Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:11

SweetVanille schreef:
PSvanLot schreef:
Ik verbaas me toch echt over wat er soms ingeleverd wordt.

Heb net een filmpje gekeken, koptelefoon op het hoogste volume maar de amazone is niet te verstaan. Er is zo gigantisch veel herrie op de achtergrond. De voorpagina van het paspoort wordt 1 seconde gefilmd, amazone trekt het paard een keer om en start de proef. Nergens op ingezoomd...
Dat instructiefilmpje is toch meer dan duidelijk?

Ik merk dat begrijpend lezen voor de meeste mensen steeds moeilijker wordt. Gewoon terugsturen, zoek het uit dan...(zij dus)

We hebben als instructie gekregen dat als het het beoordelen van de proef zelf niet in de weg staat we coulant moeten zijn en het mee moeten geven als opmerking op de coupon. Het combinatienummer staat inmiddels op de coupon, dus ik ga er vanuit dat de KNHS dan al een check heeft gedaan.

FriesWytske

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:12

En mijn vader kwam met een goede tip voor de hoeken. Wij gaan paaltjes wit maken en die in de hoeken zetten. Zo zullen de hoeken goed zichtbaar zijn.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:14

Anoeska27 schreef:
We hebben als instructie gekregen dat als het het beoordelen van de proef zelf niet in de weg staat we coulant moeten zijn en het mee moeten geven als opmerking op de coupon. Het combinatienummer staat inmiddels op de coupon, dus ik ga er vanuit dat de KNHS dan al een check heeft gedaan.

Snap ik, maar ook niet ingezoomd op hoofd, bit, sporen, geen rondje om het paard, paspoort niet gefilmd (ja 1 sec) Alles bij elkaar is dat dan ook niet eerlijk tegenover anderen die er WEL hun best voor doen, om dit te gaan beoordelen.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:16

Kan je de baan al bijna uitzetten @frieswytske ?

Nou vind ik ook stappenplan en rondje om het paard is er ook niet voor niks.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:22

Ik heb op mijn mobiel dit lijstje gemaakt met wat er moet gebeuren tijdens het filmen:
1. Paspoort filmen/aftekeningen
2. Ruitervoorstellen + paard. Combinatie nummer + datum en de proef die gereden word
3. Lopend om het paard heen, bit + sporen filmen
4. Proef filmen
5. Na de proef gezicht ruiter filmen

En ik heb op papier dan alles staan voor het voorstellen. Stel dat er net iets meer wind staat dan staat alles wel op beeld. Wil niks vergeten en zo is het voor de jury ook toch veel fijner nakijken als alles gewoon goed en duidelijk is gedaan

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:22

M_arjolein schreef:
Kan je de baan al bijna uitzetten @frieswytske ?

Nou vind ik ook stappenplan en rondje om het paard is er ook niet voor niks.

Ja, die staat al op een stuk wei. Waar het gras nu nog niet zo lang is, dat je er niet meer doorheen kunt lopen. Dit in tegenstelling tot de wei, waar ik normaal een baan uitzet. Die moet eerst echt gemaaid worden, voordat daar een baan kan komen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:23

Anoeska27 schreef:
SweetVanille schreef:

Ik merk dat begrijpend lezen voor de meeste mensen steeds moeilijker wordt. Gewoon terugsturen, zoek het uit dan...(zij dus)

Klopt, maar als dan en het paspoort een seconde gefilmd is waardoor ik geen naam kan lezen en niets kan verstaan, dan weet ik niet of het filmpje bij de betreffende coupon met combinatienummer hoort.

Ik heb namelijk al een keer een verkeerde coupon bij een verkeerd filmpje gekregen.

