar gezondheid van je paard gaat voor! Loopt ie nu weer lekker?

----

Had 22 dec. een wedstrijd opgegeven maar die heb ik inmiddels afgemeld. Gaan dat weekend verhuizen dus is niet zo handig dan.. Denk dat ik 9 december misschien nog weg ga. Het probleem waar ik tegenaan loop moet opgelost worden op wedstrijd dus thuis blijven heeft weinig zin :+