[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:39

Fijn dat je op andere locatie kan werken!

Pavo lees je hier niet veel nee. Ik ben daar persoonlijk ook absoluut geen fan van. Zit teveel suikers in voor mijn paarden. Gaan er op schuren en last van de buik.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:16

Welkom terug Kylian!
Even je profiel gespiekt, wat een ongelofelijk gaaf paard heb je zeg!

Janine, klinkt als erg goede keus met je werk. Inderdaad geen goed teken als er zoveel verloop op een functie is, en niks zo erg als een baan waar je energie op kwijt raakt. Mag natuurlijk best eens druk en hectisch zijn, maar je moet er over t algemeen wel blij van blijven.

Laura ook spannend qua baan! Betekent die klik ook dat je daarheen kan, of moet je nog een procedure door?
En wat oliebol van de trap. Sterkte, ook met nogmaals bakken. Mag ik vragen waarvoor je pijnbestrijding krijgt?

Weet niet meer wie t vroeg, maar hier idd ook geen Pavo meer. Gaf nature's best, maar daar had hij echt onvoldoende aan (of ik moest er veel meer van geven, maar dat vind ik zonde geld)
Daarom naar vipagraan gegaan. Ook weinig suiker en hij haalt er een stuk meer uit.

Vandaag ook weer écht fijn gereden. Mocht eigenlijk niet dressuren van mezelf (normaal max 2dgn dressuur en dan weer springen, bos of longe, maar nu kwam er iemand van buiten springen, dus ik 'moest' wel O:))
Hij werd wel mega heet en sterk op de wissels, eenvoudige wel goed en stukjes heel stoer draven. Blijf wel trots op hoe die springpony zich heeft ontwikkeld :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:36

Ik heb een ongeluk gehad in 2010 met mijn werk (politie) hierdoor zenuwschade in mijn rechter onderbeen waardoor groot deel van de functie weg is en ik 24/7 pijnprikkels krijg. Sinds 2016 krijg ik s ketamine infuus dag opname 1 x in de 4 a 5 maanden wat die zenuw een soort in slaap brengt en minder prikkels afgeeft. Hierdoor is rijden ook niet altijd zo vanzelf sprekend bij ons. Heb Douwe opgeleid dat ik rechts hulp met zweepje geef. Hij kan ook gewoon door iemand gereden worden die goed functioneert maar dit snapt hij dus ook ( toppertje). Ik heb ook een grade en dispensatie om licht te rijden en met zweep in de proef. Afgelopen weekend heb ik voor het eerst grote stukken door kunnen zitten in onze 2e proef en voor mijn gevoel daardoor ook beter gescoord. Ik ben dit nu aan het proberen of dat lukt omdat ik bij doorzetten een zwabber been krijg.
En het vallen van de trap daarstraks zorgt er nu voor dat ik erg veel prikkels heb. Hopelijk is dat morgen weer iets minder.

Noukie wat is je gedachte achter niet meer dan 2 dagen dressuur rijden? Hebben jullie veel afwisseling nodig?
Ik probeer 1 x pw bos in te gaan en longeren ook 2 keer per week en verder helpt mijn schoonzusje met rijden als ik slecht ben.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:52

Wat vervelend zeg! Dan is zo'n val inderdaad extra belastend, je lichaam denkt normaal al aan 'pijn' maar snap dat t bij jou veel extremer is op zo'n moment. Fijn dat je paard zo goed reageert, en dat je dispensatie hebt. Je zou t liever niet nodig hebben natuurlijk, maar als het toch zo is, wel heel plezierig dat je daardoor zo kan rijden.

Inderdaad de afwisseling. Paard is volledig spring gefokt en doet mega z'n best/lijkt het dressuurwerk echt wel leuk te vinden, maar ik merk wel dat ie ook wel behoefte heeft aan andere dingen. Vooral in zn kop trouwens. En ik ben toch wel écht een dressuurmuts, dus ik kan rustig 7 dagen in de week gaan knutselen (oké, ik doe m maar 5 dagen zelf, maar bij wijze van spreken) dus vandaar dat ik die max 2 dagen regel heb ingesteld. En bevalt goed sindsdien :)
Niet dat ik bos enz niet ook heerlijk vind trouwens hoor, don't get me wrong :)

