Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 21:53

MWM sterkte met je merrie, hopelijk nu een stijgende lijn!

Wat bloed irritant dat je samen een proef moet rijden Getup! Lijkt me heel vermoeiend.

MerleSimone, Zuid Holland, maar ben erachter het is vrije inschrijving vanaf 1 mei.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:31

Ik ga mijn best doen weer beetje beter aan te haken hier +:)+

Hoi kimwilliam, welkom hier! Wat een fijne punten voor een eerste keer starten zeg!
Oh en later lees ik nog. Jaaa wat rommelig en dan die punten hahaha en gewoon 2x eerste. Nou ik vind het knap hoor. Zo goed zijn wij nog niet helaas. :o

Ik wissel het denk ik af Keebish. Ik rij soms proefgericht en soms doen we totaal andere dingen. Ik heb nu ook lessen bij Marlon van Wissen en zij geeft vooral proefgerichte trainingen maar als er andere dingen nodig zijn voor de combinatie dan komt toch echt iets anders aan bod en dat is alleen maar goed denk ik dan. Ik rij wel lijntjes uit de proeven en soms ook wel de hele proef tijdens trainingen maar die van mij weer precies wat er komt en daarom pas ik daar wat mee op.
Alhoewel ik dus nu door de input wat later in het topic door MWM en Getup daar nu ook anders naar kijk. Dat leren wachten is ook wel echt heel goed natuurlijk. Dat maakt dit topic ook zo interessant zeker als je zoals ik net komt kijken bij die wedstrijden. Een proef rijden is echt een vak apart vind ik.
Alle onderdelen los kunnen we maar om ze dan full focus aan elkaar te rijgen en dan alles er net zo uit te rijden als thuis en dan ook nog de lijnen recht, goed markeren, ronde voltes, pffff dat is echt best moeilijk vind ik. Oh ja en dan ook nog de impuls en alles goed houden. Ik vind het best ingewikkeld maar dat maakt paardrijden ook zo mooi.

Wat leuk MerleSimone dat het ineens zo fijn ging. Oh ja en ik start wel L1 nu maar ook pas net hoor. Dus ook pas net B af :D

Heb je ook wel eens les van haar gehad goldenarrow? Verder had ik een beetje hetzelfde als jij dat ik de kalender niet zo handig vond of als ik dan kon was het alleen Z ruiters. Nu heb ik toch iets passends gevonden op 4 mei en ik doe af en toe een filmpje thuis weer insturen.
Die stap verruimen zou in principe heel mooi moeten gaan maar hij gaat ook heel snel de draf in als ik niet oppas. En de voorlaatste keer vond de jury dat ik hem kort had moeten houden aan de voorkant. Vond ik beetje gek want ik dacht: hij mag toch juist ietsjes langer worden in de bovenlijn? Nou ja vorige keer stond er dus. Paard mag wat langer in de bovenlijn whahaha. Ach jaaa ik vind dat wel komisch.

Zo fijn MWM dat je er ook weer bij bent hier. Ik had je andere topic ook wel gevolgd. Wat heb je toch een pech gehad maar hopelijke blijft de lijn nu dan alleen nog maar weer stijgen. En natuurlijk heb je haar lekker in de wei. Je kunt ze toch niet in een gouden doosje houden, worden ze ook niet beter van toch. Mensen moeten zich eens minder bemoeien met elkaar. :(

Megagaaf BloemBloem dat het zo lekker gaat bij jullie! *\o/*

Deeks93, goed op de letters en de figureren netjes afwerken scheelt ook echt veel in de punten.

Pffff Getup dat achter elkaar rijden lijkt me ook echt zo waardeloos. Houden ze überhaupt nog wel rekening ook met de verschillende maten die paarden kunnen hebben. Die van mij is een kasteel dus als ik dan achter een paardje van 164 of zo zou zitten heb ik echt een probleem.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:53

Hoi Melzazu! Nee totaal niet. Je kunt met een paard van 1m80 achter n pony van 1m25 komen te rijden. Gezond mensen verstand zorgt er dan wel voor , dat ze van plek ruilen gelukkig.

