[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:48

Nee, eerder stond ik op een accommodatie met alle mogelijkheden en nu komt de amazone bij mij aan huis trainen. Een enkele keer ga ik met ze op pad voor een clinic (of oefenparcours voor de jonkies). De paarden lopen zo regelmatig op concours dat ze voor de training niet perse van huis hoeven.

Ben niet zo bekend in Zuid-Holland dus daar kan ik je niet mee helpen :n
Laatst bijgewerkt door gomir op 17-07-17 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

liespr

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:51

Dat heb je goed geregeld zeg!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:02

L. Aseur hoor ik wel vaker voorbij komen. Vraag me alleen af of dat zuid holland is.

Ik heb een leuk paard op het oog... maar eigenlijk is 3 wel te veel... :D en weer een dressuurpaard....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:06

Die zit in regio Utrecht toch vibabu? Nou kan dat dichtbij Zuid-holland zijn, maar dat is dan net waar je woont :+

Je moet er een springpaard bijkopen, geen dressuurpaard :P

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:29

Dat zei ik ook al, maar ze luistert niet :roll:

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:30

Dressuurpaarden zijn de nieuwe eventers :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:48

Springpaarden zijn de nieuwe dressuurpaarden!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:10

Eens met lithya :D
(alleen zij heeft het al bewezen en ik tuf rustig thuis rond :P )

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:14

Pino is ook springgefokt :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:17

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:19

Met dank aan de enige echte topfotograaf Arjen ;) We boffen met zo'n enthousiaste concours bezoeker in Noord-Nederland :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:21

Even een snelle reactie. Zal vanavond er even voor zitten. Maar Laseur zit in Soest, provincie Utrecht. Denk dat dat niet bepaald om de hoek is.

Kayleigh kan je wel helpen met zuid Holland Lies! En ik vind je paard onwijs leuk! Knap ding. Ga je veel plezier van hebben. :j

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:22

vibabu schreef:
Dressuurpaarden zijn de nieuwe eventers :D

Ik reed laatst tegen een ontzettend knap paardje, sprong super net rond. Was een Jazz. Deed ze ook mee crossen. Super allround paard!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:29

Een bekende van mij (en van Goldie ook :D) heeft een dressuurder als nieuwe eventingtopper en die gaat ook leuk rond in de cross.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:41

liespr schreef:
Ohja, nee de mijne is op zich wel goed uitgezwaard en vrij gespierd van zichzelf dus wat dat betreft zou ik wel al wat met hem kunnen doen denk ik...

Ga jij altijd met de trailer op pad voor les?

Als er mensen goede adressen weten voor springles in Zuid Holland hoor ik het graag :) ! Ben nieuw in deze regio, pas verhuisd dus moet alles opnieuw ontdekken haha.

Waar woon je in zuid Holland? Misschien kan ik je helpen inderdaad wat Nan al zei. Stuur me gerust een pb!

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:57

Heey ik heb geen idee of ik me ooit gemeld heb hier maar lees wel altijd stil mee!

Ik start met mijn E-pony tussen de paarden in de klasse BB. Het is mijn eerste pony en hij was ook nog niet bekend met het fenomeen springen voor ik hem kocht. Hij was nog vrij groen toen ik hem kocht. Afgelopen week weer springwedstrijd gereden voor het eerst weer dit jaar en hij sprong weer fijn! Was wel wat kijkerig naar alles behalve de hindernissen. We waren foutloos en hadden 73.5 stijlpunt. Nu ben ik eigenlijk niet zo thuis in die stijlpunten. Maar kijkt de jury nou ook naar happy atlete? Of alleen of je gevlochten hebt bij algemene indruk?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:32

Er vanuitgaande dat springpaarden wel happy moeten zijn... en dressuurpaarden niet....

Nee dat wordt niet zo beoordeeld als tijdens de dressuur. Algemene indruk wordt vlechten toch wel vaak positief beoordeeld. Het gaat om het totaalbeeld, niet alleen of je gevlochten hebt.

Ik heb zaterdag een poging gedaan met springen, maar echt, m'n zadel is niet goed. Helaas had de fabriek machinepech, dus wacht al een tijdje op een testzadel. Maar gelukkig ging de dressuur wel goed, 2x1e met 217,5 en 206. Maar ondanks dat het een springpaard is, krijg ik de wissel nog niet voorelkaar :o

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:05

Lithya schreef:
Springpaarden zijn de nieuwe dressuurpaarden!

_/-\o_ Dat roep ik op stal ook steeds rond }:0 (Ben alleen niet zo overtuigend geloof omdat ik de enige ben met een springpaard, en daar zit ook nog een goede scheut dressuurbloed in :') )

Hee Thanks Nan! Ben ook echt super blij met hem. Wel even wennen na Vi, ik hoef de teugels maar vast te houden en hij doet wat ik vraag met groot gemak en veel plezier. Heel fijn hoor, maar dat ging bij Vieke toch wel ff anders :')

Je krijgt een Pbtje van me Caprio!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:52

@Lithya: super van je springpaard in de dressuur ring :D enorm balen van je zadel zeg!

Heb zaterdag ook gesprongen. 4 jarige was super! B rondje mooi foutloos, ze begint wel wat over fanatiek te worden in het parcours :+ maar geeft niet. Daarna rondje L gedaan maar toen ging ze echt te hard.. balken maar wel super braaf rond! aankomende zaterdag nog 1x proberen of ik de puntjes kan halen voor Ermelo.
De grote sprong ook heel best, foutloos, foutloze barage, tweede parcours 1 balk.
Dus ik zat hierna iets op de roze wolk dat het zo best ging. Helaas ging nummer 3 in het Z minder.. baal nog steeds! Ze oversprong haar op de eerste van de drie sprong en daarna durfde ze niet meer. Ik dacht ff nu heb ik het verkl>>t! maar gelukkig sprong ze het tweede parcours gewoon weer rond, wel balkjes onderweg maar ze durfde wel weer. Ga aankomende zaterdag voor het vertrouwen eerst een rondje M starten en daarna Z. Daarna krijgen ze een korte wedstrijd pauze om voor te bereiden op de kampioenschappen in augustus.

Oh ja en mijn grote springpaard mag vrijdagavond in actie in de dressuur ring :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:27

Mooie score lithya!
En ook fijn dat ze het alle drie goed doen Marijke. Vervelend is dat als ze schrikken van zichzelf eigenlijk.
Ik heb zondag een dressuur Clinic van M.ichel van Loon met Gismo :+ eens zien wat we daarvan bakken haha

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:34

Leuk Laura!
Het wedstrijd rijden zal hier op een wat lager pitje komen, voorlopig hoeven wij ons niet te vervelen := :+

Afbeelding
<3

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:41

Gefeliciteerd Goldie!!!!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:19

LEUK!!

paljaslaura