Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PSvanLot schreef:Maik79 schreef:Flubberboot schreef:Mij is altijd verteld dat je net iets voor de K moet mikken zodat je je paard beter de hoek in kan rijden. Halverwege de E is natuurlijk niet goed, maar een halve meter ervoor is mij dus altijd aangeraden!
Een halve meter is natuurlijk geen probleem. En als jij op een halve meter kunt mikken, dan ben je sowieso al goed bezigEn dan behoor je ook zeker niet tot de groep mensen die paardlengtes voor de hoekletter uitkomen.
Dat zie ik als jury echt maar heel weinig, dat ruiters er ruim voor komen.
ynskek schreef:PSvanLot schreef:
Dat zie ik als jury echt maar heel weinig, dat ruiters er ruim voor komen.
Ik heb eenzelfde ervaringZie juist veel meer ruiters die (veel) te laat weer op de hoefslag komen.
Je paard moet met 4 benen weer op de hoefslag zijn als jij met je knie bij de letter bent.
ynskek schreef:Ik heb eenzelfde ervaringZie juist veel meer ruiters die (veel) te laat weer op de hoefslag komen.
Je paard moet met 4 benen weer op de hoefslag zijn als jij met je knie bij de letter bent.
Getup schreef:Wij hebben proefjes, waar je echt die hoek in moet rijden, omdat je oefeningen anders echt niet lukken.
Rechtsom vanuit galop: tussen A - K draf, K wijken vanaf de hoefslag naar kwartlijn hoogte van X, vervolgens wijken richting hoefslag
Als je dan de hoek niet meeneemt, kun je het vergeten. En zo zijn er nog wat dingetjes
Enzo_Ollie schreef:Zo'n korte wending zoals B-K vind ik idd ook lastig. Ik richt daar idd ook bij iets voor de K (in dit voorbeeld)
Nu we het toch hebben over "hoe moet iets", hoe doen jullie halthouden en dan in middenstap wegstappen? Middenstap doe ik m'n teugels ietsjes langer zodat ie zich lang kan maken en passen groter worden, maar als ik dat doe tijdens het wegstappen van halthouden dan valt ie uit elkaar voor m'n gevoel (heb zo even geen filmpje om te kijken of dat er vanaf de grond ook zo uitziet) maar als je een pas wacht stap je niet in middenstap weg
Flubberboot schreef:Enzo_Ollie schreef:Zo'n korte wending zoals B-K vind ik idd ook lastig. Ik richt daar idd ook bij iets voor de K (in dit voorbeeld)
Nu we het toch hebben over "hoe moet iets", hoe doen jullie halthouden en dan in middenstap wegstappen? Middenstap doe ik m'n teugels ietsjes langer zodat ie zich lang kan maken en passen groter worden, maar als ik dat doe tijdens het wegstappen van halthouden dan valt ie uit elkaar voor m'n gevoel (heb zo even geen filmpje om te kijken of dat er vanaf de grond ook zo uitziet) maar als je een pas wacht stap je niet in middenstap weg
Ik zou dan de eerste pas nog wat bij houden en na die ene pas naar middenstap toe. Peet valt ook uit elkaar als ik hem te lang laat met wegstappen, als ik hem net iets bij houd, blijft hij mooi een geheel.
Enzo_Ollie schreef:Zo'n korte wending zoals B-K vind ik idd ook lastig. Ik richt daar idd ook bij iets voor de K (in dit voorbeeld)