[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:33

Ja er komt slecht weer aan dus neem aan dat het dan snel afkoelt.

Jammer zeg dat het even niet zo goed gaat, helaas hoort het er wel bij.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:40

Erg jammer inderdaad, soms denk je wel eens dat je de enigste bent waarbij dat gebeurt, maar iedereen heeft natuurlijk zo z'n eigen problemen en fases waarin dat komt. Je vergeet ook snel waar je vandaan komt. (ik althans :+ ) Gelukkig had ik komende weken toch niet zoveel tijd om te starten, kan ik hier mooi even aan sleutelen. Wil eigenlijk toch nu echt wel een keer dat L1 debuut maken. :+

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:49

Begrijpelijk! Je bent echt niet de enigste!

Ik start 3 september L1 toch eerder wedstrijd gevonden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:32

Hier ga ik dit topic al binnenkort weer verlaten.
30 september rijd ik de laatste L1 wedstrijd (zomercompetitie NSvT uitrijden) en dan over naar de M1. *\o/*

Wel nog veel verbeterpunten hoor, maar we hebben nog 2 maandjes de tijd om te trainen/lessen etc.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:36

Succes leonoor in de M!

Marietje, wat zonde altijd dan weer zo'n stukje terugval, ik ken het...
Altijd weer even een teleurstelling als je goed op weg bent...
Succes ermee, gaat ook vast weer goed komen!

En Shelly ook succes vandaag!
Ik wilde vanmorgen gaan rijden voor de regen uit maar ik was te laat, het regent hier al...

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:01

Leonoor schreef:
Hier ga ik dit topic al binnenkort weer verlaten.
30 september rijd ik de laatste L1 wedstrijd (zomercompetitie NSvT uitrijden) en dan over naar de M1. *\o/*

Wel nog veel verbeterpunten hoor, maar we hebben nog 2 maandjes de tijd om te trainen/lessen etc.

Jullie zijn hard gegaan! Ik doe 30e ook mee in putten. Alleen niet voor zomerconpetitie ben deze zomer niets gestart van nsvt... iets met werk gaat voor...

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:14

Succes Leonoor!

Hier regent het ook al en het wordt voorlopig niet meer droog ook.... :7

Ach ja, houd je bezig he :D Met het beeld is niks mis, maar ik voel gewoon dat hij zichzelf weer beetje vast zet. Ik weet eigenlijk vrijwel zeker dat als ik nu start het nog ruim winstwaardig is, maar ik heb er op termijn weinig aan, dus laat mij maar even verder knutselen tot hij weer wat losser laat. Hij is ook zo snel gespannen. :(:)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:37

Hier toch geen regen... alles is opgelost. Nouja hopen dat het niet te warm gaat worden. Nu 24 graden.

Lastig is dat Marietje dat hij zo snel gespannen is. Maar ik vind dat je verstandige keuzes maakt.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:01

Dank je. :) Ook wel eens fijn om te horen. Op stal zijn er een aantal die er een dagtaak van hebben gemaakt wat ik met mijn beest doe :roll: :?

Waarom longeer je?
Wanneer ga je weer op wedstrijd?
Is hij niet goed soms?
Heb je al gereden of ga je vandaag niet?
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Mensen kinderen, maak je lekker druk om je eigen beest. :+

Heel veel succes Shelly! Hier regent het nu af en aan, maar de temp. is wel aardig!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:23

Wat een bemoeizucht zeg, bizar...
Iedereen doet toch wat 'ie zelf denkt dat het beste voor z'n beestje is...

Hier steeds buien, nu weer even droog, kijken of ik loop vd middag toch even kan gaan rijden.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:22

Shelly, hoe is het gegaan?
Nouvel; nog kunnen rijden tussen de buien door?

Erg he .... Ze vinden overal wat van, krijgen het op hun heupen als ik op wedstrijd ga, want dan gaan ze ook direct inschrijven. Stel je voor dat ik wel ga en zij niet :+
Een is gelijk met mij begonnen met starten, zij start nu al wel L1 maar dat gaat niet zo heel best nog.
Ligt altijd aan de jury! Nu is haar paard net hersteld van een blessure, maar het eerste dat ze vroeg na mijn vakantie is of ik al ging starten ....

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 10:50

Hoi Allemaal,

Mag ik mij hier ook alvast melden?

Ik ben Annika 27 jaar oud en rij momenteel een leuke 8 jarige merrie van Special D. Pittige tante maar het gaat erg leuk! Nu 3 x B gestart en de punten voor het L zijn binnen. Ik start 10 september nog 1 x B ( competitie) en daarna maken we de overstap naar het L1 :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:08

Zo ik ben gister dus geweest. We waren net op locatie en er kwam mega harde regen. Echt super hard dat straten onder water liepen. Nouja concours ging gewoon door dus maar in trailer gezadeld en toch maar erop. Toen ik moest was het gelukkig droog, met losrijden nog wel erg nat geregend. De bak was kledder nat! Eerste proef ging suuuper fijn! Werd dan ook beloond met 197 punten en een 5e prijs. Tweede proef was de motor een beetje op, maar ach kan gebeuren. Nog 3 mooie winst mee naar huis.

Afbeelding
Zo zag de bak er uit.

Afbeelding
Trots baasje!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:18

Welkom Annika!

Wat goed Shelly! Gefeliciteerd!
Wat een water %)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:26

Shelly wat een water zeg, wat erg!
Maar wat een goeie punten, gefeliciteerd!

