[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 06:52

Allemaal succes vandaag

Pepper2010

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:53

En morgen voor de genen die dan gaan

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:56

Ik moest eigenlijk jureren in IJzerlo maar ze kwamen deelname te kort, dus het is in 2 ringen en dan hebben ze 2 M/Z jury's. Jammer voor mij.

Op paardengebied heb ik Dylano vandaag te koop gezet aangezien mijn buitenlandplannen nu toch erg concreet worden. Meer info volgt. Allebei doen gaat helaas niet.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:38

Suus en spirit echt een super proef gereden. Heerlijk constant, fijn te sturen. Echt genoten.
Wat een verschil met vorige week.
Tweede proef wat minder mooi maar ook nog gewoon goed.
Weer een winstpunt rijker.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:16

Suus gefeliciteerd, lekker dat het zoveel fijner ging.

Annash, jammer dat het niet te combineren is, dus tja, dan blijft er weinig keus over..
Denk dat je Dylano wel redelijk snel kwijt bent is leuke pony.

Toobs vanochtend net voor vertrek naar wedstrijd.
Afbeelding

En hier kwam ik uiteindelijk mee thuis :D . (oke geef toe dat shabrak heeft hij slechts indirect gewonnen, heb de cadeaubonnen die hij had even verzilverd :Y) :Y) )
Afbeelding
Een 9 voor zijn uitgestrekte stap in de 1e proef :D Knapperd!
En het stierf nog van de slordigheids fouten, dus kan best wel beter.
Hij is nu M2 startgerechtigd.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:20

Gefeliciteerd solvir!En een 9 is wel iets om trots op te zijn!

Wat heb je voor plannen dan annash?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:28

Oh lekker Sjol gefeliciteerd :D Mooi cijfer zeg!

@Ambre: ik wil naar het buitenland.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:38

Tijdelijk?Of een tijdje?
Ben verder niet nieuwsgierig hoor!
Wel jammer van je knappe poown.
Maar daar staan ze voor in de rij.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:40

Haha nou in principe gewoon met een baan en al... of dat een aantal jaar / langer wordt kan ik nu natuurlijk nog niet zeggen. Als het echt 'tijdelijk' was geweest (ook met die instelling) dan had ik een andere oplossing gezocht voor Dylano. Het idee is wel om er te blijven, mits alles bevalt. :-) Nieuwsgierig zijn mag hoor! Zodra ik iets definitief heb horen jullie het.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:51

Sol, gefeliciteerd.
Annash, wat een avontuur.

Weten jullie of je met een pony mee mag doen bij de paardenselectie mcridercup?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:21

Spannend zeg shanna! Wel heel jammer dat dylano weg moet, zag t al voorbijkomen op fb :(:)
Kan je al iets vertellen over waarheen?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:25

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:55

Proficiat Sjolvir! Goed gedaan!

Shanna denk ook wel dat hij snel verkocht zal zijn, het is een mooi dier. De belangstelling zal wel groot zijn.

De clinic was wel een succes vond ik, toch wel weer een fijn gevoel aan overgehouden van waar het naartoe moet, om weer terug na te streven.
Concours was een drama, ik ga echt nooit meer naar daar.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:57

/Shanna, jammer dat het niet te combineren is met Dylano! Maar die ben je inderdaad zo kwijt waarschijnlijk! Wel jammer van je plannen met hem.
Zou je alleen vandaag jureren in IJzerlo?

Sjol, supercijfer zeg, gefeliciteerd! Nu nog de puntjes op de i en dan vliegen de punten je om de oren!

Jury, top dat spirit zo goed zijn best deed!

Urielle, fijn van de clinic! Wat ging er mis op concours? Of was de accommodatie niks?

Dag 1 van ijzerlo zit erop. Over het algemeen wel tevreden. Fred vond het erg spannend in de ring en de eerste proef was het een beetje uitzitten en de proef doorkomen. 200 punten. Tweede proef al beter, kon er meer aan rijden en hij bleef stukken beter wachten in de oefeningen. Hij liep wel een paar keer door mijn hulpen heen dus dat moet ik ondanks spanning echt beter zien te krijgen. Maar ons eerste winstpunt is een feit met 206 punten! :D

Paardlief was eerste proef flink afgeleid door de rennende paarden in de wei en kreeg daardoor spanning 179. Tweede proef stukken beter, kon er nog niet lekker aan rijden maar jury was erg enthousiast: 198 punten (15 punten verschil met nummer 2!).

