Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:56

Als jullie vaker dan 1 x per maand je proef rijden/oefenen. Onthoudt je paard dat dan niet?
Die van mij kent na 2 keer een proef. Moet er natuurlijk zelf aan blijven rijden en opletten, maar toch...

Ballard_L

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:38

O nee die van mij doet dat gelukkig niet :) voor hem is het volgens mij altijd anders voor zn gevoel. Maakt het soms ook wel lastig, want ik rijd de wendingen best scherp en dan moet hij wel erg oplettend zijn. Als ik niet goed heb losgereden wil dat niet zo goed, dus soms zou ik willen dat hij wel iets meer meedacht :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:54

Die van mij weet de proef idd al uit haar hoofd :')
Soms wel lastig, want dan gaat ze juist teveel meedenken en bv al te vroeg aangalopperen. Dus moet echt goed opletten idd.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:07

Misschien kunnen jullie het mij uitleggen. Dochter moet Z2 starten. Volgens mij mag dit ook online. Moet ze hiervoor inschrijven of hoe gaat dit. Van de info op site knhs en mijnknhs wordt ik niet echt wijzer.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:13

In de openingspost staat alles heel uitgebreid omschreven.

Dat komt waarschijnlijk door het systeem waarmee dat KNHS werkt vienna2. Misschien krijg je een foutbrief maar als je het dan even uitlegt zal het geen probleem zijn.

vienna2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:52

Wij gaan het gewoon maar afwachten, maar zo te horen zal het dus gelukkig wel goed komen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:15

liberia schreef:
Misschien kunnen jullie het mij uitleggen. Dochter moet Z2 starten. Volgens mij mag dit ook online. Moet ze hiervoor inschrijven of hoe gaat dit. Van de info op site knhs en mijnknhs wordt ik niet echt wijzer.

wellicht kun je je zelf beter even inlezen op paardrijden.nl
wat is je niet duidelijk als ik vragen mag?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:19

Wij gaan zaterdag filmen op stal, als mijn schouder meewerkt ga ik ook meedoen en mijn eerste L1 proef rijden :) Best spannend, we hebben de proef nu niet meer geoefend want ze kwamen er pas vanavond mee :+ Ach, proberen kan altijd en als het niets wordt, stuur ik hem gewoon niet in.. Ik twijfel nog wel tussen de donkerblauwe rijbroek of de witte.. Mocht het vanwege het weer binnenbak worden, zou donkerblauw dan niet te donker zijn? Of valt dat mee?

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:21

Ik zelf laat de witte Rijbroek voor de online proeven in de kast liggen. Pak altijd een mooi setje met bijpassend dekje. Zolang het er maar netjes uit ziet.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:28

Ik deed dat ook, maar de laatste keer toch mijn witte broek, jasje en plastron eens uit het stof getrokken en ik kreeg gelijk de zenuwen := dat was dus wel een goede oefening :j
Wij gaan morgen een filmpje opnemen en dan ga ik dus weer in vol tenue :))

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:43

Retlaw schreef:
Als jullie vaker dan 1 x per maand je proef rijden/oefenen. Onthoudt je paard dat dan niet?
Die van mij kent na 2 keer een proef. Moet er natuurlijk zelf aan blijven rijden en opletten, maar toch...

Ja, die denkt halverwege al jaaaaa hiernaa gaan we GALOPPEREEENNN!!!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:58

M_Bronkhorst schreef:
Ik zelf laat de witte Rijbroek voor de online proeven in de kast liggen. Pak altijd een mooi setje met bijpassend dekje. Zolang het er maar netjes uit ziet.

Ook in de binnenbak? Dan doe ik denk ik gewoon de donkerblauwe rijbroek.. Dat past wel goed, ik ga denk ik met de Equestrian Stockholm Emerald rijden, daar heb ik een bijpassende trui bij, en omdat het dekje een donkerblauwe rand heeft, past de rijbroek ook goed.. Wilde eerst de Merlot Crystal, maar mijn bijpassende bloesje is zo dun, lijkt me nog erg koud..

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 06:48

Ja hoor kan denk ik prima. In de B deed ik wel altijd netjes mijn wedstrijd kleren aan en knotten. Je kreeg dan ook punten voor de verzorging. Nu in de L niet meer. Dan gewoon een net setje

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 07:05

In de B had ik wel mijn wedstrijdkleding nog aan, maar knotten deed ik niet.. Op "echte" wedstrijden ook niet trouwens :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 07:20

liberia schreef:

Www.paardrijden.nl

Daar staat alles op.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 07:26

M_Bronkhorst schreef:
Ja hoor kan denk ik prima. In de B deed ik wel altijd netjes mijn wedstrijd kleren aan en knotten. Je kreeg dan ook punten voor de verzorging. Nu in de L niet meer. Dan gewoon een net setje

