Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:56

Ik heb mij aangemeld bij de knhs en ren rijvereniging in de buurt en ga mijn eerste keer officieel starten.

Ik start als volwassene met een pony en heb mijn pony aangemeld vandaag en een startkaart voor een jaar aangevraagd.
Moet ik nog iets doen voordat ik daadwerkelijk een proef kan insturen?

En nog een vraagje voor de juryleden, wij kunnen achter de C staan filmen op een verhoginkje waardoor de bakrand niet direct in het zicht is. Als ik bij de C rijd zie je natuurlijk een deel de omheining zoals bij deze foto te zien is. Dit levert geen problemen op lijkt mij he?
Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:30

Ik zou er geen probleem mee hebben zeker aangezien je door de omheining heen kan kijken en het geen effen hoge muur is.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:09

Ben aan mijn B proeven begonnen, wat ik nu weer tegenkom is dat er 2 vingers een heel klein stukje onder de neusriem worden gewurmd. Wel bovenop, maar dan kan ik toch nog steeds niet zien of er genoeg ruimte is? Sterker nog, het lijkt dan alsof die vingers helemaal niet verder kunnen.

Hebben jullie dat ook gehad?
Zal maar weer lief zijn en het niet afkeuren en erbij zetten.

Verder leuke proefjes tot nu toe! Eentje met een heel spannende bak, met een soort kas-dak. Zal wel warm zijn in de zomer..

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:36

Tilmar schreef:
Ben aan mijn B proeven begonnen, wat ik nu weer tegenkom is dat er 2 vingers een heel klein stukje onder de neusriem worden gewurmd. Wel bovenop, maar dan kan ik toch nog steeds niet zien of er genoeg ruimte is? Sterker nog, het lijkt dan alsof die vingers helemaal niet verder kunnen.

Hebben jullie dat ook gehad?
Zal maar weer lief zijn en het niet afkeuren en erbij zetten.

Verder leuke proefjes tot nu toe! Eentje met een heel spannende bak, met een soort kas-dak. Zal wel warm zijn in de zomer..

Ik zet er dan wel als opmerking bij dat het de bedoeling is om de vingers volledig onder de neusriem te stoppen en dat alleen een nagel niet voldoende is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:42

Zou zo ik het zeker ook doen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:52

ynskek schreef:
Ik zou er geen probleem mee hebben zeker aangezien je door de omheining heen kan kijken en het geen effen hoge muur is.

Mee eens hoor, mits je er ook niet zo dicht opstaat dat bij een oefening op die korte zijde het paard amper in beeld is.

@Tilmar, dat zou ik idd ook doen, zeker als je met kauwen oid wel de indruk hebt dat de neusriem los genoeg zit.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:34

Spaansepony schreef:
Texas02 schreef:
In de B had ik wel mijn wedstrijdkleding nog aan, maar knotten deed ik niet.. Op "echte" wedstrijden ook niet trouwens :+

Op niet knotten in de B ben ik een keer afgestraft. Want losse manen in sport model (handlengte) is geen gezicht zei de jury. Dus ze vroeg waarom ik niet geknot had . “Het is een eczeem paard, scheurt de knotjes af in de trailer en hij heeft er beduidend extra jeuk van dus dan netjes los”

Had een 5 :+

Wow, echt? Dat mag helemaal niet, knotten is helemaal niet verplicht..

Wat de neusriem betreft, kan het ook zijn dat dit gewoon moeilijk gaat omdat je met één hand filmt en met de andere hand de neusriem check doet? Want dat gaat niet gemakkelijk, dat heb ik laatst geprobeerd.. Met beide handen vrij schuif ik zo de hele hand eronder, met één hand is het heel moeilijk. Zeker vanaf de onderkant omdat je dan tegen de haren in gaat..

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:37

Vandaag weer nieuwe poging gedaan met mijn bijrijdster :j

Zo genoten van weer van die 2 <3 Dit keer beter voorbereid kwa filmen en het licht wat de zichtbaarheid ten goede komt. Zaten wel wat kleine dingetjes in de proef die nog beter kunnen maar we hebben beide zoiets van het hoeft nog niet perfect wat kan op wedstrijd ook mis gaan en zo is het voor beide leuk om op het gemakje in het wedstrijd ritme te komen.

Heel erg benieuwd wat dit keer de punten gaan zijn :o

Wij doen het trouwens wel ik vol ornaat dus ruiter in teneu en paard in de knotten. Hoort er gewoon bij vinden wij en is kleine moeite

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:40

Het lijkt hier morgen tot later in de middag droog te blijven, dus ik denk dat we buiten kunnen filmen :) Mag je eigenlijk zonder handschoenen? Wit past dus echt niet bij de rest van het setje en zwart wordt door de jury niet echt gewaardeerd begreep ik, omdat je dan misschien bewegende handen probeert te verbergen?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:45

Ik heb het een keer afgekeurd. Topje vingers konden er amper onder en werden gelijk wit. Zag er allemaal erg aangesnoerd uit

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:49

Texas02 schreef:
Het lijkt hier morgen tot later in de middag droog te blijven, dus ik denk dat we buiten kunnen filmen :) Mag je eigenlijk zonder handschoenen? Wit past dus echt niet bij de rest van het setje en zwart wordt door de jury niet echt gewaardeerd begreep ik, omdat je dan misschien bewegende handen probeert te verbergen?