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:23

Hier ook protocol met alleen combinatienummer en jurynummer.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:24

veertje99 schreef:
Ik heb op mijn mobiel dit lijstje gemaakt met wat er moet gebeuren tijdens het filmen:
1. Paspoort filmen/aftekeningen
2. Ruitervoorstellen + paard. Combinatie nummer + datum en de proef die gereden word
3. Lopend om het paard heen, bit + sporen filmen
4. Proef filmen
5. Na de proef gezicht ruiter filmen

En ik heb op papier dan alles staan voor het voorstellen. Stel dat er net iets meer wind staat dan staat alles wel op beeld. Wil niks vergeten en zo is het voor de jury ook toch veel fijner nakijken als alles gewoon goed en duidelijk is gedaan

En dat ga ik dus allemaal even op papier zetten. Makkelijker voor mijn filmer.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:26

Ik snap niet dat mensen niet gewoon de regels toepassen. De jury's willen dit voor ons doen, maak het ze dan ook gewoon zo makkelijk mogelijk! Een kennis van mij is ook jury en die geeft aan dat ze het wel zat wordt om aan het begin van de proef veel tijd kwijt te zijn aan het constant terugspoelen en luisteren wat er nou precies gezegd wordt. Ze wil echt haar best doen om de juiste naam op te schrijven, maar het kost haar heel veel tijd. Zo'n briefje met de gegevens is dan echt een uitkomst!

Ik heb net zelfs al mijn punten voor het event van de 14e teruggekregen! :j Had niet verwacht dat dat kon, nog voor de sluitingsdatum van het event! Wel weer onwijs blij met mijn punten, ben nu binnen no time al M1+4!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:28

martinev schreef:
Ik snap niet dat mensen niet gewoon de regels toepassen. De jury's willen dit voor ons doen, maak het ze dan ook gewoon zo makkelijk mogelijk! Een kennis van mij is ook jury en die geeft aan dat ze het wel zat wordt om aan het begin van de proef veel tijd kwijt te zijn aan het constant terugspoelen en luisteren wat er nou precies gezegd wordt. Ze wil echt haar best doen om de juiste naam op te schrijven, maar het kost haar heel veel tijd. Zo'n briefje met de gegevens is dan echt een uitkomst!

Ik heb net zelfs al mijn punten voor het event van de 14e teruggekregen! :j Had niet verwacht dat dat kon, nog voor de sluitingsdatum van het event! Wel weer onwijs blij met mijn punten, ben nu binnen no time al M1+4!

Daarom zet ik dat dus even op het papier. En dan in een iets te groot lettertype, zodat het ook goed leesbaar is voor de jury.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:33

martinev schreef:

Zeg dat nou niet nu ga ik ook elke keer refreshen.
Wat waren je punten?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:35

Wat dingen vergeten is niet zo erg, dat vul je onderaan in en hoop je dat ze het de volgende keer beter doen.
Maar op een gewone wedstrijd controleer je ook of je de juiste papieren bij de juiste deelnemer hebt door naar de naam te vragen. Dat kan hier natuurlijk niet anders zijn.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:36

xmarritw schreef:
martinev schreef:

Zeg dat nou niet nu ga ik ook elke keer refreshen.
Wat waren je punten?

:') Ik moet mezelf ook inhouden. Kijk wel gewoon 1x per dag voor mijn gemoedsrust.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:36

Ik heb het gewoon op een A4 geschreven met een zwarte stift. Terwijl dat in beeld was las de voorlezer het gewoon op.

@Martinev, dat is snel! Wat waren je punten?

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:49

Ja had het ook totaal niet verwacht ze nu al te krijgen haha! Wilde nog even mijn protocol van gisteren bekijken en toen zag ik ineens dit! Ik had 190,5 punten, mijn jonkie gaat echt als de brandweer, superleuk! Had ook een heel fijn gevoel over deze proef dus dat is fijn, ik kon nu mooi de energie van de training vasthouden en dat was ook ons doel!

Sorry voor het veroorzaken van refreshstress O:)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:55

Hier ook binnen 5 minuten kunnen inschrijven voor het Z op 4 juni. Eerst via de app en de betaling vervolgens via de desktopversie. Goede oefening om thuis alle onderdelen achter elkaar te rijden.

