[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:55

Afgelopen zaterdag mijn M2 debuut gehad, was meteen de eerste officiele wedstrijd die ik reed met mijn paard dus dubbel spannend. Ze was ontzettend heet en dat kwam soms ook terug in de proef dat het iets ongecontroleerd werd maaarr.. toch een winstpunt weten te behalen in de tweede proef! Ben trots op ons <3

scilla123

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:45

Netjes Fenna!!de kop is eraf

Hier afgelopen weekend weer weggeweest. Nou meneer vond het nodig om het te verpesten :(
In de 1e proef zette ik de contra in van h naar b en net voorbij de middenlijn draait hij in eens uit het niets 180graden om en wil er niet meer langs _-:( . Nou dan gaat het heel snel met de punten naar beneden. Daarna bleef hij gespannen en steeds willen schrikken. Terwijl hij zoooo vaak in die bak komt. Kon m wel wat doen...

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:57

Oww dat is inderdaad erg irritant! Net weer in je proef! Potver!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:03

Hier staat mijn debuut op 11 maart gepland, dus we gaan fanatiek verder trainen.

Met name de travers en keertwendingen zijn nieuwe oefeningen, dus die krijgen wat extra aandacht.
Dan hoop ik straks te kunnen aansluiten bij de mensen die al punten hebben gereden :D

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:00

Waar ga je starten?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:47

Amersfoort, marcoix

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:28

Afgelopen zaterdag gestart 1e proef 185 en een 1e prijs 2e proef werd hij te heet en kropte erg op en steeg hij voor mijn gevoel bijna op resultaat 173.5
Soms denk je eindelijk is kwartje gevallen maar soms dus ook weer niet hij bleef wel heerlijk doorlopen en was de handrem en goed af

Fenna gefeliciteerd met je puntje goed gedaan. Ivy alvast veel succes!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:37

Nog mensen die as 25ste bij Bleijenberg in Weesp starten?

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:01

ivy_power89 schreef:
Amersfoort, marcoix

Succes!

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:01

Laura1982 schreef:
Afgelopen zaterdag gestart 1e proef 185 en een 1e prijs 2e proef werd hij te heet en kropte erg op en steeg hij voor mijn gevoel bijna op resultaat 173.5
Soms denk je eindelijk is kwartje gevallen maar soms dus ook weer niet hij bleef wel heerlijk doorlopen en was de handrem en goed af

Fenna gefeliciteerd met je puntje goed gedaan. Ivy alvast veel succes!

Bedankt! Jij ook gefeliciteerd met je punt en eerste prijs!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:02

Peelie: wauw, wat gaaf, bijna Z! :D :oo Bleijenberg is super dichtbij voor mij, heb er zondag nog gestart (springen), maar heb de 25e niet op de planning staan.
Laura en Fenna: gefeliciteerd met de punten!
Scilla123: jammer van de spanning, volgende keer beter!

Hoi :wave:
Wij starten zondag voor het eerst weer na een wedstrijdstopje van een dikke anderhalve maand (wel gesprongen in de tussentijd en daarmee de punten voor het L binnen, dus binnenkort maar eens overstappen). Ben benieuwd hoe het gaat! In training loopt hij echt super. Minder is dat ie waarschijnlijk uit z’n dressuurzadel is gegroeid. Zadelmaker komt donderdag, maar de kans is groot dat ik zondag m’n wedstrijd met springzadel moet starten. Inheb er geen problemen mee, maar mensen kijken je altijd zo vreemd aan :’)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:16

Dank je wel Fenna en Sofie.

Sofie veel succes komend weekend gaat vast goed komen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:20

_Sofie schreef:
Peelie: wauw, wat gaaf, bijna Z! :D :oo Bleijenberg is super dichtbij voor mij, heb er zondag nog gestart (springen), maar heb de 25e niet op de planning staan.
Laura en Fenna: gefeliciteerd met de punten!
Scilla123: jammer van de spanning, volgende keer beter!

Hoi :wave:
Wij starten zondag voor het eerst weer na een wedstrijdstopje van een dikke anderhalve maand (wel gesprongen in de tussentijd en daarmee de punten voor het L binnen, dus binnenkort maar eens overstappen). Ben benieuwd hoe het gaat! In training loopt hij echt super. Minder is dat ie waarschijnlijk uit z’n dressuurzadel is gegroeid. Zadelmaker komt donderdag, maar de kans is groot dat ik zondag m’n wedstrijd met springzadel moet starten. Inheb er geen problemen mee, maar mensen kijken je altijd zo vreemd aan :’)

Ik ben er best wel een beetje trots op :)

Ach. In spring zadrl ziet er misschien wel een beetje vreemd uit ja. Maag ach. Als het niet anders is is het niet anders.

