[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:49

Wat balen van het vertrouwen door dat glijden! Zag wel weer een paar mooie foto's voorbij komen bij de huisfotograaf Gomir.

Ik keek vandaag bij mijn standen bij de KNHS en sta weer op L+2 (en B+0) ben benieuwd of ik nog een brief ga krijgen en mijn punten weer kwijt raak :') anders toch maar vaker L gaan starten. Daar tilt hij wel zijn benen op :D

Vosje heb ik op een dubbelgebroken onderlegtrens waar hij heel fijn op loopt! Maar die is ook wel heel gevoelig in de mond. Pino op een enkel gebroken bit. Die is de ene dat heel fijn en de andere dag een blok beton. Maar die wordt ook niet sterk naar voren oid.

Hebben jullie wel eens gehoord dat je bitten ineens niet meer passen? Ik dacht laatst weer eens met stang en trens te rijden maar de stang past niet meer.
Laatst bijgewerkt door vibabu op 01-08-17 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:52

Gup had er gelukkig ook niet zo'n last van.

En mooi als de punten gewoon meetellen vibabu :j Kun je mooi weer L starten! :D

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:19

Bitten tja heb er genoeg maar de meesten zijn het fijnst op een gewoon enkel of dubbel gebroken. Jonge paarden eerst een knevelbitje.

Gomir morgen word wel echt een dagje hup van de een op de andere.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:22

Lithya dressuur of spring zadel?cwd heeft ook wel wat bredere boom en stubben heeft geen bredere? Stiekem toegeven dat de kwaliteit leer van cwd wel sneller slijten maar dat komt door het zachtere leer.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:43

Tja, ze groeien door tot een jaar of 8. Kan mij voorstellen dat het hoofd ook wat blijft groeien.

Springzadel. Bij veel zadels is de kamer smal, zeg maar wat puntig. Ik moet er een hebben die wat ronder loopt.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:37

Duimen jullie hard mee dat de wind gaat liggen :n

Morgen ochtend wil ik graag de regio springen maar zoals het er nu uit ziet ga ik niet vanaf den helder naar Hoofddorp met de trailer ;(

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:29

Ik begin alvast ;) Met vrachtwagen rijdt het gelukkig iets stabieler, maar met harde wind blijf ik toch ook liever thuis :=

Ik was gister met de paarden naar Vrouwenparochie. Lekkere dag gehad. Uno liep voor het eerst B en liep simpel foutloos rond. Hurricane was twee keer foutloos in het M en won nog een parcours, de andere prijs was voor Marijke! En om de dag helemaal goed af te sluiten was gupje foutloos in zijn Z-debuut. Dat is natuurlijk al gaaf, maar dat zijn moeder daarmee het prestatie predikaat toegekend krijgt maakt het helemaal af :))

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:53

Laatst bijgewerkt door Goldie op 03-08-17 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:54

Ja niet normaal die wind..
Geslaagde dag dus!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:59

Gefeliciteerd Gomir en Marijke!!

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:23

Gefeliciteerd met de mooie resultaten!

Ik ben morgen toeschouwer bij regiokampioenschappen NH. M'n Pup zijn eerste springles staat pas over 2 weken gepland hihi, veel zin in :D !

Succes voor de mensen die mee doen!

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:59

Het gaat alleen maar harder waaien _-:(

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:01

Top resultaten zeg! Foutloos z debuut is sowieso al tof :j maar nu extra leuk.

Balen zeg van die wind, ik heb vanavond m'n cross les maar afgezegd. Paard was al niet helemaal fit en plus die wind dacht ik nou we blijven wel thuis. Zou balen zijn als er regio kampioenschappen op afgemeld moeten worden ;(

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:31

Is standaard hier :+... De afgelopen jaren heb ik al een aantal keer af moeten melden vanwege de wind :+ Maar dat was dan de indoorregio :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:52

Dat weet ik nog wel goldie :+

Ze voorspellen voor morgen windkracht 4-5, aan zee wel iets krachtiger dus kan op de N9 wel tegenvallen als de wind van zee komt :=

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 06:09

Gaat hier nog behoorlijk tekeer iig :j Maar ik ga maar gewoon braaf naar m'n werk _O- Afmelden mag vast niet :+

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 06:53

Ik ga nu naar stal en het echt last minute beslissen. Maar ik sta eerder bij afmelden dan gaan

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 07:19

Ik heb ook wel eens behoorlijk staan twijfelen, maar het was mij toen het risico niet waard. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er wat zou gebeuren. Het is 'maar' een wedstrijd...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 07:19

Volgens de weersvoorspelling zal de wind afnemen, hoop ik echt voor jullie!

