veertje99 schreef:@annika_s
Toch goed gedaan als je zelfs 2x een 0 had. Als dat 2x een 6 was geweest had je mooie punten. Hoe kan het dat je paard nu helemaal niet meer achteruit gaat? Staakt hij of is er gewoon geen beweging in te krijgen?
Naja inmiddels zal ik ook anders gaan zitten iets verkrampen waardoor ze bij het halthouden al wat begint te dribbelen, vervolgens pakt ze het bit vast en staat ze als een giraffe
en dan kunnen we eigenlijk niks meer. Zeg wel eens een echte merrie wat dat betreft als ze iets niet wil doet ze het echt niet. Maargoed we gaan er gewoon even mee knutselen komt wel weer goed 
Mijn andere punten waren idd best oké , ze gaat het gewoon steeds beter doen in de proeven , voorbeeldje, waar ik eerst 5,5/6 voor het wijken kreeg hadden we nu een 7/7,5. Ook hier was mevrouw in het begin zo dwars voornamelijk links om over de buitenschouder, vervolgens bit vastpakken en dan doorduwen. Heb er toen 2x slofje om gehad gewoon los en pakte alleen zijn werking zodra ze dus ging lopen duwen en na 2 x ging het goed en dat begint nu dus ook in de punten naar voren te komen. Het is gewoon af en toe een aparte maar het komt uiteindelijk altijd wel.
Wat voor mij verder werkbare punten zijn is het nog beter markeren van de overgangen. Dat blijf ik zelf nog lastig vinden.