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:34

Janine, klopt inderdaad. Maar ze gaat al haar leven zo als lui lekker leven maar komt er echt prima mee voor, heeft voorheen ook zo Z gesprongen.
Kan er ook gerust kinderen of sinterklaas op zetten, maakt haar allemaal niets uit, ze weet gewoon wanneer ze wel moet gaan en geeft dan ook 200%. Ze heeft echt een top karakter, zou er nog heel graag een veulen van willen!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:42

Dat kan ik me voorstellen als ik je zo hoor Michelle! Klonen dat dier :D
Nouja, nee, dan maar liever een veulentje

xKylian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:03

Dank je Noukie, leuk om te horen! :D
Super dat je zo fijn hebt gereden.

Jeetje Laura, wat heftig.. hoop dat je er met pijnbestrijding minder last van gaat hebben.

Ik heb vanavond ook weer zo fijn gereden, we kunnen steeds meer de puntjes op de i zetten <3 Rijd 2 x in de week in de verenigingsles (di dressuur en do springen) en af en toe heb ik privéles van mijn dressuurinstructrice. Nu heb ik vrijdag weer privéles, kijk er nu al naar uit haha!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:29

absque_dubio schreef:
Blijft dubbel, zal nooit wennen zoiets. Maar wel beter. Kan niet alles houden. Dan word ik zo'n eenzaam kattenvrouwtje, maar dan met 30 pony's. :=
droversrun, hij gaat naar Zeeland. Dus niet heel erg in de buurt, maar voor nu nog wel in Nederland.

xKylian wat spannend en gaaf! Dat laatste winstpuntje lukt vast nog wel.

Misschien lees ik erover, maar gaat de nieuwe eigenaresse er mee starten? Wie weet zie ik m dan nog wel even verschijne. :)

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:43

Fijn he lessen! Ik hou dr ook van. Zo naar de verenigingsles. Da's wel heel erg gemengd qua niveau dus voor ons meer een uitje tussen andere paarden dan hard trainen. Dat heeft ie al 2 dagen gedaan.

Heerlijk zo'n paard Michelle! Koesteren!

Wat heftig Laura. Lijkt me vreselijk altijd met pijn te lopen.

En fijn Janine dat je wat anders kan doen qua werk. Je moet er toch elke dag heen dus als je dan niet op je plek bent heeft dat effect op alles wat je doet. Is mijn ervaring in elk geval.

Gefeliciteerd met de verkoop absque_dubio. Blijft lastig om iets van jezelf waar je om heeft los te laten.

Zoo.. Ik schrok me gister kapot. Ben een paar jaar geleden verhuisd dus ook naar een andere vereniging gegaan. En toen hebben ze me een nieuw combinatienummer gegeven. Zonder standen. 2 jaar geleden contact over gehad want ik voorzag problemen. En ja hoor. Vorige week voor het eerst z1 en nu staat er bij de standen: in afwachting van controlebrief. Ik zou dus onrechtmatig gestart zijn volgens het systeem omdat een deel van de punten op mijn oude nummer staan. Is toch niet zo goed gegaan als ze dachten toen ik dat aangaf.
Maar goed. Als het goed is, is het geregeld nu. Probeerde het eerst via knhs Whatsapp. Maar dat werkt voor geen meter. Een beller is sneller.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:18

Zo ik heb weer heel wat bijgelezen :)

@absque_dubio wat een schattig smurfie :D Kan me wel voorstellen dat je een dubbel gevoel hebt bij verkopen. Er is trouwens niks mis mee om een ponyvrouwtjes te worden :D

Er kwam nog iets voorbij over het huishouden zag ik. Ik ben wel een redelijke poetsmiep :o Ik kan echt niet tegen rommel terwijl ik een ontzettende rommelkont kan zijn. Hier wordt dus wel regelmatig gepoetst.

Welkom Amiigo! Mooi paard!

@shirleyp, in dit topic kun je inderdaad gewoon eerlijk zijn en delen wat je vindt.

@xKylian, dapper dat je al je debuut durft te plannen voordat je de punten hebt. Goed teken, want dan heb je er zeker vertrouwen in!

