Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

. (oke geef toe dat shabrak heeft hij slechts indirect gewonnen, heb de cadeaubonnen die hij had even verzilverd
)
Knapperd!
Mooi cijfer zeg!
Nieuwsgierig zijn mag hoor! Zodra ik iets definitief heb horen jullie het. 
jury schreef:Sol, gefeliciteerd.
Annash, wat een avontuur.
Weten jullie of je met een pony mee mag doen bij de paardenselectie mcridercup?
.
Een fjord is nou eenmaal een fjorden PAARD, dus die mocht.

Dus was het ook helemaal eens met die lagere score (die dan nog hoger was als in de eerste proef maar proef twee was echt megaslordig, hij kroop ook nog achter mijn been en was te daas om hem nog vooruit te zetten etc etc). En weet je, met het rijtechnische zit ik niet in, daar kwam ook mondeling commentaar op en daar kan ik dan wat mee of ik weet ervan dat het een werkpunt is, hoewel ik het dan wel weer jammer vind dat juist dat rijtechnische stuk niet op het protocol staat. Ik weet dat hij soms vastzet in de kaak of rug bijv. of dat hij niet altijd in verbinding blijft lopen, dat zou ik dan graag ook terug zien op het protocol, ipv weet ik het, een volte die te groot of te klein is of een overgang te laat. Maar bij beide jury's stonden dan alleen dingen op het protocol over de afwerking. Bij de tweede jury snap ik dat ook nog want die afwerking sloeg ook helemaal nergens meer op, heb geen hoek gezien. Heb nav het commentaar ook mijn beugels weer langer gedaan, die moesten van de jury van een paar weken geleden korter, oke doen we dat, nu weer naar oude lengte die ik daarvoor had. En dan zien we wel weer. Maar dingen over de verzorging vind ik gewoon echt kmp. Heb vanmorgen takkevroeg die bok staan wassen, vlechten, poetsen, bonthandschoen met olie, talkpoeder aan zijn witte voet, zelf in de make up, haarspeldjes en prullerij enzo. Ik doe er moeite voor, ik voelde me echt marginaal vandaag. Ik had mijn beugelriemen vastgezet met van die ronde klittebandhoesjes omdat ik nog niet van die lange hoesjes had voor onderaan, er was een beugelriem eruit geschoten. Daar was ik het mee eens, want ik zag dat dus net voor ik de proef in moest en dacht poedersuiker zeg. Maar ja, ik moest binnen dus niet meer de tijd genomen om die vast te zetten en dat is slordig. Helemaal eens. Blijkbaar ook een stukje uiteinde van mijn kinriempje van de cap, nooit opgevallen en door niemand benoemd, maar oke, ernaar gekeken achteraf en die laatste 2 cm zijn los, maar daar zit geen passantje op ofzo, dat kun je niet vastzetten
Dan iets over dat hij haar had onder zijn buik, joh, hij is van de winter niet geschoren dus hij zit nog deels in (dunnere ivm deken) wintervacht, is er over een maand weer af. Ik had geen plastron aan, moet ook reglementair niet meer als je een dressuurblouse met boord aandoet (en die had ik aan).