[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:43

Gave fotos Anne, zeker mooi drieluikje!
En ook mooie foto van Vossie!
Balen van de val Ilse, maar goed dat je zo positief blijft!!

Rondje springen gisteren. Best slordig maar ben allang blij dat ik rond kwam. Kunnen nu rustig verder werken aan meer ritme tussendoor.
Hoor net ook dat Ronald (diegene die je steeds hoort praten van zitten, been!!) toen ie stopte vroeg of ik nog zat hahaha :') Hij weet hoe goor die om kan draaien …

DewiFoto

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:44

Je kunt ook kijken naar trainingsparcour marienheem.
Dan heb je ook de kans om hindernissen vaker te springen en je eigen gang te gaan.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:18

Meende dat Brusse er mee was gestopt...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:25

Eve op de site kijken :Y) t is ook al n jaar geleden dat ik er voor t laatst was. Buiten de maanden om die op ee site stonden maar gwn gebeld en konden gewoon terecht.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:55

Jeumig, wat een lange lijnen in dat parcours. Mag je haast wel brood meenemen voor onderweg.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:39

Haha Anne, te grappig!

Ik vind hem nog een beetje hectisch en daardoor niet echt fijn ritme galopperen. Daar komen ook de krabbeltjes in de afzet vandaan. Ik heb dit vorig jaar ook heel erg gehad. Ik heb moeten leren om rustig rond te galopperen en te wachten op de hindernis.. dat is ook vooral km's maken! :-) Komt vast goed want je bent fanatiek zat!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:48

Nou die kilometers heb je daar wel gemaakt. Wat een prutsparcours. Niets aan zulke lange lijnen. Bedoel het parcours en niet jou rijden hoor, echt niet.

Valt mij wel op dat zodra er tegen je gezegd wordt zit en benen pony minder stuitert en iets attenter door gaat..?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:13

Ritme houden in de bocht en rustig wachten tot de hindernis bij je is. Klinkt zo makkelijk. ... hahaha maar in de praktijk wil iedereen gaan regelen en verprutst het dan. Ik pruts ook graag maar begin het af te leren. Heeft ook 25 jaar geduurd.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:40

Nostalgie Laura :D Ik hoor Ronald praten, herken de speakerstem en de parcoursen zijn ook niets veranderd :+ Reed vroeger vaak in Assendelft :j

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:05

Het voelt zo tegenstrijdig, rustig blijven en niet te veel prutsen... terwijl ik soms ook enorm aan het 'werk' ben wat dus niet moet. Voelt voor mij dan als de controle kwijt zijn ofzo. Nogal irri..

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:46

gebeld naar dat oefenparcours maar tot januari staat er geen oefenparcours meer..

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:06

Hoooooooooi! Sorry ik heb alweer een tijdje niet meer gereageerd. Zo slecht van mij, het was gewoon zo druk met alles. Jullie zijn lekker actief en wat gaan jullie lekker op concours allemaal! Super!

Ik heb mij ook opgegeven voor Indoor Groningen in het L dus misschien kom ik enkelen van jullie tegen. (als ik niet veel te laat met het opgeven was natuurlijk) Gaan er mensen aankomend weekend ook naar het concours in Sonnega?

Inderdaad aardige lange lijnen in het parcours paljaslaura. Lijkt mij ook niet fijn rijden.. Dan is ritme houden best lastig. Gefeliciteerd met je prijs!

Ik zal ook even een foto plaatsen want jullie komen ook met prachtige foto's aanzetten. :o
Afbeelding
Dit was in het L tijdens NIC Assen. We hadden heel veel fouten gereden maar de ervaring deed was voor ons alleen maar goed. Soms is het goed om overmoedig te doen en met honderd fouten het parcours rond te rijden want daarna ging het springen weer super. Dit paard heeft soms echt die uitdaging nodig al vind ik dat soms super eng. Heel apart eigenlijk. Hebben jullie dat ook wel eens?

Leuke combinatie zijn jij en je paard Anne_GTI. Lekker veelzijdig en dat laten de foto's goed zien!

Succes morgen in Winschoten NibbitLotus!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:28

Mijn paard gaat wel beter springen als het hoger wordt.. Ik alleen niet hahaha!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:50

Ik ga zaterdag starten in Sonnega. Is 10 minuten verderop.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:54

Haha ik ken het _Elke. Daar heb ik ook last van. Ik merk wel dat als het concours er voor hoger en lastiger was gebouwd dat het volgende parcours veel makkelijker gaat. Dat had ik na NIC Assen heel erg. Kan natuurlijk ook anders om gaan dat je vertrouwen verliest maar dat gebeurde dus niet gelukkig.

Leuk Lithya! Is er de hele dag L springen? Verdeeld in een ochtend en middag groep?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:12

Ik sla Sonnega helaas over. Vond het een erg mooi concours vorig jaar maar ik ga een weekendje weg :D

Lang niet gezien hier Ismy!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:21

Klinkt ook veel beter!!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:27

Gave foto Ismy!
Haha lachen gomir! Ja Ronald krijgt me overal wel overheen als het nodig is.
Klopt hoor, wil zelf veeeeels te veel gaan rijden omdat ik dan bang ben dat ie stopt. Terwijl ik gewoon mijn been rustig tegen m aan moet houden als een waakhond als het ware en als ie terugkomt alleen even corrigeren.
Die 'angst' (ben niet bang als ik rij maar is onbewust) komt omdat ie heel erg random soms ineens stopt. Er is echt geen pijl op te trekken haha.
En als iemand dan tegen me zegt been en zitten dan gaat het gewoon goed. Beest kan het makkelijk en ik dan ook :P

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:19

Inderdaad erg lange lijnen Laura, zou ik ook niet blij van worden. Ik zou je pony ook liever wat meer zien galoperen, hij krabbelt nu een beetje.

