Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
2de proef eraan gereden en ook echt mooie stukken laten zien, ook soms mindere nog. resultaat 1ste was net geen 176.5 en de tweede proef was 208,5 en 1ste plaats
.

Wat ik in de training wel mee pak zijn oefeningen uit hogere klasses, zoals van de hoefslag afwijken (L2) of een kleine volte naar schouderbinnenwaarts en dan weer rechtstellen (ergens in het M), maar dat is meer voor het gymnastiseren dan omdat ik denk dat ik daar over een maand al ben qua punten. Ik kan me wel voorstellen dat als je een hoger niveau rijdt en de proeven moeilijker worden het wel heel nuttig kan zijn om echt proefgericht te trainen. Want het is inderdaad een verschil of je de oefening 3x kan herhalen voor het lukt, of dat je pas halverwege de baan een goede sb rijdt, of dat je het strak op de letter moet doen.
) maar dan ook meer vanuit trainingstechnisch oogpunt. Het zijn niet alleen figuren namelijk, het zijn gewoon belangrijke middelen om een doel mee te bereiken: een paard wat fijn in horizontale en verticale balans gaat.
Dat is ook niet altijd handig maar ik vergeet het gewoon echt en heb lang niet altijd iemand bij me die kan voorlezen. Vaker niet dan wel eigenlijk en ik heb ze aan huis dus train ook echt bijna altijd alleen. 
Ik blijf gewoon hopen dat deze dame zo sterk blijft als dat ze tot nu toe geweest is. Ook al is dit niet het 1e ongeluk wat ze gehad heeft. Maar ze laat elke keer alle dierenartsen versteld staan met haar herstelvermogen dus ik hoop dat ze dat vol blijft houden.
B E afwenden, E rechterhand, E H draf. Ik ben de wending nog niet door of dat achterbeentje komt al haha. Daar moeten we nu op oefenen.
Jammer, want dat kan ze normaal voor een 7,5, haha.

Kan ik haar gewoon inschrijven, of zijn er vooraf ook nog selecties?
MyWishMax schreef:Nouja 2 kapot gekocht en 2 kapot door een ongelukIk blijf gewoon hopen dat deze dame zo sterk blijft als dat ze tot nu toe geweest is. Ook al is dit niet het 1e ongeluk wat ze gehad heeft. Maar ze laat elke keer alle dierenartsen versteld staan met haar herstelvermogen dus ik hoop dat ze dat vol blijft houden.
Heb al commentaar gekregen dat men niet snapt dat ze gewoon weer in de paddock en zelfs weiland met anderen staat. Nu nog even met 1 vriendin in een klein landje, maar zodra ze weer mag galoperen gaat ze weer het grote land op met de hele kudde. Dat snappen mensen niet, maar ik ga haar niet haar leven ontnemen omdat er toevallig wat fout is gegaan. Ze kunnen op zoveel manieren zichzelf blesseren en ik heb liever een mentaal gezond paard. Zowel vrije beweging als sociaal contact zijn basisbehoeften en zij is helemaal gehecht aan haar kudde, leidende merrie ook nog, en de vrije beweging. Daarom kan ik na maanden er niet op gezeten te hebben ook zo opstappen. Als ik haar zou ga beperken in die vrijheid en dat contact kan ik ook stoppen met trainen meteen.
Na 2 keer zijn we wel gestopt met longeren dus, maar dat is geen basisbehoefte van een paard haha.
Hopelijk zet het herstel goed door
) dat we daar met oefenen iets meer tijd aan besteden
.
worden. Dus de aparte lijnen gaan super, maar alles helemaal achter elkaar vond ik echt wel andere koek. Zeker ook ‘t stukje als er iets mis gaat of je je hoofd koel genoeg kan houden om de rest niet ook te verpesten.