Maar verder wil iedereen voor. En mijn 1m56 hoge freiberger hing nu al 2x achter deze niet zo snelle Kwpn er. Dus die zou best kunnen ruilen. Maar doen ze niet. Dus dan heb je achter pech.

Inhalen mag niet

Bij t wegrijden na groeten moet je 4 -5 paardenlengtes afstand houden. Maar je mag niet nog veel langer wachten.

Maar ja , die 4-5 lengtes waren na 1.5 minuut weg

T is n heel gedoe.

Bij de meesten lukt t aardig. Maar vind t echt niet tof en mn dochter kon er nu echt niets anders aan doen
. En t is n hobby en moet leuk blijven. Dus gaan we ergens anders.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 15:42

Oh wauw. Wat bizar!
Inderdaad een heel gedoe zoals je zegt en ik zou het ook echt niet tof vinden. Fijn dat je de mogelijkheid hebt om naar België te kunnen gaan.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 15:45

Wat een bijzondere manier van wedstrijden rijden. Mijn merrie zou het er vrij goed op doen denk ik hahahaa.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 15:46

Ik kijk om weer om de hoek, even veelste druk gehad met van alles en nog wat.
Gelukkig nu weer meer rust, vorige week jury examen voor M afgerond, lange hardlooptrainingen voorlopig er weer op zitten en organisatie van de wedstrijd ook weer gehad en gelukkig weer wat minder overwerk :+
Dus ik probeer weer gezellig mee te kletsen :)

Mwm wat fijn dat je weer langzaam kan opbouwen! hopelijk blijft het goed gaan

BloemBLoem selecties is afhankelijk van de regio en kring waar je rijd

Zie mooie resultaten voorbij komen, top!

Wij mogen komende zondag weer op pad voor de 2e keer Z2 :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 21:13

@Melzazu: Toen ik lang geleden nog mod was organiseerde ik o.a. Horse Event vanuit Bokt en toen was zij 1 van onze clinicgevers. Vanuit die hoek had ik dus wel regelmatig contact met haar :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 09:23

Melis_93 gezellig dat je weer meer tijd hebt om mee te kletsen!

Groot gelijkt Getup, lekker ergens anders heen :j!

Het kind heeft vandaag haar eerste outdoor wedstrijd op eigen stal, lekkere tijd pas aan het einde van de middag, dus dat worden broodjes kroket op stal en blijft de keuken thuis lekker schoon :D :))
Ze heeft nog 1 punt nodig voor het L, dus we gaan er stiekem wel vanuit dat deze vandaag gereden gaat worden.

Doel voor vandaag is goed markeren en verschil tonen in de proeven, tactisch cq strategisch rijden in de proef is voor haar nog niet helemaal duidelijk, maar langzaam begint het kwartje te vallen :))

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 09:34

Gezellig @melis dat je ook weer aanhaakt.

Ah zodoende @goldenarrow, wat leuk dat je haar op die manier kent.

Heel veel succes en plezier gewenst weer vandaag @bloembloem

Keebish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 10:28

Wij hebben, totaal tegen onze verwachting, ons eerste puntje in het L1 gereden gisteren *\%/*

We reden onze eerste proef heel beheerst, maar helaas te onrustig in de aanleuning en daarmee dacht ik dat we het voor die dag “verpest” hadden. De tweede proef was de aanleuning veel beter, maar voelde het minder ontspannen. Maar de jury was ‘t daar niet mee eens en hebben toch nog een puntje gereden :))

Ik kijk alweer uit naar de komende wedstrijden. We zijn tegenwoordig flexibeler om naar wedstrijden te gaan, dus ‘t zal dit seizoen wat makkelijker zijn met wedstrijden mee te doen. Heel benieuwd waar wij staan eind dit jaar :D

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 10:50

Wat goed keebish *\o/*
Van harte gefeliciteerd.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 11:02

Gefeliciteerd keebish! En succes vanmiddag bloem bloem.