Resultaat: 4 keer 1ste prijs! :)

Morgen weer een poging doen. En misschien kan ik ons laatste verliespunt ook wel wegrijden zodat we met een schone lei beginnen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:01

He was goed Lisanne! Wel schijt van die rennende paarden, maar weinig paarden die daar helemaal niet op reageren.

Accommodatie was prima, mederuiters waren ok, organisatie was ok hoewel de resultaten wel wat eerder hadden gemogen want dat duurde vrij lang maar a la. Maar die jury... ben echt totaal afgebroken voor mijn gevoel en dan nog niet eens heel erg over het rijden maar vooral de presentatie.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:20

jury schreef:
Sol, gefeliciteerd.
Annash, wat een avontuur.

Weten jullie of je met een pony mee mag doen bij de paardenselectie mcridercup?

Dat was het eerste jaar nog een hele discussie :D .
Nee, dus.... toen kwam er nog hele discussie met mac rider en aantal ruiters die wel toestemming hadden, want...
Die reden een paardenras (wel pony maat) :D Een fjord is nou eenmaal een fjorden PAARD, dus die mocht.
Echter de 1.52 van stalgenootje die in paspoort gewoon sportpony had staan, mocht niet :')
(die heeft dus mijn fjord geleend)
En voor de gelegenheid was Toobs gewoon net paard, met mij erop is toch met goed fatsoen niet te schatten hoe groot of klein hij is }> :P

Denk dat ze dat gat nu wel dichtgetimmerd hebben.
Hadden ze toen niet zo goed over nagedacht dat er wel eens volwassen pony ruiters konden zijn 8-)

Lisanne, gefeliciteerd, balen van die renners.
Wij hadden vanochtend spannend inrijden met bij de buren (voetbalclub jeugd was aan het spelen) fluiten, juichen ratels en net voor ik kwam (mazzeltje) vuurwerk :')

Urielle, fijn dat de clinic goed beviel, zou anders wel heel zonde zijn van je geld.
Balen van je wedstrijd.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:20

Winnaars en winstpuntenrijders: gefeliciteerd!!
Shanna: spánnend!!

Urielle: dat klinkt echt heel vervelend! En je zegt niet zozeer over het rijden, maar vooral de presentatie? Weet even niet wat ik me daar bij voor moet stellen??

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:31

Gemierenn**k over de presentatie van het geheel. Waarbij commentaar op dingen die volgens het reglement gewoon toegestaan zijn. En in het M, dus geen punten voor verzorging maar dan wel stellen 'het oog wil ook wat, dit ging me flink punten kosten.' (en heeft het ook gedaan)

En even voor de duidelijkheid, ik heb mijn paard gewassen, gevlochten met naald en draad, lijf in de olie, wit voetje in de talkpoeder, zelf in de make up en witterijbroekzwartjasjewittehandschoenengeneuzel. Ik heb het nu over dingen als een paard wat afgelopen winter niet geschoren is ed.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:33

Had je 1 of 2 jury's Urielle?
Wat waren je punten dan?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:34

Nou dan hadden ze mij helemaal afgemaakt, die van mij is deels geschoren en daar waar nu weer haar groeit, ziet hij eruit alsof hij mislukt is ingekleurd met viltstift, streperig zeg maar.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:54

Uriel: balen hoor :(:)
Shanna: tof! Londen?
Lisanne: zonde van de rennende paarden, maar worden ze wel braaf van zou jury zeggen ;)

Geen Mac rider cup voor ons dus.. Jammer

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:01

leuke fotos en prestaties komen er voorbij!
Ik heb morgen mijn 1e outdoor (2e wedstrijd) :)
Ben benieuwd en heb er zin in.
Helaas loopt ze alleen niet zo fijn sinds afgelopen week..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:02

