Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Urielle schreef:*Breekt even in*
Ik ben pas net aan het springen, net mijn eerste rondje 70 gehad en een paar keer 50 dus er moeten nog 30 cm bij voor ik mag posten hiermaar ik wou vragen aan de ervaren springruiters: Hoe vaak ga je het best oefenparcoursen springen in de aanleerfase van paard en ruiter? Ik heb momenteel een wekelijkse springles (privé) en ik kan terecht op een oefenterrein waar ik zelf kan bouwen maar geen begeleiding heb. Daarnaast probeer ik nog te gaan oefenspringen maar de lagere parcoursen zijn niet dik gezaaid.
Urielle schreef:[ Afbeelding ]
NibbitLotus schreef:Zie ik nou dat jij ook met een Appaloosa springt Urielle?? Wat leuk!
welmoed__ schreef:Spannend Urielle! Om afstanden goed in te schatten is het tellen van je galopsprongen erg handig.
Urielle schreef:welmoed__ schreef:Spannend Urielle! Om afstanden goed in te schatten is het tellen van je galopsprongen erg handig.
Het meetellen lukt al maar ik heb nog moeite om de afstanden te koppelen aan de sprongen. Vandaag zijn we bijvoorbeeld bezig geweest om vanuit een schuin lijntje vanaf de hoefslag naar de sprong te rijden die op drie galopsprongen tot de afzet stond. Ehm, dat waren er dan drie, dan vier, drieëneenhalf, tweeënhalf. Hahahaha en dat dus ook pas zien als je totaal niet uitkomt. Enfin, nog een heleboel te leren!