De uitslag van 5 mei had ik op dezelfde dag in de ochtend ontvangen. Ook super snel.

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:55

Capriootje schreef:
Geen naam van mij of de jury en geen handtekening. Punten zijn wel verwerkt. Misschien gewoon vergeten dan

Edit: had ook een briefje gefilmd met m’n naam, combinatie nummer etc

Ik heb inderdaad ook al een protocol gehad zonder naam, handtekening of nummer van de jury.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:56

Als ik echt niet weet wie het is, ga ik dat niet gokken hoor. Maar dat is zeldzaam. Ik doe niet zo moeilijk als het paspoort niet heel goed te lezen is, in het echt bekijk ik dat ook amper namelijk.

Maar als ik ergens iets van bevestiging heb wie het is en het combinatienr klopt, dan beoordeel ik gewoon!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:01

daffodil schreef:
Als ik echt niet weet wie het is, ga ik dat niet gokken hoor. Maar dat is zeldzaam. Ik doe niet zo moeilijk als het paspoort niet heel goed te lezen is, in het echt bekijk ik dat ook amper namelijk.

Maar als ik ergens iets van bevestiging heb wie het is en het combinatienr klopt, dan beoordeel ik gewoon!

Zo doe ik het ook. Maar gokken doe ik doet.

Als jury zie ik het paspoort eigenlijk nooit op wedstrijd.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:05

Ik heb nog een vraagje aan de jury’s hier. Ik schrijf alles van het voorstelrondje op een post-it en plak deze op het paspoort. Deze film ik dan ook (lang genoeg :+ ), maar wat is dan de toegevoegde waarde als mijn ‘filmer’ dat gaat oplezen? Ik vind dat zo gek staan.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:07

ik ook niet hoor, geen tijd voor en geen zin in. Maar dan heb je idd de check van bijvoorbeeld een ringmeester maar ook gegevens op een coupon. Nu heb je alleen een combinatienummer, dat is wel heel summier.

En ik durf ook niet met zekerheid te zeggen dat dat goed gecheckt wordt bij de KNHS, dan is het wel altijd mensenwerk om linkjes en protocollen te koppelen dus ik wil wel een bevestiging hebben.
Hulde aan de mensen met hun gegevens op een briefje, das echt top!

Ik heb nog niets gehoord over nieuwe proeven, alles wat ik ingepland stond is geweest. Ik wacht maar rustig af, er komen vast wel weer proeven aan!

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:13

Ik heb mij zo juist ingeschreven voor de L2. Mijn 'juf' vond het een goed idee om nu toch eens die startkaart aan te vragen en een proef te gaan oefenen. Heb vorig jaar een keer een clinic gereden en dat ging best oké, zou winst zijn geweest. Dus we proberen het maar nu in het echt :D .

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:24

dell_1 schreef:
Hebben jullie ook zoveel kwaliteitsverlies met uploaden? Als ik de preview bekijk schrik ik er van. Ik heb een i phone en hij gaat hem comprimeren.

Ja dat heb ik ook.. Heb nu ook al commetaar erop terug gekregen dat het beeld achterin te pixelig is. Maar op mijn telefoon is hij haar scherp. Ik film met een iphone 8

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:28

Ik film met een Iphone 11 en kreeg bij de eerste proef op het protocol de opmerking dat het beeld korrelig was op de computer. Alleen is dat een telefoon met één van de betere camera's geloof ik. Het was overdag dus met licht zat het ook wel goed en ook binnen dus geen tegenlicht.

Eigenlijk wil ik de proef niet in de hoogste resolutie filmen, dan duurt het uploaden onwijs lang en ik vraag me af of de servers het allemaal zo leuk vinden. Met ook het risico dat de film afgekapt gaat worden en je dit helaas nog niet kunt controleren.

Jammer trouwens dat je de inschrijving niet kunt wijzigen naar een klasse hoger, nu ze wel het maximum per klasses hebben open gezet bij inschrijven.