Gave foto Ismy!

Van Anne_GTI ook hele mooie foto's gezien. Jullie zijn een leuke, veelzijdige combinatie. :j

Haha Elke, dat probleem heb ik ook. Paard springt beter, maar ik nog niet echt. Gelukkig kunnen we gewoon lekker blijven door oefenen. :)

Gisteren naar oefenparcours Tolbert geweest. Na 6 week niet weg te zijn geweest, was het weer een mooie oefening, maar merkte wel echt dat we zo lang niet weg waren geweest. Rijden stond ook afgelopen weken op een laag pitje. Ik reed best slecht (slechte afstanden), maar Don sprong des te beter. Hij deed echt zijn best, wat ie soms nog wel eens wil laten. :')
Al met al geen super gereden rondje, maar ik was wel erg tevreden. Ik ben vooral al blij dat hij nu zo braaf is, je had ons paar maanden geleden op wedstrijd moeten zien rond stuiteren. :=
Had hem ook nog kunnen verkopen gisteravond. Kwam een man naar me toe of die te koop was, heb hem gezegd; Nee, zeker niet meneer. :D

https://www.facebook.com/video.php?v=75 ... =2&theater

En een foto van mien "woeste" peerd.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 379456fbcf

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 07:57

*Breekt even in*
Ik ben pas net aan het springen, net mijn eerste rondje 70 gehad en een paar keer 50 dus er moeten nog 30 cm bij voor ik mag posten hier :P maar ik wou vragen aan de ervaren springruiters: Hoe vaak ga je het best oefenparcoursen springen in de aanleerfase van paard en ruiter? Ik heb momenteel een wekelijkse springles (privé) en ik kan terecht op een oefenterrein waar ik zelf kan bouwen maar geen begeleiding heb. Daarnaast probeer ik nog te gaan oefenspringen maar de lagere parcoursen zijn niet dik gezaaid.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:17

Ik zou proberen toch begeleiding mee te nemen en regelmatig een oefenparcoursje neerzetten. Veiligheid voorop :)
Hoe vaak je een oefenparcours pakt is afhankelijk van hoe ervaren je paard is en hoeveel kilometers je denkt nodig te hebben.

Ik heb om de week springles en rij af en toe een BB parcourtje. Verder spring ik 'thuis' in ieder geval 1 x per week. Moet eerst mijn dressuurpunt nog halen, wil dan een oefenrondje in Tolbert gaan doen en hoop met Indoor Groningen te starten. Heb me al wel ingeschreven maar hangt dus af van mijn dressuurpunt volgend weekend. *duimen duimen*
Vorige keer met dressuur 174 omdat hij tegen de hand was. Heb er toen geen gevecht van gemaakt want wist dat hij toch niet meer laag kwam. Hoop dat hij volgende week beter te pruimen is. :=

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:38

Wat jammer dat je Sonnega overslaat Mirthe. Volgens mij zag ik je Nog bij NIC Assen? Ik was samen met Britt. Ga je morgen naar Tolbert?

Fijn dat je zo'n fijn rondje hebt gereden in Tolbert _welmoed. Ik vind het er altijd super fijn rijden.

Urielle, welkom! Volgens mij kun je hier gewoon posten hoor. Het is goed om lekker veel kilometers te maken. Zelf heb ik thuis ook heel veel hout staan maar vind het toch altijd fijn om begeleiding te hebben. Met een keer in de week prive springles is het allemaal wel fijn zeg!

Ik ga weinig op oefen parcours maar een keer in de twee weken in ieder geval een rondje springen is goed. Ik vind techniek eigenlijk belangrijker dan gewoon een rondje springen. (mijn mening hoor) Het is altijd goed hoor. Begeleiding vind ik altijd wel belangrijk. Het ligt echt helemaal aan jezelf en waar jij je goed bij voelt.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:44

Hoe vaak je op oefenparcours moet is echt geheel afhankelijk van je paard en jezelf. Heb zelf nauwelijks oefenparcoursen gereden. In de les werden we goed voorbereid. Ook hoe het groeten enzo moest. Daarnaast eerst een paar keer op onderlinge wedstrijden gestart en toen officieel. Geen van mijn paarden heeft een oefenparcours gelopen voor ik ze start. Een goede voorbereiding is het halve werk. Daarna is het vooral kilometers maken. De een moet meer kilometers maken dan de ander.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:47

Hoi Urielle, leuk om je hier te zien. Oefenparcours is in mijn ervaring vooral voor de ruiter en minder voor het paard. Ook onervaren dieren springen makkelijk een meter. :j

Ik zou iig zorgen dat je gewoon je wekelijkse springles blijft doen, dat is het belangrijkste voor je ontwikkeling.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:59

Ik spring 1x per twee weken wat hoger tijdens de springles en 1x per week wat balkjes/kruisjes. Dat laatste noem ik geen springen. Dat is gewoon creatief geknutsel waar het paard niets van te lijden heeft. Wordt hij mooi soepel van en ik kan mijn oog voor de sprong mooi trainen.