Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik heb geen idee wat de beste manier is... Dit is in ieder geval het beste voor mijn moeder hart.
Ieder heeft een eigen manier, maakt het een niet beter dan het ander, of slechter dan het ander.
Ik zet veulentjes nooit vast op de trailer. Ondanks dat ze bij mij wel vast kunnen staan, vind ik veulentjes vast zetten op de trailer niet fijn.
Ik herken mezelf daar wel wat in, leg de lat hoog en na mijn proef/parcours altijd opnoemen wat niet goed gaat. Punten zeggen vaak wat anders en dat laat dan wel weer zien dat het goed is om de lat hoog te leggen zolang het maar realistisch is!
KNHS heeft weer lekker de zaken op orde...
Is ook geen kleinigheidje een paar laarzen!
Mijn les ging eergister super fijn! Hij begint het sluiten echt te snappen, wist niet dat die dat zover kon
mijn wedstrijdlaarzen zijn dat ook en had dan hele zachte trainingslaarzen. Maar nu is het gewoon ook in training hetzelfde wel prettig.
Hij is in galop heel fijn te sluiten en begint dan echt te zitten en in de draf krijgt hij veel meer schwung in zijn lijf. Zondag maar even een buitenritje maken zodat ik zelf niet te fanatiek ga worden

)

Kan me voorstellen dat je van zo'n heerlijk beest een veulen wilt hebben!!!
Ik rij maar eens per 2 weken privéles... Ik zou niet weten wanneer ik anders mijn huiswerk zou maken. Hoe richt jij dat in?
Al kriebels om weer iets te plannen???

Mijn hoogtemaat is NOOOIT standaard
De liggende Petries zijn standaardmaat, dat was géén succes
In het rijden gewoon 1,5 graad omhoog. Dus dat houd ik nog wel in de gaten. En aangepast rijden uiteraard.

we hebben vooral veel gewerkt aan oprichten en wat meer op het achterbeen zetten en eenvoudige galopwissels. Die wissels heb ik af en toe wel wat moeite mee, stap-galop is geen probleem, maar galop-stap is wel een dingetje. Gisteren ging het wel heel goed uiteindelijk, door hem meer op het achterbeen te zetten. Hoe zetten jullie een eenvoudige wissel in? Ik oefen het nu gewoon hoe het in de proeven zit.
Fijn dat je qua werk weer een beter vooruitzicht hebt nu!
Sowieso rijdt mede-eigenaar van het paard nog met trens, maar ik pak zelf ook het trenshoofdstel om af te wisselen. Les rijd ik met stang en trens en dan vaak nog één keer extra, de rest van de tijd met trens. 

Leuk dat je les goed ging! Wel herkenbaar trouwens dat voorwaarts op been. Daar moet ik zelf vooral in het begin even goed op letten.