[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 15:21

Goldie schreef:
Help nog fanatieker _O-
Ja lekker springen vanavond bij de buurman :') :D

:D ze doet het nu wel op de "goede" manier :') fanatiek in oefeningen en niet fanatiek in als een hertje in de rondte springen. Hoop over een paar weken weer wat springen mee te kunnen pakken. Al ben ik nu zo bang dat het ineens weer niet goed is aangezien we niet weten wat het was. Al lijkt het echt door haar ijzers te komen aangezien ze nieuwe ijzers heeft gekregen en meteen goed liep. Het rare is dan wel dat er 2 verschillende hoefsmeden het ijzer er niet goed onder hebben gedaan wat me dan ook wel weer sterk lijkt. We denken er maar niet te lang meer over na. Ze loopt goed *\o/* en is weer het superblije paard.

gomir

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 16:11

Succes capriootje :D

Klinkt als een goede metamorfose Vibabu.
Veel plezier vanavond op springles!

Ik ga morgen weer met Uno op pad voor een rondje BB, benieuwd hoe ze het doet!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 16:13

Precies niet te lang overnadenken, ze is weer goed en daar gaat het om! :D

Succes gomir!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:29

Cas ging zoooooo goed <3
Ze was echt super fijn! Lekker voorwaarts en meedenkend. Super los en fijn door der lijf weer en heel vlot in de reflexen.
Bijna niet uit te zitten :')
Ook weer wat hoger gesprongen nu :)

Roze wolk <3

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:38

*\o/* jullie gingen echt lekker!

Ik ben weer blijven zitten 8-) dat was ook de meest herhaalde opmerking geloof ik :')

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 04:27

Goldie schreef:
Cas ging zoooooo goed <3
Ze was echt super fijn! Lekker voorwaarts en meedenkend. Super los en fijn door der lijf weer en heel vlot in de reflexen.
Bijna niet uit te zitten :')
Ook weer wat hoger gesprongen nu :)

Roze wolk <3

Dat klinkt goed! Volgens mij heb je ook een heel fijn paard om mee te werken. :j

Vibabu dat klinkt niet erg positief :') Wel fijn gereden?

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:44

Vibabu, blijven zitten kan ook een hele kunst zijn hoor!
Gomir wat een mooie foto's op de vorige pagina <3
Laura wat tof dat je een dressuur clinic mee hebt gedaan en goed om te horen dat je er iets aan hebt gehad.
Goldie nog hartelijk gefeliciteerd en veel geluk met jullie nieuwe plekje!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:09

Wat fijn Goldie!
Oepsie vibabu. Gelukkig dus wel blijven zitten.

Gisteren weer springles gehad met Gismo. En er is met springen ineens een knop om joh. Hij is zo veel rustiger met zijn hoofd geworden en neemt veel minder het tempo over. Ik ben blij!
Afbeelding

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:50

Ziet er goed uit paljas!

Het allerlaatste rondje ging wel fijn :') maar wat een draak van een beest blijft het toch! Zo springen dat het voelt dat hij stopt maar toch springen en er heel groot overheen zodat je gelanceerd wordt :') ogen op steeltjes en gewoon weer heel vuil stoppen en stijgeren.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:04

He Gomir woensdag ook van de partij? :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:08

Ja, Bakkeveen was een grote modderpartij dus na het rondje van Gup besloten om Hurri niet meer te starten. Nu dus maar rondje in Vrouwenparochie :D
We gaan elkaar geloof ik wel tegenkomen morgen :+

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:11

Super Laura dat ie zoveel rustiger is :j jullie komen er wel!

Wat een draakje vibabu :=

Wij hebben de punten voor het M binnen *\o/*

Afgelopen concoursen had ik wat weinig controle in het parcours, hij werd erg sterk en ik kon er weinig mee. Zwaar stuur en maar hopen op goede afstand. Kreeg een baby pelham bitje te leen en thuis mee gereden, paard was zeer heftig erop. Helemaal erachter kruipen en op 1 pink te rijden. Toch meegenomen naar concours en wat was ik blij ermee in het parcours zelf, met losrijden nog even aftasten maar ik kon nu juist ritme houden van achter naar voor ipv hem alleen maar in hoeven houden. Hierdoor een fijn basis tempo en dan gaat ie kwalitatief goed springen waardoor er geen balk van dichtbij gezien wordt. 2 foutloze rondjes en een balkje in de barrage leverde een 1e en 2e plaats op :D *\o/*

Zaterdag reden we voor het eerst een dressuur proefje (B want mag nog niet hoger beginnen) en ook 1e plaats met 188,5 punten. Goed prijzenweekend voor ons dus! :D

Afbeelding

Nu even in twijfel of ik hiermee blijf rijden (geleend dus) of dat ik zelf op zoek ga naar misschien een flexi soft baby pelham, mensen hier ervaring ermee?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:15

Gupje loopt nu op concours op een dubbelgebroken babypelham, scheelt net even in het parcours als hij wat te enthousiast wordt. In de trainingen loopt hij gewoon op een trensje.
Heb eerder een ongebroken babypelham van trust voor hem gehad, maar daar vind ik ze erg in gaan hangen en van het achterbeen af lopen. Die ligt dus in de kast :+

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:20

gomir schreef:
Gupje loopt nu op concours op een dubbelgebroken babypelham, scheelt net even in het parcours als hij wat te enthousiast wordt. In de trainingen loopt hij gewoon op een trensje.
Heb eerder een ongebroken babypelham van trust voor hem gehad, maar daar vind ik ze erg in gaan hangen en van het achterbeen af lopen. Die ligt dus in de kast :+

Thanks voor je mening! Daar was ik al een beetje bang voor, hij is best groot en kan snel wat gaan hangen in de hand en van achter aflopen.

