[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 14:11

O oliebol Anne. Dan knutsel ik eigenlijk vooral op concours niet :+ Zonder gekheid. Train meestal rond 90/100 cm. Heel af en toe eens wat hoger. De rest komt in het parcours wel (oliebol wat klinkt dat erg).

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 15:41

Urielle schreef:
*Breekt even in*
Ik ben pas net aan het springen, net mijn eerste rondje 70 gehad en een paar keer 50 dus er moeten nog 30 cm bij voor ik mag posten hier :P maar ik wou vragen aan de ervaren springruiters: Hoe vaak ga je het best oefenparcoursen springen in de aanleerfase van paard en ruiter? Ik heb momenteel een wekelijkse springles (privé) en ik kan terecht op een oefenterrein waar ik zelf kan bouwen maar geen begeleiding heb. Daarnaast probeer ik nog te gaan oefenspringen maar de lagere parcoursen zijn niet dik gezaaid.

Welkom!
Veel is al gezegd, het ligt echt ook aan je eigen rijden en aan je paard. Zijn jullie allebei onervaren dan is springles heel verstandig. Maar dat doe je al dus je bent zeker op de goede weg. Qua oefenparcours is ook verschillend. Ik vind het altijd wel fijn om even ritme rondje te doen voor een wedstrijd. Ook tijdens de overschakeling van buiten naar binnen maak ik graag gebruik van oefen parcoursjes om weer ff te wennen. Als je naar een oefenterrein gaat kun je misschien iemand meenemen?

GEFELICITEERD Anne!!! :D :D

Ik train verschillend. In de groepslessen doen we gaan lijntjes met ritme te oefenen. Dat kan dan soms oplopen tot 1.10 ofzo maar dat is dan op het laatst als je de galopsprongen goed kan regelen. Maar we blijven we ook maar op 50cm als dat beter is. Ik denk dat dat ook weer afhankelijk is van je paard en wat die nodig heeft.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:31

Thanks voor de input allemaal!
Ik ben mezelf echt nog aan het omschakelen. Vorige zomer pakte ik voor geen goud ook maar een rijtje balken want stél hij zou de hele rij ineens willen nemen, op een balk landen en zo verongelukken. :o

Vorige winter ben ik ingegaan op de uitdaging van een vriendin om een oefenwedstrijd 50 te doen. Van te voren een keer met haar geoefend en daarna met mijn ogen dicht en het angstzweet op mijn rug de ring in. Uitgebeld omdat ik 7 nergens meer kon vinden maar apetrots op mezelf want ik heb wel het parcours uitgesprongen. En ik bleek het hartstikke leuk te vinden!

Nu wil ik graag mijn diploma initiator paardrijden halen maar moet er eerst nog even een rijvaardigheidstest gedaan worden, met een eenvoudig dressuurproefje en. ... damn, een springparcours van 1 meter, 1.10! Ofwel moet ik komende zomer vier keer een L parcours springen met max 4 strafpunten, dan heb ik vrijstelling.

Dus mezelf onder mijn kont geschopt, met dit gevolg.

Parcours 50 foutloos en een vijfde plaats en afgelopen weekend parcours 50 met 4 strafpunten en voor het eerst 70 met 12 :o
Vandaag op springles voor het eerst 80 gesprongen. Maar we zijn meer bezig met mij leren om zicht te krijgen op de afstanden, over 50, en dan een hindernis die wordt opgehoogd in het lijntje om mijn grenzen te verleggen. Lees: angst overwinnen.
Urielle schreef:

NibbitLotus

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:10

Zie ik nou dat jij ook met een Appaloosa springt Urielle?? Wat leuk! :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:15

Spannend Urielle! Om afstanden goed in te schatten is het tellen van je galopsprongen erg handig. ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:23

NibbitLotus schreef:
Zie ik nou dat jij ook met een Appaloosa springt Urielle?? Wat leuk! :)

Klopt, hij is maar 1.51 en ik heb hem voor de eigenaresse (Neonlight) zadelmak gemaakt dus hij is ook finaal groen op springvlak, maar aangezien hij dus met 1.20 over de 70 ketst lijkt hij toch wel over enig vermogen te beschikken _/-\o_ en ongeacht hoe stom ik hem er voor zet, hij springt en doet ook nog zijn best om niks te raken. Heerlijk om het met hem te leren!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:28

welmoed__ schreef:
Spannend Urielle! Om afstanden goed in te schatten is het tellen van je galopsprongen erg handig. ;)

Het meetellen lukt al maar ik heb nog moeite om de afstanden te koppelen aan de sprongen. Vandaag zijn we bijvoorbeeld bezig geweest om vanuit een schuin lijntje vanaf de hoefslag naar de sprong te rijden die op drie galopsprongen tot de afzet stond. Ehm, dat waren er dan drie, dan vier, drieëneenhalf, tweeënhalf. Hahahaha en dat dus ook pas zien als je totaal niet uitkomt. Enfin, nog een heleboel te leren!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:34