Ik heb heel even pauze, zwartje heeft hele grote stappen gemaakt afgelopen maanden en instructie met baby verlof dus even lekker leuke dingen doen.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 12:48

BloemBLoem veel plezier en succes vandaag! Jullie hebben er fantastisch weer bij :D Dat laatste puntje gaat vast lukken :)

Keebish super dat de 2e proef een stuk fijner ging en jullie een wp hebben gehaald!

Audesta tijd voor leuke dingen doen is ook belangrijk :)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 18:44

@bloembloem hopelijk vandaag dat puntje bij elkaar gereden!

@keebish wat goed gefeliciteerd :D

Ik heb vandaag proef gerichte clinic gehad. Eerste keer op vreemd terrein. Wel veel spanning in het begin, maar verder super braaf! Goede werkpunten meegekregen, ben heel trots op mijn paard. Proefje zelf met 193,5 gereden. Op naar onze eerste officiële wedstrijd over twee weken :):)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 18:58

Goede voorbereiding ElinaSK, gefeliciteerd!

Kind reed drie punten bij elkaar, al zat er wel echt groot verschil tussen en het is bijna erg om te zeggen maar lager dan 190 had ze nog niet gereden. 187 en 197 Helemaal leuk!

Op naar het L1 dat gaat nog wel wat worden, maar we zien het wel, einde mei staat die op de planning.

Nu eerst vakantie! :#

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 07:49

Super Keebish, toch mooi een wp gereden!

Elina SK: dat is n mooie voorbereiding . Braaf zijn is erg fijn haha en daarbij nog goed gelopen ook. Dat maakt wel dat je relaxter op wedstrijd gaat denk ik.

Gefeliciteerd Bloembloem en lekker op naar de L . Moet met zulke punten wel lukken.

Wij waren gisteren ook op pad. Lekker 2 proefjes gereden ( zoals t hoort: gewoon alleen in de ring ) en tevreden met ruim 68 en 65 voor de eerste keer op n niveau hoger. Eigenlijk lukte alle onderdelen/ oefeningen , maar was er af en toe wat rommelig er omheen. Beetje afstemming die we nog moeten finetunen.

Galop stap net 1 drafpas er tussen. Meestal doet ze net iets te veel met haar hand en gaat paardlief te veel op de rem ( logisch) . Nu dacht ze dus: dat doe ik anders en toen was er wat weinig rem . HH en achterwaarts ok. Moest in middenstap weg en toen was ze wat scherp en draafde aan.
Dribbel in de middenstap , want : daarna komt de galop. Overgang stap - galop was goed.

Maar hartstikke tevreden en wat meer werken aan de kleine dingen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 09:37

Wat goed Getup! En wat fijn dat ze lekker alleen in de ring kon, net wat je zegt
precies zoals het hoort!

Wij zijn weer terug van vakantie! Was afgelopen maandag nog wel even spannend, want we hebben de inmens grote stroomstoring mee mogen maken :+ :=

Inmiddels heeft mijn dochter al weer lekker gereden, vandaag gaan de paarden / pony's het land op *\o/*, dus tot dinsdag mogen we haar er even niet uithalen, vanaf dan gaan we weer lekker trainen!

Heb haar ingeschreven voor de regio kampioenschap Zuid Holland, hoe gaaf om dit als kind met je pony te kunnen meemaken <3 !

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 10:40

Dat is geweldig bloembloem! Ik heb daar enorm goede herinneringen aan en ook als volwassene probeer ik mee te doen als paard goed is. Het is tegenwoordig in ZH veel beter als vroeger, maar het was wel altijd mega gaaf.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 11:00

Goed bezig ElinaSK

BloemBloem. Mooi zeg: door naar de L en rijden op het kampioenschap. Geweldig!

Klinkt zoveel fijner Getup. Gewoon alleen in de ring en lekker je eigen ding kunnen doen!

