[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sunshinee

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:27

Ik heb ook 1x 3 wedstrijden in een week gereden. Was heeel leuk, daarna wel paard week vrij gegeven in de wei

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:42

Ik had ook iedere week iets op staan.vind het zelf te snel gaan.
Jill is mega overbouwd omdat ze het nodig vind om toch nog even die laatste 3 cm te gaan groeien.
Achter staat ze hoger..fijn een puntkont en een breede rug gekregen voren heeft ze niks gedaan.
Sukkelt nu enorm op de voorhand..

Vreselijk om dat eronder te rijden.
Zondag de kring en dan pak ik pauze.
De 20ste staat nog wat en dan pas weer midden september. 2 oktober een oefen in de L1 hopelijk tegen die tijd voren ook weer wat bijgetrokken.
Ze jakkert nu te veel op de voorhand

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:33

Heb al een hele tijd geen wedstrijden meer gereden maar ben als het allemaal bevalt vanaf 1 oktober iedere zondag vrij want verander waarschijnlijk van werk dus dan kan ik er ook wat meer routine van maken.
Nu trainen we lekker verder :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:39

Ik werk 6 dagen en begin al om 6 uur..(dus om 5 eruit)als ik me ergens inschrijf heb ik altijd geluk dat ik als eerste of zo mag starten.
Dus op me enige vrije dag ook eruit om 6 en dat is best zwaar als je dat 2 weken lang doet.

Miirtheex_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:25

Gefeliciteerd allemaal met de punten! Super goed!
Mijn startpas is sinds gister helemaal rond, was nog een gedoe met mijn verzorgpaard
aanmelden want zijn ouders waren niet bekend bij de KNHS ofzo, maaar het is gelukt *\o/*
Nu eerst vrijdag op vakantie en dan eind augustus of begin september gaan ook wij ons B- debuut maken! Ik heb er in ieder geval al zin in :j

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:20

Ja dat vroege opstaan vind ik ook niks als ik de hele week al vroege dienst heb gedraaid. Dan denk ik draai me liever nog een keer om haha.

Mirthe bij mijne zijn op papier de ouders ook onbekend (weet wel wie ze zijn). Maar ik kreeg dan gewoon twee streepjes te staan.

Vandaag topic gemaakt op HAW. Heb het aangedurfd. Bokt kan soms nogal negatief en aanvallend zijn. Maar tot nu toe erg leuke reacties.
[RT-HAW] Xaffier B debuut dressuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:44

Iedereen gaat hier hartstikke goed! Mooie resultaten komen er ook voorbij :j
Ik heb een poosje meegelezen omdat ik ondertussen even vakantie had. En omdat Vie geblesseerd stond dus had weinig te melden.
Maar nu zijn we weer back on track. En maken we volgende week ons L2 debuut alweer. Time flies en ze loopt heel erg fijn. Dus verwacht geen gekkigheid. :))

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:31

Hoi! Sorry dat ik dit topic even kom verstoren maar geen idee waar ik het anders kon vragen en jullie weten het vast wel. Ik ga in september 1 B proef rijden, maar welke proef moet ik dan rijden? Heb het boekje nog niet en kon het online bij knhs niet vinden.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:48

amado7 schreef:
Hoi! Sorry dat ik dit topic even kom verstoren maar geen idee waar ik het anders kon vragen en jullie weten het vast wel. Ik ga in september 1 B proef rijden, maar welke proef moet ik dan rijden? Heb het boekje nog niet en kon het online bij knhs niet vinden.

Staat vaak op het vraagprogramma

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:19

amado7 schreef:

Proef 3-4 dus als je er 1 rijd moet je proef 3 rijden.
Staat ook op www.dressuurproeven.nl

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:58

Maar een wedstrijd organisatie kan ook een andere proef uitschrijven! Na vragen bij de wedstrijd organisatie en vaak staat het ook wel op startlijsten.nl

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:11

Oke heel erg bedankt allemaal! Het gaat om een B proef op New forestdag 2016.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:17

Hoi, kan ik mezelf melden? :D

Sinds februari een connemara merrie gekocht, wel onder het zadel maar volledig groen in de basis.
Wij hebben in juli 2x een BB proef gereden met 189 en 178 punten. Laatste proef was ze echt enorm moe door de hitte.

