[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:31

Afbeelding

met deze E pony ga ik rijden hier zit mijn dochter erop.
Ze heet Cantodea en is een negenjarige merrie van Calvino Z ze is dragend van Dallas en krijgt volgend jaar 25 mei haar veulen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:02

hieltje schreef:
Hoe doen jullie het met voorlezers? Hebben jullie een vaste of elke keer iemand anders?
Ik zou graag een vaste voorlezer vinden. s

Ik rijd de proeven uit mijn hoofd. Met mijn eigen paard deed ik dat in de L2 ook. Daarvoor had ik elke keer een ander, of ik moest op wedstrijd nog iemand vragen. Uit mijn hoofd rijden geeft tot nu toe veel meer rust.

Pien1989

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:20

Voorlezen wisselend. Ben altijd wel graag voorbereid dat ik iemand gevraagd heb, ben altijd bang dat ik op wedstrijd niemand kan vinden, wat denk ik onzin is...
mijn vriend leest niet voor.. hij zegt altijd; ik wil je overal mee helpen en je overal heen brengen maar lezen doe ik niet. Haha vind het al lief dat ie me met alles helpt dus vraag ik het ook niet meer aan hem

brittms

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:05

Wat een leuke paardjes zie ik weer voorbij komen, succes allemaal!

Hier ga ik aankomende zaterdag met Vainqueur clinic rijden bij Adelinde Cornelissen en op woensdag weer op dressuurwedstrijd (na 3 maanden :') )

Ennn... sinds vorige week heb ik een echt eigen paardje erbij. Ik heb haar al vaker gereden en staat al bijna 2 jaar bij ons aan huis maar nu dus officeel van mij <3
Ze is een 5 jarige springgefokte merrie. Maar door diverse redenen is ze verkocht en nu gaan we eerst met haar dressuren en vertrouwen opbouwen met springen!
Afbeelding

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:27

Brittss leuk paardje

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:25

OW ik heb echt een vreselijke avond gehad. Moet het echt even kwijt.

Was een rondje oefen springen in een hal bij ons in de buurt. Over de pony ruiters die aan het springen waren zaten ze alleen naar te zeiken welke er allemaal beter mee konden stoppen. En dan heb ik het over de mensen die achter de bar stonden (eigen leden dus).

Daarnaast gunde echt werkelijk niemand dat het bij een ander goed gaat etc. Ik was er als eerste en moest echt mijn best doen om überhaupt een rondje te mogen oefen springen.

Was hier voor het eerst en overwoog serieus om daar misschien lid te worden van het voorjaar. Maar ik krap mij zelf nog wel een keertje achter de oren, vond het er alles behalve plezierig _-:(

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:51

Rijden hier toevallig mensen zaterdag in Barneveld? Ik moet schrijven haha.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:16

Tymone schreef:

Was een rondje oefen springen in een hal bij ons in de buurt. Over de pony ruiters die aan het springen waren zaten ze alleen naar te zeiken welke er allemaal beter mee konden stoppen. En dan heb ik het over de mensen die achter de bar stonden (eigen leden dus).

Daarnaast gunde echt werkelijk niemand dat het bij een ander goed gaat etc. Ik was er als eerste en moest echt mijn best doen om überhaupt een rondje te mogen oefen springen.

Was hier voor het eerst en overwoog serieus om daar misschien lid te worden van het voorjaar. Maar ik krap mij zelf nog wel een keertje achter de oren, vond het er alles behalve plezierig _-:(

lijkt me geen leuk club om te rijden zou ook een keer erover denken en toch als dat kan natuurlijk ook nog ergens anders gaan kijken

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:18

yfkelover schreef:
Tymone schreef:

lijkt me geen leuk club om te rijden zou ook een keer erover denken en toch als dat kan natuurlijk ook nog ergens anders gaan kijken

vond het echt stomme lui whahaha. Ga zeker mij op een andere vereniging oriënteren. Het issue is dat bijna overal de springlessen al heel vroeg zijn om 18.30 uur. Dit ga ik met mijn werk helaas niet redden.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:34

Wat jammer Tymone! Lastig dat de springlessen zo vroeg zijn. Hier starten ze om 19.15, dat is erg fijn.

Wij mogen zondag weer rijden, laat in de middag dus ze kan 's ochtends nog even op de wei.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:36

Vervelend van zo'n sfeer op de club. Ken het nog wel van de manege, de groepjes tegen elkaar.

Heb Eston vandaag voor het eerst bitloos getraind. Wellicht dat we ook eens bitloos gaan starten (Carrera wil ik straks in het M wel bitloos gaan starten)
Afbeelding

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:09

Gaaf nessie! Ziet er goed uit :)

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:21

Lang geleden dat ik wat gepost heb hier. Wel alles meegelezen.

