[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:23

Annika succes met je debuut!

Hifive nou lekker dan zeg. En dan ook nog betalen... niet leuk.. sorry zit helemaal in de andere uithoek.

Vandaag voor de 2e keer de jas uit gedaan.
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:55

Ah lekker weer kaal Shelly!

jeetje wat een rare toestand HiFive , daar zit je ook niet op te wachten...
Wat is en precies met je zadel aan de hand?

Ik ben net nog even snel een rondje naar buiten geweest voor het donker, morgen schijnt het slecht weer te worden dus ben bang dat mijn zaterdagochtend rondje niet door zal gaan...

Afbeelding

Afbeelding

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:41

HiFive5 schreef:
Omdat zij dit zadel aan mij verkocht heeft en dus thuis is in dit merk en dus het zadel wel zou kunnen aanpassen >;) {:)-:(

Als jullie toevallig erg goede én betrouwbare zadelmakers weten in belgie (oost-vlaanderen) stuur maar zeker een pb dan :-)

Is Stevoort - Hasselt bij je in de buurt?

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:42

Shelly.. komen die manen door zijn deken? Netjes geschoren hoor..

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:57

Flevolander schreef:
Shelly.. komen die manen door zijn deken? Netjes geschoren hoor..

Nee helaas groeit dat niet zo hard omdat in het bruine deel van zijn vacht het appeloosa gen zit. Die hebben vaak dunnen manen en niet lang. Groeit erg langzaam :+

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:07

bij zonder zeg, hij solliciteert naar een sportcoupe denk ik

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:33

Bizar dat die manen zo verschillen door de kleur!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:33

Ziet er netjes uit shelly! Lekker weer kaal!

Nouvel wat een heerlijke foto’s zeg ik ben wel een beetje jaloers Haha! Het paardje wat ik hiervoor reed heeft een tijd aan het Bos gestaan toen ging ik wekelijks een ritje door het bos.

Nou hier mijn debuut gehad. Was zelf best tevreden, eindelijk is een keer gereden i.p.v. mee gelift ( ik was eens niet zenuwachtig en dat is een uitzondering _O- ) geen winst had ik ook niet verwacht (172,5 /173 en 2x 2e :') ) ) nummer 1 had halve punt hoger dus of er is slecht gereden of zE waren best streng _O- Maargoed ik was het wel eens met mijn punten. Zaten gewoon nog een paar fouten in maar weet nu waar ik een beetje sta. Lekker verder trainen nu.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:38

Fijn dat de kop eraf is en dat je lekker hebt kunnen rijden!
En helemaal fijn dat je niet zenuwachtig was!
Ik ben dat altijd behoorlijk de eerste keren in een nieuwe klasse...

Ja heerlijk hoor, lekker naar buiten kunnen, vind ik ook wel belangrijk, even lekker eruit en niet alleen maar in de bak.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 23:05

Nouvel heeelijk ben jaloers hoor op jou buiten gebied!

Annika prima debuut, weet je waar je nog aan moet gaan werken.

Haha ja een sportcoupé heeft hij wel eens gehad. Moet zeggen misstond hem ook zeker niet. Maar het is wel heel makkelijk om er soms even snel een hengstenvlecht in te kunnen doen.

Afbeelding
Meneer met sportcoupe

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 23:09

Wow wel stoer!

Hier ook lange manen en een hengstenvlecht, vind kort wel stoerder maar hengstenvlecht weer meer bij het ras passen...

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:26

Ik vind hem met sportcoupe stiekem wel een beetje knapper :o

Gaan er mensen nog starten dit weekend? Ik moet vanavond rond etenstijd bij ons op de vereniging. Afgelopen woensdagavond nog even een avondwedstrijdje mee gepakt(komt mij altijd gunstig uit aangezien ik eigenlijk altijd het hele weekend werk) en ondanks dat ik er erg tegenop zag doordat het erg grimmig weer was en buiten losrijden ik toch wel een beetje een uitdaging vond, en daarnaast er ook een omleiding was ingesteld waardoor ik er ineens 3 kwartier over deed in plaats van 20 minuten.. heb ik toch eigenlijk wel heel fijn kunnen rijden. Uiteindelijk blij verrast dat ik ook nog twee rode linten mocht ophalen met 192.5 en 193 punten... :j

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:13

Shelly inderdaad , en gelukkig strookte het ook totaal met de punten die nog niet lekker lopen! Nu maandje trainen en heb ingeschreven voor 9 dec tegen die tijd even kijken of ik dan daadwerkelijk weer ga proberen of nog lekker doortrain ( ook afhankelijk wat het weer gaat doen)

Flevolander nette punten hoor en succes vanavond

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 07:50

Nou de kop is er lig af Annika, even wat vlieguren en dan komen die punten vanzelf..

