Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(of er gebeurd niets, of te veel en de rem is zoek aan het eind of - vooral rechtsom- springt hij plots overkruist : allemaal zaken waar ik nu met de tips vanuit dit topic weer verder mee kan. Bij ons ook een balans/kracht/meer vanuit achterbeen dingetje.). Deempjexxx schreef:Oké haha jongens.. hoe komt het ineens dat iedereen zich geroepen voelt om wat over de galop te zeggen van mijn paard.
Ben ik niet duidelijk genoeg geweest in mijn antwoorden?
Ik vind het leuk om filmpjes te plaatsen en om daarin vooruitgang te kunnen zien. De helft van jullie durft niets te plaatsen.. dat heeft ook vast een reden. Omdat er zo gereageerd word.
Plus: het is een L proef, geen Z proef.

)
En net als Apple zegt lift ik er graag op mee want Rudi kan ik ook al best wel oke naar voren schakelen maar de terug is soms nog wat lastig

. Mijn opmerking was opbouwend bedoeld, maar was wel ongevraagd. Daarna ontstond er een hele discussie over haar paard, en ik kan me heel goed inleven dat dat dan vervelend word ook als is het opbouwend bedoeld is. Deempje heeft verder niet om tips of advies gevraagd. Is ook wel 1 van de redenen dat ik niet zo snel iets deel qua video ook al word er bij mij genoeg gefilmd. Zie zelf al 10 dingen die niet goed gaan, maar als er mensen nog 90 dingen bij gaan noemen kan dat wel vervelend voelen. Dus ook al is er redelijk netjes gereageerd, snap ik ook dat dat niet leuk is. Nogmaals, excuses, ik ben er mee begonnen, ik zal me volgende keer inhouden tenzij iemand expliciet vraagt om tips of verbeterpunten
.
Dat je het op een gegeven moment wel snapt, dat snap ik maar zeg dan: Bedankt voor de tips, ik begrijp het maar het is verder niet nodig.
Heb wel wat filmpjes van trainingen maar die vind ik hier niet helemaal op z'n plaats/voel me bezwaard om die hier te plaatsen omdat het niet persé een tips en tricks topic is. En eerlijk is eerlijk, ik zou het ook wel spannend vinden om ze te plaatsen omdat ik mezelf absoluut geen goede ruiter vind en mezelf al ontzettend naar beneden praat, laat staan Bokkers ernaar te laten kijken (ondanks dat ik de sfeer hier wel enorm fijn vind)
. Dan zie ik ook wat er allemaal te verbeteren is.
) . Als ik rij dan heb ik de neiging veel te veel te doen en daardoor ambigue hulpen te geven (dan weet paardlief ook niet meer wat er nu eigenlijk gevraagd wordt). Daarnaast heb ik ook bijzonder weinig focus (oh kijk, daar zit een mooie groene sprinkhaan langs de bak) zodat paard alle ruimte heeft om zelf een plan te trekken. Dat moet eerst een stuk simpeler en consequenter voordat wij weer op wedstrijd gaan
Lekker zo doortrainen! 
En heb geen recent beeldmateriaal meer. Galop gaat echt met sprongen vooruit, letterlijk en figuurlijk
Dus beelden zijn als snel wat ouder. Vorige wedstrijd is 2 maand terug dus ook niet meer zo recent
. Mijn eigen houding en een stabielere aanleuning zijn grote werkpunten, maar die krijg ik niet meteen opgelost voor donderdag
. De waslijnen met halsstrekken heb ik wel al verbeterd, nu met een bit dat hij beter aanneemt.
Met parcours kijk je ook omhoog waar je heen gaat toch? In proef ook doen 
Deempjexxx schreef:Ik snap jullie hoor.
Maar wat ik bedoelde met de filmpjes was. Het 1e filmpje waar een stukje galop in voorkomt mag hij inderdaad meer sprong hebben.
Daarom het 2e filmpje, daar zie je al dat hij meer sprong behoud in het filmpje.
Ik snap eef_bam en ze hoeft zich niet te verontschuldigen.
De rest snap ik ook, ik zeg nergens dat ik het niet waardeer.
Ik vind het gewoon leuk om filmpjes te plaatsen want ik ben super trots op mijn paard. Dat is het belangrijkste.
. Had zelf ook gezien dat ik mijn hand erg vast zet, had alleen nog niet bedacht hoe ik dat op kon lossen. Vanmorgen in de training de teugels wat korter gepakt en dat lijkt wel te helpen
.Deempjexxx schreef:Hier vandaag 2 winspunten binnen geharkt.
Wel tot aan mijn onderbroek nat geregend haha maar goed.
Had vooral de 1e proef een 6jes protocol jammer, maar toch nog 186 gereden.
2e proef ging een stuk beter, 0 fouten maar 180.5 punten.
Blij dat hij zo netjes zijn rondjes liep, sommige paarden waren behoorlijk aan het staken zoals ik zag.
We zijn 2x als 6e geëindigd. Woensdagavond weer een poging![]()
Even weer een compilatie van de 1e proef![]()
[ Video ]
. Er waren bij mij ook veel paarden die niet meer wilden lopen. Doedatje schreef:Deempjexxx schreef:Hier vandaag 2 winspunten binnen geharkt.
Wel tot aan mijn onderbroek nat geregend haha maar goed.
Had vooral de 1e proef een 6jes protocol jammer, maar toch nog 186 gereden.
2e proef ging een stuk beter, 0 fouten maar 180.5 punten.
Blij dat hij zo netjes zijn rondjes liep, sommige paarden waren behoorlijk aan het staken zoals ik zag.
We zijn 2x als 6e geëindigd. Woensdagavond weer een poging![]()
Even weer een compilatie van de 1e proef![]()
[ Video ]
Hee, we waren op dezelfde wedstrijd. Gefeliciteerd met je winstpunten.
Ik moest later starten, dus ik had mijn proef in een waterbak. Er waren bij mij ook veel paarden die niet meer wilden lopen.