Ik heb nu deze, thuis loopt hij ook gewoon op een dubbel gebroken water trens.

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:32

Ik heb er hier 1 lopen doe doet gwn der mond los en gaat erin hangen. Helenaal niks te vertellen dus.

Een ander is onwijs stug, schrikt bij wijze van niet als je links rexhts een keet hard zaagt. Due doet dus neus vooruit en hangen. Ook in de dressuur heel stug in de mond

Zon bitje ook geschikt voor bovengenoemde? _O-

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:18

Lekker Kay gefeliciteerd!
Ik wil dat bit voor in het bos voor Gismo. Hij banjert dwars door mijn hand heen :')

Carola, Wandy was ook wel een beetje zo en op een pelham ging ze helemaal achter het bit lopen. Dat was dus dan toch iets te extreem voor haar. Maar is het proberen altijd waard..

Zondag clinic van Darren Chiacchia, Amerikaanse eventing ruiter. Ben erg benieuwd of dat veel scheelt met de 'nederlandse' manier van rijden.
Laatst bijgewerkt door paljaslaura op 01-08-17 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:19

Ja thuis liep Haddy er ook achter maar op concours gaat meneer 'aan'. en toen was ik er echt wel blij mee, maar is wel nog beetje afstemmen.

Zag zoiets voorbij komen Laura, leuk ben benieuwd!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:57

Jullie zijn lekker bezig Kay!

Ik ga de baby pelham ook eens proberen op wedstrijd.
@Laura: ik ben er zondag ook bij Darren in Ouderkerk. Heb er zin in! De week erop ons L-sgw debuut :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:25

Paarden die de neiging hebben te gaan hangen zou ik niet op een ongebroken Pelham rijden, een gebroken Pelham dan nog wel of evt een pessoa-bitje. Ophaaltrens kan voor zulke paarden ook heel fijn zijn, maar daar mag je op concours pas vanaf het Z mee rijden.

Leuk Laura!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:45

In Bakkeveen heb ik er zaterdag erg veel zien glijden in het eerste parcours. Ook veel het vertrouwen wat zien verliezen.

Wilde weer wat meer gaan springen, heb de punten om z2 te mogen starten binnen. Maar helaas, blijkt nog niet zo simpel een goed passend zadel voor hem te vinden. Veel zijn te smal in de kamer. Als iemand een suggestie heeft....

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:56

Hoi allen!

Ik ben een laaange tijd geleden actief geweest in dit topic, tot mijn examenjaar opeens voor mijn neus stond :+ Nu ben ik klaar met school en weer wat actiever op bokt, mag ik me hier weer melden en meekletsen? :)
Ik lees alweer een paar dagen mee, dus ben weer een klein beetje op de hoogte van jullie!

Zaterdag start ik op de gallopade Overijssel in de L springen, nog meer die er starten daar? :)

Er zijn ook gebroken bitjes die bij hogere druk de werking van een stang hebben, misschien dat een oplossing? Ik heb verder niet veel verstand van verschillende soorten bitten, ik rij op een simpel enkel gebroken bitje :+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:57

Dat was voor ons ook de reden om Hurricane niet te laten lopen, zonde als ze bang worden :=
En zondag was het echt nog veel slechter dan zaterdag :o

Ik ben heel blij met mijn Kingsley zadel, maar geen idee of ze die breed genoeg kunnen leveren voor jouw paard?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:02

Lithya schreef:
In Bakkeveen heb ik er zaterdag erg veel zien glijden in het eerste parcours. Ook veel het vertrouwen wat zien verliezen.

Wilde weer wat meer gaan springen, heb de punten om z2 te mogen starten binnen. Maar helaas, blijkt nog niet zo simpel een goed passend zadel voor hem te vinden. Veel zijn te smal in de kamer. Als iemand een suggestie heeft....

Ik kom even binnen vallen *uit meeleesmodus*
Tribal! Hebben redelijke ruimte en ook een breed tussenkanaal.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:31

Voor een dressuurzadel bedoel je? Mijn Custom is volgens mij ook best ruim...

Welkom terug bokworst!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:45

Ik rij altijd met een bus of watertrens dubbel gebroken.
Vandaar dat ik ook niet zoveel ervaring heb met bitten.

Heb een ongebroken bitje liggen die af en toe wel eens werkt bij de 8 jarige. Gwn thuis eens ingooien en heb er een poos gemak van.

Vandaag met de 5 jarige eem bit geprobeerd met wat rollen er op. Was vrij dik bit. Maar nee. Hij was er niet fijn op. Dus verder zoeken..

De vos was vandaag netjes 2 in het L