@Janine, wat een positieve veranderingen allemaal! Ik ben er altijd van overtuigd dat dingen gebeuren met een reden ;)

@Laura, wat een dubbele pech :( Cupcakes weg en extra pijn. Wat ontzettend naar dat je altijd met pijn leeft.

@Noukie, heerlijk als je zo kan genieten van het rijden. Haha, vervelend dat je verplicht dressuur moest doen en dat het dan ook nog zo fijn gaat.

@Yess, ik hoop voor je dat ze de fout snel weer herstellen. Knap balen dat je er nu weer achteraan moet terwijl je er vooraf al geïnformeerd had.

Ik heb afgelopen maandag les gehad en voor het eerst hebben we met stang en trens gereden. Beer reageerde er super fijn op. Ik kon hem zo veel makkelijker op het achterbeen houden en daar hoefde ik de stang niet eens voor te gebruiken.
Gistermiddag weer even met stang en trens gereden maar dan een andere zodat ik kan voelen wat voor Beer fijn is. Op deze combinatie liep hij eigenlijk nog veel fijner. Hij begint echt te sjouwen en is in de oefeningen makkelijker ontspannen te krijgen waardoor ik ook steeds mijn hand kan ontspannen. Ik ben eigenlijk wel heel erg blij dat ik het geprobeerd heb. Nu wil ik stang en trens en alleen trens blijven afwisselen.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:00

Die van mij is ook veel fijner nu met stang en trens. Hij loopt zoveel makkelijker. Ik wissel express niet af. Misschien over een tijdje weer maar ik wilde in het begin niet steeds wat anders in hangen.
Met Wat voor bitten rij je Mahitri?

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:12

Yess schreef:
Fijn he lessen! Ik hou dr ook van. Zo naar de verenigingsles. Da's wel heel erg gemengd qua niveau dus voor ons meer een uitje tussen andere paarden dan hard trainen. Dat heeft ie al 2 dagen gedaan.

Heerlijk zo'n paard Michelle! Koesteren!

Wat heftig Laura. Lijkt me vreselijk altijd met pijn te lopen.

En fijn Janine dat je wat anders kan doen qua werk. Je moet er toch elke dag heen dus als je dan niet op je plek bent heeft dat effect op alles wat je doet. Is mijn ervaring in elk geval.

Gefeliciteerd met de verkoop absque_dubio. Blijft lastig om iets van jezelf waar je om heeft los te laten.

Zoo.. Ik schrok me gister kapot. Ben een paar jaar geleden verhuisd dus ook naar een andere vereniging gegaan. En toen hebben ze me een nieuw combinatienummer gegeven. Zonder standen. 2 jaar geleden contact over gehad want ik voorzag problemen. En ja hoor. Vorige week voor het eerst z1 en nu staat er bij de standen: in afwachting van controlebrief. Ik zou dus onrechtmatig gestart zijn volgens het systeem omdat een deel van de punten op mijn oude nummer staan. Is toch niet zo goed gegaan als ze dachten toen ik dat aangaf.
Maar goed. Als het goed is, is het geregeld nu. Probeerde het eerst via knhs Whatsapp. Maar dat werkt voor geen meter. Een beller is sneller.

Heb ik ook gehad, ik ben meerdere keren Z2 geweest dus mag zelf weten in welke klasse ik start, na mijn eerste wedstrijd met Wup gelijk 2 brieven op de mat, ik was in de verkeerde klasse gestart en kon een boete tegemoet zien.
Ik aan het bellen, na heeeel veeeel zoekwerk kwamen ze erachter dat ik een nieuw nummer had gekregen, was 12 jaar eerder voor het laatst gestart, met een ander nummer inderdaad, daar stonden al mijn wedstrijdresultaten onder.
Ik schrok wel, begon zelfs aan mezelf te twijfelen :D

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:29

Echt he liss. Als ze denken dat je fout zit zijn ze opeens heel snel. Maar zelf schieten ze niet zo op. Mevrouw die ik aan de telefoon had wel hoor. Die heeft meteen spijkers met koppen geslagen. Maar je moet er wel eerst weer voor bellen en alles uitzoeken en uitleggen.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:41

En waarom dan ook meteen een boete kunnen verwachten hé. Waarschuwing en aangeven, gereden punten worden niet meegeteld, moet toch genoeg zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:48

Fijn Janine dat je ergens anders aan de slag kan! Hopelijk bevalt dat beter :)

Mooi dat de S&T goed uitpakte bij beer :j met welke bitten rij je?