Voor mij was het gisterenavond even mee rijden voor spek en bonen, want alles wat fout kon gaan ging fout..
Te laat van huis weg, maar 10 minuten kunnen inrijden, toen in mn eerste proef de fout in door de diagonaal op te rijden ipv de lange zijde in middendraf, en vervolgens bleek ik ook mn beenbeschermers vergeten te zijn :D :').. tweede proef was niet heel veel beter, geen fouten maar gewoon totaal niet fijn kunnen rijden door alle spanning.. Jury gaf terecht 167,5 en 173.. :+ Leermomentje voor zoals het niet moet..

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 08:58

Wat gaat het hier snel!

Wedstrijd debuten komen voorbij, geschoren paarden/pony's.. Lijkt me lastig indd met deze temperaturen.
Vond de sportcoupe ook mooi staan Shelly! Fijn dat je ook weer alles wat kan opbouwen :j

Oeps flevolander...
Nouvel weer gave foto's
Leuk Rianne, staat het huis ook al te koop? Of gaat dat niet zo snel?

Hier ging de wedstrijd gister naar tevredenheid :j Er meer aan gereden, eigenlijk maar 1 foutje gehad. Ze was wel lekker vlot. Jury vond haar soms iets strak, resulteerde in paar x 5 en op het algemeen een 5.5.. 178.5 en 179. Dus prima, gaat nu elke x beter :)
Eindelijk na een jaar tijd geklooi en gepuzzel wat het allemaal zou kunnen zijn.. ze voelt zich veel fijner met dit zadel.
Nu over paar weken maar weer eens weg.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:32

Oh bijna weer in de puntjes meya, de aanhouder wint, super gedaan!

Flevolander, jammer van gisteren en gefeliciteerd met je puntjes van de keer er voor!

Wij hebben ons maar eens even op wat anders gestort vanmorgen voor de afwisseling, mini springlesje op de club... :D
Hij werd een beetje vervelend en sterk van het steeds moeten wachten maar het rondje sprong hij super braaf!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:59

Flevolander schreef:
HiFive5 schreef:
Omdat zij dit zadel aan mij verkocht heeft en dus thuis is in dit merk en dus het zadel wel zou kunnen aanpassen >;) {:)-:(

Als jullie toevallig erg goede én betrouwbare zadelmakers weten in belgie (oost-vlaanderen) stuur maar zeker een pb dan :-)

Neen, ik woon nabij Gent

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:10

Shelly, ik vind een sportcoupe ook stiekem mooier :o Zo raar dat het deel met appaloosa gen trager groeit, heb ik nog nooit gehoord. Zouden appaloosa's ook trager in hun vacht groeien?

Annika, oeh als tweede eindigen zonder winst. En de eerste heeft zelfs geen winst. Zuur zeg. Reed je in de L2 niet? ik ook niet, mijn lesgeefster zegt dat dat komt omdat in de M de oefeningen veel sneller op elkaar volgen waardoor je echt wakker moet zitten en wel moet rijden :Y) 9 dec is nog even, je kan in alle rust oefenen op de mindere puntjes.

Flevolander, nette punten & proficiat met je tweede plaats! Had je geen stress doordat je er zolang over moest rijden door de omleiding?
Gisteren een minder dagje, ah kan iedereen overkomen, volgende keer beter! Ik denk dat er al veel mensen de diagonaal opgeknald zijn in die proef :')

Meya, fijn dat je zelf tevreden was over je wedstrijd :j een goed zadel kan veel doen he.

Nouvel, hij springt goed zeg! Zelf geen grote springruiter? Die afwisseling doet ze toch altijd goed vind ik.

Hier even een minder weekend. Een familielid is overleden en het afscheid was erg emotioneel. Ik ben gisteren toch op wedstrijd gegaan omdat ik dacht dat ik mijn zinnen kon verzetten maar helaas. Het losrijden ging voor geen meter en in de proef vond ik het zelf slordig gereden. De tweede proef heb ik me herpakt en me afgesloten voor de buiten wereld. Het gevoel was beter maar ze was echt niet scherp aan mijn been (is wel vaker op vreemd terrein). Ik nam tussen de twee proeven mijn zweepje erbij maar ik kreeg enkel hoge bokken als antwoord -O- . Had niet verwacht winst te hebben maar uiteindelijk toch 180 & 182,5. Blijkbaar vond de jury het nog deftig gereden.
Ik weet nog niet wat ik ga doen met mijn zadel. Ik heb echt geen zin om terug een nieuw te kopen. Dit wat ik nu heb is 1 j oud en heeft tenslotte ook 2500€ gekost. {:)-:(

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:44

HiFive5 schreef:
Flevolander schreef:

Neen, ik woon nabij Gent

Mm, je zou even kunnen googlelen op Annelies Degol, maar denk dat het dan een beetje uit de richting is.. zij zat in het zelfde jaar als ik bij de MSFC opleiding, ook samen naar Engeland geweest.. erg kundige dame :j

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:03

Hifive Ik ben altijd zoooo verschrikkelijk zenuwachtig dat ik stop met rijden. Zo bloed irritant , nu wist ik dat ik er nog niet klaar voor was en de stress was plots verdwenen _O- maar inderdaad nu moet je ook meer rijden, met de andere paarden die ik heb gereden verdwenen de zenuwen vanaf het M1 omdat je idd de oefeningen achter elkaar hebt en je wel moet blijven rijden

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:08

@H55.. gecondoleerd, wanneer is de uitvaart? En fijn dat je toch je puntjes hebt kunnen rijden ondanks dat je gevoel maar moa moa was..