Urielle schreef:
welmoed__ schreef:

Het meetellen lukt al maar ik heb nog moeite om de afstanden te koppelen aan de sprongen. Vandaag zijn we bijvoorbeeld bezig geweest om vanuit een schuin lijntje vanaf de hoefslag naar de sprong te rijden die op drie galopsprongen tot de afzet stond. Ehm, dat waren er dan drie, dan vier, drieëneenhalf, tweeënhalf. Hahahaha en dat dus ook pas zien als je totaal niet uitkomt. Enfin, nog een heleboel te leren!

Ik vind dat dus moeilijk in een lijntje. Bepalen op hoeveel galopsprongen die staat. Gelukkig kunnen we nog leren. :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:05

Dat houdt het spannend!

Heb me opgegeven voor de eerste keer BB, de dood of de gladiolen!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:34

Welkom! Leuk beestje heb je Urielle!
Vandaag geyogaad met mn spook. Of wel dressuur gehobbelt. Heeeeerlijk met dat dressuurzadel haha, pony liep mooi te sjouwen en wijken gaat ook met de keer makkelijker, super trots op m :D

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:16

Zo, terug van Winschoten. Was in de inrijbak flink druk, beetje trekkerig maar sprong gigantisch. Parcours ging daarentegen echt heel fijn, op de pinken te rijden. Foutloos en vierde prijs! Fijn gevoel dat we ondanks weinig training een fijn parcours kunnen rijden. :)

Leuk Ureille! Ik hoop binnenkort met mijn Appaloosa ook ons springdebuut te maken alleen is zij nog wat lastig te sturen!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:27

Gefeliciteerd NibbitLotus!
Succes urielle! Komt vast goed!!

Ik rij zaterdag tegen ongeveer àlle grote stallen hier uit de buurt... pfff scheelt dat ze in de B allemaal hc rijden maar in het L niet. Under pressure haha Maar we zijn er klaar voor! Vanavond flink gedressuurd en ze was lekker los!

Ook meteen mijn tijdelijke (inval wegens zwangerschapsverlof) instructrice gestrikt! Zij rijd zelf bij diederik.v.Silfhout en traint mijn stal eigenaresse ook. Super leuk mens dus heel blij mee! :-)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 01:22

Ga je bij Femke lessen?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 08:03

Nope! Jol.anda Sou.man :-)

Werkt bij van Brug gen st.ables.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 08:58

Gefeliciteerd NibbitLotus!
Wat is jouw appie eigenlijk voor bloed?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 09:41

Inderdaad de dood of de gladiolen Urielle, leuk!

Gefeliciteerd Nibbit, fijn dat je zo'n goed gevoel had. :j

Ik heb me ingeschreven voor een springclinic met Bianca Schoenmakers 7 december in Moordrecht. Lijkt me heel tof, misschien voor jullie ook interessant? Kost 25 euro.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 09:45

Dankjulliewel!

Op haar papieren is vrijwel alles onbekend maar ik weet dat haar vader Orinoco is en volgens de verkoper zit daar ook Gibraldi (ik kan die naam nooit goed spellen) in. Maar of dat echt zo is weet ik niet helaas!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 09:53

Gribaldi :D

Oh, leuk zeg! Moordrecht is voor mij wel iets te ver.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:14

Leuk die clinic! Gioya moet die dag springen en ik vind mezelf nog niet goed genoeg voor clinics hihihi

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:18

Moordrecht, dat is een end weg. We zouden wel met een aantal de koppen bij elkaar kunnen steken om hier in de buurt zoiets te doen. Genoeg opties in de buurt.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:18

Leuk elke daar loopt een klasgenoot van mij stage :)
Pff springen ging vreselijk, maar met goede moed op naar zondag..
anders gaat ie dinsdag weer mee naar marienheem met frank :)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:19

:D een springende Gribus.... euh ja.... trakkies kunnen niet springen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 00:26

Nu even' s werelds domste vraag:
Vorige keer had ik geen juryhok maar ergens tegen de nok van het dak zat een klein hokje, hoe/ waar groet je dan?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 00:42

Gewoon richting de jury die daar zit. ;)

Gefeliciteerd Inge met je 4e plaats. :)

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 00:43

Urielle schreef:
Nu even' s werelds domste vraag:
Vorige keer had ik geen juryhok maar ergens tegen de nok van het dak zat een klein hokje, hoe/ waar groet je dan?

Ergens waar de jury je kan zien :+
Uitgebreid groeten doe ik eigenlijk nooit, meestal stap ik langs de jury en geef ze een knikje.