Haha dit, ik heb wel een wit dekje erop, maar zelf nu in het blauw. Scheelt, want dan hoef ik me niet om te kleden als ik daarvoor nog een ander paard rij :)

Fanesme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 08:47

Nog meer mensen die hun Z(Z) proef terug hebben met wat 'bijzonder' commentaar? :D

Blij met de punten, maar nog nooit zulk commentaar gehad haha. Wil niet 'namen en shamen' hier, maar ben benieuwd of anderen zich erin herkennen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 08:48

Ik zou vooral opletten hoe donker het in een binnenbak is met slecht weer en hoe donker paard dan is. Bij een donker paard, somber weer en ook nog donkere kleding kan het wel eens slecht te beoordelen zijn, omdat er te weinig te zien is. En niet zelf kijken, maar echt eens een stukje filmen en dat beoordelen bij de korte zijde bij A. Camera heeft veel meer licht nodig om scherp te blijven en dus goed 't zien te zijn dan een mensenoog.

En aansluitende kleding he? Geen losse kleding, want dan kunnen ze alsnog houding niet beoordelen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:09

Fanesme schreef:
Nog meer mensen die hun Z(Z) proef terug hebben met wat 'bijzonder' commentaar? :D

Blij met de punten, maar nog nooit zulk commentaar gehad haha. Wil niet 'namen en shamen' hier, maar ben benieuwd of anderen zich erin herkennen.
Ik ben wel benieuwd naar wat het commentaar dan is.

Fanesme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:24

Katja schreef:
Fanesme schreef:

Ik ben wel benieuwd naar wat het commentaar dan is.

Half Engels en half Nederlands, maar dat is op zich prima. Verder staat er dan alleen ipv onderbouwing van een cijfer naar mijn idee meer een herhaling van waar de cijfers op gebaseerd worden, bijv. 'Receptive to the aids' bij aanleuning/ontspanning etc., 'The influence of the aids on the precise execution of the exercises' bij effect vd hulpen en ergens 'Quality of canter before and after the flying change'. Niks verkeerd mee in principe, maar heb het zelf nog nooit zo meegemaakt haha. Daarnaast vind ik 'Je paard vindt het allemaal wel prima zo' ook wel hilarisch.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:33

Texas02 schreef:
In de B had ik wel mijn wedstrijdkleding nog aan, maar knotten deed ik niet.. Op "echte" wedstrijden ook niet trouwens :+

Op niet knotten in de B ben ik een keer afgestraft. Want losse manen in sport model (handlengte) is geen gezicht zei de jury. Dus ze vroeg waarom ik niet geknot had . “Het is een eczeem paard, scheurt de knotjes af in de trailer en hij heeft er beduidend extra jeuk van dus dan netjes los”

Had een 5 :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:36

Spaansepony schreef:
Op niet knotten in de B ben ik een keer afgestraft. Want losse manen in sport model (handlengte) is geen gezicht zei de jury. Dus ze vroeg waarom ik niet geknot had . “Het is een eczeem paard, scheurt de knotjes af in de trailer en hij heeft er beduidend extra jeuk van dus dan netjes los”

Had een 5 :+

Wauw wat streng :oo knotten is toch helemaal nooit verplicht?
(ik heb een fjord, dus knotten word lastig... :Y) hooguit de voorpluk, maar die is zo dik dat ik er super lang mee bezig ben)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:56

Fanesme schreef:
Half Engels en half Nederlands, maar dat is op zich prima. Verder staat er dan alleen ipv onderbouwing van een cijfer naar mijn idee meer een herhaling van waar de cijfers op gebaseerd worden, bijv. 'Receptive to the aids' bij aanleuning/ontspanning etc., 'The influence of the aids on the precise execution of the exercises' bij effect vd hulpen en ergens 'Quality of canter before and after the flying change'. Niks verkeerd mee in principe, maar heb het zelf nog nooit zo meegemaakt haha. Daarnaast vind ik 'Je paard vindt het allemaal wel prima zo' ook wel hilarisch.
Hahaha, die laatste opmerking is wel geniaal.
Ik heb nu een vermoeden wie je jury was. Heb op het NK een keer bij iemand geschreven die nogal tweetalig commentaar gaf. Want ze was niet gewend om in Nederland te jureren.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:19

Volgens mij kan je in de app ook de taal selecteren. Misschien is dat niet gedaan

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:49

Ik meld mezelf sinds lange tijd weer in dit topic. Een jaar geleden een paar keer meegedaan met een online proef, maar inmiddels verhuisd van stalling waardoor dit niet meer mogelijk is. Echter ligt er bij de vereniging momenteel een ring in de baan, dus wil toch weer eens gaan proberen een proef op te nemen.

Zag dat het een en ander inmiddels is veranderd. Waar kan je zien welke proef je moet rijden?

[Edit] Ik heb het gevonden :)