@Nouvel.. hihi, jullie hebben je carrière misgelopen zie ik.. leuk hoor, zo voor de afwisseling.. Cicero vind het ook helemaal te waus... echter talent.. tja.. ver te zoeken... We doen het af en toe met een clubje meiden op de stal, puur voor de fun. Begreep ik btw nou dat je de punten voor het Z1 hebt?

@Meya, wat zuur is dat toch he.. 179 pnt.. wel fijn dat je zelf een goed gevoel had.. volgende keer beter..

@Annika,.. pfoe.. wel streng gepunt zeg als je tweede bent zonder winst.. volgende keer beter.. nog even lekker doortrainen :j

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:13

En hifive gecondoleerd !

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:27

Bedankt. Donderdag is de uitvaart. Over een rotweekend gesproken :(

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:05

:wave:

@ Shelly; Lekker kaal weer, heerlijk!
@ Nouvel: Wat heerlijk, zo jaloers op het strand!
@ Shelly; Oh wat apart, dat wist ik ook niet van dat gen!
@ Annika; Jammer, maar lekker verder trainen, dat gaat goedkomen.
@ Shelly; Oh dat korte vind ik m veel mooier staan! :o :D
@ Flevolander; Gefeliciteerd met je punten, jammer van je andere wedstrijd.
@ Meya; Oh zonde, net niet.
@ Nouvel; Echt heel leuk, zo lekker afwisselend!
@ Hifive; Gecondoleerd! Knap gereden, gefeliciteerd.

Ik heb mijn wedstrijd voor komend weekend even afgemeld. Hij is compleet van het padje af.
Vandaag komt de osteopaat eerst even, ik denk dat er iets niet lekker zit bij hem. :n

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:10

Hifive. Jaa Phil heeft er al een carrière opzitten. Alleen dan wel in de springsport :D . Wat flauw van die zadelmaker/osteo. Gecondoleerd :(:)
Gefeliciteerd Nouvel met je Z1 startgerechtigheid! Leuk dat je voor de afwisseling ook met hem springt.
Jeetje Marietje, jullie gaan echt als een speer! Leuk dat je mee gaat doen aan de selecties!
KNHS heeft mij gelijk gegeven Rianne! Dus ben er nu dan eindelijk vanaf *\o/*
Shelley wat interessant van die manen. Ik heb dat nooit geweten. Wij hebben op de manege ook een appaloosa staan. Nu ik erover nadenk heeft hij ook niet heel volle en lange manen.
Annika dat is niet slecht! Het belangrijkste is dat je bent blijven rijden ipv meeliften!
Gefeliciteerd flevolander! Ben je bij die andere wedstrijd niet gediskwalificeerd door de beenbeschermers?

Uiteindelijk was mijn instructrice niet meer op Syl gegaan, ze had teveel last van dr lijf. In plaats daarvan heb ik gewoon les gekregen en dat ging eigenlijk ook super fijn. Syl heeft de neiging om (zeker in de galop) met zijn kont naar binnen te lopen. Soms is het zelfs zo erg dat het bijna travers is :+ . Daar hebben we ook weer aangewerkt en we hebben schouderbinnenwaarts en contra meegenomen. Ook moet hij meer in verbinding komen van achter naar voren. Was een zware les, maar wel super leerzaam.

De dag daarna hadden we ons M1 debuut in Bunschoten. Instructrice zei dat ik braaf moest rijden en dat heb ik ook gedaan. Was een brave maar correcte proef wat ons 180 punten opleverde. Officieel M1 nu! Hij was super fijn te bewerken tijdens de wedstrijd en heeft zich geen enkele keer vastgezet. Contra zelfs 7'ens voor en de schouderbinnenwaarts rechtsom een 6. Nu moet ik er dus aan werken dat het wat flitsender wordt zonder dat hij (en ik) ons daar gaan vast zetten.

Phil heb ik van het weekend geschoren, daar kwam veel haar af! := . Heeft meteen een nieuwe coupe gekregen, heb de manen eraf gehaald haha.

Afbeelding

Afbeelding

Edit: nog wat foto's van de oefencross van een paar weken terug.