Haha de knhs en wedstrijdstanden.... ze hebben mij een poos op Z2 + 2 gehad. Meerdere keren gebeld ja klopte hoor. Nou nee ik reed M2... geen Z2

Ik heb mezelf een mooi cadeau gegeven maand geleden besteld en ze waren nu al klaar :D mijn nieuwe traininglaarzen van DeNiro! Heb dezelfde al in blauw lak voor wedstrijden.

Afbeelding

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:59

Janine, klopt, ik ben ook heel tevreden met het feit dat mijn eerste zelfgefokte valk kleurige welsh hengst naar zo'n gaaf huisje gaat. Daar gaat hij alle kansen krijgen. En we gaan zeker nog meer van hem terug horen en zien op de hengstenkeuring en in de sport. Wat wil je als 'fokker' nou nog meer. :D
Super fijn dat je weer naar een bedrijf gaat met het werk waar je zelf gelukkig van wordt. Wanneer start je bij bedrijf C?

Optiwolk, ik verwacht ze over 3 jaar dus wel in de ring te zien ja. :D

Mahitri, ik denk dat 30 katten goedkoper is dan 30 pony's. Ondanks dat ik 6 dagen werk, is er ook nog een huis (en 2 katten en 1 hond) die geld en aandacht nodig hebben. :+ Ohja, en vriendje natuurlijk ook. Nee, voor mij zit er wel een max op een stuk of 3 pony's. :')
Heerlijk dat Beer zo goed reageert po S&T. Ik ben nu wel benieuwd naar foto's! (En naar welke combi S&T je hebt?)

Yess en liss, KNHS kan wat dat betreft drama zijn. Heb dat al vaker gehoord. Gelukkig wordt het uiteindelijk wel weer opgelost.

Yvank wat een mooie kleur zeg. Ik ben jaloers!
Ik heb pas petrie laarzen besteld bij de Divoza. In de winkel waren de medewerkers overtuigd dat een hogere dressuurboog niet kon. Ze zouden het navragen bij Petrie. Vervolgens hoor ik natuurlijk nooit meer wat van ze, dus ik heb zo het idee dat ze het niet eens nagevraagd hebben en gewoon met een lage boog hebben besteld. Voor de zekerheid had ik de Divoza maar een e-mail gestuurd. Volgens die afdeling is mijn hele bestelling niet bekend, en of ik ze dan alsnog bij ze wil bestellen. Wat is er dan met mijn aanbetaling gebeurt? :+ Gaat goed daar.. We wachten het af, maar ik heb er niet veel hoop in.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:22

@Laura; wat een naar verhaal zeg :( vreselijk dat je altijd met pijn moet leven.
@Noukie, hier ook wel veel afwisseling inderdaad hoor. Probeer ook maximaal 2-3 dagen achter elkaar te dressuren. Verder veel naar buiten.
@Yess; pfff lekker dan.... Ben je mooi klaar mee! hopelijk lossen ze het snel helemaal op.
@mahitri; wat fijn dat Beer zo goed op S&T reageerde. Wil je hier nu voornamelijk mee gaan rijden of gewoon afentoe? Ik ben ook benieuwd welke bitten je er in hebt hangen.
@Yvank ze zijn echt heel mooi! <3
@a_b; lekker dan! Ik lees op bokt best vaak mensen met klachtne over divoza. Ik heb er eigenlijk gelukkig nog weinig last van gehad bij hun eerlijk gezegd. Ben jij trouwens al begonnen met afspenen?

Hier dinsdagavond ook weer gelest met Jonne. Mijn hersens moeten echt even kunnen loslaten dat je niet na 3 maanden zwangerschapsverlof van je merrie gewoon weer kan op stappen en er niets verandert is... 8)7 ik weet heus wel dat het weer tijd kost om haar weer op niveau te krijgen maar vind het toch lastig hoor, de perfectionist die ik ben. Mn instructrice is er blij mee dat we even met een 'schone lij' beginnen zodat we nu direct aan de gangen kunnen gaan werken. Ze moet echt meer gaan dragen en meer swung gaan krijgen voor het Z2.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:50

droversrun, wat bedoel je met beginnen met afspenen?
De kleine eet brokjes hooi en gras, en blijft op stal staan als ik met Passion ga rijden. Het moment dat hij wordt opgehaald wordt hij pas echt weggehaald.
Verder is het zo herkenbaar. Kan heel frustrerend zijn he, dat je voor je gevoel weer 'overnieuw' begint. :=

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:00

Heb geen ervaring met merrie opstarten na de dracht. Leve ruintjes!