As zaterdag gaan wij voor het eerst B starten met een dagpas en laat ze nou vanaf maandag ineens erg koppig zijn geworden in het willen loslaten en buigen :+
Ik verwacht er echt heel weinig van, maar ik hoop op het beste :D
Eventueel nog tips waar wij op kunnen letten of wat echt wenselijk is in de B?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:45

Je oefeningen netjes rijden goed op de letters en de hoeken goed inrijden doet al wonderden.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 17:57

En probeer te achterhalen waarom ze ineens zo vast houdt! Dan kun je het miss nog verhelpen voor die tijd :)
Mooie punten zie ik hier voorbij komen! Ik hoop in najaar BB te gaan starten dressuur met m'n paardje. In training begint hij nu wel nageeflijkheid te zoeken, maar in wedstrijd (onderling gestart) heel veel spanning en niet echt een succes haha.

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:03

Bedankt DesertOrchid!!

De rest ook gefeliciteerd met de winstpunten!

Wij hebben 28 augustus onze 2e wedstrijd!

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:09

Afgelopen zondag en gisteren gestart. Zondag was een drama kon niet echt door de baan komen wat resulteerde in 161,5 en 166,5. Had nog nooit zo laag gereden. Gisteren sprong ze ook ff goed hoog met 4 benen de lucht in en ging aan de kletter dus eerste proef 170 en de tweede proef ging wel redelijk en was ik 2de met 188,5 punten. Had als commentaar dat het een pittig paard is maar dat als ik de spanning weet af te vloeien ik ga scoren met er

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:05

Iedereen welkom.
Goed op de letters rijden en je overgangen netjes maken.
Je voltes mooi rond rijden.
En vooral niet vergeten te ademen als je nerveus bent.
Saams ben je toevallig zelf nerveus waardoor je onbewust stopt met nadenken?
Dit kan ook de oorzaak van het niet buigen zijn.
Dat te veel verwacht zeg maar.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:03

Zo terug van Limburgse kampioenschappen.
Mooi afgesloten met 189.5 en 183 punten.
Weer 1 winstpunt.
1 proef telt niet voor de puntentelling.

Mega trots op mijn tinker

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:46

Gefeliciteerd!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:03

Gefeliciteerd, mooi resultaat

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:18

Gefeliciteerd! Lijkt me ook zo supergaaf, kampioenschappen rijden... Je bent "Penny" of je bent het niet :D

Vriendin van me rijdt aankomend weekend op de regio... ben nu al plaatsvervangend zenuwachtig!
Wij mogen aankomende zondag weer! Heb dr eigenlijk nu al weer zin in!

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:33

Hoi allemaal, ik kom mij ook even melden!

Eigenlijk stond ons debuut al voor januari gepland, maar een peesblessure gooide half december "even" roet in het eten. Na vier maanden stappen is Vigaro B. weer helemaal gezond verklaard en konden we weer spieren gaan kweken. Ik had besloten in het binnenseizoen te willen starten, dus nu hebben we nog 6,5 week tot ons debuut!

Zondag 25 september gaat het op onze eigen stal gebeuren!

Aan de ene kant de zenuwen, aan de andere kant onwijs veel zin in. Hij is enorm gevoelig in het opvangen van mijn stemming/gevoelens en laat ik nu net last hebben van die "gezonde wedstrijdspanning" 8-) ... Wat er ook gebeurt, 25 september wordt hij (ondanks zijn 14-jarige leeftijd) voor het eerst officieel uitgebracht en ik heb de eer dat te mogen doen als zijn nieuwe eigenaresse <3 .

We gaan er in elk geval van genieten samen!!!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:35

Ik kom ook weer eens binnen vallen, net ''vakantie'' gehad en erg weinig op Bokt gezeten, maar les nog wel regelmatig bij!

Veel nieuwelingen weer, gezellig. Welkom!

Jeetje cnterpstra, wat balen zeg! Maar fijn dat hij er weer helemaal bovenop is en je weer aan de gang kan. Lekker op je eigen stal ook, wat lekker! Komt vast helemaal goed. Vooral van genieten en zenuwen zijn nergens voor nodig. :)

Onley gefeliciteerd met je behaalde punten! Gaaf dat je daar mocht rijden!

Wij hebben het starten op een heel laag vuurtje, maar na de instructieweek wel weer enorm gedreven. Al start ik nog steeds alleen dressuur om doel gerichter te trainen in plaats van een beetje aan te kwakkelen haha. We zijn wel met een onderlinge wedstrijd met springen eerste geworden! Erg blij mee. En laatst nog een fotoshoot gehad en ben zo blij en verliefd op m'n vosje. <3
Voor de geïnteresseerde [ITP] Ik ben verliefd op mijn Easy Addiction

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:49

fijne vakantie gehad???
Ik heb vanavond 204 en 184,5 gereden dus L2 startgerechtigd. volgende week ons debuut!