Zie ik jou de 25ste ook? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:30

Netjes gedaan allemaal!

Ik heb inmiddels de fjord ook Z1 startgerechtigd :D dus nu beide paarden lekker doortrainen!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 00:56

Hallo allemaal,

Mijn paard en ik hebben onze puntjes voor de M2 binnen en gaan in maart ons debuut maken!
Heb er heel erg veel zin in! :D

Ik hoor wel van veel mensen dat zij de M2 als zeer pittig ervaren. Wat zeggen jullie uit jullie eigen ervaringen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 05:10

Ik vind het wel meevallen. Ik heb in iedere klasse dat ik even in moet komen. Maar nu ik er in zit gaat het heel goed.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:28

Ja ik vind het best pittig de klasse M2 misschien is dat mijn eigen onzekerheid maar ik vind het nog teveel wisselen in de score van de punten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:40

Laura dat heb ik ook wel hoor. Maar dat heb ik in iedere klasse gehad met mijn ruin tot nu toe..
Hij kan mega braaf zijn en super fijn kan of barsten van de spanning dat niks lukt. Dat gaat ook niet zomaar veranderen en al helemaal niet gelijk veranderen met een nieuwe klasse.

En ondanks alles hebben wij niet "hét" type dressuurpaard en daar wordt je soms toch op afgerekend.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:53

Ja Peelie dat is het inderdaad. Ik.heb regelmatig dat ik denk hmm kan beter en dan krijg ik de punten en denk ik hoe dan zo ging het niet en omgekeerd ook dan denk ik zo dat ging lekker en dan krijg ik protocol en dat strookt dan zo niet met mijn gevoel.

Ja we hebben geen kwpner en dat maakt ook dat ik nog harder wil bewijzen dat ieder ras lekker mee kan komen. Ik start ook graag koud bloeden wedstrijden omdat het daar net wat gemoedelijker is en ik me ook veiliger voel.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:14

Ik start vooral bij de hafjes omdat ik veel mensen mensen van het stamboek ken. En dat gewoon leuk om elkaar dan eens in de zoveel tijd te zien en bij te kletsen.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:30

Ja? Worden jullie echt afgerekend op het ras van jullie paard? Dat vind ik niet correct. Ze moeten kijken naar de proef; hun eigen mening of ze het paard leuk vinden is subjectief en niet relevant. Maar helaas blijft het een jurysport.

Ik ben erg benieuwd naar de M2 omdat de oefeningen nog sneller komen en er meer gedragenheid en impuls bij je paard verwacht word. Mijn paard is ook nog niet heel stabiel in het rijden van de proef, hij kan veel spanning hebben en ergens van schrikken. Anderzijds loopt hij wel vrijwel altijd in de punten. Maar ik heb de proeven gezien op de KNHS app en dacht toch even van “poeh!” ‘:)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:15

Kim helaas is het mij al meerdere malen overkomen. Ik leg het naast me neer maar merk toch dat ik er onzeker van wordt. Daarnaast heb ik een beperking en ook daar krijg ik soms vreemde opmerkingen over. Ik denk vooral onwetendheid maar mensen hebben niet door hoe kwetsend sommige opmerkingen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:23

Goh hebben jullie daar echt last van ja van het ras? Ik merk dat helemaal niet eigenlijk! En ik start een fjord en duits rijpaard. Merk echt geen verschil ofzo. De fjord loopt regelmatig bovenin mee.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:26

Ja helaas wel maar dat houd me niet tegen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:03

Hier in de regio merk ik het wel ja. Er zijn er maar weinig die met een Haf starten hier. De meesten hebben een gewoon rijpaard.

Poosje terug nog. Ik samen met een vriendin op wedstrijd, zij heeft ook een haf en rijd ook M2. We rijden samen los, hoor ik iemand langs de baan "jeetje, het is net een haflingerwedstrijd zo". En dat alleen omdat er 2 Haflingers in de baan reden.

Mijn vriendin moest eerst, maar het ging niet zo goed. Ik kom de ring in, ik zie de jury al zuchten bij mijn eerste lijn. Terwijl ik de dag ervoor ook gestart had en 2e was geworden, hij ging die dag veel rustiger, de dag ervoor had hij de turbo aan staan. De ringmeester die mij de dag ervoor ook had zien rijden was vol verbaast over de punten van de 2e dag. Die waren echt niet geweldig.

Tja. Als de jury dan al een gezicht als een oorwurm trekt.

Laura en ik komen uit de zelfde regio volgens mij.

Ik merk wel dat als ik verder uit midden NL start dat er lang niet zo gereageerd word. Ik merk dus echt wel verschil in regio's.