Wat zijn dat mooie laarzen zeg!
Heb altijd merries gehad voor thuis, maar na duizend keer een rits vervangen staan ze nu even stof te krijgen op t laarzenrek.
Heb nu voor op stal cognac laarzen van qhp en aantal jaar geleden zwarte op laat laten maken bij Lipica.
Buiten lange levertijd erg tevreden van die lipicas.
Afbeelding
De cognac van qhp... toevallig in een uitverkoop gezien, laatste paar, -50%.
Daar laat ik ze niet voor staan!
Afbeelding
De zwarte lipicas.
Met zilveren stiksel, detail op de neus en initialen zilver geborduurd op de hiel.
Je kan, als je inzoomt ze net zien staan boven Mn spoortjes ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:06

Bedankt!

Wat een gedoe met je petries dan.... Dit is een normale boog maar die is bij DeNiro al best hoog! Voor wedstrijden heb ik een hele hoge. Lijkt heel mooi hoor maar vond het voor trainen niet nodig (scheelde weer €100 := )

Afbeelding

Dit zijn mijn wedstrijdlaarzen. Zelfde model :j

Die zijn ook mooi optiwolk:)

Ik had eerde rook lipica maar die hebben nooit fijn gezeten helaas... Toen het simpele model van DeNiro genomen maar die kwalteit vond ik maar zozo ze zijn nu na 2,5 jaar al compleet overleden.

Mijn wedstrijdlaarzen bevielen wel super dus nu die maar besteld in die rode kleur voor trainen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:09

Optiwolk schreef:
Heb altijd merries gehad voor thuis, maar na duizend keer een rits vervangen staan ze nu even stof te krijgen op t laarzenrek.

Sorry, ik moet echt even lachen hierom. :')
Jouw lipica's zijn wel heel chique zeg! En 50% korting op je trainingslaarzen, snap dat je ze niet kon laten staan.

Yvank, DeNiro heeft inderdaad bij de meeste laarzen al een standaard hogere boog. Heb daar ook nog naar gekeken. Maar mijn huidige Petrie's zitten zo ontzettend lekker, dat ik precies dezelfde wilde hebben (maar dan in de juiste maat, iets nieuwer, en dus met een hogere boog :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:16

Ah ja dat had ik dus met deze haha :))

Petrie werd mij beetje te duur. Ik kom in maatwerk daarbij en bij DeNiro niet.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:23

Ik kom sowieso in maatwerk als ik ze wat netjes wil. Lipica, petrie, ...
De qhp’s zijn eigenlijk paar centimeter te wijd en te kort, maar t ging nog net voor thuis.
Lange smalle benen zijn eeeeecht niet handig voor laarzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:27

Hihi ik niet echt lange benen wel heel smal..

Schoenmaat 38/39 hoogte 46 en kuit 32. Geen succes meestal.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:30

Bij de Divoza had ik bij de ene medewerker maatwerk nodig, omdat ik ook niet in de standaard maten pas. (schoenmaat 4,5/37, kuitmaat 36, hoogte 48)
Echter had deze medewerker pauze halverwege de pas sessie, en hielp daarna een andere medewerker mij.
Schijnbaar kunnen ze bij Petrie zelf dus de standaard kuitmaten oprekken. Ik paste namelijk ook net niet in de standaard maten. Nu alsnog een standaard maat besteld, en de kuit laten ze dan dus 1-1,5cm oprekken. Dan zouden ze goed moeten zitten. Die tweede medewerker vond het namelijk zonde van mijn geld om maatwerk te nemen, als alleen de kuitmaat iets opgerekt moest worden.
Hoe meer ik nadenk, hoe bijzonderder ik de Divoza vind.. :+ Alles is afhankelijk van welke medewerker je helpt.. :')