Handschoenen zijn niet verplicht :j

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:04

Top, dan ga ik denk ik zonder handschoenen! :)

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 22:08

Yes yes, hier 2 punten terug van mijn L2 debuut. 185 en 187,5. Ik ben er happy mee zo voor de eerste keer L2 samen☺️

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 22:08

En dat te bedenken dat ik pas geleden nog maar B startte online!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 22:09

Bronckhorst, gefeliciteerd :D zelfde jury dat je ze tegelijkertijd terug kreeg?

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 22:09

Nee, 2 verschillende jury’s.

Esplen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:01

.
Laatst bijgewerkt door Esplen op 26-07-24 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:04

Volgens mij niet, volgens mij is het vanaf de B..

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 06:37

Vanaf B.

ringo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 08:38

Hey iedereen, ik lees al een tijdje stilletjes mee. Na best een tijd niet mee hebben willen doen met de online wedstrijden ben ook ik al even geleden gezwicht om dan maar online wedstrijden te starten. We zijn nu al wat proefjes verder. Normaal had ik altijd de uitslag binnen 2/3 dagen nu wacht ik al op een uitslag zins maandag morgen.

Hebben jullie ook wel is zo lang op je punten moeten wachten?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 08:42

Ringo, ik heb juist nog nooit binnen 2 dagen punten gehad. Meestal een dag of 6/7...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 08:50

Als je een jury hebt die gewoon werkt doordeweeks dan wordt het pas het weekend gejureerd. Ik denk dat je geluk hebt gehad met de snelheid. Het kan tot 2 weken duren.

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 08:56

Ik kom even binnen vallen, maar ik heb een vraag en kan het op de website niet terugvinden. Ik wil graag gaan filmen voor de Z2, maar de binnenbak is breder dan 20m. Mag ik dan bordjes neerzetten en hier een balk achter leggen of moeten er per sé hekjes geplaatst worden over de gehele lange zijde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:01

ONLINE PAARDRIJDEN EN HET AFBAKENEN VAN DE RING
Het dressuurforum heeft gesproken over de wijze waarop een rijbaan afgezet moet worden voor deelname aan het online paardrijden. Besloten is de bepalingen zoals beschreven in het wedstrijdreglement dressuur aan te houden met als uitzondering van de verplichte opening bij A. Niet iedere rijbaan heeft bij A een opening zitten. Voor de klassen Z1 t/m ZZ-Licht betekent dit dat een ononderbroken afzetting van de ring verplicht is. Wanneer indoor gereden wordt en in accommodaties waarvan de afmetingen van de rijbaan gelijk zijn aan de voorgeschreven afmetingen van de wedstrijdring, geldt het beschot van de rijbaan als de afbakening van de ring. Wanneer een 20 x 60m baan geen (volledige) afbakening heeft dan geldt dat de afbakening van de ring altijd moet bestaan uit een laag hek (bij voorkeur wit van kleur) van ca. 0,3 m hoog. De ruimte tussen de planken van dit hek moet zo klein zijn, dat een paardenhoef er niet door kan. Voor de klassen B t/m M2 is een afzetting toegestaan, maar niet verplicht. Het afzetten van een ring (voor alle klassen) door middel van een touw, koord, lint e.d. is vanwege veiligheidsredenen niet toegestaan.

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:04

Spenk schreef:
ONLINE PAARDRIJDEN EN HET AFBAKENEN VAN DE RING
Het dressuurforum heeft gesproken over de wijze waarop een rijbaan afgezet moet worden voor deelname aan het online paardrijden. Besloten is de bepalingen zoals beschreven in het wedstrijdreglement dressuur aan te houden met als uitzondering van de verplichte opening bij A. Niet iedere rijbaan heeft bij A een opening zitten. Voor de klassen Z1 t/m ZZ-Licht betekent dit dat een ononderbroken afzetting van de ring verplicht is. Wanneer indoor gereden wordt en in accommodaties waarvan de afmetingen van de rijbaan gelijk zijn aan de voorgeschreven afmetingen van de wedstrijdring, geldt het beschot van de rijbaan als de afbakening van de ring. Wanneer een 20 x 60m baan geen (volledige) afbakening heeft dan geldt dat de afbakening van de ring altijd moet bestaan uit een laag hek (bij voorkeur wit van kleur) van ca. 0,3 m hoog. De ruimte tussen de planken van dit hek moet zo klein zijn, dat een paardenhoef er niet door kan. Voor de klassen B t/m M2 is een afzetting toegestaan, maar niet verplicht. Het afzetten van een ring (voor alle klassen) door middel van een touw, koord, lint e.d. is vanwege veiligheidsredenen niet toegestaan.

Bedankt! Ik meende alleen ergens gelezen te hebben dat dit aangepast zou worden. Maar dat is dus niet het geval.