Afgelopen donderdag ook weer wedstrijd gehad. 186.5 en 181.5 dus weer 2 winstpunten er bij. :D

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:17

ik ben vorige week weer voor de 1st keer sins langen tijd weer dresuur gestart. We hebben nog niet veel dressuur wedstrijden gereden. Ze is kwa ook heel erg onevaren dus we starten vooral voor de evaring. Maar hebben een winstpunt gehaald. 2e proef was ok winstpunt waardig maar helaas was de jury best streng. Maar ja ze liep sins langen tijd van af opstappen tot afstappen alleen maar geconcenteerd op mijn. niet kijkerig wat ze normaal wel kan zijn en vind hoop dingen eng. Maar nu tot niets zelfs niet eens eikels die op het dak viellen. Normaal gaat ze er dan vandoor maar deed ze nu ook totaal niet. Ben super trots op me paardje helaas geen foto's van de wedstrijd en ze komt ook nog niet heel lang uit blessuren van 8 maanden. Ze is pas weer ander halve maand tot twee maanden is volledig training. Dit smaak weer naar meer. Ga de komende tijd even veel dressuur wedstrijden rijden.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 10:14

Ik ga aanstaande zaterdag weer en moet om 9:15 starten. Dus dat wordt lekker vroeg opstaan :z
Ook zijn m'n quick-knots binnen dus mooi moment om ze uit te testen!

Meer mensen die komend weekend gaan? :)

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 10:15

Ik ga zondag weer.. Mag om 21.03 en 21.23 starten.. Beetje laat wel

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 10:25

Succes dit weekend! Ben erg benieuwd naar de Quick knots! Volgens mij werkt dat niet zo goed met de dikke manen van mijn pony.

Hier ging het afgelopen week wisselend. Eerste proef had ik haar te laat weer opgepakt dus wat spanning tijdens de proef. Tweede proef ging beter en omdat ik als laatste moest dus alle ruimte in de krappe inrijbak. 2e proef wel winstpunt gereden :) .

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:45

ik moet zondag voor het eerst om 10.30 zin in

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:21

Succes allemaal!
Gefeliciteerd Josien_, xxpaaardje en 98xsophiex98 met jullie winstpunten. :)

Hier had ik afgelopen weekend iets waarvan ik zeker wist dat het me nóóit zou overkomen.. :o Verkeerde proeven voorbereid.
Ik heb mijn moeder sinds kort leren voorlezen en had proef 5 en 6 voor haar versimpeld opgeschreven, dat ging best goed met oefenen.
Met losrijden was mijn merrie echt hyper en heel erg gespannen, maar door zelf rustig te blijven en haar los te laten ging het uiteindelijk heel fijn met losrijden. Toen ik de baan in moest, kwamen we erachter dat we proef 3 en 4 moesten rijden. :(
We konden proeven lenen van iemand anders, maar mijn moeder raakte een paar keer flink de kluts kwijt en ik had proef 3 en 4 niet uit mijn hoofd geleerd, dus dat was een beetje jammer. :+
In de eerste proef was ik een paar keer de letter al voorbij toen mijn moeder zei dat ik bv. een gebroken lijn moest rijden, dus die onvoldoendes hebben me de winstpunt gekost, en in de tweede proef heb ik twee onderdelen niet kunnen tonen omdat mijn arme moeder helemaal de weg kwijt was. :(:) Ook nog onze beste onderdelen en verder niet genoeg kunnen compenseren om hier nog een winstpunt te kunnen rijden.
Heel jammer, maar eigen schuld en paardlief deed heel goed haar best. Ze kan nog wel eens enorm gespannen zijn en dan flippen, maar nu hield ze zich heel goed en daar ben ik al heel blij mee.
Illusie armer, ervaring rijker, en de volgende keer dwangmatig controleren welke proeven ik moet rijden. :')

Afbeelding
|o

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:25

Oh dat is inderdaad heel erg jammer! Arme mama die ineens niet meer weet wat ze moet zeggen :(:)

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:41

wat jammer en ja arme moeder wil ze de volgende keer wel weer lezen? Volgende keer beter goed dat je daar zo op reageert heb al wel anders gezien een meisje van ong 17 jaar die tekeer ging tegen haar moeder omdat ze fout voor las dat zelfs de jury uit het hokje kwam om haar te vertellen dat dat niet de bedoeling kon zijn, als mijn dochter dat zou doen pony in de trailer en naar huis en niet meer op conours

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 18:14

Wat jammer Imaginaerum!

Ik heb ons ingeschreven voor een wedstrijd op zondag 12 november, dat wordt onze eerste wedstrijd weer sinds 5 maanden :+ In de tussentijd hebben we nogal wat oliebol gehad en inmiddels zijn we al 2 maanden keihard aan het trainen. Mijn instructrice denkt dat we wel winst gaan rijden, maar ik ben zelf nog niet overtuigd haha. Ik doe het voor de ervaring :))

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 18:15

Ik moet morgen weer starten! Sta nu B+9 dus hoop mijn WP te halen voor de L! :)

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:01

Gaan jullie met 10 wp direct over naar de L of liever nog even door rijden in de B?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:37

Ik ga waarschijnlijk al versneld over of start wellicht nog een x B.