[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HiFive5

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:33

Wat leuk dat jullie allemaal spierpijn hebben van jullie les :+
Goed bezig allemaal meiden!

Ik had dinsdag ook les, het was vrij warm en had halverwege ook een dipje :Y) Erna gelukkig nog fijn mijn andere merrie kunnen rijden.

De les ging erg goed. Ik heb 2/09 terug wedstrijd en het zou leuk zijn moest ze dan ook eens goed willen lopen.

Merken jullie ook dat jullie vaak anders rijden thuis dan op wedstrijd? Ikzelf had het niet door tot mijn instructrice mij erop wees. Dat verklaart waarom het op wedstrijd vaak minder goed gaat...

Marietje35 is dat iets wat je aan het ijzer klikt of rechtstreeks aan de hoef?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:36

Ja, alleen dat kan ook bijna niet anders. Thuis neem ik veel meer de tijd voor alles, dat gaat in een proef gewoon niet. Ik probeer met losrijden wel net zo scherp te zijn als thuis, daar zit voor veel mensen wel verschil in, hoor dat vaak om me heen.

Ik dacht aan het ijzer hifive!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:29

Hoe bedoel je met net zo scherp zijn als thuis? Hem scherp aan je been hebben bedoel je dan?
Ik probeer gewoon thuis veel proeven te oefenen zodat we voorbereidt zijn op wat komt. Ik ken ze dus vanbuiten maar op wedstrijd ben ik opeens dement.
Ik zou het niet kunnen zonder voorlezer...

Ik wist niet dat dit bestond! Lijkt me wel handig.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:51

Iedereen gefeliciteerd met zijn punten! En wat fijn dat de lessen zo goed gingen. Ook ik heb super fijn gelest :D

Hifive ik merk het wel, ik was vroeger heel afwachtend. Nu is dat al stukken beter. Ik leer sinds kort ook de 1e proef uit mijn hoofd. Brengt mij meer rust.

Ik had fijn gereden afgelopen wedstrijd! Helaas liep het een half uur uit en is dat niet gezegd bij aankomst (zou 5 minuten uitlopen werd bij aankomst vermeld). Zat er dus lang op en hij was op het einde ook op. Impuls was dus een moeilijk puntje. Verder liep hij wel echt fijn, zeker bij het losrijden! Voor de liefhebber heb ik de proeven op film.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 05:58

Ben benieuwd naar je filmpje!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 07:20

Stuur maar door! Wat stond er zoal op je protocol?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 09:31

HiFive5 schreef:
Hoe bedoel je met net zo scherp zijn als thuis? Hem scherp aan je been hebben bedoel je dan?
Ik probeer gewoon thuis veel proeven te oefenen zodat we voorbereidt zijn op wat komt. Ik ken ze dus vanbuiten maar op wedstrijd ben ik opeens dement.
Ik zou het niet kunnen zonder voorlezer...

Ik wist niet dat dit bestond! Lijkt me wel handig.

Ik corrigeer niet zo streng, rij iets minder fanatiek los etc.
Ik rij tegenwoordig uit mijn hoofd, ideaal!

@ Xemma; Dat is jammer, ben benieuwd naar je filmpje, stuur maar door! Had je nog winst?

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:33

Allemaal fijn gelest super! Ik mag vandaag weer!

Ik kan echt niet uit mijn hoofd rijden :Y) thuis rij ik ze zo maar op wedstrijd weet ik het ineens niet meer, of in elk geval niet voldoende om alles zelf te rijden!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:35

Ik vind het heerlijk om uit mijn hoofd te doen, nooit verwacht maar ik rij echt veel strakker als ik dat doe.

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:53

Ik ken mijn proeven wel altijd uit mijn hoofd, maar vind het toch erg fijn dat mijn vriend toch nog voor staat te lezen. Soms, als iets net even niet gaat zoals ik wil, rij ik anders zo de letter voorbij 8)7

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:01

Ik zorgde eerder altijd wel dat ik de proeven kende, maar zodra er iemand begint te lezen dan lijkt het wel of ik het allemaal weer vergeten ben, ik ben dan te gepitst op de voorlezer.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:10

Bij mij is het net hetzelfde als Marietje35.
Thuis oefen ze ik veel alleen, op wedstrijd herinner ik me niets meer van wat ik geoefend heb :Y)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:15

Ik oefen alleen maar stukken eruit, nooit in z'n geheel.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:25

Nee? Dan rijd je enkel op wedstrijd de gehele proef?
Vind je dat niet moeilijker?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:29

Ja, alleen op wedstrijd. Eigenlijk niet nee, maar ik vind de L2 ook niet lastig.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:10

Doe ik idd ook Marietje!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 17:56

En ook hier een super fijne les gehad! Halthouden en mevrouw ging weer redelijk achterwaarts *\o/* nog niet perfect maar het gaat weer _O-

Ook zijn we lekker met de contralgalop aan het rommelen dat vind ze erg lastig. Ze mist echt nog voldoende kracht in galop. Iemand nog tips om dit sterker te maken ( wat we nu veel doen is overgangen, volte vergroten/ verkleinen en stukjes traver op de volte )

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 23:44

Goed bezig! Misschien een tip, maar wat voor ons goed werkt is regelmatig buitenrijden en dan het liefste lange, rechte stukken draven en galopperen (natuurlijk kun je dan ook dressuur oefeningen meepakken). Goed voor de conditie en worden ze echt sterker van. Ook voor de mentale afwisseling erg prettig. Balkjes lopen en wat springen doe ik ook en met pessoa longeren. Zoveel mogelijk afwisseling naast dressuurwerk iig! :D

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:58

Thnx voor de tip ! Cavaletti was ik vergeten dat doen wij idd ook!

Helaas is buiten rijden voor ons geen optie daarvoor moeten wij altijd met de trailer weg.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 07:31

Wij zouden gisteren weer starten maar toen we op concours kwamen bleek dat ze het net afgelast hadden vanwegen de onweer. Helemaal voor niks dus :Z

Gelukkig hebben ze me voor vandaag nog ingedeeld dus nu zo opnieuw klaarmaken en kijken hoe het gaat :+

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:41

Succes!
Hier twee keer net geen winst. Wel terecht, kreeg dr net niet lekker aan het lopen. Wel 2x een 7 voor achterwaarts, wat in eerste instantie best wel een dingetje was. Dus daar wel blij mee. Nu hard dooroefenen zodat de volgende keer de rest ook weer wat netter gaat :)

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:11

Hier voor de 2e keer weggeweest en mijn 2e wp binnen. Nog genoeg werk aan de winkel, maar zeker niet ontevreden :)

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:13

Hier ook niet geheel tevreden, losrijden heel fijn en in de proef heel erg kijken naar de witte hekjes (kijkt ie normaal nooit naar) toen vergiste ik me ook nog in de proef dus - 2

2e proef iets beter beter, omdat hij zo loerderig was gekozen om de proef door te zitten. Daar 186 punten.

Beide dus wel correct voor mijn gevoel.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:08

Toch weer wat puntjes ! Lekker bezig meiden.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:21

@ Annika; Fijn dat het achterwaarts weer beter gaat. Wat betreft het sterker maken in galop, wat je nu doet is goed, dat heeft echt tijd nodig. :j
@ Aaida; Wat jammer! Wat was je commentaar?
@ Alpha; Gefeliciteerd met je punt!
@ Buxy'; Gefeliciteerd! Hoeveel punten had je voor je eerste dan?