[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tymone

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:45

Vrijdag springles gehad van Hanneke Held en gisteren crostraining ook van Hanneke. Wat wordt hij gaaf en stoer #genieten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 22:07

Echt stoer zou ik niet durven mooie foto’s

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 22:09

Afbeelding
Foto van mijn wedstrijd vandaag

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 22:57

Gave foto's van het crossen hierboven! Hanneke geeft fijn les, heb van het voorjaar met mijn vorige paard bij haar gelest :-)

Net terug van concours. Ondanks veel spanning tijdens de proeven 2 kleine winstpuntjes gereden. Heel tevreden wel, locatie was nog wel heel spannend, maar meer aan kunnen rijden dit keer.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 22:57

yfkelover schreef:
[ [url=m/9nkGOd.png]Afbeelding[/url] ]
Foto van mijn wedstrijd vandaag

Mooi :j . Lekker kilometers maken *\o/*

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 22:58

Knap schimmeltje ook! En iedereen gefeliciteerd met de punten

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 22:59

Lena82 schreef:
Gave foto's van het crossen hierboven! Hanneke geeft fijn les, heb van het voorjaar met mijn vorige paard bij haar gelest :-)

Net terug van concours. Ondanks veel spanning tijdens de proeven 2 kleine winstpuntjes gereden. Heel tevreden wel, locatie was nog wel heel spannend, maar meer aan kunnen rijden dit keer.

Ja Hanneke geeft heel fijn les. Echt een fijne toevoeging voor ons. Ze is heel duidelijk en bouwt de lessen echt fijn op

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:04

Ik was zaterdag gestart, 1 puntje gereden. Jury was erg streng voor me! Maar ik was het zeker wel eens met het commentaar. En mijn kleine doel behaald. Vorige keer vonden ze het tempo wat te hoog, nu stond er her en der dat overgangen vlotter mochten. Andere uiterste, maar ik ben er eigenlijk wel blij mee.

De quick knots zijn overigens prima! Ze hadden de nacht niet overleefd (wat ik ook niet echt verwachtte), maar ze hebben zich overdag heel goed gehouden. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik vrees dat ze niet zo geschikt zijn voor dikke ponymanen. Mijn KPWN-merrie heeft redelijk dikke manen en bij haar had ik bij enkele knotjes maar een halve cm draad over om terug te buigen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:54

Lena82 schreef:
Gaan jullie met 10 wp direct over naar de L of liever nog even door rijden in de B?

ligt er aan of net voor de regio is en of ik regio mag rijden. Alles zit wel op alleen wil niet net voor de regio nieuw klasse starten. Maar anders michien wel als ik geen regio zou mogen of kunnen rijden maar moet er sowieso nog 8 winstpunten. Maar komt van zelf .

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:19

Mooie foto yfkelover! Lekker kilometers maken zodat je zelf ook wat minder zenuwachtig bent, je doet het omdat je het leuk vindt! :)

Gave crossfoto's! Ook super mooi met die herfst kleuren nu

Yellowgray, fijn dat je je doel hebt kunnen behalen. Nu een fijne middenweg proberen te vinden qua tempo. Al is de ene jury de andere niet natuurlijk..
Die quickknots, vraag me af of ik daar echt veel sneller mee ben als met naald en draad. Waarschijnlijk wel ietsje. Zijn ze makkelijk te hergebruiken?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:24

Tymone, ah gaaf crossles bij Hanneke! Ik moet het ook nog eens doen, maar het komt elke keer niet uit. Hopelijk kan ik volgend jaar wel een les volgen.

Hier gaat de draf verruimen ook steeds beter eigenlijk, voorheen klapte ze eruit met haar hoofd en kwam ze volledig tegen de hand. Nu gaat de aanleuning beter, maar moet ik nog leren normaal te zitten :')
Afbeelding

Ik ben wel heel benieuwd wat voor punten ik ga rijden de 12e! In mei was onze laatste wedstrijd en toen waren we er totaal niet klaar voor, aanleuning was echt compleet ruk en ze liep totaal niet over de rug of lekker voorwaarts. Galop was toen dramatisch te noemen. Toch reden we toen gemiddeld rond de 175 punten :+

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:26

_KellyAV schreef:
Die quickknots, vraag me af of ik daar echt veel sneller mee ben als met naald en draad. Waarschijnlijk wel ietsje. Zijn ze makkelijk te hergebruiken?