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 07:46

Klopt goldie! Daarom twijfels twijfels twijfels!!
Zoals het er nu uit ziet ga ik niet.
Maar volgens de knmi gaat het zo afnemen en dan durf ik het binnendoor wel aan. Maar absoluut niet over de n9!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:09

Ik lees inderdaad ook dat de wind gaat afnemen maar ik begrijp ook heel goed dat je twijfelt, en als je het niet vertrouwd kan je het beter niet doen. Als er iets gebeurd vergeef je het jezelf nooit meer..
Ik reed gisteravond van IJmuiden naar Ede maar toen stond er echt serieus veel wind. Moest echt mijn stuur goed vasthouden. En dat was alleen met de auto..

Ik las trouwens iets over een dressuur zadel, Custom is toch op maat gemaakt dus als jij een breed paard hebt, vielen er al wat zadels af. Dat was toentertijd bij mij in ieder geval. Ik heb ook een Custom en kon niet uit elk zadel kiezen.
Ik heb als in rij zadel een Eric Thomas gehad, heb ik nog best lang mee gereden en lag perfect op mijn brede paard. :j

Ik heb afgelopen zondag zo slecht gereden dat ik even helemaal geen vertrouwen meer had in de Gelderse kampioenschappen.. Ik hoopte dat het kwam doordat ik net terug was van vakantie dus hij ongeveer 2 weken niet echt heeft gesprongen (wel gewoon getraind uiteraard). Dus even gekeken of er in de buurt nog een oefen parcours was en gelukkig was dat woensdag in Aerdenhout dus daar even een rondje 80 en 100 opgegeven en dat ging weer fijn. Hij was wel sterk maar geen weigeringen en bij de 100 sprong hij ook weer als vanouds. Dat geeft weer een beetje vertrouwen en dat had ik ook echt nodig!
Maandag wel weer les dus komt vast goed. Volgende week is de Gelderse pas dus we kunnen nog even trainen :D

Hoe vaak springen jullie met je paard? Het liefst heb ik maandag les en bijvoorbeeld woensdag een rondje springen in Bunschoten maar zaterdag moet hij dan weer en dat is misschien een beetje teveel van het goede..

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:26

Ik denk datje mijn opmerking over een zadel bedoelde Nann??
Het gaat juist niet om een dressuurzadel, maar springzadel. Mijn springzadel, Prestige Roma Jump, is te smal in de kamer door de vorm. Deze is wat puntiger. Nou ben ik op zoek naar een zadel waar de boom in de kamer ronder loopt. Het paard is namelijk niet breed, maar heeft een smalle, hoge schoft en looot daarna breder uit.

Mooi dat je oefenrondjes goed gingen!!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:55

Woensdag heerlijk gesprongen en heel leuk om Gomir ook weer te zien :D
De vierjarige vond het eerste parcours wat spannend en dat ging niet helemaal zoals het hoorde, maar alle tijd genomen en tweede parcours sprong ze mooi nul in het L. Daarna de grote in het M de gok eigenlijk om haar gewoon meteen M te starten en dat ging goed :D foutloos en eerste. Tweede parcours twee balkjes werd ze iets moe en lang. Daarna happy Gucci en echt fijn gereden mooi rondje in het Z met 1 balkje, tweede parcours was de accu leeg na hindernis 6 :+ Op naar volgende week de regio kampioenschap.

Ik spring niet heel veel met de paarden door de weeks. Met het jongste paard doe ik wel af en toe een laag sprongetje maar dat is meer omdat zij nog moet leren rust en vertrouwen op de sprong, daarom pak ik af en toe in de training een sprongetje mee. De 6 jarigen spring ik misschien 1x mee ter voorbereiding van een wedstrijd. Als ik bijv zaterdag wedstrijd heb, dan spring ik na woensdag niet meer.

Gisteravond waaide het best!! maar vond het nog niet te hard om niet met trailer op pad te gaan. Maar oké moet wel toegeven ik zou niet met een 1 paardstrailer op pad gaan. met twee paards voel ik mij dan wel steviger.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:58

Ik ben toch vertrokken!! Ik ga binnendoor en hoop zo het engste stuk ( N9) over te kunnen slaan.

Het is een uurtje rijden maar heb er 2 uur de tijd vooruit getrokken om rustig te kunnen rijden!

Ik spring mijn paard gemiddeld 1 keer in de week en dan hoop ik 2 keer in de maand te kunnen starten. Mijn bak is erg slecht dus ik spring zo min mogelijk en om nou iedere keer les te nemen a 40 euro vind k toch wel een beetje duur. Winters doe ik vaak 1x in de week vrijspringen en 1 keer zelf of les.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:02

Volgens mij is de wind nu al veel minder! :))
Wij gaan meestal wel op pad als we niet door de polder moeten of open vlakte zeg maar _O-

Hier wisselt het heeeel veel hoe vaak zr in de week springen