Wij hebben in de tussentijd wat online gedaan, een keer een winstpuntje gehaald en een keer net niet.
Wij blijven een beetje hangen op hetzelfde. De activiteit en de nageeflijkheid niet constant genoeg. Het 1 hangt vermoedelijk met het ander samen en ik ben er enorm hard mee aan het trainen maar pffff. Mijn instructrice (niet Marlon maar een andere) zei nu als tip: de hele proef voor jouw gevoel in middendraf rijden. Dat is het proberen waard want als ik nu ook filmpjes terug zie ziet het er zo slomig uit. Laatste protocol online stond er: hele brave proef laten zien waarbij weinig echt mis gaat.

Maar goed: het sprankelt dus ook niet en daardoor is het steeds het net wel of net niet. Ik vind het moeilijk!!!!

Nou ja, dankjewel voor het lezen van mijn gedoetje :D
En wij gaan het zondag maar weer eens live proberen. Doel is dus: gaan met die banaan ~~}> _O-

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 11:45

Denk dat je inderdaad aan de activiteit moet werken, en dan wordt de aanleuning ook beter.

Denk ik zo :)

Lekker de wei op , is zo fijn voor ze

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 12:35

MyWishMax schreef:
Dat is geweldig bloembloem! Ik heb daar enorm goede herinneringen aan en ook als volwassene probeer ik mee te doen als paard goed is. Het is tegenwoordig in ZH veel beter als vroeger, maar het was wel altijd mega gaaf.

We gaan puur voor de ervaring hoor en het een keer mee te kunnen maken aangezien het vrije inschrijving was. We zien wel waar we stranden :D
Daarbij 0 ervaring in het L, maar we “moeten” door, pony blijft helaas niet oneindig bij ons :)

Melzazu, gaan met die banaan klinkt heel logisch :j Heel veel succes!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 14:57

Melzazu, succes!

Bloembloem, beter als de accommodatie hoor! Ik deed ook voor spek en bonen mee altijd, was toen ook vrije inschrijving voor pony's altijd en leuke grote groepen en gewoon heel tof om te rijden. Qua concurrentie zag je regelmatig juist de a en b kader kinderen rondrijden, dus voor de prijzen deed ik ook nooit mee.
Met paard trouwens ook niet, maar wel goed genoeg voor finales en Nk

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 17:56

Het ging best heel fijn vandaag. De losrijbaan was waardeloos dus ik ga hier niet nog eens heen maar verder was het wel een fijne sfeer en locatie dus dat was best jammer.

We hebben een winstpuntje gereden +:)+
Het was net aan maar ik was er wel heel blij mee.
Eerste proef ging lekker. Binnenkomen 7,5 dus dat was fijn, meer dingen die lekker gingen hoor dus ik was echt wel tevreden.
Tweede proef begon hij te emmeren met zijn hoofd. Voordat we begonnen een vlieg weg gehaald daar maar hij bleef vervelen en lekker aangalopperen wanneer het niet moest. Na het halthouden moest ik wel lachen maar goed. Dat was jammer.

Jury nog gesproken. Die zei ook dat dat jammer was omdat hij verder lekker liep.

Actiever rijden was dus goed maar nu de grens daarin bewaken en ik denk ook dat ik meer moet gaan oefenen met dat hij wel moet wachten en niet zelf zijn plan moet trekken

Al met al een fijne dag. Was ook goed dat we weer eens waren gegaan.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 19:16

Fijn dat je de middenweg lijkt te vinden!

Ik ga de 18e een beetje uit nood mijn l1 debuut maken. Wil de voorlezer van een bekende graag lenen en zij is over naar de l1 dus dan gaan wij ook maar :')

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 21:21

Audesta schreef:
Fijn dat je de middenweg lijkt te vinden!

Ik ga de 18e een beetje uit nood mijn l1 debuut maken. Wil de voorlezer van een bekende graag lenen en zij is over naar de l1 dus dan gaan wij ook maar :')

Oeh ja gewoon doen. Leuk! Gaat vast goed :j