Ik was zelf nog niet zo handig met naald en draad, dus voor mij gaat het wel echt veel sneller. De quick knots erin doen was voor mij 1 a 2 minuten werk in totaal. Met naald en draad ben ik wel rustig 10 minuten bezig.
Hergebruiken kan ik die van mij helaas niet :( Paard heeft dikke manen en begon een beetje te schudden dus ze waren helemaal verbogen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:38

Ik dacht dat ik snel was met 15 minuten over alle vlechten/knotten met naald en draad :+ Maar 10 minuten is wel heel snel! Dan ben je er toch wel handig mee.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:41

Nessie schreef:
Ik dacht dat ik snel was met 15 minuten over alle vlechten/knotten met naald en draad :+ Maar 10 minuten is wel heel snel! Dan ben je er toch wel handig mee.

Ik bedoelde wel alleen het knotten, ik maak eerst alle vlechtjes en daar ben ik wel een stuk langer mee bezig haha

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 17:02

Ghostattack schreef:
Tymone, ah gaaf crossles bij Hanneke! Ik moet het ook nog eens doen, maar het komt elke keer niet uit. Hopelijk kan ik volgend jaar wel een les volgen.

Hier gaat de draf verruimen ook steeds beter eigenlijk, voorheen klapte ze eruit met haar hoofd en kwam ze volledig tegen de hand. Nu gaat de aanleuning beter, maar moet ik nog leren normaal te zitten :')
[ [url=m/pTlgJr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben wel heel benieuwd wat voor punten ik ga rijden de 12e! In mei was onze laatste wedstrijd en toen waren we er totaal niet klaar voor, aanleuning was echt compleet ruk en ze liep totaal niet over de rug of lekker voorwaarts. Galop was toen dramatisch te noemen. Toch reden we toen gemiddeld rond de 175 punten :+

Wat fijn dat het zo goed gaat. Kom je misschien volgend jaar wel tegen bij Hanneke dan.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 17:03

Nessie schreef:

15 min, oepsie dan heb ik nog een lange weg te gaan _O-

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 17:33

Tymone schreef:
Nessie schreef:

15 min, oepsie dan heb ik nog een lange weg te gaan _O-

Misschien maakt ze er maar 4, lekkere grote opschieters :') <<)

Jammer dat hergebruiken niet lukt.. Vind het dan ook toch vrij prijzig. Ik maak eerst m'n draad wel op haha

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:09

Dank jullie wel allemaal aanstaande zondag onderlinge wedstrijd dus met die kilometers komt het goed. Ik heb een prive knotterhaha mijn dochter werkt bij de paarden en kan zeer mooi en snel vlechten ik doe andere dingen voor haar en zij vlecht voor mij

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 08:14

_KellyAV schreef:
Jammer dat hergebruiken niet lukt.. Vind het dan ook toch vrij prijzig. Ik maak eerst m'n draad wel op haha

Ik had ze er wel een hele nacht en ochtend in zitten, dat maakt misschien ook nog wel verschil. Volgende keer ga ik kijken of ik ze er wel netjes heel uit krijg. 20 cent per dingetje is inderdaad best prijzig anders.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:04

Heb zaterdag weer wedstrijd in Garderen. Ben benieuwd, na vorige keer kon het eigenlijk niet beter!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:34

Morgen onderlinge ben niet zo zenuwachtig als vorige week schimmel al gewassen morgen vlechtjes erin en vooruit met de geit hopen dat het weer een beetje meewerkt is laatste buiten wedstrijd

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:04

Ging redelijk goed vandaag weer paar puntjes meer 184,5 was zelf tevreden met rijden maar niet met commentaar van de jury gelukkig was ik niet de enige die dar had is een beetje een jury due vind als je B rijd al haast M klaar moet zijn en aangezien ik blij ben als ik fatsoenlijk door de een B proef kom was iik blij met deze punten

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 07:54

Gefeliciteerd met je puntjes..

Het is maar net wat de jury wil zien, viel mij afgelopen zaterdag ook wat tegen. Eerste was ik het wel mee eens, paard had de bokkepruik en ik heb er niet goed op gereageerd.. 168. Tweede proef was veel beter en had ook best een wp mogen zijn, maar 172,5...

Ach, hoef er niet van te leven en paard heeft een hoop geleerd weer, dus dat nemen we dan maar mee. Volgende keer beter!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:26

Vind ik ook rij voor de lolmaar jury was jong meisje die me net is te negatief was ik rij nog geen Z maar B dus vond haar commentaar niet fijn ach ja volgende keer beter was ook zelf wel tevreden dus daar gaat het om

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:43

Hier van het weekend voor het eerst binnen gestart.

Man wat vond hij het spannend. Vol spanning gingen wij in onze proeven, hij was totaal niet scherp aan het been, onrustig in de aanleuning, 1 hoek wou hij überhaupt niet in. Rechtstellen was een issue. Waren echt slechte proeven. Blijkbaar vond de jury het wel meevallen 182 en 183, maar vind het zelf wat met een vork geschreven.

Komende tijd lekker wat extra starten en een oefendressuur rijden, kijken of hij binnen van de spanning af kan komen.