Twee jury's maar de tweede proef heb ik zelf vergald omdat ik echt van slag was, heb die letterlijk jankend doorgereden en zomaar wat doorgesukkeld dus die vond ik zelf ook gewoon echt butt :( Dus was het ook helemaal eens met die lagere score (die dan nog hoger was als in de eerste proef maar proef twee was echt megaslordig, hij kroop ook nog achter mijn been en was te daas om hem nog vooruit te zetten etc etc). En weet je, met het rijtechnische zit ik niet in, daar kwam ook mondeling commentaar op en daar kan ik dan wat mee of ik weet ervan dat het een werkpunt is, hoewel ik het dan wel weer jammer vind dat juist dat rijtechnische stuk niet op het protocol staat. Ik weet dat hij soms vastzet in de kaak of rug bijv. of dat hij niet altijd in verbinding blijft lopen, dat zou ik dan graag ook terug zien op het protocol, ipv weet ik het, een volte die te groot of te klein is of een overgang te laat. Maar bij beide jury's stonden dan alleen dingen op het protocol over de afwerking. Bij de tweede jury snap ik dat ook nog want die afwerking sloeg ook helemaal nergens meer op, heb geen hoek gezien. Heb nav het commentaar ook mijn beugels weer langer gedaan, die moesten van de jury van een paar weken geleden korter, oke doen we dat, nu weer naar oude lengte die ik daarvoor had. En dan zien we wel weer. Maar dingen over de verzorging vind ik gewoon echt kmp. Heb vanmorgen takkevroeg die bok staan wassen, vlechten, poetsen, bonthandschoen met olie, talkpoeder aan zijn witte voet, zelf in de make up, haarspeldjes en prullerij enzo. Ik doe er moeite voor, ik voelde me echt marginaal vandaag. Ik had mijn beugelriemen vastgezet met van die ronde klittebandhoesjes omdat ik nog niet van die lange hoesjes had voor onderaan, er was een beugelriem eruit geschoten. Daar was ik het mee eens, want ik zag dat dus net voor ik de proef in moest en dacht poedersuiker zeg. Maar ja, ik moest binnen dus niet meer de tijd genomen om die vast te zetten en dat is slordig. Helemaal eens. Blijkbaar ook een stukje uiteinde van mijn kinriempje van de cap, nooit opgevallen en door niemand benoemd, maar oke, ernaar gekeken achteraf en die laatste 2 cm zijn los, maar daar zit geen passantje op ofzo, dat kun je niet vastzetten :? Dan iets over dat hij haar had onder zijn buik, joh, hij is van de winter niet geschoren dus hij zit nog deels in (dunnere ivm deken) wintervacht, is er over een maand weer af. Ik had geen plastron aan, moet ook reglementair niet meer als je een dressuurblouse met boord aandoet (en die had ik aan).
En weet je, ik heb zoiets van: al kom ik desnoods nog aan met een paard onder het zand, ongevlochten en met een roetzwarte rijbroek ofzo, weet ik het, dan nog gaat het om het rijden. Ik hou ervan om met hem te fruttelen en wil er ook mooi uitzien (daarom raakte het me ook zo natuurlijk, anders zou ik er mijn kont mee afvegen als het me echt niet kon schelen) maar uiteindelijk is het altijd nog het rijden waar het om gaat. En kan best zijn dat dat niet goed gevonden wordt, maar dan wil ik weten wat. Want nu was er helemaal niks goed op mijn protocol en met dergelijk commentaar denk ik: is ons uiterlijk zo slordig geweest dat wij echt niks meer goed konden doen? Ook de sterke punten uit eerdere proeven hebben nu gewoon nul komma nul niks opgeleverd. Dat protocol is echt een bittere ellende.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:08

Heb je het gefilmd? Soms is t gevoel niet gelijk met t beeld, heb ik ook meer dan een gehad namelijk ;)
Geloof niet dat de jury uiterlijk mee laat wegen in de punten, dat hoort niet vanaf t m..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:10

Urielle, je hebt pb want ik ben die jury van vanochtend