Annika, welkom!
Jeetje jij bent snel door de B zeg, Wow!

Gistermiddag rond half 3 werd het hier droog en enorm benauwd.
Was echt zweten met rijden!
Heb wat pionnen in de bak gezet en een balk neer gelegd zodat het werk toch even een beetje anders was voor hem, even een beetje doorbreken in de hoop dat hij weer wat beter gaat lopen en minder scheef trekt.
Daarna lekker onder de spuit, was goed nat!
Ik ook trouwens...
Vanavond weer clubles, gelukkig vandaag goed weer, maar zal vanavond wel weer zweten worden.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:32

Het was ook vreselijk klam als het droog was, bah!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:45

Zo Shelly fijn zo een hoosbui, Wel nette punten!

Dank voor het welkom! Nouvel ja is zeker erg snel gegaan :)
Fijne les gehad?

Hier was het weer juist ontzettend lekker, goede temperatuur en totaal niet klam, nu wel al de hele dag regen bluh!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:33

Gaan er nog mensen op pad dit weekend?

Met betrekking tot de overstap van B naar L1...

Wat was voor jullie t grootste verschil?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:48

Ik had het wijken nog niet helemaal onder de knie, dus ja dat haalde ons gemiddelde super eeg naar beneden. Dat was super jammer. Voor de rest alles is gewoon wat strenger over het algemeen.

Maar mijn mening is misschien ook weer wat anders. Ik vind met een tinker toch altijd hard werken tussen de warmbloeden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:57

Ik heb zondag wedstrijd, ergens waar we nog nooit zijn geweest, spannend, ben benieuwd!

Ik ben gelijk in de L1 begonnen, ik had 'm al zo ver voor elkaar dat hij dat moest kunnen en dat lukte ook vrij goed.
Ik denk dat het verschil B L niet enorm groot is, alleen het wijken en stukje middengalop komt erbij.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:22

ynskek schreef:
Gaan er nog mensen op pad dit weekend?

Met betrekking tot de overstap van B naar L1...

Wat was voor jullie t grootste verschil?

Ik ben dit weekend voor het eerst L1 gestart.
Laatste tijd in de B haalde ik eigenlijk altijd wel ronde de 190/200.

Viel toch wel tegen, zaterdag twee proeven gereden en had 173 en 172. Te weinig impuls en de verruimingen en wijken niet voldoende.

Zondag weer gelijk gestart en gelijk fijn kunnen werken aan het commentaar van de zaterdag. Meer gereden en had dan ook 181 en 182. Nog niet hoog, maar wel verbetering :)

Naar mijn idee worden er in B gewoon best snel hoge punten gegeven. In de L moeten de verruimingen gewoon een stuk beter. Het wijken moet ook wel goed voor elkaar natuurlijk. Zoals de eerste dag had ik daar 2x een 4 voor. Dat haalt je punten wel naar beneden :=

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:39

Wijken zit er in ieder geval goed op dus daar maak ik me geen zorgen over :o

Succes alvast Nouvel

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:44

Nouvel succes!!

Ik ga wel weg maar op spring concours. Super zin in Haha.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:26

Dank je!

Mijn paard heeft heel erg veel moeite met de verruimingen en de rechtergalop, meestal kan ik dat goed compenseren en haal ik er toch nog wel 5en en soms 6en voor, behalve de laatste wedstrijd, toen werd echt alles afgestraft qua verruimingen en galop met 4en, tja dat haal je lastig op...
Ook nog niet eerder mee gemaakt...
Wijken kan hij wel aardig, heb ik regelmatig een 7 voor als ik 'm er netjes doorheen kan rijden.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:26

Even een update vanaf mn telefoon.

Jammer van de katten Nouvel! Vind 1.5 uur op de trailer inderdaad wel lang, zeker als je paard het toch wat spannend vind. Waar is de clinic dan?

Marietje, dipjes horen erbij. Ze zijn helaas niet zo leuk. Ik gok zo dat iedereen wel eens vergeet waar ze ooit begonnen zijn. Zeker als het een hele tijd super fijn gaat! Ik denk dat het helpt als je lekker door traint, een keertje les neemt en niet teveel druk op jezelf legt. De L1 komt vanzelf wel.
Verder ben ik het eens met Nouvel; jou paard, jou keuzes.

Succes in de M leonoor!

Welkom Annika!

Oei. Jeetje wat een regen zeg Shelley! := . Super fijn dat je paard niet bang is voor water dan. Mooie punten gereden ook!

Ynsek ik was vandaag op stap.

Tijdens het losrijden voelde hij niet zo fijn. Heb 2 instructrices gevraagd of ze hem kreupel zagen lopen, maar dat was niet het geval. Dus ik ben gewoon los gaan rijden en het verbeterde wel. Zodra we even gestapt hadden en buiten de baan in mochten moest ik alleen maar duwen om hem vooruit te krijgen, terwijl het normaal wel een pittig ding is. Ben heel tevreden over hoe ik heb gereden, zeker met hoe hij was. 2 mooie punten erbij en een 2e prijs.

Omdat Phil niet goed voelde is hij na de wedstrijd meteen weggebracht naar de wei voor 1 of 2 weken vakantie. Het voelde alsof zijn oude blessure er weer aan zat te komen. Nu dus vakantie voor paaflief en kijken hoe hij daarvan terug komt.